Firmy carsharingowe rozszerzają działania niwelujące skutki pandemii koronawirus
4Mobility wspiera aktywnie instytucje walczące z pandemią koronawirusa. Spółka uruchomiła usługę stanowiącą odpowiedź na zagrożenie infekcji koronawirusem. Klienci spółki mają możliwość zamówienia zdezynfekowanego auta bezpośredniego przed jego użyciem. Opcja ta dostępna jest we wszystkich lokalizacjach, w których działa aplikacja spółki.
W ramach wsparcia dla instytucji walczących ze skutkami pandemii, 4Mobility bezpłatnie użycza swoje auta instytucjom zaangażowanym w walkę z koronawirusem. Spółka współpracuje głównie z placówkami medycznymi. Jednocześnie 4Mobility wspiera akcję #drukujemydlamedyków (http://drukujemydlamedykow.pl/). Jest to inicjatywa firmy HugeTECH oraz Podkarpackiego Centrum Innowacji, polegająca na produkcji przyłbic ochronnych dla służb medycznych z wykorzystaniem drukarek 3D. Auta rzeszowskiej floty spółki dostarczają przyłbice służbom medycznym na terenie Podkarpacia.
Pandemia koronawirusa spowoduje pewne przewartościowania w relacjach międzyludzkich i coraz większą rolę odgrywać będzie solidarność. Jako spółka odpowiedzialna społecznie, staramy się wpisywać w ten kierunek i realnie pomagać społecznościom, w których jesteśmy obecni z naszymi usługami. Dlatego też wspieramy lokalne inicjatywy dedykowane ochronie zdrowia. Stale monitorujemy sytuację i nie wykluczamy kolejnych projektów tego typu – deklaruje Paweł Błaszczak.
4Mobility uruchomiło „pakiet tygodniowy”, dzięki któremu można w niższej cenie wynająć na 7 dni dowolne auto floty. Pojazd na życzenie klienta jest bezpośrednio przed rozpoczęciem usługi dezynfekowany i podstawiany bez dodatkowych opłat na wskazane miejsce. W zeszłym tygodniu 4Mobility uruchomiła „pakiet antywirusowy”, którego użytkownicy mają możliwość zamówienia świeżo zdezynfekowanego auta pod dom. Spółka udostępnia w ten sposób każdy rodzaj pojazdu, który jest aktywny w jej aplikacji. Opcja ta dostępna jest przy rezerwacji auta na minimum dwie doby. Realizacja usługi nie wiąże się z dodatkowymi kosztami dla klientów.
Zgodnie z naszymi przewidywaniami obecnie obowiązują nałożone drogą rozporządzenia wytyczne dotyczące przeciwdziałaniu rozprzestrzeniania się koronawirusa w transporcie publicznym. Długo przed ogłoszeniem tych zasad rozpoczęliśmy prace nad podniesieniem poziomu bezpieczeństwa naszych klientów. W rezultacie regularnie dezynfekujemy nasze auta. Dodatkowo wprowadziliśmy do oferty rozwiązanie w postaci pakietu antywirusowego, które daje użytkownikom naszej aplikacji komfort psychiczny i pewność, że wynajmowane auto jest bezpieczne. Tego typu rozwiązanie powinno dać możliwość sprawnego przemieszczania się osobom, które muszą wychodzić z domu, np. w sprawach zawodowych, ale potrzebują mobilności na poziomie wyższym niż oferowany przez działająca w trybie świątecznym komunikację miejską – mówi Paweł Błaszczak, prezes 4Mobility.
4Mobility SA jest jednym z pionierów i liderów świadczących na polskim rynku usługi carsharingu. Jej model biznesowy zakłada wykorzystanie przez klientów autorskiej aplikacji mobilnej, dzięki której można bezpiecznie i z dowolnego miejsca dokonać rezerwacji samochodu. Spółka świadczy swoje usługi w Warszawie, Poznaniu, Siedlcach, Trójmieście i Rzeszowie.
4Mobility SA powstała w 2015 roku z inicjatywy Pawła Błaszczaka. Działalność w obszarze carsharing rozpoczęła we wrześniu 2016 r.
w Warszawie. Od września 2017 jest notowana na New Connect.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.