Goodyear przedstawia oponę koncepcyjną reCharge
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Goodyear reCharge to rewolucyjna, samoregenerująca się opona koncepcyjna, która zmienia się i dostosowuje do indywidualnych potrzeb w zakresie mobilności. Projekt ma wspierać zrównoważoną mobilność elektryczną.
„Goodyear chce, aby ta opona w jeszcze większym stopniu przyczyniała się do zaspokajania specyficznych potrzeb klientów w zakresie mobilności” – wyjaśnił Mike Rytokoski, wiceprezes i dyrektor ds. marketingu Goodyear w Europie. „Z myślą o tym, postanowiliśmy stworzyć koncepcyjną oponę, która będzie przyszłościowym rozwiązaniem w zakresie spersonalizowanej i wygodnej elektrycznej mobilności” – dodał.
Koncepcja reCharge obejmuje szereg innowacyjnych cech, skupionych wokół trzech filarów:
Personalizacja
- Podstawą koncepcji reCharge jest biodegradowalna mieszanka bieżnika zamknięta w indywidualnych kapsułach, które mogą być wielokrotnie odnawiane, co znacząco upraszcza proces wymiany opon. Kapsuły, wypełnione specjalnie dobraną mieszanką płynów, pozwalają na regenerację bieżnika i dostosowanie opony do warunków klimatycznych, drogowych lub po prostu do tego, jak chcesz podróżować. Dzięki sztucznej inteligencji może zostać stworzony profil kierowcy, a płynna mieszanka zostanie dostosowana do jego indywidualnych potrzeb, tworząc produkt dopasowany do każdego użytkownika.
Zrównoważony rozwój
- Sama mieszanka zostanie wykonana z materiału biologicznego i wzmocniona włóknami inspirowanymi jednym z najtwardszych naturalnych materiałów na świecie – jedwabiem pajęczym. Dzięki temu będzie on niezwykle trwały i w 100 procentach biodegradowalny.
Wygoda w obsłudze
- Oprócz radykalnego uproszczenia procesu wymiany opon przy pomocy kapsuł wielokrotnego użytku, bieżnik będzie osadzony na lekkiej, niepneumatycznej ramie o wysokim i wąskim kształcie. To cienka, wytrzymała i niewymagająca dużych nakładów konserwacyjnych konstrukcja, która może wyeliminować konieczność konserwacji ciśnieniowej lub przestojów związanych z przebiciami.
„Goodyear reCharge to koncepcyjna opona bez kompromisów, wspierająca spersonalizowaną, zrównoważoną i bezproblemową elektryczną mobilność” – powiedział Sebastien Fontaine, główny projektant w Centrum Innowacji Goodyear w Luksemburgu.
Na kanale Youtube dostępny jest film prezentujący właściwości reCharge https://youtu.be/ziMVIZPu2XU.
The novelties from OMODA. Premiere of OMODA 7 at the Beijing Motor Show
Pierwsze samochody marki OMODA&JAECOO już w Polsce
The first OMODA&JAECOO cars are already in Poland
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób
Polska jest dziś dla Francji kluczowym partnerem gospodarczym w Europie Środkowo-Wschodniej. Na naszym rynku francuskie firmy ulokowały blisko połowę wszystkich swoich inwestycji w regionie CEE – obecnie działa ich tu 1,2 tys., tworzą łącznie 227 tys. bezpośrednich miejsc pracy i co najmniej drugie tyle pośrednich, u swoich dostawców i partnerów. Skumulowana wartość bezpośrednich inwestycji francuskich firm w Polsce wyniosła dotąd 108 mld zł. Szybko jednak rośnie, ponieważ przedsiębiorstwa znad Sekwany reinwestują 50 proc. wypracowanych przez siebie zysków, głównie w automatyzację i innowacje środowiskowe – wynika z nowego raportu, opublikowanego przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą we współpracy z Instytutem Debaty Eksperckiej i Analiz Quant Tank.
Transport
Europejski Bank Inwestycyjny stawia na projekty niskoemisyjnej energetyki i bezpieczeństwa. Finansowanie dla Polski to 5 mld euro rocznie
Ponad 85 mld euro w ciągu ostatnich 20 lat zainwestował w Polsce Europejski Bank Inwestycyjny. Środki te przeznaczono przede wszystkim na budowę infrastruktury: dróg czy kolei. Obecnie najwyższy priorytet mają energetyka oraz bezpieczeństwo. Kolejnym etapem powinna być cyfryzacja oraz inwestycje w nowoczesne technologie i podniesienie innowacyjności. Cel to zwiększenie liczby patentów i licencji powstających w Polsce, a w konsekwencji – wzrost konkurencyjności naszego kraju.
Transport
Przed polskimi firmami transportowymi piętrzą się problemy. Obok konkurencji z Ukrainy są nim także liczni pośrednicy działający na unijnym rynku
Jednym z najpoważniejszych problemów firm transportowych jest dziś udział ogromnej liczby pośredników na unijnym rynku. – W sprytny sposób podkupują zlecenia, przetrzymując je do ostatniej chwili, kiedy mogą je dobrze, za niską cenę sprzedać. W efekcie przewoźnik wykonuje fracht o wartości niepokrywającej kosztów takiego transportu – mówi Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Jak ocenia, polska branża transportowa jest w tej chwili w kryzysie, wywołanym przez cały szereg nakładających się na siebie czynników, w tym także m.in. spowolnienie w europejskiej gospodarce i wyzwania związane z redukcją emisji. Zakłócenia powodowane ostatnimi protestami i blokowaniem polsko-ukraińskiej granicy tylko te problemy potęgują.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.