Komunikaty PR

Francuskie dotacje na wymianę aut - Toyota zyskuje najwięcej

2020-07-23  |  15:00
Biuro prasowe

Francuski rząd wprowadził w 2020 roku dotację na zezłomowanie starego auta i zakup mniej emisyjnego samochodu. Premia wynosi 3000 euro na auto spalinowe lub hybrydowe o emisji CO2 poniżej 137 g/km oraz 5000 euro na pojazd elektryczny albo hybrydę plug-in. Okazuje się, że w największym stopniu z nowego programu korzystają samochody Toyoty. 98% aut japońskiej marki sprzedawanych we Francji kwalifikuje się do wsparcia, w tym wszystkie hybrydy oraz wszystkie SUV-y.

 

Francja obniża emisyjność parku samochodów

Prime à la conversion to pomoc rządowa dla Francuzów wprowadzona w 2020 roku, która ma zachęcić do wymiany samochodu na auto o niższej emisyjności. Program obejmuje samochody elektryczne i hybrydy plug-in, na które dotacja wynosi 5000 euro, a także hybrydy nieładowane z sieci, auta z silnikiem benzynowym i diesle, na które można dostać 3000 euro, jeśli ich emisja CO2 według WLTP nie przekracza 137 g/km. Co ciekawe, wsparcie za zezłomowanie starego auta otrzymuje się zarówno przy zakupie nowego samochodu z salonu, jak i używanego.

Hybrydy Toyoty z łatwością otrzymują dotacje dla aut niskoemisyjnych

Tak się składa, że dla samochodów Toyoty limit 137 g/km CO2 jest całkiem szczodry. Trudno się temu zresztą dziwić w przypadku marki, która zaczęła poświęcać mnóstwo uwagi i środków na badania i rozwój niskoemisyjnych samochodów jeszcze w latach 90. – zanim to było modne. Nowa rządowa dotacja obejmuje większość gamy modelowej Toyoty we Francji. Kwalifikują się do niej wszystkie popularne auta osobowe – Aygo, Yaris, Corolla, C-HR, Camry, Prius i RAV4. Poza limitem sytuują się tylko samochody sportowe (GT86, GR Supra), terenowe (Hilux, Land Cruiser) oraz użytkowe (PROACE, PROACE CITY).

SUV-y Toyoty z dotacją 3000 euro
We Francji Toyota oferuje modele C-HR i RAV4 wyłącznie w wersjach hybrydowych. Toyota C-HR z układem hybrydowym 1.8 w standardzie WLTP zużywa od 4,8-5,2 l/100 km i emituje od 108–118 g/km CO2 (w zależności od wersji wyposażenia), zaś z mocniejszym 184-konnym napędem hybrydowym 2.0 spala od 5,3–5,7 l/100 km i emituje od 120–128 g/km. RAV4 Hybrid 2.5 potrzebuje natomiast 5,5–5,8 l/100 paliwa w przypadku wersji 4x2 o mocy 218 KM i niemal tyle samo, bo 5,6–5,9 l/100 km oraz 127–134 g/km w odmianie z elektrycznym napędem na 4 koła AWD-i o mocy 222 KM.

Toyota jest jednym z nielicznych producentów, które oferują na francuskim rynku SUV-y w stu procentach kwalifikujące się do rządowej premii w tym programie. Jest to możliwe dzięki technologii hybrydowej, która obniża zapotrzebowanie na paliwo oraz poziom emisji o kilkadziesiąt procent w porównaniu z analogicznym autem spalinowym. Toyota produkuje hybrydy od 1997 roku i obecnie oferuje już 4. generację napędu hybrydowego, która jest o kilkadziesiąt procent bardziej oszczędna od pierwszego Priusa.

Nowe modele elektryczne Toyoty

Niedługo gama hybrydowych SUV-ów marki zostanie poszerzona o model RAV4 Plug-in Hybrid o mocy 306 KM i zasięgu 65 km w trybie elektrycznym. W kolejnych krokach w ofercie Toyoty pojawią się także auta w 100% elektryczne, w tym samochody dostawcze z rodziny PROACE oraz SUV-y.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów Biuro prasowe
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju

Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.

Polityka

Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.

Przemysł

Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.