Goodyear został oficjalnym dostawcą opon dla FIA WTCR
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
- Od wyścigu otwierającego sezon WTCR 2020 w Marakeszu, Goodyear będzie dostarczał najnowszą generację opon wyścigowych Eagle F1 SuperSport zarówno w wersji slick, jak i na mokrą nawierzchnię do wszystkich aut biorących udział w tych najbardziej prestiżowych zawodach FIA przeznaczonych dla samochodów turystycznych.
Goodyear został oficjalnym dostawcą opon dla Pucharu Świata Wyścigów Samochodów Turystycznych FIA (WTCR). W wyniku oficjalnego przetargu FIA marka będzie partnerem tej serii przez najbliższe trzy lata, tj. w sezonach 2020-2022.
Sezon WTCR 2020 obejmie dziesięć wyścigów rozgrywanych w różnych krajach na trzech kontynentach, w tym w Maroku, na Węgrzech, w Niemczech, na Słowacji, w Portugalii, Hiszpanii, Chinach, Korei Południowej i Makau oraz z finałem w Malezji. Zmagania będą odbywać się w trzy kolejne weekendy, co sprawia, że konkurencja w 30-rundowym kalendarzu wyścigów będzie bardzo ostra.
Amerykański koncern dostarczy najnowszej generacji opony wyścigowe Goodyear Eagle F1 SuperSport w wersjach slick i na mokrą nawierzchnię. Wyścig inaugurujący sezon WTCR 2020 odbędzie się w Marakeszu w kwietniu.
Mike Rytokoski, wiceprezes i dyrektor ds. marketingu opon osobowych Goodyear w Europie, powiedział: „Cieszymy się, że możemy dołączyć do Eurosport i FIA jako oficjalny dostawca opon dla WTCR. Stanowi to uzupełnienie naszego niedawnego powrotu do globalnych sportów motorowych w ramach Długodystansowych Mistrzostwa Świata FIA (WEC). Pozwala to nam nawiązywać kontakty z kibicami z różnych krajów, a także potwierdzać osiągi naszych opon wyścigowych Eagle F1 SuperSport”.
Promotorem Pucharu Świata Samochodów Turystycznych jest należące do Discovery Eurosport Events, a ich administratorem FIA. W zawodach ścigają się mocne samochody seryjne takich marek jak: Alfa Romeo, Audi, Cupra, Honda, Hyundai i Lynk & Co. Współpraca zapewni Goodyearowi znaczną ekspozycję marki zarówno podczas wyścigów, jak i w kanałach medialnych Eurosportu.
François Ribeiro, szef Eurosport Events, promotora WTCR skomentował: „Goodyear ma długą i udaną historię w sportach motorowych. Jesteśmy dumni, że wybrał WTCR jako najważniejsze międzynarodowe wyścigi. Discovery i Goodyear będą bardzo aktywne przez cały rok, aby dzięki wysokiej jakości treściom i pełnemu zakresowi bardzo kreatywnych działań ponownie połączyć kultową markę ze społecznością wyścigową. Nie mamy wątpliwości, że Goodyear będzie pierwszorzędnym partnerem na froncie technicznym i marketingowym WTCR”.
Goodyear ma długą historię w sportach motorowych na najwyższym poziomie, jest zdobywcą 368 Grand Prix Formuły 1 – więcej niż jakikolwiek inny producent opon. Umowa z FIA WTCR nawiązuje do zwycięstw Goodyear w Mistrzostwach Europy Samochodów Turystycznych, prekursora WTCR w latach 70. i 80. W ostatnim czasie Goodyear był jedynym dostawcą opon dla NASCAR, a na początku tego roku ogłosił powrót do światowego sportu motorowego, dostarczając opony dla Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC) oraz Europejskiej Serii Le Mans.
Powrót do wyścigów zbiegł się z wprowadzeniem na rynek nowej linii Goodyear Eagle F1 SuperSport w kategorii UUHP. Ogumienie to już znalazło się na szczycie rankingu pierwszego testu opon UUHP przeprowadzonego przez internetowy serwis recenzujący opony Tyre Reviews.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.