Goodyear i Lexus kształtują przyszłość elektrycznej mobilności
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Koncepcyjny Lexus LF-30 Electrified, reprezentujący nową, odważną wizję elektryfikacji pojazdów, powstał z okazji 30-lecia istnienia marki. Auto obiecuje niezrównanie dynamiczne wrażenia z jazdy, a jego wyjątkowy charakter dopełniają specjalne opony zaprojektowane przez Goodyear. Po oficjalnej prezentacji podczas Tokyo Motor Show 2019 odbyła się europejska premiera modelu, zorganizowana podczas konferencji prasowej Lexusa na żywo, w ramach wirtualnego dnia prasowego Międzynarodowego Salonu Samochodowego 2020 w Genewie.
Koncepcyjne ogumienie zostało dopasowane specjalnie do nowoczesnego, eleganckiego i sportowego wyglądu Lexusa. Współpracuje z silnikami elektrycznymi i jest opracowane tak, aby poprawić ogólny komfort i osiągi samochodu.
„Jesteśmy dumni, że pracowaliśmy nad tym projektem z Lexusem, firmą, która od 30 lat jest pionierem innowacji w dziedzinie mobilności” – wyjaśnił Mike Rytokoski, wiceprezes i dyrektor ds. marketingu Goodyear w Europie – „Ta współpraca po raz kolejny pokazuje, jak ważną rolę mogą odegrać opony w kształtowaniu przyszłości elektrycznej mobilności” – dodał.
Opona dla LF-30 Electrified posiada kilka innowacyjnych cech:
- Chłodzenie silnika elektrycznego: W oparciu o doświadczenia Goodyear w dziedzinie aerodynamiki, koncepcyjne opony zaprojektowano tak, aby poprawić chłodzenie silników elektrycznych. Chłodne powietrze dostaje się przez wlot w przednim zderzaku, a żebra na oponach kierują strumień w stronę silnika elektrycznego umieszczonego za każdym kołem. Gorące powietrze wytwarzane przez silnik elektryczny jest natomiast wydmuchiwane w kierunku zewnętrznej krawędzi obręczy LF-30 Electrified.
- Zmniejszony opór aerodynamiczny: Konstrukcja opony wraz z zewnętrznym kształtem zmniejszają opór powietrza, co poprawia aerodynamikę Lexusa i zapewnia większą wydajnością i zasięg akumulatorów.
- Redukcja hałasu poprzez biomimikrę: Projektując koncepcyjne opony, Goodyear znalazł inspirację w naturze. Krawędzie czołowe żeber chłodzących są pokryte drobnym aksamitem, jak skrzydła sowy dzięki czemu drapieżnik może bezgłośnie polować w nocy. Za sprawą tego rozwiązania naśladującego przyrodę, hałas toczenia opony zostaje zredukowany do minimum.
Koncepcyjna opona Goodyear dla Lexusa LF-30 Electrified ma rozmiar 285/35R24.
The novelties from OMODA. Premiere of OMODA 7 at the Beijing Motor Show
Pierwsze samochody marki OMODA&JAECOO już w Polsce
The first OMODA&JAECOO cars are already in Poland
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób
Polska jest dziś dla Francji kluczowym partnerem gospodarczym w Europie Środkowo-Wschodniej. Na naszym rynku francuskie firmy ulokowały blisko połowę wszystkich swoich inwestycji w regionie CEE – obecnie działa ich tu 1,2 tys., tworzą łącznie 227 tys. bezpośrednich miejsc pracy i co najmniej drugie tyle pośrednich, u swoich dostawców i partnerów. Skumulowana wartość bezpośrednich inwestycji francuskich firm w Polsce wyniosła dotąd 108 mld zł. Szybko jednak rośnie, ponieważ przedsiębiorstwa znad Sekwany reinwestują 50 proc. wypracowanych przez siebie zysków, głównie w automatyzację i innowacje środowiskowe – wynika z nowego raportu, opublikowanego przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą we współpracy z Instytutem Debaty Eksperckiej i Analiz Quant Tank.
Transport
Europejski Bank Inwestycyjny stawia na projekty niskoemisyjnej energetyki i bezpieczeństwa. Finansowanie dla Polski to 5 mld euro rocznie
Ponad 85 mld euro w ciągu ostatnich 20 lat zainwestował w Polsce Europejski Bank Inwestycyjny. Środki te przeznaczono przede wszystkim na budowę infrastruktury: dróg czy kolei. Obecnie najwyższy priorytet mają energetyka oraz bezpieczeństwo. Kolejnym etapem powinna być cyfryzacja oraz inwestycje w nowoczesne technologie i podniesienie innowacyjności. Cel to zwiększenie liczby patentów i licencji powstających w Polsce, a w konsekwencji – wzrost konkurencyjności naszego kraju.
Transport
Przed polskimi firmami transportowymi piętrzą się problemy. Obok konkurencji z Ukrainy są nim także liczni pośrednicy działający na unijnym rynku
Jednym z najpoważniejszych problemów firm transportowych jest dziś udział ogromnej liczby pośredników na unijnym rynku. – W sprytny sposób podkupują zlecenia, przetrzymując je do ostatniej chwili, kiedy mogą je dobrze, za niską cenę sprzedać. W efekcie przewoźnik wykonuje fracht o wartości niepokrywającej kosztów takiego transportu – mówi Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Jak ocenia, polska branża transportowa jest w tej chwili w kryzysie, wywołanym przez cały szereg nakładających się na siebie czynników, w tym także m.in. spowolnienie w europejskiej gospodarce i wyzwania związane z redukcją emisji. Zakłócenia powodowane ostatnimi protestami i blokowaniem polsko-ukraińskiej granicy tylko te problemy potęgują.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.