Goodyear i TNO prezentują wyniki testów istotne dla bezpieczeństwa na drodze
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Integracja technologii inteligencji opon ze sterownikiem układu przeciwblokującego (ABS) pojazdu może zwiększyć bezpieczeństwo na drodze i skrócić drogę hamowania o 1,75 metra [1] – wynika z testów przeprowadzonych przez Goodyear, jednego z wiodących producentów opon i rozwiązań dla flot, oraz TNO, holenderskiej organizacji badawczej. Firmy przedstawiły obiecujące wyniki wspólnych badań podczas targów Consumer Electronics Show 2024 w Las Vegas.
Układ ABS jest ważnym elementem bezpieczeństwa w pojazdach, który pomaga kierowcy zachować kontrolę nad kierunkiem jazdy podczas hamowania. Dzięki wspólnym badaniom i testom firmy Goodyear i TNO wykazały, że ulepszony układ ABS, wyposażony w informacje o oponach – na przykład o ich typie i kondycji - może potencjalnie zwiększyć ogólną wydajność systemu ABS i skrócić drogę hamowania nawet o 1,75 metra [1] .
Według Amerykańskiej Krajowej Administracji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w 2021 r. doszło do ponad 1,7 miliona wypadków z udziałem pojazdów najeżdżających z tyłu, co stanowi prawie jedną trzecią wszystkich wypadków w Stanach Zjednoczonych [2]. Opisywana integracja, poprzez skrócenie drogi hamowania, może ograniczyć ryzyko wypadków i kolizji, zwiększając bezpieczeństwo na drogach.
„Nasza współpraca z TNO zaowocowała bezcennymi spostrzeżeniami i nowymi możliwościami, dzięki którym możemy dostarczyć większą wartość naszym klientom oraz wspierać przyszłą mobilności” - powiedział Werner Happenhofer, wiceprezes Goodyear ds. inteligencji opon i rozwiązań eMobility. „W Goodyear wierzymy, że wykorzystując inteligencję opon, możemy przyczynić się do realizacji śmiałego celu przyszłej mobilności, jakim jest ograniczenie liczby wypadków.”
Goodyear i TNO rozpoczęły kooperację w 2021 r., prowadząc wspólne inicjatywy badawcze i testy w celu oceny i ilościowego określenia wydajności sterownika ABS wzbogaconego o informacje pozyskane z czujników w oponach.
„TNO jest zaangażowane w zwiększanie bezpieczeństwa, wydajności i zrównoważonego rozwoju pojazdów” - powiedział Machteld de Kroon, dyrektor zarządzający działu mobilności i środowiska zbudowanego w TNO. „Nasza współpraca z Goodyear ma na celu walkę o każdy centymetr drogi hamowania. Jesteśmy głęboko przekonani, że dzięki lepszej integracji opon i układów hamulcowych możemy przyczynić się do zmniejszenia liczby wypadków, a ostatecznie do ratowania życia.”
Opracowany przez Goodyear system SightLine to zestaw inteligentnych technologii oponiarskich, które zapewniają wgląd w stan opony, pojazdu i drogi dzięki zaawansowanym algorytmom i monitorowaniu w czasie rzeczywistym. Rozwój technologii Goodyeara w zakresie inteligentnych opon ma szansę zmienić przyszłość transportu, zapoczątkowując nową erę inteligentnej i zrównoważonej mobilności.
Więcej informacji na temat obecności Goodyear na targach CES 2024 można znaleźć na stronie https://www.goodyear.com/en_US/ces-2024.html.
[1] Szacunki na podstawie wewnętrznego badania z wykorzystaniem opon zimowych 205/55R16 w prototypowym pojeździe na suchym torze. Drogę hamowania auta jadącego z prędkością 80 km/h z dostrojonym kontrolerem ABS porównano z tym samym pojazdem z niestrojonym kontrolerem ABS.
[2] Amerykańska Krajowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, raport „Traffic Safety Facts Annual Report Tables”, Tabela 29: Wypadki według pierwszego szkodliwego zdarzenia, sposobu kolizji i ciężkości wypadku, 2021 r.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.