Firmy carsharingowe rozszerzają działania niwelujące skutki pandemii koronawirus
4Mobility wspiera aktywnie instytucje walczące z pandemią koronawirusa. Spółka uruchomiła usługę stanowiącą odpowiedź na zagrożenie infekcji koronawirusem. Klienci spółki mają możliwość zamówienia zdezynfekowanego auta bezpośredniego przed jego użyciem. Opcja ta dostępna jest we wszystkich lokalizacjach, w których działa aplikacja spółki.
W ramach wsparcia dla instytucji walczących ze skutkami pandemii, 4Mobility bezpłatnie użycza swoje auta instytucjom zaangażowanym w walkę z koronawirusem. Spółka współpracuje głównie z placówkami medycznymi. Jednocześnie 4Mobility wspiera akcję #drukujemydlamedyków (http://drukujemydlamedykow.pl/). Jest to inicjatywa firmy HugeTECH oraz Podkarpackiego Centrum Innowacji, polegająca na produkcji przyłbic ochronnych dla służb medycznych z wykorzystaniem drukarek 3D. Auta rzeszowskiej floty spółki dostarczają przyłbice służbom medycznym na terenie Podkarpacia.
Pandemia koronawirusa spowoduje pewne przewartościowania w relacjach międzyludzkich i coraz większą rolę odgrywać będzie solidarność. Jako spółka odpowiedzialna społecznie, staramy się wpisywać w ten kierunek i realnie pomagać społecznościom, w których jesteśmy obecni z naszymi usługami. Dlatego też wspieramy lokalne inicjatywy dedykowane ochronie zdrowia. Stale monitorujemy sytuację i nie wykluczamy kolejnych projektów tego typu – deklaruje Paweł Błaszczak.
4Mobility uruchomiło „pakiet tygodniowy”, dzięki któremu można w niższej cenie wynająć na 7 dni dowolne auto floty. Pojazd na życzenie klienta jest bezpośrednio przed rozpoczęciem usługi dezynfekowany i podstawiany bez dodatkowych opłat na wskazane miejsce. W zeszłym tygodniu 4Mobility uruchomiła „pakiet antywirusowy”, którego użytkownicy mają możliwość zamówienia świeżo zdezynfekowanego auta pod dom. Spółka udostępnia w ten sposób każdy rodzaj pojazdu, który jest aktywny w jej aplikacji. Opcja ta dostępna jest przy rezerwacji auta na minimum dwie doby. Realizacja usługi nie wiąże się z dodatkowymi kosztami dla klientów.
Zgodnie z naszymi przewidywaniami obecnie obowiązują nałożone drogą rozporządzenia wytyczne dotyczące przeciwdziałaniu rozprzestrzeniania się koronawirusa w transporcie publicznym. Długo przed ogłoszeniem tych zasad rozpoczęliśmy prace nad podniesieniem poziomu bezpieczeństwa naszych klientów. W rezultacie regularnie dezynfekujemy nasze auta. Dodatkowo wprowadziliśmy do oferty rozwiązanie w postaci pakietu antywirusowego, które daje użytkownikom naszej aplikacji komfort psychiczny i pewność, że wynajmowane auto jest bezpieczne. Tego typu rozwiązanie powinno dać możliwość sprawnego przemieszczania się osobom, które muszą wychodzić z domu, np. w sprawach zawodowych, ale potrzebują mobilności na poziomie wyższym niż oferowany przez działająca w trybie świątecznym komunikację miejską – mówi Paweł Błaszczak, prezes 4Mobility.
4Mobility SA jest jednym z pionierów i liderów świadczących na polskim rynku usługi carsharingu. Jej model biznesowy zakłada wykorzystanie przez klientów autorskiej aplikacji mobilnej, dzięki której można bezpiecznie i z dowolnego miejsca dokonać rezerwacji samochodu. Spółka świadczy swoje usługi w Warszawie, Poznaniu, Siedlcach, Trójmieście i Rzeszowie.
4Mobility SA powstała w 2015 roku z inicjatywy Pawła Błaszczaka. Działalność w obszarze carsharing rozpoczęła we wrześniu 2016 r.
w Warszawie. Od września 2017 jest notowana na New Connect.
The novelties from OMODA. Premiere of OMODA 7 at the Beijing Motor Show
Pierwsze samochody marki OMODA&JAECOO już w Polsce
The first OMODA&JAECOO cars are already in Poland
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna
Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.
Ochrona środowiska
Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]
„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
IT i technologie
Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce
Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.