Komunikaty PR

Goodyear i ZF integrują swoje technologie dla lepszej dynamiki prowadzenia aut

2024-01-10  |  11:45
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.27 MB )

Podczas targów CES 2024 w Las Vegas, firmy Goodyear oraz ZF ogłosiły pomyślną integrację pakietu inteligentnych technologii oponiarskich Goodyear SightLine [1] z oprogramowaniem sterującym pojazdami ZF cubiX® [2]. Integracja systemów może znacząco poprawić responsywność pojazdu umożliwiając mu płynniejszą jazdę, szczególnie podczas manewrów na zakrętach, przy jednoczesnym zwiększeniu stabilności auta.

Integracja Goodyear SightLine z systemem ZF cubiX® została doceniona nagrodą CES 2024 w kategorii technologii pojazdów i zaawansowanej mobilności, co potwierdza innowacyjność tej synergii w branży.

Dzięki wspólnym badaniom, wirtualnym symulacjom i testom w warunkach rzeczywistych, firmy Goodyear i ZF wykazały potencjał integracji ich rozwiązań w zakresie poprawy osiągów pojazdu i bezpieczeństwa na drodze. Jak to działa w praktyce? Rozwiązanie Goodyear SightLine jest zdolne do wykrywania wczesnego aquaplaningu i natychmiast dostarcza kierowcy zalecenia dotyczące odpowiedniej prędkości, aby zwiększyć kontrolę nad pojazdem. Jednocześnie informacja o ryzyku aquaplaningu wraz z danymi o oponach jest przekazywana do oprogramowania cubiX® ZF, które może wydawać polecenia siłownikom podwozia, aby skorygować nastawy i ustabilizować pojazd.

„Opony są jedyną częścią łączącą pojazd z drogą. Dzięki ucyfrowieniu tego połączenia i wyposażeniu siłowników sterujących pojazdem w krytyczne informacje możemy zoptymalizować osiągi samochodu i zwiększyć bezpieczeństwo jazdy” - powiedział Chris Helsel, starszy wiceprezes ds. operacji globalnych i dyrektor ds. technologii w Goodyear. „Współpracując z ZF możemy pokazać jak wiele korzyści dla mobilności może przynieść połączenie inteligentnych opon, danych i najwyższej jakości aplikacji”.

„Goodyear SightLine znacząco wzmocni naszą interakcję z drogą i poszerzy funkcjonalność oraz wartość systemu cubiX®. Będzie również wspierać rozwój pojazdów sterowanych oprogramowaniem,” stwierdził Martin Fischer, członek zarządu ZF odpowiedzialny za dział rozwiązań podwoziowych. „Integracja naszych ekosystemów umożliwi klientom odblokowanie nowych możliwości w personalizacji i optymalizacji zarówno mechaniki jazdy, jak i inteligencji opon," dodał M. Fischer.

Więcej informacji na temat obecności Goodyear na targach CES 2024 można znaleźć na stronie https://www.goodyear.com/en_US/ces-2024.html.

[1] Goodyear SightLine to zestaw inteligentnych technologii oponiarskich, dostarczających do układu sterującego pojazdem informacje o warunkach panujących na drodze, w pojeździe i w oponie. Ten zaawansowany system nie tylko identyfikuje oponę, ale również dostarcza szczegółowe dane o jej kondycji, tarciu o nawierzchnię oraz innych parametrach. SightLine, zapewniając zintegrowane informacje, znacząco przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa i wydajności flot oraz pojazdów, w tym również tych wykorzystujących technologie autonomicznej jazdy.

[2] cubiX® to innowacyjny produkt ZF, w całości sterowany oprogramowaniem, który pozwala koordynować dynamikę pojazdu jako zintegrowany system. To rozwiązanie umożliwia kontrolę nad układami hamulcowymi, kierowniczymi, (pół)aktywnym systemem tłumienia drgań, a także innymi elementami podwozia i napędu. Platforma cubiX® charakteryzuje się kompatybilnością z różnorodnymi siłownikami - od amortyzatorów, przez hamulce, po układ kierowniczy tylnej osi - niezależnie od ich producenta czy specyfikacji. Dzięki temu klienci mogą elastycznie implementować różne serie modeli pojazdów na tej samej platformie sterującej, unikając dodatkowych kosztów związanych z integracją. Dodatkowo, przyszłe aktualizacje lub modyfikacje oprogramowania mogą być realizowane zdalnie, bez potrzeby wizyty w serwisie.

ZF

ZF jest globalną firmą technologiczną, dostarczającą systemy do samochodów osobowych, pojazdów użytkowych i technologie przemysłowe, umożliwiające rozwój mobilności nowej generacji. Rozwiązania ZF pozwalają pojazdom widzieć, myśleć i działać. W czterech obszarach technologicznych: kontroli ruchu pojazdu, zintegrowanego bezpieczeństwa, zautomatyzowanej jazdy i mobilności elektrycznej, ZF oferuje kompleksowe pakiety produktowe i programowe kompatybilne z najpopularniejszymi producentami pojazdów, jak i nowymi dostawcami usług transportowych i mobilności. ZF elektryfikuje szeroką gamę typów pojazdów. Produkty firmy przyczyniają się do redukcji emisji, ochrony klimatu i poprawy bezpieczeństwa mobilności. Firma zatrudnia około 165 000 pracowników na całym świecie i posiada 168 zakładów produkcyjnych w 32 krajach. Więcej informacji o spółce na stronie: www.zf.com. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Klienci Toyota Leasing mogą zarządzać umowami leasingu i KINTO ze smartfonów Biuro prasowe
2024-06-24 | 14:00

Klienci Toyota Leasing mogą zarządzać umowami leasingu i KINTO ze smartfonów

Toyota Leasing ogłasza wprowadzenie aplikacji mobilnej Portalu Klienta, dostępnej na systemy Android i iOS. Pierwsza tego typu aplikacja na polskim rynku, umożliwia łatwy i wygodny dostęp do
Motoryzacja Goodyear z najwyższą oceną środowiskową od FIA
2024-06-19 | 09:10

Goodyear z najwyższą oceną środowiskową od FIA

Zespół Goodyear Racing EMEA uzyskał najwyższą, 3-gwiazdkową ocenę w programie akredytacji środowiskowej FIA. Wyróżnienie to przyznano za długoterminowe plany
Motoryzacja Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive
2024-06-12 | 08:00

Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive

Universal Robots, duńska firma zajmująca się projektowaniem i produkcją robotów współpracujących (cobotów), wraz ze swoimi partnerami coraz śmielej wkracza w przemysł

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Gminy obawiają się wysokich kar za nieosiągnięcie poziomów recyklingu odpadów. Apelują o szybkie wprowadzenie zasady „zanieczyszczający płaci”

Polska jest ostatnim krajem Unii Europejskiej, który nie wdrożył jeszcze systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP). W efekcie koszty zagospodarowania odpadów opakowaniowych obecnie ponoszą głównie mieszkańcy, a odpowiedzialność organizacyjną – gminy. To na nich spoczywa też obowiązek osiągania określonych prawem poziomów odpadów poddanych recyklingowi. W tym roku wiele z gmin może mieć z tym problem, a to oznacza groźbę kar. Wprowadzenie systemu kaucyjnego bez wcześniejszego albo równoległego wprowadzenia ROP może oznaczać dalsze problemy gmin. – Konieczne jest uszczelnienie systemu – podkreśla Olga Goitowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Prawo

Cudzoziemcy odgrywają coraz większą rolę na polskim rynku pracy. Firmy wciąż obawiają się skomplikowanych i długotrwałych procedur

Liczba pracowników z zagranicy zarejestrowanych w ZUS-ie w ciągu ostatniej dekady wzrosła kilkukrotnie. Zdecydowanie szybciej przybywa w tej grupie obywateli spoza Unii Europejskiej, nie tylko z Ukrainy, Białorusi i Kaukazu, ale też z Azji Południowo-Wschodniej, Afryki czy Ameryki Południowej. W przyszłości potrzeba zatrudniania obcokrajowców będzie coraz większa ze względu na kurczącą się liczbę osób w wieku produkcyjnym. Dlatego firmy podkreślają potrzebę uproszczenia procedur dopuszczających pracowników z krajów trzecich i skrócenia czasu ich procedowania.

Transport

Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry

W stolicy trwają prace nad nowym systemem biletowym. Zamiast karty miejskiej, na której kodowane są wszystkie dane, powstanie centralne konto pasażera, dostępne z komputera i aplikacji mobilnej. Zniknie konieczność skanowania kodów QR w pojazdach, a wprowadzony ma zostać nowy system naliczania opłat za przejazd, wzorowany na obowiązującym m.in. w Londynie.  – Zależy nam, żeby pasażer nie zastanawiał się, jaki bilet kupić, a podróż jego była rozliczana optymalnie, bo o to tu głównie chodzi – przekonuje Agnieszka Siekierska-Otłowska, dyrektorka Pionu Handlowego ZTM w Warszawie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.