Francuskie dotacje na wymianę aut - Toyota zyskuje najwięcej
Francuski rząd wprowadził w 2020 roku dotację na zezłomowanie starego auta i zakup mniej emisyjnego samochodu. Premia wynosi 3000 euro na auto spalinowe lub hybrydowe o emisji CO2 poniżej 137 g/km oraz 5000 euro na pojazd elektryczny albo hybrydę plug-in. Okazuje się, że w największym stopniu z nowego programu korzystają samochody Toyoty. 98% aut japońskiej marki sprzedawanych we Francji kwalifikuje się do wsparcia, w tym wszystkie hybrydy oraz wszystkie SUV-y.
Francja obniża emisyjność parku samochodów
Prime à la conversion to pomoc rządowa dla Francuzów wprowadzona w 2020 roku, która ma zachęcić do wymiany samochodu na auto o niższej emisyjności. Program obejmuje samochody elektryczne i hybrydy plug-in, na które dotacja wynosi 5000 euro, a także hybrydy nieładowane z sieci, auta z silnikiem benzynowym i diesle, na które można dostać 3000 euro, jeśli ich emisja CO2 według WLTP nie przekracza 137 g/km. Co ciekawe, wsparcie za zezłomowanie starego auta otrzymuje się zarówno przy zakupie nowego samochodu z salonu, jak i używanego.
Hybrydy Toyoty z łatwością otrzymują dotacje dla aut niskoemisyjnych
Tak się składa, że dla samochodów Toyoty limit 137 g/km CO2 jest całkiem szczodry. Trudno się temu zresztą dziwić w przypadku marki, która zaczęła poświęcać mnóstwo uwagi i środków na badania i rozwój niskoemisyjnych samochodów jeszcze w latach 90. – zanim to było modne. Nowa rządowa dotacja obejmuje większość gamy modelowej Toyoty we Francji. Kwalifikują się do niej wszystkie popularne auta osobowe – Aygo, Yaris, Corolla, C-HR, Camry, Prius i RAV4. Poza limitem sytuują się tylko samochody sportowe (GT86, GR Supra), terenowe (Hilux, Land Cruiser) oraz użytkowe (PROACE, PROACE CITY).
SUV-y Toyoty z dotacją 3000 euro
We Francji Toyota oferuje modele C-HR i RAV4 wyłącznie w wersjach hybrydowych. Toyota C-HR z układem hybrydowym 1.8 w standardzie WLTP zużywa od 4,8-5,2 l/100 km i emituje od 108–118 g/km CO2 (w zależności od wersji wyposażenia), zaś z mocniejszym 184-konnym napędem hybrydowym 2.0 spala od 5,3–5,7 l/100 km i emituje od 120–128 g/km. RAV4 Hybrid 2.5 potrzebuje natomiast 5,5–5,8 l/100 paliwa w przypadku wersji 4x2 o mocy 218 KM i niemal tyle samo, bo 5,6–5,9 l/100 km oraz 127–134 g/km w odmianie z elektrycznym napędem na 4 koła AWD-i o mocy 222 KM.
Toyota jest jednym z nielicznych producentów, które oferują na francuskim rynku SUV-y w stu procentach kwalifikujące się do rządowej premii w tym programie. Jest to możliwe dzięki technologii hybrydowej, która obniża zapotrzebowanie na paliwo oraz poziom emisji o kilkadziesiąt procent w porównaniu z analogicznym autem spalinowym. Toyota produkuje hybrydy od 1997 roku i obecnie oferuje już 4. generację napędu hybrydowego, która jest o kilkadziesiąt procent bardziej oszczędna od pierwszego Priusa.
Nowe modele elektryczne Toyoty
Niedługo gama hybrydowych SUV-ów marki zostanie poszerzona o model RAV4 Plug-in Hybrid o mocy 306 KM i zasięgu 65 km w trybie elektrycznym. W kolejnych krokach w ofercie Toyoty pojawią się także auta w 100% elektryczne, w tym samochody dostawcze z rodziny PROACE oraz SUV-y.
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny
Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.
Firma
Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.
Prawo
Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.