Globalny ranking sprzedaży sedanów segmentu E premium. Lexus ES w czołówce
Zmiany na podium światowego rankingu najpopularniejszych sedanów segmentu E klasy premium. W 2019 roku na trzecim miejscu znalazł się Lexus ES. Japońska limuzyna zanotowała ogromny wzrost sprzedaży i wyprzedziła Audi A6. Co więcej, Lexus osiągnął taki rezultat mimo malejącego popytu w całym segmencie.
Lexus ES na trzecim miejscu
W 2019 roku Lexus sprzedał około 190 tys. egzemplarzy modelu ES – podaje na swoim twitterowym profilu (@lovecarindustry) Felipe Munoz, specjalista związany ze słynną firmą analityczną JATO Dynamics. Taki rezultat sprawił, że japońska limuzyna wskoczyła na trzecią pozycję w globalnym rankingu sprzedaży sedanów segmentu E premium. Przed Lexusem ES znalazły się tylko BMW serii 5 oraz Mercedes klasy E. Tym samym sedan Lexusa wyprzedził Audi A6, którego najnowsza odsłona – tak samo jak nowa wersja japońskiej limuzyny – zadebiutowała w 2018 roku. Dla obu modeli 2019 był zatem pierwszym pełnym rokiem, w którym auta były dostępne w regularnej sprzedaży.
ES kontra A6
Obecnie na rynku znajdziemy piątą generację Audi A6 oraz już siódmą Lexusa ES. Oba auta mierzą niespełna pięć metrów i kosztują w Polsce od około 200 tys. zł. W przypadku niemieckiej limuzyny podstawowym wariantem silnikowym jest dwulitrowy diesel o mocy 163 KM z systemem mild hybrid. Lexus w standardzie oferuje natomiast mocniejszą, 218-konną pełną hybrydę, która jednocześnie zużywa średnio od 5,3 l benzyny na 100 km/h. W obu autach nie brakuje nowoczesnych systemów wspierających kierowcę. Lexus wyróżnia się na tle konkurenta z Ingolstadt dostępnością cyfrowych lusterek bocznych, w których za pokazywanie obrazu po bokach auta odpowiadają kamery.
Jedyny model ze wzrostem
Przedstawicieli Lexusa może dodatkowo cieszyć fakt, że ES był jednym modelem w piątce najpopularniejszych luksusowych sedanów segmentu E, który w 2019 roku zanotował wzrost sprzedaży. Wynik japońskiej limuzyny był o aż 41% wyższy niż w poprzednim roku. Nie bez znaczenia dla takiego rezultatu było wprowadzenie modelu na nowe rynki, chociażby do Europy, gdzie auto zastąpiło model GS.
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny
Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.
Firma
Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.
Prawo
Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.