Komunikaty PR

Goodyear na nowo definiuje pozycjonowanie marek w swoim portfolio

2023-12-19  |  14:30
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.27 MB )

Firma Goodyear wzmacnia portfolio swoich marek konsumenckich i zapowiada inwestycje w ich rozwój. Plan przewiduje umocnienie marki Goodyear w segmencie premium i na nowo definiuje pozycję innych marek, w tym marki Dunlop w segmencie środka, by rozszerzyć rynkowy zasięg portfolio i dostarczyć pełną, bardziej konkurencyjną ofertę dla każdego typu konsumenta. Ma to umożliwić również lepszą współpracę z siecią dystrybutorów i sprzedawców detalicznych.

Przygotowanie nowej strategii pozycjonowania marek zostało poprzedzone kompleksową analizą branży oraz szerokim badaniem wśród konsumentów w całej Europie [1]. Pytano o ich podejście do mobilności, postrzeganie marek opon oraz kryteria, którymi kierują się przy podejmowaniu decyzji o zakupie.

Kluczowe wnioski z badania:

•             74% konsumentów uważa opony za „bardzo ważne produkty”, a nie jedynie za „materiały eksploatacyjne”. 

•             Świadomość marki i jej reputacja są głównymi czynnikami wpływającymi na wybór opon przez konsumentów.

Świadomość marki i jej reputacja są jednymi z głównych czynników wpływających na wybór opon przez konsumentów (35% odpowiedzi). Na kolejnych miejscach znalazły się osobiste doświadczenia (25%), wyniki testów opon przeprowadzonych przez niezależne podmioty zewnętrzne, takie jak specjalistyczne czasopisma (24%) oraz porady otrzymane od dealerów (23%).

Ponad 1/3 konsumentów dokonuje wyborów zakupowych na podstawie analizy osiągów opon. Co drugi użytkownik priorytetowo traktuje opony, które oferują optymalną równowagę między jakością a ceną, a tylko 14% konsumentów kieruje się ceną.

Komplementarne i konkurencyjne portfolio marek i produktów     

Goodyear na nowo zdefiniował role dla swoich marek, aby zaspokoić potrzeby różnych grup konsumentów i oferować najbardziej konkurencyjne portfolio w segmentach premium, środka i lokalnych brandów na ewoluującym rynku.

  • Goodyear jako marka premium kieruje swoją ofertę do konsumentów poszukujących lepszych wrażeń podczas jazdy. Jako jedna z najszybciej rozwijających się marek premium w Europie, Goodyear oferuje obecnie najbardziej zaawansowaną w swojej historii gamę opon, w tym wielokrotnie nagradzane produkty, takie jak Vector 4Seasons, Eagle F1 Asymmetric 6 oraz UltraGrip Performance 3, wyposażone w najnowocześniejsze technologie i innowacje.
  • Dunlop jako strategiczny gracz w segmencie środka skupi się na inwestycjach, przyciągając kierowców poszukujących długotrwałej jakości w przystępnej cenie. Nowe pozycjonowanie sprawia, że marka staje się jedną z najsilniejszych w tym segmencie pod względem świadomości i rozważań zakupowych, co potwierdzają badania konsumenckie. Oferta opon samochodowych Dunlop rozszerzy się do 84% rynku od 2024 roku [2], obejmując opony letnie, zimowe i całoroczne.
  • Fulda, Avon, Dębica, Sava i Cooper będą oferować kierowcom trwałe opony w segmencie marek lokalnych.

Opony Avon i Fulda będą nadal dostępne na całym europejskim rynku, odgrywając ważną rolę w segmencie marek lokalnych, odpowiednio w Wielkiej Brytanii i Niemczech, gdzie są dobrze rozpoznawalne. Ogólnoeuropejską ekspozycję zachowają też marki Dębica i Sava, utrzymując kluczową rolę w segmencie brandów lokalnych, szczególnie w krajach Europy Wschodniej. Z kolei Cooper Tires skupi się na długoterminowym zaopatrywaniu pojazdów 4x4, utrzymując mocną pozycję w segmencie opon terenowych.

W ramach strategii Goodyear, wszystkie marki z naszego portfolio będą dostępne na terenie całej Europy. Dzięki temu dealerzy opon otrzymają dodatkowe możliwości, co zapewni, że partnerstwo z Goodyear umożliwi kompleksowe zaspokojenie potrzeb rynkowych w segmentach premium, środka oraz marek lokalnych.

Portfolio Goodyear zapewnia pokrycie całego rynku

Nowe pozycjonowanie pozwala Grupie Goodyear na dotarcie do szerszego spektrum rynku niż dotychczas, umożliwiając oferowanie marek i produktów w każdym przedziale cenowym. Dzięki temu dealerzy opon będą mieli dostęp do większego wyboru produktów.

„Chcemy zwiększyć udział marek z Grupy Goodyear w rynku i pozycjonować nasze portfolio jako najbardziej konkurencyjne w Europie. Dążymy do pełnego wykorzystania zarówno indywidualnego, jak i łącznego potencjału naszych brandów, oferując opony odpowiadające potrzebom każdego typu kierowcy”, wyjaśnił David Anckaert, wiceprezes ds. opon konsumenckich Goodyear w regionie EMEA. „Goodyear będzie umacniał swój globalny wizerunek jako marka premium i symbol wysokiej wydajności, zaawansowanej technologii i niezawodności. Natomiast pozostałe nasze brandy zostaną strategicznie ułożone, aby dostarczać wartość dodaną i zapewniać konsumentom szeroki wybór. Jesteśmy też przekonani, że dalsze inwestycje w repozycjonowanie marki Dunlop na europejskim rynku umożliwią pełne wykorzystanie jej potencjały, napędzając wzrost w segmencie środka," dodał D. Anckaert.

[1] Badanie IPSOS przeprowadzone na zlecenie Goodyear w 2022, dotyczące kierowców i segmentacji kategorii. W badaniu wzięło udział 7 200 właścicieli samochodów, którzy niedawno dokonali zakupu opon na sześciu kluczowych rynkach, odpowiadających łącznie za 70% wolumenu europejskiego przemysłu oponiarskiego (Francja, Niemcy, Włochy, Hiszpania, Polska i Wielka Brytania).

[2] % miękkiego pokrycia według estymacji wewnętrznych  Goodyear dotyczących liczby pozycji asortymentowych w 2023 r.; przygotowane w maju 2023 r., z uwzględnieniem OED.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Handel

Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.

Infrastruktura

Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.