Goodyear zadebiutuje w ELMS w klasach LMP2 i LMGTE
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Już w najbliższy weekend Goodyear zadebiutuje jako dostawca opon do Europejskiej Serii Le Mans i będzie współpracował z najlepszymi zespołami w klasach LMP2 i LMGTE. Sezon zmagań otwiera czterogodzinny wyścig w Le Castellet.
Najnowsze rozwiązania techniczne Goodyeara w zakresie opon będą prezentowane na pięciu prototypach wiodących w klasie LMP2 oraz wszystkich samochodach w klasie LMGTE przez cały sezon ELMS, który potrwa do listopada i obejmie pięć wyścigów. Czołowe zespoły LMP2 startujące w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA wygrywają na oponach Goodyear od ubiegłego roku. Z kolei w najbliższy weekend ogumienie Goodyear Eagle F1 SuperSport zadebiutuje w klasie LMGTE.
Cztery zespoły LMP2, które pojadą na oponach amerykańskiej marki w wyścigach ELMS to Panis Racing, BHK Motorsport, Thunderhead Carlin Racing i Algarve Pro Racing. Ten ostatni wystawi dwa samochody. Zespół niedawno nawiązał współpracę z Goodyearem, w ramach której marka będzie widoczna na obu autach w postaci kontrastowych barw sponsorskich.
Wszystkie pięć samochodów będzie jeździć na tych samych sprawdzonych oponach co w wyścigu WEC, dostarczając cennych danych i informacji zwrotnych dla zespołów w obu najtrudniejszych mistrzostwach. Start w ELMS opiera się na sukcesach wywalczonych w pierwszym sezonie WEC, w którym zespoły partnerskie Jota Sport i Jackie Chan DC Racing zdobyły sześć miejsc na podium i zwycięstwo w czterogodzinnym wyścigu w Szanghaju
Mike McGregor, dyrektor ds. sprzedaży, badań i wsparcia technicznego na torze w Goodyear Racing, wyjaśnia znaczenie ELMS dla rozwoju opon: „ELMS to fantastyczne pole do testowania najnowszej generacji wyczynowych opon wyścigowych, ponieważ samochody LMP2 o mocy 600 KM wytwarzają dużą siłę docisku podczas wyścigów na pięciu standardowych torach Formuły 1, co pozwala na wszechstronne testy mieszanki i osiągów opon. Informacje zwrotne przekazywane przez zespoły ELMS przez cały sezon będą wspierać rozwój naszych produktów dla zespołów partnerskich startujących w WEC. Na potrzeby ELMS przygotowaliśmy trzy specyfikacje opon: A, B i C. To opony miękkie, średnie i średnie plus, przy czym każdy z zespołów będzie korzystał z dwóch z trzech specyfikacji podczas każdego wyścigu”.
Goodyear wyłącznym dostawcą dla klasy LMGTE
Goodyear jest obecnie jedynym dostawcą opon w klasie LMGTE i wyposaża seryjnie produkowane supersamochody w opony wyścigowe Eagle F1 SuperSport w wersji średnio-miękkiej i średniej plus.
W każdym wyścigu udział weźmie dziewięć aut, ale na liście uczestników tego weekendowego wydarzenia pojawi ich dziesięć, ponieważ do rywalizacji dołączy Aston Martin Vantage AMR. Pozostałe zespoły uczestniczące w całym sezonie będą jeździć Porsche 911 RSR lub Ferrari 488 GTE Evo.
Goodyear koncentruje się na zapewnieniu osiągów, wytrzymałości i trwałości parametrów dla wszystkich kwalifikujących się modeli samochodów LMGTE. To ważne ze względu na wyjątkowe cechy i odmiany każdego samochodu konstruowanego zgodnie z przepisami tej klasy.
Sezon ELMS rozpocznie się w niedzielę 19 lipca czterogodzinnym wyścigiem w Le Castellet na południu Francji. Kolejne zmagania odbędą się na Spa-Francorchamps w Barcelonie, a także na torach Monza i Portimao. Wiele zespołów weźmie również udział w znanym na całym świecie 24-godzinnym wyścigu Le Mans, który odbędzie się we wrześniu.
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.