Firmy carsharingowe rozszerzają działania niwelujące skutki pandemii koronawirus
4Mobility wspiera aktywnie instytucje walczące z pandemią koronawirusa. Spółka uruchomiła usługę stanowiącą odpowiedź na zagrożenie infekcji koronawirusem. Klienci spółki mają możliwość zamówienia zdezynfekowanego auta bezpośredniego przed jego użyciem. Opcja ta dostępna jest we wszystkich lokalizacjach, w których działa aplikacja spółki.
W ramach wsparcia dla instytucji walczących ze skutkami pandemii, 4Mobility bezpłatnie użycza swoje auta instytucjom zaangażowanym w walkę z koronawirusem. Spółka współpracuje głównie z placówkami medycznymi. Jednocześnie 4Mobility wspiera akcję #drukujemydlamedyków (http://drukujemydlamedykow.pl/). Jest to inicjatywa firmy HugeTECH oraz Podkarpackiego Centrum Innowacji, polegająca na produkcji przyłbic ochronnych dla służb medycznych z wykorzystaniem drukarek 3D. Auta rzeszowskiej floty spółki dostarczają przyłbice służbom medycznym na terenie Podkarpacia.
Pandemia koronawirusa spowoduje pewne przewartościowania w relacjach międzyludzkich i coraz większą rolę odgrywać będzie solidarność. Jako spółka odpowiedzialna społecznie, staramy się wpisywać w ten kierunek i realnie pomagać społecznościom, w których jesteśmy obecni z naszymi usługami. Dlatego też wspieramy lokalne inicjatywy dedykowane ochronie zdrowia. Stale monitorujemy sytuację i nie wykluczamy kolejnych projektów tego typu – deklaruje Paweł Błaszczak.
4Mobility uruchomiło „pakiet tygodniowy”, dzięki któremu można w niższej cenie wynająć na 7 dni dowolne auto floty. Pojazd na życzenie klienta jest bezpośrednio przed rozpoczęciem usługi dezynfekowany i podstawiany bez dodatkowych opłat na wskazane miejsce. W zeszłym tygodniu 4Mobility uruchomiła „pakiet antywirusowy”, którego użytkownicy mają możliwość zamówienia świeżo zdezynfekowanego auta pod dom. Spółka udostępnia w ten sposób każdy rodzaj pojazdu, który jest aktywny w jej aplikacji. Opcja ta dostępna jest przy rezerwacji auta na minimum dwie doby. Realizacja usługi nie wiąże się z dodatkowymi kosztami dla klientów.
Zgodnie z naszymi przewidywaniami obecnie obowiązują nałożone drogą rozporządzenia wytyczne dotyczące przeciwdziałaniu rozprzestrzeniania się koronawirusa w transporcie publicznym. Długo przed ogłoszeniem tych zasad rozpoczęliśmy prace nad podniesieniem poziomu bezpieczeństwa naszych klientów. W rezultacie regularnie dezynfekujemy nasze auta. Dodatkowo wprowadziliśmy do oferty rozwiązanie w postaci pakietu antywirusowego, które daje użytkownikom naszej aplikacji komfort psychiczny i pewność, że wynajmowane auto jest bezpieczne. Tego typu rozwiązanie powinno dać możliwość sprawnego przemieszczania się osobom, które muszą wychodzić z domu, np. w sprawach zawodowych, ale potrzebują mobilności na poziomie wyższym niż oferowany przez działająca w trybie świątecznym komunikację miejską – mówi Paweł Błaszczak, prezes 4Mobility.
4Mobility SA jest jednym z pionierów i liderów świadczących na polskim rynku usługi carsharingu. Jej model biznesowy zakłada wykorzystanie przez klientów autorskiej aplikacji mobilnej, dzięki której można bezpiecznie i z dowolnego miejsca dokonać rezerwacji samochodu. Spółka świadczy swoje usługi w Warszawie, Poznaniu, Siedlcach, Trójmieście i Rzeszowie.
4Mobility SA powstała w 2015 roku z inicjatywy Pawła Błaszczaka. Działalność w obszarze carsharing rozpoczęła we wrześniu 2016 r.
w Warszawie. Od września 2017 jest notowana na New Connect.
Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Edukacja
Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami
Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.
Fundusze unijne
Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.