Goodyear zadebiutuje w ELMS w klasach LMP2 i LMGTE
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Już w najbliższy weekend Goodyear zadebiutuje jako dostawca opon do Europejskiej Serii Le Mans i będzie współpracował z najlepszymi zespołami w klasach LMP2 i LMGTE. Sezon zmagań otwiera czterogodzinny wyścig w Le Castellet.
Najnowsze rozwiązania techniczne Goodyeara w zakresie opon będą prezentowane na pięciu prototypach wiodących w klasie LMP2 oraz wszystkich samochodach w klasie LMGTE przez cały sezon ELMS, który potrwa do listopada i obejmie pięć wyścigów. Czołowe zespoły LMP2 startujące w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA wygrywają na oponach Goodyear od ubiegłego roku. Z kolei w najbliższy weekend ogumienie Goodyear Eagle F1 SuperSport zadebiutuje w klasie LMGTE.
Cztery zespoły LMP2, które pojadą na oponach amerykańskiej marki w wyścigach ELMS to Panis Racing, BHK Motorsport, Thunderhead Carlin Racing i Algarve Pro Racing. Ten ostatni wystawi dwa samochody. Zespół niedawno nawiązał współpracę z Goodyearem, w ramach której marka będzie widoczna na obu autach w postaci kontrastowych barw sponsorskich.
Wszystkie pięć samochodów będzie jeździć na tych samych sprawdzonych oponach co w wyścigu WEC, dostarczając cennych danych i informacji zwrotnych dla zespołów w obu najtrudniejszych mistrzostwach. Start w ELMS opiera się na sukcesach wywalczonych w pierwszym sezonie WEC, w którym zespoły partnerskie Jota Sport i Jackie Chan DC Racing zdobyły sześć miejsc na podium i zwycięstwo w czterogodzinnym wyścigu w Szanghaju
Mike McGregor, dyrektor ds. sprzedaży, badań i wsparcia technicznego na torze w Goodyear Racing, wyjaśnia znaczenie ELMS dla rozwoju opon: „ELMS to fantastyczne pole do testowania najnowszej generacji wyczynowych opon wyścigowych, ponieważ samochody LMP2 o mocy 600 KM wytwarzają dużą siłę docisku podczas wyścigów na pięciu standardowych torach Formuły 1, co pozwala na wszechstronne testy mieszanki i osiągów opon. Informacje zwrotne przekazywane przez zespoły ELMS przez cały sezon będą wspierać rozwój naszych produktów dla zespołów partnerskich startujących w WEC. Na potrzeby ELMS przygotowaliśmy trzy specyfikacje opon: A, B i C. To opony miękkie, średnie i średnie plus, przy czym każdy z zespołów będzie korzystał z dwóch z trzech specyfikacji podczas każdego wyścigu”.
Goodyear wyłącznym dostawcą dla klasy LMGTE
Goodyear jest obecnie jedynym dostawcą opon w klasie LMGTE i wyposaża seryjnie produkowane supersamochody w opony wyścigowe Eagle F1 SuperSport w wersji średnio-miękkiej i średniej plus.
W każdym wyścigu udział weźmie dziewięć aut, ale na liście uczestników tego weekendowego wydarzenia pojawi ich dziesięć, ponieważ do rywalizacji dołączy Aston Martin Vantage AMR. Pozostałe zespoły uczestniczące w całym sezonie będą jeździć Porsche 911 RSR lub Ferrari 488 GTE Evo.
Goodyear koncentruje się na zapewnieniu osiągów, wytrzymałości i trwałości parametrów dla wszystkich kwalifikujących się modeli samochodów LMGTE. To ważne ze względu na wyjątkowe cechy i odmiany każdego samochodu konstruowanego zgodnie z przepisami tej klasy.
Sezon ELMS rozpocznie się w niedzielę 19 lipca czterogodzinnym wyścigiem w Le Castellet na południu Francji. Kolejne zmagania odbędą się na Spa-Francorchamps w Barcelonie, a także na torach Monza i Portimao. Wiele zespołów weźmie również udział w znanym na całym świecie 24-godzinnym wyścigu Le Mans, który odbędzie się we wrześniu.

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Polsko-brytyjska współpraca gospodarcza nabiera rozpędu. Dobre perspektywy dla wspólnych projektów energetycznych i obronnych
Pomimo brexitu relacje handlowe między Polską a Wielką Brytanią nie tylko się utrzymały, ale też nabrały nowej dynamiki. W 2023 roku wartość wymiany towarów i usług osiągnęła rekordowe 36,4 mld euro – wynika z raportu Brytyjsko-Polskiej Izby Handlowej. Rosną także obustronne inwestycje. W Polsce działa już ponad 1,4 tys. firm z kapitałem brytyjskim zatrudniających 113 tys. osób. Również polskie firmy coraz częściej eksplorują rynek brytyjski. Szczególnie dynamicznie rozwija się współpraca w sektorach strategicznych energetycznym, obronnym, technologicznym i finansowym.
Transport
Dziennie policjanci zatrzymują średnio 69 osób z zakazem prowadzenia pojazdów. Trwają prace nad zaostrzeniem przepisów dla kierowców

W 2024 roku policjanci przeprowadzili ponad 16 mln badań na zawartość alkoholu w organizmie i zatrzymali 91,3 tys. nietrzeźwych kierujących. W 2022 roku, przy mniejszej liczbie kontroli, było ich niemal 104,5 tys. Spadek jest zauważalny, ale problem wciąż jest poważny. Dodatkowo 16,5 tys. osób naruszyło sądowy zakaz prowadzenia pojazdów, a 8,2 tys. nie zastosowało się do decyzji o cofnięciu uprawnień do kierowania. Trwają prace nad przepisami, które zaostrzą kary w tym obszarze.
Handel
Branża AGD podnosi się po trudnym okresie. Liczy na wsparcie w walce z silną konkurencją z Chin

Polska jest nadal największym producentem sprzętu AGD w UE, ale traci na znaczeniu pod wpływem silnej konkurencji z krajów trzecich, przede wszystkim Chin. Ostatnie dwa lata były trudne dla branży, wciąż pojawiają się nowe zagrożenia, ale – jak podkreślają jej przedstawiciele – widać światełko w tunelu. Producenci AGD liczą na pozytywny wpływ deregulacji, również w obszarze środowiskowym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.