Komunikaty PR

Goodyear zadebiutuje w ELMS w klasach LMP2 i LMGTE

2020-07-14  |  14:10
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.33 MB )

Już w najbliższy weekend Goodyear zadebiutuje jako dostawca opon do Europejskiej Serii Le Mans i będzie współpracował z najlepszymi zespołami w klasach LMP2 i LMGTE. Sezon zmagań otwiera czterogodzinny wyścig w Le Castellet.

Najnowsze rozwiązania techniczne Goodyeara w zakresie opon będą prezentowane na pięciu prototypach wiodących w klasie LMP2 oraz wszystkich samochodach w klasie LMGTE przez cały sezon ELMS, który potrwa do listopada i obejmie pięć wyścigów. Czołowe zespoły LMP2 startujące w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA wygrywają na oponach Goodyear od ubiegłego roku. Z kolei w najbliższy weekend ogumienie Goodyear Eagle F1 SuperSport zadebiutuje w klasie LMGTE.

Cztery zespoły LMP2, które pojadą na oponach amerykańskiej marki w wyścigach ELMS to Panis Racing, BHK Motorsport, Thunderhead Carlin Racing i Algarve Pro Racing. Ten ostatni wystawi dwa samochody. Zespół niedawno nawiązał współpracę z Goodyearem, w ramach której marka będzie widoczna na obu autach w postaci kontrastowych barw sponsorskich.

Wszystkie pięć samochodów będzie jeździć na tych samych sprawdzonych oponach co w wyścigu WEC, dostarczając cennych danych i informacji zwrotnych dla zespołów w obu najtrudniejszych mistrzostwach. Start w ELMS opiera się na sukcesach wywalczonych w pierwszym sezonie WEC, w którym zespoły partnerskie Jota Sport i Jackie Chan DC Racing zdobyły sześć miejsc na podium i zwycięstwo w czterogodzinnym wyścigu w Szanghaju

Mike McGregor, dyrektor ds. sprzedaży, badań i wsparcia technicznego na torze w Goodyear Racing, wyjaśnia znaczenie ELMS dla rozwoju opon: „ELMS to fantastyczne pole do testowania najnowszej generacji wyczynowych opon wyścigowych, ponieważ samochody LMP2 o mocy 600 KM wytwarzają dużą siłę docisku podczas wyścigów na pięciu standardowych torach Formuły 1, co pozwala na wszechstronne testy mieszanki i osiągów opon. Informacje zwrotne przekazywane przez zespoły ELMS przez cały sezon będą wspierać rozwój naszych produktów dla zespołów partnerskich startujących w WEC. Na potrzeby ELMS przygotowaliśmy trzy specyfikacje opon: A, B i C. To opony miękkie, średnie i średnie plus, przy czym każdy z zespołów będzie korzystał z dwóch z trzech specyfikacji podczas każdego wyścigu”.

Goodyear wyłącznym dostawcą dla klasy LMGTE

Goodyear jest obecnie jedynym dostawcą opon w klasie LMGTE i wyposaża seryjnie produkowane supersamochody w opony wyścigowe Eagle F1 SuperSport w wersji średnio-miękkiej i średniej plus.

W każdym wyścigu udział weźmie dziewięć aut, ale na liście uczestników tego weekendowego wydarzenia pojawi ich dziesięć, ponieważ do rywalizacji dołączy Aston Martin Vantage AMR. Pozostałe zespoły uczestniczące w całym sezonie będą jeździć Porsche 911 RSR lub Ferrari 488 GTE Evo.

Goodyear koncentruje się na zapewnieniu osiągów, wytrzymałości i trwałości parametrów dla wszystkich kwalifikujących się modeli samochodów LMGTE. To ważne ze względu na wyjątkowe cechy i odmiany każdego samochodu konstruowanego zgodnie z przepisami tej klasy.

Sezon ELMS rozpocznie się w niedzielę 19 lipca czterogodzinnym wyścigiem w Le Castellet na południu Francji. Kolejne zmagania odbędą się na Spa-Francorchamps w Barcelonie, a także na torach Monza i Portimao. Wiele zespołów weźmie również udział w znanym na całym świecie 24-godzinnym wyścigu Le Mans, który odbędzie się we wrześniu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.