Komunikaty PR

Goodyear i ZF integrują swoje technologie dla lepszej dynamiki prowadzenia aut

2024-01-10  |  11:45
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.27 MB )

Podczas targów CES 2024 w Las Vegas, firmy Goodyear oraz ZF ogłosiły pomyślną integrację pakietu inteligentnych technologii oponiarskich Goodyear SightLine [1] z oprogramowaniem sterującym pojazdami ZF cubiX® [2]. Integracja systemów może znacząco poprawić responsywność pojazdu umożliwiając mu płynniejszą jazdę, szczególnie podczas manewrów na zakrętach, przy jednoczesnym zwiększeniu stabilności auta.

Integracja Goodyear SightLine z systemem ZF cubiX® została doceniona nagrodą CES 2024 w kategorii technologii pojazdów i zaawansowanej mobilności, co potwierdza innowacyjność tej synergii w branży.

Dzięki wspólnym badaniom, wirtualnym symulacjom i testom w warunkach rzeczywistych, firmy Goodyear i ZF wykazały potencjał integracji ich rozwiązań w zakresie poprawy osiągów pojazdu i bezpieczeństwa na drodze. Jak to działa w praktyce? Rozwiązanie Goodyear SightLine jest zdolne do wykrywania wczesnego aquaplaningu i natychmiast dostarcza kierowcy zalecenia dotyczące odpowiedniej prędkości, aby zwiększyć kontrolę nad pojazdem. Jednocześnie informacja o ryzyku aquaplaningu wraz z danymi o oponach jest przekazywana do oprogramowania cubiX® ZF, które może wydawać polecenia siłownikom podwozia, aby skorygować nastawy i ustabilizować pojazd.

„Opony są jedyną częścią łączącą pojazd z drogą. Dzięki ucyfrowieniu tego połączenia i wyposażeniu siłowników sterujących pojazdem w krytyczne informacje możemy zoptymalizować osiągi samochodu i zwiększyć bezpieczeństwo jazdy” - powiedział Chris Helsel, starszy wiceprezes ds. operacji globalnych i dyrektor ds. technologii w Goodyear. „Współpracując z ZF możemy pokazać jak wiele korzyści dla mobilności może przynieść połączenie inteligentnych opon, danych i najwyższej jakości aplikacji”.

„Goodyear SightLine znacząco wzmocni naszą interakcję z drogą i poszerzy funkcjonalność oraz wartość systemu cubiX®. Będzie również wspierać rozwój pojazdów sterowanych oprogramowaniem,” stwierdził Martin Fischer, członek zarządu ZF odpowiedzialny za dział rozwiązań podwoziowych. „Integracja naszych ekosystemów umożliwi klientom odblokowanie nowych możliwości w personalizacji i optymalizacji zarówno mechaniki jazdy, jak i inteligencji opon," dodał M. Fischer.

Więcej informacji na temat obecności Goodyear na targach CES 2024 można znaleźć na stronie https://www.goodyear.com/en_US/ces-2024.html.

[1] Goodyear SightLine to zestaw inteligentnych technologii oponiarskich, dostarczających do układu sterującego pojazdem informacje o warunkach panujących na drodze, w pojeździe i w oponie. Ten zaawansowany system nie tylko identyfikuje oponę, ale również dostarcza szczegółowe dane o jej kondycji, tarciu o nawierzchnię oraz innych parametrach. SightLine, zapewniając zintegrowane informacje, znacząco przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa i wydajności flot oraz pojazdów, w tym również tych wykorzystujących technologie autonomicznej jazdy.

[2] cubiX® to innowacyjny produkt ZF, w całości sterowany oprogramowaniem, który pozwala koordynować dynamikę pojazdu jako zintegrowany system. To rozwiązanie umożliwia kontrolę nad układami hamulcowymi, kierowniczymi, (pół)aktywnym systemem tłumienia drgań, a także innymi elementami podwozia i napędu. Platforma cubiX® charakteryzuje się kompatybilnością z różnorodnymi siłownikami - od amortyzatorów, przez hamulce, po układ kierowniczy tylnej osi - niezależnie od ich producenta czy specyfikacji. Dzięki temu klienci mogą elastycznie implementować różne serie modeli pojazdów na tej samej platformie sterującej, unikając dodatkowych kosztów związanych z integracją. Dodatkowo, przyszłe aktualizacje lub modyfikacje oprogramowania mogą być realizowane zdalnie, bez potrzeby wizyty w serwisie.

ZF

ZF jest globalną firmą technologiczną, dostarczającą systemy do samochodów osobowych, pojazdów użytkowych i technologie przemysłowe, umożliwiające rozwój mobilności nowej generacji. Rozwiązania ZF pozwalają pojazdom widzieć, myśleć i działać. W czterech obszarach technologicznych: kontroli ruchu pojazdu, zintegrowanego bezpieczeństwa, zautomatyzowanej jazdy i mobilności elektrycznej, ZF oferuje kompleksowe pakiety produktowe i programowe kompatybilne z najpopularniejszymi producentami pojazdów, jak i nowymi dostawcami usług transportowych i mobilności. ZF elektryfikuje szeroką gamę typów pojazdów. Produkty firmy przyczyniają się do redukcji emisji, ochrony klimatu i poprawy bezpieczeństwa mobilności. Firma zatrudnia około 165 000 pracowników na całym świecie i posiada 168 zakładów produkcyjnych w 32 krajach. Więcej informacji o spółce na stronie: www.zf.com. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać? Biuro prasowe
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.