Goodyear uruchomi nowy fundusz venture capital dla rozwoju przyszłej mobilności
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Na targach CES 2020 (Consumer Eletronics Show) Goodyear Tire & Rubber Company ogłosił utworzenie nowego funduszu venture capital, Goodyear Ventures, który w ciągu najbliższych 10 lat przeznaczy 100 mln dolarów na nowe inwestycje w rozwiązania w zakresie mobilności.
Goodyear Ventures będzie kontynuował i poszerzał relacje w zakresie nowych rozwiązań dla motoryzacji, koncentrując się na partnerstwie i inwestowaniu w nowe firmy, które mają wspólną wizję zrównoważonych, bezpiecznych i nowych doświadczeń w zakresie mobilności, ułatwiających codzienne kontakty.
Richard J. Kramer, prezes i dyrektor generalny Goodyear, powiedział: „Goodyear jest firmą technologicznie zorientowaną na mobilność, która poszukuje partnerów i współpracuje z innymi liderami myślenia mobilnego, od małych firm po sprawdzone modele biznesowe. Goodyear Ventures wyniesie te działania na kolejny poziom, aby angażować interesariuszy i kształtować sposób, w jaki ludzie będą przemieszczać się w przyszłości”.
Goodyear Ventures skoncentruje się na ośmiu obszarach kształtujących mobilność:
- Elektryczne i autonomiczne technologie
- Połączone rozwiązania w zakresie mobilności
- Mobilność publiczna nowej generacji
- Mobilność lotnicza nowej generacji
- Przyszła infrastruktura transportowa
- Przyszła konserwacja i eksploatacja
- Nowe technologie
- Nowe materiały oponiarskie.
Poza kapitałem, spółki z portfela Goodyear Ventures będą miały okazję poznać i rozwijać się wraz z Goodyearem dzięki bogatym zasobom w zakresie technologii i innowacji, rozległej sieci serwisowej pojazdów oraz globalnej produkcji i rozwoju produktów. Więcej informacji na temat Goodyear Ventures można znaleźć na stronie www.goodyearventures.com.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.