Goodyear i TNO prezentują wyniki testów istotne dla bezpieczeństwa na drodze
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Integracja technologii inteligencji opon ze sterownikiem układu przeciwblokującego (ABS) pojazdu może zwiększyć bezpieczeństwo na drodze i skrócić drogę hamowania o 1,75 metra [1] – wynika z testów przeprowadzonych przez Goodyear, jednego z wiodących producentów opon i rozwiązań dla flot, oraz TNO, holenderskiej organizacji badawczej. Firmy przedstawiły obiecujące wyniki wspólnych badań podczas targów Consumer Electronics Show 2024 w Las Vegas.
Układ ABS jest ważnym elementem bezpieczeństwa w pojazdach, który pomaga kierowcy zachować kontrolę nad kierunkiem jazdy podczas hamowania. Dzięki wspólnym badaniom i testom firmy Goodyear i TNO wykazały, że ulepszony układ ABS, wyposażony w informacje o oponach – na przykład o ich typie i kondycji - może potencjalnie zwiększyć ogólną wydajność systemu ABS i skrócić drogę hamowania nawet o 1,75 metra [1] .
Według Amerykańskiej Krajowej Administracji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w 2021 r. doszło do ponad 1,7 miliona wypadków z udziałem pojazdów najeżdżających z tyłu, co stanowi prawie jedną trzecią wszystkich wypadków w Stanach Zjednoczonych [2]. Opisywana integracja, poprzez skrócenie drogi hamowania, może ograniczyć ryzyko wypadków i kolizji, zwiększając bezpieczeństwo na drogach.
„Nasza współpraca z TNO zaowocowała bezcennymi spostrzeżeniami i nowymi możliwościami, dzięki którym możemy dostarczyć większą wartość naszym klientom oraz wspierać przyszłą mobilności” - powiedział Werner Happenhofer, wiceprezes Goodyear ds. inteligencji opon i rozwiązań eMobility. „W Goodyear wierzymy, że wykorzystując inteligencję opon, możemy przyczynić się do realizacji śmiałego celu przyszłej mobilności, jakim jest ograniczenie liczby wypadków.”
Goodyear i TNO rozpoczęły kooperację w 2021 r., prowadząc wspólne inicjatywy badawcze i testy w celu oceny i ilościowego określenia wydajności sterownika ABS wzbogaconego o informacje pozyskane z czujników w oponach.
„TNO jest zaangażowane w zwiększanie bezpieczeństwa, wydajności i zrównoważonego rozwoju pojazdów” - powiedział Machteld de Kroon, dyrektor zarządzający działu mobilności i środowiska zbudowanego w TNO. „Nasza współpraca z Goodyear ma na celu walkę o każdy centymetr drogi hamowania. Jesteśmy głęboko przekonani, że dzięki lepszej integracji opon i układów hamulcowych możemy przyczynić się do zmniejszenia liczby wypadków, a ostatecznie do ratowania życia.”
Opracowany przez Goodyear system SightLine to zestaw inteligentnych technologii oponiarskich, które zapewniają wgląd w stan opony, pojazdu i drogi dzięki zaawansowanym algorytmom i monitorowaniu w czasie rzeczywistym. Rozwój technologii Goodyeara w zakresie inteligentnych opon ma szansę zmienić przyszłość transportu, zapoczątkowując nową erę inteligentnej i zrównoważonej mobilności.
Więcej informacji na temat obecności Goodyear na targach CES 2024 można znaleźć na stronie https://www.goodyear.com/en_US/ces-2024.html.
[1] Szacunki na podstawie wewnętrznego badania z wykorzystaniem opon zimowych 205/55R16 w prototypowym pojeździe na suchym torze. Drogę hamowania auta jadącego z prędkością 80 km/h z dostrojonym kontrolerem ABS porównano z tym samym pojazdem z niestrojonym kontrolerem ABS.
[2] Amerykańska Krajowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, raport „Traffic Safety Facts Annual Report Tables”, Tabela 29: Wypadki według pierwszego szkodliwego zdarzenia, sposobu kolizji i ciężkości wypadku, 2021 r.

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.