Komunikaty PR

Francuskie dotacje na wymianę aut - Toyota zyskuje najwięcej

2020-07-23  |  15:00
Biuro prasowe

Francuski rząd wprowadził w 2020 roku dotację na zezłomowanie starego auta i zakup mniej emisyjnego samochodu. Premia wynosi 3000 euro na auto spalinowe lub hybrydowe o emisji CO2 poniżej 137 g/km oraz 5000 euro na pojazd elektryczny albo hybrydę plug-in. Okazuje się, że w największym stopniu z nowego programu korzystają samochody Toyoty. 98% aut japońskiej marki sprzedawanych we Francji kwalifikuje się do wsparcia, w tym wszystkie hybrydy oraz wszystkie SUV-y.

 

Francja obniża emisyjność parku samochodów

Prime à la conversion to pomoc rządowa dla Francuzów wprowadzona w 2020 roku, która ma zachęcić do wymiany samochodu na auto o niższej emisyjności. Program obejmuje samochody elektryczne i hybrydy plug-in, na które dotacja wynosi 5000 euro, a także hybrydy nieładowane z sieci, auta z silnikiem benzynowym i diesle, na które można dostać 3000 euro, jeśli ich emisja CO2 według WLTP nie przekracza 137 g/km. Co ciekawe, wsparcie za zezłomowanie starego auta otrzymuje się zarówno przy zakupie nowego samochodu z salonu, jak i używanego.

Hybrydy Toyoty z łatwością otrzymują dotacje dla aut niskoemisyjnych

Tak się składa, że dla samochodów Toyoty limit 137 g/km CO2 jest całkiem szczodry. Trudno się temu zresztą dziwić w przypadku marki, która zaczęła poświęcać mnóstwo uwagi i środków na badania i rozwój niskoemisyjnych samochodów jeszcze w latach 90. – zanim to było modne. Nowa rządowa dotacja obejmuje większość gamy modelowej Toyoty we Francji. Kwalifikują się do niej wszystkie popularne auta osobowe – Aygo, Yaris, Corolla, C-HR, Camry, Prius i RAV4. Poza limitem sytuują się tylko samochody sportowe (GT86, GR Supra), terenowe (Hilux, Land Cruiser) oraz użytkowe (PROACE, PROACE CITY).

SUV-y Toyoty z dotacją 3000 euro
We Francji Toyota oferuje modele C-HR i RAV4 wyłącznie w wersjach hybrydowych. Toyota C-HR z układem hybrydowym 1.8 w standardzie WLTP zużywa od 4,8-5,2 l/100 km i emituje od 108–118 g/km CO2 (w zależności od wersji wyposażenia), zaś z mocniejszym 184-konnym napędem hybrydowym 2.0 spala od 5,3–5,7 l/100 km i emituje od 120–128 g/km. RAV4 Hybrid 2.5 potrzebuje natomiast 5,5–5,8 l/100 paliwa w przypadku wersji 4x2 o mocy 218 KM i niemal tyle samo, bo 5,6–5,9 l/100 km oraz 127–134 g/km w odmianie z elektrycznym napędem na 4 koła AWD-i o mocy 222 KM.

Toyota jest jednym z nielicznych producentów, które oferują na francuskim rynku SUV-y w stu procentach kwalifikujące się do rządowej premii w tym programie. Jest to możliwe dzięki technologii hybrydowej, która obniża zapotrzebowanie na paliwo oraz poziom emisji o kilkadziesiąt procent w porównaniu z analogicznym autem spalinowym. Toyota produkuje hybrydy od 1997 roku i obecnie oferuje już 4. generację napędu hybrydowego, która jest o kilkadziesiąt procent bardziej oszczędna od pierwszego Priusa.

Nowe modele elektryczne Toyoty

Niedługo gama hybrydowych SUV-ów marki zostanie poszerzona o model RAV4 Plug-in Hybrid o mocy 306 KM i zasięgu 65 km w trybie elektrycznym. W kolejnych krokach w ofercie Toyoty pojawią się także auta w 100% elektryczne, w tym samochody dostawcze z rodziny PROACE oraz SUV-y.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe
2025-07-09 | 12:30

Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

W 2024 r. w naszym kraju było zarejestrowanych niecałe 20,5 mln samochodów osobowych – na każdego Polaka w wieku produkcyjnym przypadło zatem prawie jedno auto. Autorzy
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Firma

Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.

Infrastruktura

Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.