Dwa razy więcej aut od 4Mobility na drugie urodziny aplikacji spółki w Poznaniu
Dwa lata temu spółka zaczęła świadczyć usługi carsharingu w Poznaniu. Jej aplikacja oferowała wówczas mieszkańcom stolicy Wielkopolski 30 aut marki premium. Dziś aut jest już 50, a od 7 marca spółka rozpoczęła kolejny etap rozwoju prowadzący do podwojenia liczby aut w Poznaniu.
W lutym br. zarząd spółki zdecydował o powiększeniu floty pojazdów carsharing o kolejne 300 pojazdów. Łącznie 4Mobility już w drugim kwartale 2020 r. będzie posiadać ponad 600 samochodów. Nowe pojazdy zostaną wykorzystane m.in. do zwiększenia dostępności na dotychczasowych rynkach spółki. Pierwsze z nich trafią do Poznania.
W 2018 r. 4Mobility uruchomiła swoją aplikację w Poznaniu, udostępniając jego mieszkańcom samochody z segmentu premium. Łącznie było to 50 aut marki Audi A3 Limousine, A3 Sportback oraz Q3. Dwa lata po premierze usługi w stolicy Wielkopolski, 4Mobility podwoi liczbę oferowanych tam aut. Od 7 marca w aplikacji spółki będzie można znaleźć kolejne samochody producenta z Ingolstadt.
Poznań jest dla nas bardzo ważnym rynkiem. Po Warszawie była to druga lokalizacja, w której uruchomiliśmy naszą aplikację. Od początku obecności spółki w stolicy wielkopolski cieszyła się bardzo dużą popularnością, dlatego też właśnie to tam trafią pierwsze auta pozyskane w ramach programu rozbudowy floty. Ze względu na fakt, że Poznań jest siedzibą jednego z naszych partnerów biznesowych, importera samochodów Audi, bardzo cieszymy się, że możemy wprowadzić większą ilość samochodów właśnie tej marki – mówi Paweł Błaszczak, prezes zarządu 4Mobility.
Plan rozbudowy floty 4Mobility w 2020 r. zakłada pozyskanie przede wszystkim aut o niskoemisyjnym napędzie spalinowym. Wraz z rozwojem odpowiedniej infrastruktury spółka planuje jednak stopniowo zwiększać liczbę samochodów elektrycznych.
__________________________________________________________________________________________
4Mobility SA jest jednym z pionierów i liderów świadczących na polskim rynku usługi carsharingu. Jej model biznesowy zakłada wykorzystanie przez klientów autorskiej aplikacji mobilnej, dzięki której można bezpiecznie i z dowolnego miejsca dokonać rezerwacji samochodu. Spółka świadczy swoje usługi w Warszawie, Poznaniu, Siedlcach, Trójmieście i Rzeszowie.
4Mobility SA powstała w 2015 roku z inicjatywy Pawła Błaszczaka. Działalność w obszarze carsharing rozpoczęła we wrześniu 2016 r. w Warszawie. Od września 2017 jest notowana na New Connect.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.