Komunikaty PR

Jak nie utopić pieniędzy?

2020-09-30  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Karolina Kalinowska
PKO Leasing

Chłodna 52
00-872 Warszawa
karolina.kalinowska|pkoleasing.pl | |karolina.kalinowska|pkoleasing.pl
722 032 818
www.pkoleasing.pl

W lipcu i sierpniu tego roku mieliśmy do czynienia z wieloma podtopieniami, których skutkiem było m.in. zalanie samochodów. Według statystyk te popowodziowe, ale reanimowane ponownie auta właśnie teraz mogą trafić na rynek sprzedaży samochodów używanych. Jak ustrzec się przed utopieniem pieniędzy w tzw. popowodziową okazję? 

Szacuje się, że czas w którym samochód popowodziowy powinien przejść wszystkie niezbędne zabiegi „kosmetyczne”, by zostać ponownie wprowadzony na rynek to ok. trzy miesiące. Końcówka tego roku może zatem owocować tzw. wyjątkowymi okazjami cenowymi w segmencie używanych samochodów osobowych. Na co zwracać uwagę, zanim podejmiemy decyzję o zakupie auta w wyjątkowo atrakcyjnej cenie?

Nie wchodź dwa razy do tej samej rzeki

Niestety opinia większości ekspertów motoryzacyjnych dla ponownego użycia aut popowodziowych jest miażdżąca. Większość z nich nie nadaje się do dalszej eksploatacji. Zalanie samochodu wodą nawet przez krótki czas może powodować  niebezpieczne konsekwencje. Nawet jeśli auto wydaje się sprawne, a skutki zalania na pierwszy rzut oka nie są widoczne, konsekwencje używania takiego pojazdu będziemy ponosić w trakcie codziennego użytkowania.

Samochód osobowy nie jest pływającą amfibią, czy przystosowanym do trudnych warunków autem terenowym typu off-road i jego wnętrze nie jest hermetyczne. Działanie wilgoci na podzespoły elektryczne, napędowe, a także silnik z jego oprzyrządowaniem, jest jednym z głównych czynników przyspieszających ich zużycie i destrukcję. Każda sytuacja, w której poziom wody pod autem, przekracza połowę tzw. prześwitu, czyli przestrzeni pomiędzy najniższą częścią nadwozia a naturalnym podłożem, np. powierzchnią jezdni, jest stanem zagrożenia dla prawidłowej eksploatacji pojazdu. Zalanie samochodu wodą do poziomu sięgającego progów drzwi jest sytuacją, która z całą pewnością pozostawi trwały ślad oraz trudne do przewidzenia konsekwencje w użytkowaniu takiego autaostrzega Łukasz Groszewski, ekspert platformy Automarket, należącej do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego. Na jakie szczegóły zatem warto zwrócić uwagę, by szukając okazji nie utopić pieniędzy?

1. Sprawdź historię

Zalanie raczej rzadko będzie wpisane w oficjalne dokumenty auta, ale przed zakupem zawsze trzeba dokładnie sprawdzić wszystkie dokumenty i historię serwisową pojazdu. Jeśli coś budzi nasz niepokój, warto pojechać do mechanika i sprawdzić, w jakim stanie jest podwozie i czy silnik oraz jego podzespoły nie mają śladów zalania. Niestety takie badanie to czas i pieniądze, dlatego najlepiej kupować auta ze sprawdzonych źródeł z pełną, wiarygodną historią serwisową i gwarancją.

2. Korozja prawdę ci powie

Auta popowodziowe można rozpoznać m.in. po korozji, której ogniska będą widoczne na karoserii samochodu, zwłaszcza w trudno dostępnych miejscach. Szukajmy śladów wody lub nietypowych odbarwień na zewnętrznych częściach samochodu, a zwłaszcza w licznych zakamarkach i w miejscach łączenia się lub przylegania sąsiadujących ze sobą elementów i podzespołów, gdzie szczególnie trudno przeprowadzić skuteczne czynności kosmetyczne, służące tuszowaniu niepożądanych zdarzeń. Niewysuszona i źle zabezpieczona powierzchnia chłonie wilgoć, a korozja części metalowych będzie pojawiać się w każdym wrażliwym miejscu

3. Elektronika

Dzisiejsze auta to jeżdżące komputery, które po zalaniu rzadko kiedy ponownie nadają się do bezawaryjnej i przewidywalnej eksploatacji. W starszych samochodach mniej zaawansowanych technologicznie, elementy zwłaszcza mechaniczne da się czasem naprawić, jednak w nowoczesnych modelach doprowadzenie elektroniki do pełnej sprawności okazuje się nierealne. Oczywiście w osuszonych samochodach poszczególne podzespoły będą działać – „przynajmniej w dniu zakupu auta”, jednak będą one zawodne. Jeśli widzimy, że elektronika w samochodzie nie działa prawidłowo, a lusterka i szyby niepokojąco trzeszczą i zacierają się, to nie inwestujemy w taki pojazd, mimo okazyjnej ceny.

4. Zapach nie kłamie

Często najbardziej jawnym dowodem na to, że auto zostało zalane, jest jego zapach. Auto w środku jest jak gąbka, pochłania mnóstwo wody, której nie sposób odparować. Oczywiście można wynająć specjalne osuszacze stosowane np. na budowach, jednak nie zawsze gwarantują nam one całkowite wysuszenie wnętrza pojazdu. Z czasem samochód po zalaniu może zacząć gnić i po prostu brzydko pachnieć. Kupując auto, warto zajrzeć pod wykładziny przy progach drzwi, a także w najbardziej zagłębionych miejscach podłogi w kabinie, by zobaczyć, czy tam nie ukryły się ślady „zbrodni”. Złuszczone, pofalowane naklejki mogą być także dowodem na to, że samochód miał nieplanowany i nadmierny kontakt z wodą.

Pewny samochód wart swej ceny

Zakup samochodu to spory wydatek. Nie każdy zna się na motoryzacji i potrafi kupować samochód z rynku wtórnego. Podjęcie decyzji o wyborze danego pojazdu nie jest łatwe, bo często towarzyszy jej lęk, że samochód jest wadliwy. Dlatego dobrym i bezpiecznym rozwiązaniem jest wybór pojazdu ze sprawdzonego i bezpiecznego źródła. W ostatnim czasie powstało wiele serwisów internetowych, jednym z nich jest Automarket Grupy Kapitałowej Banku Polskiego, który oferuje zakup sprawdzonych samochodów osobowych. Kupując pojazdy poprzez platformę mamy gwarancję ekspertyzy i pewnej historii serwisowej. Samochody używane dostępne w Automarkecie mają maksymalnie 7 lat, a ich przebieg nie przekracza 200 tys. km. Niezależnie od wieku i przebiegu, wszystkie pojazdy używane objęte są 12-miesięczną gwarancją, egzemplarze posiadają ważne badania techniczne i są gotowe do drogi. Dodatkowo można je sprawdzić podczas jazdy próbnej. Wystarczy dobrze poszukać, a w naszym nowym aucie będziemy się czuć jak ryba w wodzie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PKO Leasing
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.