Komunikaty PR

Goodyear i Lexus kształtują przyszłość elektrycznej mobilności

2020-03-05  |  14:40
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.33 MB )

Koncepcyjny Lexus LF-30 Electrified, reprezentujący nową, odważną wizję elektryfikacji pojazdów, powstał z okazji 30-lecia istnienia marki. Auto obiecuje niezrównanie dynamiczne wrażenia z jazdy, a jego wyjątkowy charakter dopełniają specjalne opony zaprojektowane przez Goodyear. Po oficjalnej prezentacji podczas Tokyo Motor Show 2019 odbyła się europejska premiera modelu, zorganizowana podczas konferencji prasowej Lexusa na żywo, w ramach wirtualnego dnia prasowego Międzynarodowego Salonu Samochodowego 2020 w Genewie.

Koncepcyjne ogumienie zostało dopasowane specjalnie do nowoczesnego, eleganckiego i sportowego wyglądu Lexusa. Współpracuje z silnikami elektrycznymi i jest opracowane tak, aby poprawić ogólny komfort i osiągi samochodu.     

„Jesteśmy dumni, że pracowaliśmy nad tym projektem z Lexusem, firmą, która od 30 lat jest pionierem innowacji w dziedzinie mobilności” – wyjaśnił Mike Rytokoski, wiceprezes i dyrektor ds. marketingu Goodyear w Europie – „Ta współpraca po raz kolejny pokazuje, jak ważną rolę mogą odegrać opony w kształtowaniu przyszłości elektrycznej mobilności” – dodał. 

Opona dla LF-30 Electrified posiada kilka innowacyjnych cech:

  • Chłodzenie silnika elektrycznego: W oparciu o doświadczenia Goodyear w dziedzinie aerodynamiki, koncepcyjne opony zaprojektowano tak, aby poprawić chłodzenie silników elektrycznych. Chłodne powietrze dostaje się przez wlot w przednim zderzaku, a żebra na oponach kierują strumień w stronę silnika elektrycznego umieszczonego za każdym kołem. Gorące powietrze wytwarzane przez silnik elektryczny jest natomiast wydmuchiwane w kierunku zewnętrznej krawędzi obręczy LF-30 Electrified.
  • Zmniejszony opór aerodynamiczny: Konstrukcja opony wraz z zewnętrznym kształtem zmniejszają opór powietrza, co poprawia aerodynamikę Lexusa i zapewnia większą wydajnością i zasięg akumulatorów.
  • Redukcja hałasu poprzez biomimikrę: Projektując koncepcyjne opony, Goodyear znalazł inspirację w naturze. Krawędzie czołowe żeber chłodzących są pokryte drobnym aksamitem, jak skrzydła sowy dzięki czemu drapieżnik może bezgłośnie polować w nocy. Za sprawą tego rozwiązania naśladującego przyrodę, hałas toczenia opony zostaje zredukowany do minimum.

 Koncepcyjna opona Goodyear dla Lexusa LF-30 Electrified ma rozmiar 285/35R24.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.