Goodyear został oficjalnym dostawcą opon dla FIA WTCR
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
- Od wyścigu otwierającego sezon WTCR 2020 w Marakeszu, Goodyear będzie dostarczał najnowszą generację opon wyścigowych Eagle F1 SuperSport zarówno w wersji slick, jak i na mokrą nawierzchnię do wszystkich aut biorących udział w tych najbardziej prestiżowych zawodach FIA przeznaczonych dla samochodów turystycznych.
Goodyear został oficjalnym dostawcą opon dla Pucharu Świata Wyścigów Samochodów Turystycznych FIA (WTCR). W wyniku oficjalnego przetargu FIA marka będzie partnerem tej serii przez najbliższe trzy lata, tj. w sezonach 2020-2022.
Sezon WTCR 2020 obejmie dziesięć wyścigów rozgrywanych w różnych krajach na trzech kontynentach, w tym w Maroku, na Węgrzech, w Niemczech, na Słowacji, w Portugalii, Hiszpanii, Chinach, Korei Południowej i Makau oraz z finałem w Malezji. Zmagania będą odbywać się w trzy kolejne weekendy, co sprawia, że konkurencja w 30-rundowym kalendarzu wyścigów będzie bardzo ostra.
Amerykański koncern dostarczy najnowszej generacji opony wyścigowe Goodyear Eagle F1 SuperSport w wersjach slick i na mokrą nawierzchnię. Wyścig inaugurujący sezon WTCR 2020 odbędzie się w Marakeszu w kwietniu.
Mike Rytokoski, wiceprezes i dyrektor ds. marketingu opon osobowych Goodyear w Europie, powiedział: „Cieszymy się, że możemy dołączyć do Eurosport i FIA jako oficjalny dostawca opon dla WTCR. Stanowi to uzupełnienie naszego niedawnego powrotu do globalnych sportów motorowych w ramach Długodystansowych Mistrzostwa Świata FIA (WEC). Pozwala to nam nawiązywać kontakty z kibicami z różnych krajów, a także potwierdzać osiągi naszych opon wyścigowych Eagle F1 SuperSport”.
Promotorem Pucharu Świata Samochodów Turystycznych jest należące do Discovery Eurosport Events, a ich administratorem FIA. W zawodach ścigają się mocne samochody seryjne takich marek jak: Alfa Romeo, Audi, Cupra, Honda, Hyundai i Lynk & Co. Współpraca zapewni Goodyearowi znaczną ekspozycję marki zarówno podczas wyścigów, jak i w kanałach medialnych Eurosportu.
François Ribeiro, szef Eurosport Events, promotora WTCR skomentował: „Goodyear ma długą i udaną historię w sportach motorowych. Jesteśmy dumni, że wybrał WTCR jako najważniejsze międzynarodowe wyścigi. Discovery i Goodyear będą bardzo aktywne przez cały rok, aby dzięki wysokiej jakości treściom i pełnemu zakresowi bardzo kreatywnych działań ponownie połączyć kultową markę ze społecznością wyścigową. Nie mamy wątpliwości, że Goodyear będzie pierwszorzędnym partnerem na froncie technicznym i marketingowym WTCR”.
Goodyear ma długą historię w sportach motorowych na najwyższym poziomie, jest zdobywcą 368 Grand Prix Formuły 1 – więcej niż jakikolwiek inny producent opon. Umowa z FIA WTCR nawiązuje do zwycięstw Goodyear w Mistrzostwach Europy Samochodów Turystycznych, prekursora WTCR w latach 70. i 80. W ostatnim czasie Goodyear był jedynym dostawcą opon dla NASCAR, a na początku tego roku ogłosił powrót do światowego sportu motorowego, dostarczając opony dla Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC) oraz Europejskiej Serii Le Mans.
Powrót do wyścigów zbiegł się z wprowadzeniem na rynek nowej linii Goodyear Eagle F1 SuperSport w kategorii UUHP. Ogumienie to już znalazło się na szczycie rankingu pierwszego testu opon UUHP przeprowadzonego przez internetowy serwis recenzujący opony Tyre Reviews.

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Coraz mniej kredytów bankowych płynie do polskiej gospodarki. Przed sektorem duże wyzwania związane z finansowaniem strategicznych projektów
Polskie przedsiębiorstwa w coraz mniejszym stopniu finansują się kredytem bankowym, zwłaszcza w porównaniu z rosnącym PKB. Powoduje to wysoką nadpłynność sektora bankowego. Deregulacja mogłaby pomóc w skróceniu drogi firm do finansowania bankowego, zwłaszcza że Polskę czekają ogromne wydatki na transformację energetyczną i obronność. Sektor ma bardzo dobre wyniki finansowe, co powoduje, że politycy patrzą w stronę jego zysków. Ryzyko prawne, jakim wciąż są kredyty frankowe, pociąga za sobą brak zainteresowania ze strony zagranicznych inwestorów.
Firma
Bezrobocie może zacząć rosnąć. Ochłodzenie odczuwane szczególnie w branży budowlanej i automotive

W Polsce od kilku lat stopa bezrobocia utrzymuje się poniżej 6 proc., a według metodologii unijnej jest o połowę niższa i jedna z najniższych w Unii. Pracownicy przywykli już, że sytuacja na rynku pracy jest dla nich korzystna. Jednak zaczynają się pojawiać pierwsze niepokojące sygnały zwiastujące możliwą zmianę trendu. Część branż ucierpiała np. z powodu spowolnienia w Niemczech, inne rozważają wybór innej niż Polska lokalizacji ze względu na wysokie koszty pracy czy energii. Na razie ogromnym wyzwaniem pozostaje aktywizacja osób biernych zawodowo.
Ochrona środowiska
Rozwój sztucznej inteligencji drastycznie zwiększa zapotrzebowanie na energię. Rozwiązaniem są zrównoważone centra danych

Centra danych to jeden z dynamicznie rozwijających się, ale przy tym energochłonnych sektorów gospodarki. Prognozy PMR wskazują, że do 2030 roku operatorzy w Polsce będą dysponować centrami danych o mocy przekraczającej 500 MW, co oznacza, że wzrośnie ona ponad trzykrotnie względem 2024 roku. Przyspieszona cyfryzacja i dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji sprawiają, że w ciągu kilku następnych lat zużycie energii elektrycznej w centrach danych tylko w Europie wzrośnie o 66 proc. Dlatego coraz więcej firm sięga po zrównoważone rozwiązania i energię pochodzącą ze źródeł odnawialnych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.