Komunikaty PR

Goodyear został oficjalnym dostawcą opon dla FIA WTCR

2020-01-02  |  11:15
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.79 MB )

 

  • Od wyścigu otwierającego sezon WTCR 2020 w Marakeszu, Goodyear będzie dostarczał najnowszą generację opon wyścigowych Eagle F1 SuperSport zarówno w wersji slick, jak i na mokrą nawierzchnię do wszystkich aut biorących udział w tych najbardziej prestiżowych zawodach FIA przeznaczonych dla samochodów turystycznych.

 

Goodyear został oficjalnym dostawcą opon dla Pucharu Świata Wyścigów Samochodów Turystycznych FIA (WTCR). W wyniku oficjalnego przetargu FIA marka będzie partnerem tej serii przez najbliższe trzy lata, tj. w sezonach 2020-2022.

Sezon WTCR 2020 obejmie dziesięć wyścigów rozgrywanych w różnych krajach na trzech kontynentach, w tym w Maroku, na Węgrzech, w Niemczech, na Słowacji, w Portugalii, Hiszpanii, Chinach, Korei Południowej i Makau oraz z finałem w Malezji. Zmagania będą odbywać się w trzy kolejne weekendy, co sprawia, że konkurencja w 30-rundowym kalendarzu wyścigów będzie bardzo ostra.

Amerykański koncern dostarczy najnowszej generacji opony wyścigowe Goodyear Eagle F1 SuperSport w wersjach slick i na mokrą nawierzchnię. Wyścig inaugurujący sezon WTCR 2020 odbędzie się w Marakeszu w kwietniu.

Mike Rytokoski, wiceprezes i dyrektor ds. marketingu opon osobowych Goodyear w Europie, powiedział: „Cieszymy się, że możemy dołączyć do Eurosport i FIA jako oficjalny dostawca opon dla WTCR. Stanowi to uzupełnienie naszego niedawnego powrotu do globalnych sportów motorowych w ramach Długodystansowych Mistrzostwa Świata FIA (WEC). Pozwala to nam nawiązywać kontakty z kibicami z różnych krajów, a także potwierdzać osiągi naszych opon wyścigowych Eagle F1 SuperSport”.

Promotorem Pucharu Świata Samochodów Turystycznych jest należące do Discovery Eurosport Events, a ich administratorem FIA. W zawodach ścigają się mocne samochody seryjne takich marek jak: Alfa Romeo, Audi, Cupra, Honda, Hyundai i Lynk & Co. Współpraca zapewni Goodyearowi znaczną ekspozycję marki zarówno podczas wyścigów, jak i w kanałach medialnych Eurosportu.

François Ribeiro, szef Eurosport Events, promotora WTCR skomentował: „Goodyear ma długą i udaną historię w sportach motorowych. Jesteśmy dumni, że wybrał WTCR jako najważniejsze międzynarodowe wyścigi. Discovery i Goodyear będą bardzo aktywne przez cały rok, aby dzięki wysokiej jakości treściom i pełnemu zakresowi bardzo kreatywnych działań ponownie połączyć kultową markę ze społecznością wyścigową. Nie mamy wątpliwości, że Goodyear będzie pierwszorzędnym partnerem na froncie technicznym i marketingowym WTCR”.

Goodyear ma długą historię w sportach motorowych na najwyższym poziomie, jest zdobywcą 368 Grand Prix Formuły 1 – więcej niż jakikolwiek inny producent opon. Umowa z  FIA WTCR nawiązuje do zwycięstw Goodyear w Mistrzostwach Europy Samochodów Turystycznych, prekursora WTCR w latach 70. i 80. W ostatnim czasie Goodyear był jedynym dostawcą opon dla NASCAR, a na początku tego roku ogłosił powrót do światowego sportu motorowego, dostarczając opony dla Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC) oraz Europejskiej Serii Le Mans.

Powrót do wyścigów zbiegł się z wprowadzeniem na rynek nowej linii Goodyear Eagle F1 SuperSport w kategorii UUHP. Ogumienie to już znalazło się na szczycie rankingu pierwszego testu opon UUHP przeprowadzonego przez internetowy serwis recenzujący opony Tyre Reviews.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Elocity partnerem EV Klub Polska Biuro prasowe
2024-03-18 | 11:00

Elocity partnerem EV Klub Polska

Ta wiadomość ucieszy kierowców samochodów elektrycznych: Elocity i EV Klub Polska łączą siły! Dzięki tej współpracy na członków EV Klubu czekać będzie
Motoryzacja Polacy popierają zmianę w przepisach drogowych
2024-03-13 | 01:00

Polacy popierają zmianę w przepisach drogowych

Kierowcy, którzy zdecydują się na prowadzenie auta pod wpływem alkoholu, muszą liczyć się ze stratą pojazdu – konfiskatę samochodu umożliwią nowe przepisy, które
Motoryzacja Opony Goodyear wybrane przez Citroëna na oryginalne wyposażenie nowego auta ë-C3
2024-03-12 | 10:30

Opony Goodyear wybrane przez Citroëna na oryginalne wyposażenie nowego auta ë-C3

Nowy, w pełni elektryczny model Citroën ë-C3 będzie fabrycznie wyposażony w opony Goodyear EfficientGrip Performance 2. Francuski producent docenił zaangażowanie Goodyear w poprawę

Transmisje online

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Energia i klimat dla samorządów lokalnych

XXXI Welconomy Forum in Toruń

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Sieci handlowe i producenci żywności wycofują jaja z chowu klatkowego. Już co trzecie opakowanie jaj pochodzi z chowów alternatywnych

Niemal 75 proc. Polaków negatywnie ocenia hodowlę klatkową. Podobny odsetek uważa, że firmy powinny publicznie informować o postępach w wycofywaniu jaj klatkowych. W ślad za rosnącą świadomością społeczną firmy coraz częściej rezygnują ze sprzedaży jaj od kur w klatkach. Do końca 2023 r. 161 firm działających w Polsce, w tym wszystkie największe sieci sklepów, zobowiązało się wycofać jaja klatkowe, a ponad 39 proc. z nich wdrożyło już swoje zobowiązania w życie – wynika z raportu Stowarzyszenia Otwarte Klatki i Fundacji Alberta Schweitzera.

Handel

Związek Przedsiębiorców Ukraińskich: Granica musi być odblokowana bezwarunkowo. Dopiero wtedy możemy przystąpić do negocjacji

– Protesty polskich rolników mają duży składnik emocjonalny, a na zamieszaniu korzysta Rosja – uważa dyrektor wykonawcza Związku Przedsiębiorców Ukraińskich Kateryna Glazkova. Przekonuje, że granica musi być odblokowana bezwarunkowo i dopiero wtedy można przystąpić do konstruktywnej rozmowy i negocjacji. Na obecnej sytuacji tracą ukraińskie przedsiębiorstwa, w tym przemysł obronny. Blokady szlaków komunikacyjnych z przyjaznym krajem, jakim jest Polska, są określane za naszą wschodnią granicą mianem „katastrofy”.

Ochrona środowiska

Sprzedaż pomp ciepła spadła o 1/3. Branża liczy na odbicie dzięki aktywnej polityce rządu

Ubiegły rok nie był udany dla branży urządzeń grzewczych – przyznaje Polska Organizacja Rozwoju Technologii Pomp Ciepła (PORT PC). Sprzedaż w tym sektorze spadła o ponad 30 proc., a w przypadku domów jednorodzinnych o około 40 proc. Prezes zarządu tej organizacji liczy na aktywną politykę rządu. Wśród możliwych rozwiązań wymienia m.in. wprowadzenie specjalnej taryfy dla pomp ciepła oraz obniżenie VAT–u na energię elektryczną. Ocenia, że przy sprzyjających okolicznościach sprzedaż pomp ciepła w 2024 roku może wzrosnąć o 20 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.