Komunikaty PR

Goodyear na nowo definiuje pozycjonowanie marek w swoim portfolio

2023-12-19  |  14:30
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.27 MB )

Firma Goodyear wzmacnia portfolio swoich marek konsumenckich i zapowiada inwestycje w ich rozwój. Plan przewiduje umocnienie marki Goodyear w segmencie premium i na nowo definiuje pozycję innych marek, w tym marki Dunlop w segmencie środka, by rozszerzyć rynkowy zasięg portfolio i dostarczyć pełną, bardziej konkurencyjną ofertę dla każdego typu konsumenta. Ma to umożliwić również lepszą współpracę z siecią dystrybutorów i sprzedawców detalicznych.

Przygotowanie nowej strategii pozycjonowania marek zostało poprzedzone kompleksową analizą branży oraz szerokim badaniem wśród konsumentów w całej Europie [1]. Pytano o ich podejście do mobilności, postrzeganie marek opon oraz kryteria, którymi kierują się przy podejmowaniu decyzji o zakupie.

Kluczowe wnioski z badania:

•             74% konsumentów uważa opony za „bardzo ważne produkty”, a nie jedynie za „materiały eksploatacyjne”. 

•             Świadomość marki i jej reputacja są głównymi czynnikami wpływającymi na wybór opon przez konsumentów.

Świadomość marki i jej reputacja są jednymi z głównych czynników wpływających na wybór opon przez konsumentów (35% odpowiedzi). Na kolejnych miejscach znalazły się osobiste doświadczenia (25%), wyniki testów opon przeprowadzonych przez niezależne podmioty zewnętrzne, takie jak specjalistyczne czasopisma (24%) oraz porady otrzymane od dealerów (23%).

Ponad 1/3 konsumentów dokonuje wyborów zakupowych na podstawie analizy osiągów opon. Co drugi użytkownik priorytetowo traktuje opony, które oferują optymalną równowagę między jakością a ceną, a tylko 14% konsumentów kieruje się ceną.

Komplementarne i konkurencyjne portfolio marek i produktów     

Goodyear na nowo zdefiniował role dla swoich marek, aby zaspokoić potrzeby różnych grup konsumentów i oferować najbardziej konkurencyjne portfolio w segmentach premium, środka i lokalnych brandów na ewoluującym rynku.

  • Goodyear jako marka premium kieruje swoją ofertę do konsumentów poszukujących lepszych wrażeń podczas jazdy. Jako jedna z najszybciej rozwijających się marek premium w Europie, Goodyear oferuje obecnie najbardziej zaawansowaną w swojej historii gamę opon, w tym wielokrotnie nagradzane produkty, takie jak Vector 4Seasons, Eagle F1 Asymmetric 6 oraz UltraGrip Performance 3, wyposażone w najnowocześniejsze technologie i innowacje.
  • Dunlop jako strategiczny gracz w segmencie środka skupi się na inwestycjach, przyciągając kierowców poszukujących długotrwałej jakości w przystępnej cenie. Nowe pozycjonowanie sprawia, że marka staje się jedną z najsilniejszych w tym segmencie pod względem świadomości i rozważań zakupowych, co potwierdzają badania konsumenckie. Oferta opon samochodowych Dunlop rozszerzy się do 84% rynku od 2024 roku [2], obejmując opony letnie, zimowe i całoroczne.
  • Fulda, Avon, Dębica, Sava i Cooper będą oferować kierowcom trwałe opony w segmencie marek lokalnych.

Opony Avon i Fulda będą nadal dostępne na całym europejskim rynku, odgrywając ważną rolę w segmencie marek lokalnych, odpowiednio w Wielkiej Brytanii i Niemczech, gdzie są dobrze rozpoznawalne. Ogólnoeuropejską ekspozycję zachowają też marki Dębica i Sava, utrzymując kluczową rolę w segmencie brandów lokalnych, szczególnie w krajach Europy Wschodniej. Z kolei Cooper Tires skupi się na długoterminowym zaopatrywaniu pojazdów 4x4, utrzymując mocną pozycję w segmencie opon terenowych.

W ramach strategii Goodyear, wszystkie marki z naszego portfolio będą dostępne na terenie całej Europy. Dzięki temu dealerzy opon otrzymają dodatkowe możliwości, co zapewni, że partnerstwo z Goodyear umożliwi kompleksowe zaspokojenie potrzeb rynkowych w segmentach premium, środka oraz marek lokalnych.

Portfolio Goodyear zapewnia pokrycie całego rynku

Nowe pozycjonowanie pozwala Grupie Goodyear na dotarcie do szerszego spektrum rynku niż dotychczas, umożliwiając oferowanie marek i produktów w każdym przedziale cenowym. Dzięki temu dealerzy opon będą mieli dostęp do większego wyboru produktów.

„Chcemy zwiększyć udział marek z Grupy Goodyear w rynku i pozycjonować nasze portfolio jako najbardziej konkurencyjne w Europie. Dążymy do pełnego wykorzystania zarówno indywidualnego, jak i łącznego potencjału naszych brandów, oferując opony odpowiadające potrzebom każdego typu kierowcy”, wyjaśnił David Anckaert, wiceprezes ds. opon konsumenckich Goodyear w regionie EMEA. „Goodyear będzie umacniał swój globalny wizerunek jako marka premium i symbol wysokiej wydajności, zaawansowanej technologii i niezawodności. Natomiast pozostałe nasze brandy zostaną strategicznie ułożone, aby dostarczać wartość dodaną i zapewniać konsumentom szeroki wybór. Jesteśmy też przekonani, że dalsze inwestycje w repozycjonowanie marki Dunlop na europejskim rynku umożliwią pełne wykorzystanie jej potencjały, napędzając wzrost w segmencie środka," dodał D. Anckaert.

[1] Badanie IPSOS przeprowadzone na zlecenie Goodyear w 2022, dotyczące kierowców i segmentacji kategorii. W badaniu wzięło udział 7 200 właścicieli samochodów, którzy niedawno dokonali zakupu opon na sześciu kluczowych rynkach, odpowiadających łącznie za 70% wolumenu europejskiego przemysłu oponiarskiego (Francja, Niemcy, Włochy, Hiszpania, Polska i Wielka Brytania).

[2] % miękkiego pokrycia według estymacji wewnętrznych  Goodyear dotyczących liczby pozycji asortymentowych w 2023 r.; przygotowane w maju 2023 r., z uwzględnieniem OED.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Goodyear wspiera floty transportowe w nowych wymogach dotyczących rozwiązań TPMS Biuro prasowe
2024-04-26 | 11:50

Goodyear wspiera floty transportowe w nowych wymogach dotyczących rozwiązań TPMS

Od lipca br. unijny obowiązek stosowania systemów TPMS w oponach pojazdów ciężarowych obejmie także opony w naczepach [1]. Przepisy – wprowadzane stopniowo od kilku
Motoryzacja Tańsze, bardziej ekonomiczne i z dofinansowaniem.
2024-04-26 | 07:00

Tańsze, bardziej ekonomiczne i z dofinansowaniem.

Mikromobilność staje się coraz popularniejsza. Jest to już nie tylko trend, w wielu przypadkach realizuje zmieniające się potrzeby komunikacyjne, szczególnie w dużych miastach.
Motoryzacja Volkswagen Financial Services zbadał, czego oczekują eksperci zarządzający flotą
2024-04-25 | 17:00

Volkswagen Financial Services zbadał, czego oczekują eksperci zarządzający flotą

To nie wysokość raty okazała się najważniejsza przy ocenie zadowolenia z usług zarządzania flotą. Wyniki badania Volkswagen Financial Services pokazały, że klienci flotowi najbardziej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.