Goodyear i ZF integrują swoje technologie dla lepszej dynamiki prowadzenia aut
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Podczas targów CES 2024 w Las Vegas, firmy Goodyear oraz ZF ogłosiły pomyślną integrację pakietu inteligentnych technologii oponiarskich Goodyear SightLine [1] z oprogramowaniem sterującym pojazdami ZF cubiX® [2]. Integracja systemów może znacząco poprawić responsywność pojazdu umożliwiając mu płynniejszą jazdę, szczególnie podczas manewrów na zakrętach, przy jednoczesnym zwiększeniu stabilności auta.
Integracja Goodyear SightLine z systemem ZF cubiX® została doceniona nagrodą CES 2024 w kategorii technologii pojazdów i zaawansowanej mobilności, co potwierdza innowacyjność tej synergii w branży.
Dzięki wspólnym badaniom, wirtualnym symulacjom i testom w warunkach rzeczywistych, firmy Goodyear i ZF wykazały potencjał integracji ich rozwiązań w zakresie poprawy osiągów pojazdu i bezpieczeństwa na drodze. Jak to działa w praktyce? Rozwiązanie Goodyear SightLine jest zdolne do wykrywania wczesnego aquaplaningu i natychmiast dostarcza kierowcy zalecenia dotyczące odpowiedniej prędkości, aby zwiększyć kontrolę nad pojazdem. Jednocześnie informacja o ryzyku aquaplaningu wraz z danymi o oponach jest przekazywana do oprogramowania cubiX® ZF, które może wydawać polecenia siłownikom podwozia, aby skorygować nastawy i ustabilizować pojazd.
„Opony są jedyną częścią łączącą pojazd z drogą. Dzięki ucyfrowieniu tego połączenia i wyposażeniu siłowników sterujących pojazdem w krytyczne informacje możemy zoptymalizować osiągi samochodu i zwiększyć bezpieczeństwo jazdy” - powiedział Chris Helsel, starszy wiceprezes ds. operacji globalnych i dyrektor ds. technologii w Goodyear. „Współpracując z ZF możemy pokazać jak wiele korzyści dla mobilności może przynieść połączenie inteligentnych opon, danych i najwyższej jakości aplikacji”.
„Goodyear SightLine znacząco wzmocni naszą interakcję z drogą i poszerzy funkcjonalność oraz wartość systemu cubiX®. Będzie również wspierać rozwój pojazdów sterowanych oprogramowaniem,” stwierdził Martin Fischer, członek zarządu ZF odpowiedzialny za dział rozwiązań podwoziowych. „Integracja naszych ekosystemów umożliwi klientom odblokowanie nowych możliwości w personalizacji i optymalizacji zarówno mechaniki jazdy, jak i inteligencji opon," dodał M. Fischer.
Więcej informacji na temat obecności Goodyear na targach CES 2024 można znaleźć na stronie https://www.goodyear.com/en_US/ces-2024.html.
[1] Goodyear SightLine to zestaw inteligentnych technologii oponiarskich, dostarczających do układu sterującego pojazdem informacje o warunkach panujących na drodze, w pojeździe i w oponie. Ten zaawansowany system nie tylko identyfikuje oponę, ale również dostarcza szczegółowe dane o jej kondycji, tarciu o nawierzchnię oraz innych parametrach. SightLine, zapewniając zintegrowane informacje, znacząco przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa i wydajności flot oraz pojazdów, w tym również tych wykorzystujących technologie autonomicznej jazdy.
[2] cubiX® to innowacyjny produkt ZF, w całości sterowany oprogramowaniem, który pozwala koordynować dynamikę pojazdu jako zintegrowany system. To rozwiązanie umożliwia kontrolę nad układami hamulcowymi, kierowniczymi, (pół)aktywnym systemem tłumienia drgań, a także innymi elementami podwozia i napędu. Platforma cubiX® charakteryzuje się kompatybilnością z różnorodnymi siłownikami - od amortyzatorów, przez hamulce, po układ kierowniczy tylnej osi - niezależnie od ich producenta czy specyfikacji. Dzięki temu klienci mogą elastycznie implementować różne serie modeli pojazdów na tej samej platformie sterującej, unikając dodatkowych kosztów związanych z integracją. Dodatkowo, przyszłe aktualizacje lub modyfikacje oprogramowania mogą być realizowane zdalnie, bez potrzeby wizyty w serwisie.
ZF
ZF jest globalną firmą technologiczną, dostarczającą systemy do samochodów osobowych, pojazdów użytkowych i technologie przemysłowe, umożliwiające rozwój mobilności nowej generacji. Rozwiązania ZF pozwalają pojazdom widzieć, myśleć i działać. W czterech obszarach technologicznych: kontroli ruchu pojazdu, zintegrowanego bezpieczeństwa, zautomatyzowanej jazdy i mobilności elektrycznej, ZF oferuje kompleksowe pakiety produktowe i programowe kompatybilne z najpopularniejszymi producentami pojazdów, jak i nowymi dostawcami usług transportowych i mobilności. ZF elektryfikuje szeroką gamę typów pojazdów. Produkty firmy przyczyniają się do redukcji emisji, ochrony klimatu i poprawy bezpieczeństwa mobilności. Firma zatrudnia około 165 000 pracowników na całym świecie i posiada 168 zakładów produkcyjnych w 32 krajach. Więcej informacji o spółce na stronie: www.zf.com.
VEHIS z dealerami budują stock samochodowy dostępny online
Atrakcyjna i przejrzysta oferta Mazdy – nowe samochody dostępne od ręki
Wyprzedaż aut z rocznika 2024 w salonach Toyoty. Najpopularniejsze modele w Polsce w obniżonych cenach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.
Ochrona środowiska
Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna
Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.
Telekomunikacja
M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej
– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.