Już nie tylko seniorzy korzystają z małych pojazdów elektrycznych
Widząc wykluczenie transportowe starszych członków rodziny i ich zależność od dzieci czy wnuków, Maciej Płatek dostrzegł rozwiązanie dla tysięcy seniorów w podobnej sytuacji. Tak powstał Electroride, producent małych pojazdów elektrycznych, m.in. skuterów trój- i czterokołowych oraz minicarów, przeznaczonych do przemieszczania się na krótkich dystansach. Dzięki zaangażowaniu, a także wsłuchiwaniu się w potrzeby i opinie klientów, firma stała się liderem na polskim rynku i dołączyła do europejskiej czołówki dostawców mikromobilności.
W 2017 roku, gdy powstawała firma Electroride, właściciele osobiście uczestniczyli we wszystkich działaniach. Testowali rozwiązania proponowane przez różnych dostawców, dobierali podzespoły, uczestniczyli w montażu, przygotowywaniu dokumentacji i instrukcji użytkowania pojazdów.
– Po rozpoczęciu sprzedaży sam dostarczałem skutery do naszych klientów, wtedy głównie seniorów. Mogłem z nimi dłużej porozmawiać, poznać ich codzienne problemy, lęki, nadzieje i potrzeby. Widziałem, że potrzebują również wsparcia technicznego i kogoś, kto nauczy ich obsługi nowego pojazdu w znanym im otoczeniu. Te doświadczenia były dla mnie bezcenne i pozwoliły wytyczyć drogę rozwoju firmy – wspomina Maciej Płatek, Prezes Zarządu Electroride.
Dziś dostawy pojazdów realizowane są wyłącznie przez pracowników serwisu firmy. Każdy kupujący ma czas spokojnie zapoznać się z najważniejszymi funkcjami skuterów, wykonać jazdę testową pod okiem specjalisty i uzyskać odpowiedzi na wszystkie pytania. Dodatkowo każdy model posiada szczegółową i przystępną książkę obsługi.
Co dwie głowy, to nie jedna!
Ważnym momentem było dołączenie do firmy Anety Skórczyńskiej, obecnie Dyrektor Generalnej Electroride. Jej doświadczenie w branży pojazdów elektrycznych oraz międzynarodowe kontakty dały impuls do szeroko zakrojonej ekspansji. Dziś pojazdy Electroride znajdują fanów w całej Europie, a sama marka cieszy się ciągle rosnącym zaufaniem. Powstają nowe punkty serwisowe oraz salony sprzedaży. Wszystko po to, aby być bliżej użytkowników.
– Połączenie naszych doświadczeń biznesowych, pasji i branżowego know-how to iście rozwojowa mieszanka – śmieje się Aneta Skórczyńska. – Ciągle poszukujemy nowości, myślimy o wygodnych i bezpiecznych rozwiązaniach, ale też modyfikujemy pojazdy, podążając za głosem naszych klientów.
– Zaczynaliśmy dość skromnie. Teraz mamy dwa salony pokazowe w Polsce, na południu w Krakowie i na północy w Wejherowie, sklep internetowy oraz magazyn o powierzchni 2 tysięcy metrów kwadratowych, a nasze produkty dostarczamy do wszystkich krajów Europy – dodaje Maciej Płatek.
Pojazdy nie tylko dla seniorów
Chociaż seniorzy nadal stanowią przeważającą część użytkowników pojazdów Electroride, coraz więcej młodszych osób korzysta z rozwiązań z zakresu mikromobilności. Badania amerykańskiej organizacji NACTO, zrzeszającej urzędników ds. transportu miejskiego, pokazują, że ponad 34% użytkowników wykorzystuje pojazdy elektryczne do dojazdów do pracy, 39% do załatwiania drobnych spraw, a 16% do podróży do szkoły. Połowa ankietowanych informuje o korzystaniu z mikromobilności w innych celach, takich jak rekreacja. Pojazdy, takie jak skutery elektryczne czy tzw. minicary, mogą prowadzić już nastolatki od 14 r.ż. Biorąc pod uwagę rosnącą świadomość ekologiczną i aspekty ekonomiczne, zakres wiekowy użytkowników tego typu pojazdów jest ogromny.
– Od seniorów wszystko się zaczęło, dlatego ta grupa jest i będzie dla nas bardzo ważna – podobnie osoby z różnymi deficytami ruchowymi. Właśnie im chcemy zapewnić niezależność w codziennych, najprostszych czynnościach, takich jak chociażby wyjazd do sklepu, lekarza czy kościoła. Mogą oni korzystać ze skierowanych do nich, wspierających zakup programów, m.in. dofinansowania z PFRON, NFZ czy wielu fundacji – zapewnia Maciej Płatek.
– Obserwujemy też ciągle zmieniające się potrzeby rynkowe w zakresie mikromobilności. Osoby aktywne zawodowo też chcą szybko dotrzeć do celu, a rozwijająca się świadomość ekologiczna zachęca do szukania mini pojazdów elektrycznych, dokładnie takich jak nasze – dodaje Aneta Skórczyńska.
Rosnąca świadomość ekologiczna wspiera rozwój elektromobilności
Mikromobilność stanowi ogromną szansę dla rozwoju rynku transportowego, będąc ekologiczną i wygodną alternatywą dla tradycyjnych środków transportu, zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Rozwój technologii i rosnąca świadomość ekologiczna napędzają popyt na lekkie pojazdy elektryczne, takie jak minicary, skutery, e-rowery i hulajnogi. Są ekonomiczne i ekologiczne, odpowiadając na problem coraz większej urbanizacji miast, korków i zanieczyszczenia powietrza. Jak wynika z raportu Polaris Market Research, opublikowanego w czerwcu 2022 roku wielkość globalnego rynku skuterów elektrycznych wyceniono na 21 mld USD w 2021 r. i szacuje się, że wzrośnie on do 51 mld USD w 2030 r.
Ważną kwestią jest też to, że wiele europejskich miast, w tym Polskich, mając na uwadze redukcję zanieczyszczenia powietrza, wprowadza Strefy Czystego Transportu, do których nie mogą wjeżdżać pojazdy z napędem spalinowym. Regulacje te dodatkowo dają większe przywileje pojazdom elektrycznym, umożliwiając im m.in poruszanie się po centrum czy bezpłatne parkowanie.
– Rynek pojazdów elektrycznych rozwija się bardzo dynamicznie. Sprzyjają temu nie tylko trendy, ale też coraz dalej idące regulacje prawne. Strefy Czystego Transportu czy rozwój gospodarki senioralnej są mocną siłą napędową rozwoju mikromobilności – podsumowuje Maciej Płatek.
Electroride jest polską, rodzinną firmą założoną w 2017 roku, specjalizującą się w produkcji lekkich pojazdów elektrycznych, takich jak skutery czy minicary. Jest niekwestionowanym liderem tego sektora w Polsce, a swoje produkty sprzedaje na terenie całej Unii Europejskiej. Wszystkie modele są zaprojektowane z myślą o komforcie i bezpieczeństwie użytkowników oraz przeznaczone dla szerokiej grupy kierowców. Marka Electroride wyróżnia się przyjazną obsługą klienta na każdym etapie zakupowym, oferując pełne wsparcie, gwarancję oraz możliwość serwisowania pojazdów door-to-door.

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.