Goodyear na nowo definiuje pozycjonowanie marek w swoim portfolio
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Firma Goodyear wzmacnia portfolio swoich marek konsumenckich i zapowiada inwestycje w ich rozwój. Plan przewiduje umocnienie marki Goodyear w segmencie premium i na nowo definiuje pozycję innych marek, w tym marki Dunlop w segmencie środka, by rozszerzyć rynkowy zasięg portfolio i dostarczyć pełną, bardziej konkurencyjną ofertę dla każdego typu konsumenta. Ma to umożliwić również lepszą współpracę z siecią dystrybutorów i sprzedawców detalicznych.
Przygotowanie nowej strategii pozycjonowania marek zostało poprzedzone kompleksową analizą branży oraz szerokim badaniem wśród konsumentów w całej Europie [1]. Pytano o ich podejście do mobilności, postrzeganie marek opon oraz kryteria, którymi kierują się przy podejmowaniu decyzji o zakupie.
Kluczowe wnioski z badania:
• 74% konsumentów uważa opony za „bardzo ważne produkty”, a nie jedynie za „materiały eksploatacyjne”.
• Świadomość marki i jej reputacja są głównymi czynnikami wpływającymi na wybór opon przez konsumentów.
Świadomość marki i jej reputacja są jednymi z głównych czynników wpływających na wybór opon przez konsumentów (35% odpowiedzi). Na kolejnych miejscach znalazły się osobiste doświadczenia (25%), wyniki testów opon przeprowadzonych przez niezależne podmioty zewnętrzne, takie jak specjalistyczne czasopisma (24%) oraz porady otrzymane od dealerów (23%).
Ponad 1/3 konsumentów dokonuje wyborów zakupowych na podstawie analizy osiągów opon. Co drugi użytkownik priorytetowo traktuje opony, które oferują optymalną równowagę między jakością a ceną, a tylko 14% konsumentów kieruje się ceną.
Komplementarne i konkurencyjne portfolio marek i produktów
Goodyear na nowo zdefiniował role dla swoich marek, aby zaspokoić potrzeby różnych grup konsumentów i oferować najbardziej konkurencyjne portfolio w segmentach premium, środka i lokalnych brandów na ewoluującym rynku.
- Goodyear jako marka premium kieruje swoją ofertę do konsumentów poszukujących lepszych wrażeń podczas jazdy. Jako jedna z najszybciej rozwijających się marek premium w Europie, Goodyear oferuje obecnie najbardziej zaawansowaną w swojej historii gamę opon, w tym wielokrotnie nagradzane produkty, takie jak Vector 4Seasons, Eagle F1 Asymmetric 6 oraz UltraGrip Performance 3, wyposażone w najnowocześniejsze technologie i innowacje.
- Dunlop jako strategiczny gracz w segmencie środka skupi się na inwestycjach, przyciągając kierowców poszukujących długotrwałej jakości w przystępnej cenie. Nowe pozycjonowanie sprawia, że marka staje się jedną z najsilniejszych w tym segmencie pod względem świadomości i rozważań zakupowych, co potwierdzają badania konsumenckie. Oferta opon samochodowych Dunlop rozszerzy się do 84% rynku od 2024 roku [2], obejmując opony letnie, zimowe i całoroczne.
- Fulda, Avon, Dębica, Sava i Cooper będą oferować kierowcom trwałe opony w segmencie marek lokalnych.
Opony Avon i Fulda będą nadal dostępne na całym europejskim rynku, odgrywając ważną rolę w segmencie marek lokalnych, odpowiednio w Wielkiej Brytanii i Niemczech, gdzie są dobrze rozpoznawalne. Ogólnoeuropejską ekspozycję zachowają też marki Dębica i Sava, utrzymując kluczową rolę w segmencie brandów lokalnych, szczególnie w krajach Europy Wschodniej. Z kolei Cooper Tires skupi się na długoterminowym zaopatrywaniu pojazdów 4x4, utrzymując mocną pozycję w segmencie opon terenowych.
W ramach strategii Goodyear, wszystkie marki z naszego portfolio będą dostępne na terenie całej Europy. Dzięki temu dealerzy opon otrzymają dodatkowe możliwości, co zapewni, że partnerstwo z Goodyear umożliwi kompleksowe zaspokojenie potrzeb rynkowych w segmentach premium, środka oraz marek lokalnych.
Portfolio Goodyear zapewnia pokrycie całego rynku
Nowe pozycjonowanie pozwala Grupie Goodyear na dotarcie do szerszego spektrum rynku niż dotychczas, umożliwiając oferowanie marek i produktów w każdym przedziale cenowym. Dzięki temu dealerzy opon będą mieli dostęp do większego wyboru produktów.
„Chcemy zwiększyć udział marek z Grupy Goodyear w rynku i pozycjonować nasze portfolio jako najbardziej konkurencyjne w Europie. Dążymy do pełnego wykorzystania zarówno indywidualnego, jak i łącznego potencjału naszych brandów, oferując opony odpowiadające potrzebom każdego typu kierowcy”, wyjaśnił David Anckaert, wiceprezes ds. opon konsumenckich Goodyear w regionie EMEA. „Goodyear będzie umacniał swój globalny wizerunek jako marka premium i symbol wysokiej wydajności, zaawansowanej technologii i niezawodności. Natomiast pozostałe nasze brandy zostaną strategicznie ułożone, aby dostarczać wartość dodaną i zapewniać konsumentom szeroki wybór. Jesteśmy też przekonani, że dalsze inwestycje w repozycjonowanie marki Dunlop na europejskim rynku umożliwią pełne wykorzystanie jej potencjały, napędzając wzrost w segmencie środka," dodał D. Anckaert.
[1] Badanie IPSOS przeprowadzone na zlecenie Goodyear w 2022, dotyczące kierowców i segmentacji kategorii. W badaniu wzięło udział 7 200 właścicieli samochodów, którzy niedawno dokonali zakupu opon na sześciu kluczowych rynkach, odpowiadających łącznie za 70% wolumenu europejskiego przemysłu oponiarskiego (Francja, Niemcy, Włochy, Hiszpania, Polska i Wielka Brytania).
[2] % miękkiego pokrycia według estymacji wewnętrznych Goodyear dotyczących liczby pozycji asortymentowych w 2023 r.; przygotowane w maju 2023 r., z uwzględnieniem OED.
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy
W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.
Handel
Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z „Raportu Wpływu Nestlé” w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.
Polityka
M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.