Globalny ranking sprzedaży sedanów segmentu E premium. Lexus ES w czołówce
Zmiany na podium światowego rankingu najpopularniejszych sedanów segmentu E klasy premium. W 2019 roku na trzecim miejscu znalazł się Lexus ES. Japońska limuzyna zanotowała ogromny wzrost sprzedaży i wyprzedziła Audi A6. Co więcej, Lexus osiągnął taki rezultat mimo malejącego popytu w całym segmencie.
Lexus ES na trzecim miejscu
W 2019 roku Lexus sprzedał około 190 tys. egzemplarzy modelu ES – podaje na swoim twitterowym profilu (@lovecarindustry) Felipe Munoz, specjalista związany ze słynną firmą analityczną JATO Dynamics. Taki rezultat sprawił, że japońska limuzyna wskoczyła na trzecią pozycję w globalnym rankingu sprzedaży sedanów segmentu E premium. Przed Lexusem ES znalazły się tylko BMW serii 5 oraz Mercedes klasy E. Tym samym sedan Lexusa wyprzedził Audi A6, którego najnowsza odsłona – tak samo jak nowa wersja japońskiej limuzyny – zadebiutowała w 2018 roku. Dla obu modeli 2019 był zatem pierwszym pełnym rokiem, w którym auta były dostępne w regularnej sprzedaży.
ES kontra A6
Obecnie na rynku znajdziemy piątą generację Audi A6 oraz już siódmą Lexusa ES. Oba auta mierzą niespełna pięć metrów i kosztują w Polsce od około 200 tys. zł. W przypadku niemieckiej limuzyny podstawowym wariantem silnikowym jest dwulitrowy diesel o mocy 163 KM z systemem mild hybrid. Lexus w standardzie oferuje natomiast mocniejszą, 218-konną pełną hybrydę, która jednocześnie zużywa średnio od 5,3 l benzyny na 100 km/h. W obu autach nie brakuje nowoczesnych systemów wspierających kierowcę. Lexus wyróżnia się na tle konkurenta z Ingolstadt dostępnością cyfrowych lusterek bocznych, w których za pokazywanie obrazu po bokach auta odpowiadają kamery.
Jedyny model ze wzrostem
Przedstawicieli Lexusa może dodatkowo cieszyć fakt, że ES był jednym modelem w piątce najpopularniejszych luksusowych sedanów segmentu E, który w 2019 roku zanotował wzrost sprzedaży. Wynik japońskiej limuzyny był o aż 41% wyższy niż w poprzednim roku. Nie bez znaczenia dla takiego rezultatu było wprowadzenie modelu na nowe rynki, chociażby do Europy, gdzie auto zastąpiło model GS.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.