Komunikaty PR

Globalny ranking sprzedaży sedanów segmentu E premium. Lexus ES w czołówce

2020-06-26  |  12:00
Biuro prasowe

Zmiany na podium światowego rankingu najpopularniejszych sedanów segmentu E klasy premium. W 2019 roku na trzecim miejscu znalazł się Lexus ES. Japońska limuzyna zanotowała ogromny wzrost sprzedaży i wyprzedziła Audi A6. Co więcej, Lexus osiągnął taki rezultat mimo malejącego popytu w całym segmencie.

 

Lexus ES na trzecim miejscu

W 2019 roku Lexus sprzedał około 190 tys. egzemplarzy modelu ES – podaje na swoim twitterowym profilu (@lovecarindustry) Felipe Munoz, specjalista związany ze słynną firmą analityczną JATO Dynamics. Taki rezultat sprawił, że japońska limuzyna wskoczyła na trzecią pozycję w globalnym rankingu sprzedaży sedanów segmentu E premium. Przed Lexusem ES znalazły się tylko BMW serii 5 oraz Mercedes klasy E. Tym samym sedan Lexusa wyprzedził Audi A6, którego najnowsza odsłona – tak samo jak nowa wersja japońskiej limuzyny – zadebiutowała w 2018 roku. Dla obu modeli 2019 był zatem pierwszym pełnym rokiem, w którym auta były dostępne w regularnej sprzedaży.

ES kontra A6

Obecnie na rynku znajdziemy piątą generację Audi A6 oraz już siódmą Lexusa ES. Oba auta mierzą niespełna pięć metrów i kosztują w Polsce od około 200 tys. zł. W przypadku niemieckiej limuzyny podstawowym wariantem silnikowym jest dwulitrowy diesel o mocy 163 KM z systemem mild hybrid. Lexus w standardzie oferuje natomiast mocniejszą, 218-konną pełną hybrydę, która jednocześnie zużywa średnio od 5,3 l benzyny na 100 km/h. W obu autach nie brakuje nowoczesnych systemów wspierających kierowcę. Lexus wyróżnia się na tle konkurenta z Ingolstadt dostępnością cyfrowych lusterek bocznych, w których za pokazywanie obrazu po bokach auta odpowiadają kamery.

Jedyny model ze wzrostem

Przedstawicieli Lexusa może dodatkowo cieszyć fakt, że ES był jednym modelem w piątce najpopularniejszych luksusowych sedanów segmentu E, który w 2019 roku zanotował wzrost sprzedaży. Wynik japońskiej limuzyny był o aż 41% wyższy niż w poprzednim roku. Nie bez znaczenia dla takiego rezultatu było wprowadzenie modelu na nowe rynki, chociażby do Europy, gdzie auto zastąpiło model GS.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe
2025-07-09 | 12:30

Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

W 2024 r. w naszym kraju było zarejestrowanych niecałe 20,5 mln samochodów osobowych – na każdego Polaka w wieku produkcyjnym przypadło zatem prawie jedno auto. Autorzy
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Firma

Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.

Infrastruktura

Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.