Goodyear i TNO prezentują wyniki testów istotne dla bezpieczeństwa na drodze
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Integracja technologii inteligencji opon ze sterownikiem układu przeciwblokującego (ABS) pojazdu może zwiększyć bezpieczeństwo na drodze i skrócić drogę hamowania o 1,75 metra [1] – wynika z testów przeprowadzonych przez Goodyear, jednego z wiodących producentów opon i rozwiązań dla flot, oraz TNO, holenderskiej organizacji badawczej. Firmy przedstawiły obiecujące wyniki wspólnych badań podczas targów Consumer Electronics Show 2024 w Las Vegas.
Układ ABS jest ważnym elementem bezpieczeństwa w pojazdach, który pomaga kierowcy zachować kontrolę nad kierunkiem jazdy podczas hamowania. Dzięki wspólnym badaniom i testom firmy Goodyear i TNO wykazały, że ulepszony układ ABS, wyposażony w informacje o oponach – na przykład o ich typie i kondycji - może potencjalnie zwiększyć ogólną wydajność systemu ABS i skrócić drogę hamowania nawet o 1,75 metra [1] .
Według Amerykańskiej Krajowej Administracji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w 2021 r. doszło do ponad 1,7 miliona wypadków z udziałem pojazdów najeżdżających z tyłu, co stanowi prawie jedną trzecią wszystkich wypadków w Stanach Zjednoczonych [2]. Opisywana integracja, poprzez skrócenie drogi hamowania, może ograniczyć ryzyko wypadków i kolizji, zwiększając bezpieczeństwo na drogach.
„Nasza współpraca z TNO zaowocowała bezcennymi spostrzeżeniami i nowymi możliwościami, dzięki którym możemy dostarczyć większą wartość naszym klientom oraz wspierać przyszłą mobilności” - powiedział Werner Happenhofer, wiceprezes Goodyear ds. inteligencji opon i rozwiązań eMobility. „W Goodyear wierzymy, że wykorzystując inteligencję opon, możemy przyczynić się do realizacji śmiałego celu przyszłej mobilności, jakim jest ograniczenie liczby wypadków.”
Goodyear i TNO rozpoczęły kooperację w 2021 r., prowadząc wspólne inicjatywy badawcze i testy w celu oceny i ilościowego określenia wydajności sterownika ABS wzbogaconego o informacje pozyskane z czujników w oponach.
„TNO jest zaangażowane w zwiększanie bezpieczeństwa, wydajności i zrównoważonego rozwoju pojazdów” - powiedział Machteld de Kroon, dyrektor zarządzający działu mobilności i środowiska zbudowanego w TNO. „Nasza współpraca z Goodyear ma na celu walkę o każdy centymetr drogi hamowania. Jesteśmy głęboko przekonani, że dzięki lepszej integracji opon i układów hamulcowych możemy przyczynić się do zmniejszenia liczby wypadków, a ostatecznie do ratowania życia.”
Opracowany przez Goodyear system SightLine to zestaw inteligentnych technologii oponiarskich, które zapewniają wgląd w stan opony, pojazdu i drogi dzięki zaawansowanym algorytmom i monitorowaniu w czasie rzeczywistym. Rozwój technologii Goodyeara w zakresie inteligentnych opon ma szansę zmienić przyszłość transportu, zapoczątkowując nową erę inteligentnej i zrównoważonej mobilności.
Więcej informacji na temat obecności Goodyear na targach CES 2024 można znaleźć na stronie https://www.goodyear.com/en_US/ces-2024.html.
[1] Szacunki na podstawie wewnętrznego badania z wykorzystaniem opon zimowych 205/55R16 w prototypowym pojeździe na suchym torze. Drogę hamowania auta jadącego z prędkością 80 km/h z dostrojonym kontrolerem ABS porównano z tym samym pojazdem z niestrojonym kontrolerem ABS.
[2] Amerykańska Krajowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, raport „Traffic Safety Facts Annual Report Tables”, Tabela 29: Wypadki według pierwszego szkodliwego zdarzenia, sposobu kolizji i ciężkości wypadku, 2021 r.
VEHIS z dealerami budują stock samochodowy dostępny online
Atrakcyjna i przejrzysta oferta Mazdy – nowe samochody dostępne od ręki
Wyprzedaż aut z rocznika 2024 w salonach Toyoty. Najpopularniejsze modele w Polsce w obniżonych cenach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.
Ochrona środowiska
Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna
Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.
Telekomunikacja
M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej
– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.