Już nie tylko seniorzy korzystają z małych pojazdów elektrycznych
Widząc wykluczenie transportowe starszych członków rodziny i ich zależność od dzieci czy wnuków, Maciej Płatek dostrzegł rozwiązanie dla tysięcy seniorów w podobnej sytuacji. Tak powstał Electroride, producent małych pojazdów elektrycznych, m.in. skuterów trój- i czterokołowych oraz minicarów, przeznaczonych do przemieszczania się na krótkich dystansach. Dzięki zaangażowaniu, a także wsłuchiwaniu się w potrzeby i opinie klientów, firma stała się liderem na polskim rynku i dołączyła do europejskiej czołówki dostawców mikromobilności.
W 2017 roku, gdy powstawała firma Electroride, właściciele osobiście uczestniczyli we wszystkich działaniach. Testowali rozwiązania proponowane przez różnych dostawców, dobierali podzespoły, uczestniczyli w montażu, przygotowywaniu dokumentacji i instrukcji użytkowania pojazdów.
– Po rozpoczęciu sprzedaży sam dostarczałem skutery do naszych klientów, wtedy głównie seniorów. Mogłem z nimi dłużej porozmawiać, poznać ich codzienne problemy, lęki, nadzieje i potrzeby. Widziałem, że potrzebują również wsparcia technicznego i kogoś, kto nauczy ich obsługi nowego pojazdu w znanym im otoczeniu. Te doświadczenia były dla mnie bezcenne i pozwoliły wytyczyć drogę rozwoju firmy – wspomina Maciej Płatek, Prezes Zarządu Electroride.
Dziś dostawy pojazdów realizowane są wyłącznie przez pracowników serwisu firmy. Każdy kupujący ma czas spokojnie zapoznać się z najważniejszymi funkcjami skuterów, wykonać jazdę testową pod okiem specjalisty i uzyskać odpowiedzi na wszystkie pytania. Dodatkowo każdy model posiada szczegółową i przystępną książkę obsługi.
Co dwie głowy, to nie jedna!
Ważnym momentem było dołączenie do firmy Anety Skórczyńskiej, obecnie Dyrektor Generalnej Electroride. Jej doświadczenie w branży pojazdów elektrycznych oraz międzynarodowe kontakty dały impuls do szeroko zakrojonej ekspansji. Dziś pojazdy Electroride znajdują fanów w całej Europie, a sama marka cieszy się ciągle rosnącym zaufaniem. Powstają nowe punkty serwisowe oraz salony sprzedaży. Wszystko po to, aby być bliżej użytkowników.
– Połączenie naszych doświadczeń biznesowych, pasji i branżowego know-how to iście rozwojowa mieszanka – śmieje się Aneta Skórczyńska. – Ciągle poszukujemy nowości, myślimy o wygodnych i bezpiecznych rozwiązaniach, ale też modyfikujemy pojazdy, podążając za głosem naszych klientów.
– Zaczynaliśmy dość skromnie. Teraz mamy dwa salony pokazowe w Polsce, na południu w Krakowie i na północy w Wejherowie, sklep internetowy oraz magazyn o powierzchni 2 tysięcy metrów kwadratowych, a nasze produkty dostarczamy do wszystkich krajów Europy – dodaje Maciej Płatek.
Pojazdy nie tylko dla seniorów
Chociaż seniorzy nadal stanowią przeważającą część użytkowników pojazdów Electroride, coraz więcej młodszych osób korzysta z rozwiązań z zakresu mikromobilności. Badania amerykańskiej organizacji NACTO, zrzeszającej urzędników ds. transportu miejskiego, pokazują, że ponad 34% użytkowników wykorzystuje pojazdy elektryczne do dojazdów do pracy, 39% do załatwiania drobnych spraw, a 16% do podróży do szkoły. Połowa ankietowanych informuje o korzystaniu z mikromobilności w innych celach, takich jak rekreacja. Pojazdy, takie jak skutery elektryczne czy tzw. minicary, mogą prowadzić już nastolatki od 14 r.ż. Biorąc pod uwagę rosnącą świadomość ekologiczną i aspekty ekonomiczne, zakres wiekowy użytkowników tego typu pojazdów jest ogromny.
– Od seniorów wszystko się zaczęło, dlatego ta grupa jest i będzie dla nas bardzo ważna – podobnie osoby z różnymi deficytami ruchowymi. Właśnie im chcemy zapewnić niezależność w codziennych, najprostszych czynnościach, takich jak chociażby wyjazd do sklepu, lekarza czy kościoła. Mogą oni korzystać ze skierowanych do nich, wspierających zakup programów, m.in. dofinansowania z PFRON, NFZ czy wielu fundacji – zapewnia Maciej Płatek.
– Obserwujemy też ciągle zmieniające się potrzeby rynkowe w zakresie mikromobilności. Osoby aktywne zawodowo też chcą szybko dotrzeć do celu, a rozwijająca się świadomość ekologiczna zachęca do szukania mini pojazdów elektrycznych, dokładnie takich jak nasze – dodaje Aneta Skórczyńska.
Rosnąca świadomość ekologiczna wspiera rozwój elektromobilności
Mikromobilność stanowi ogromną szansę dla rozwoju rynku transportowego, będąc ekologiczną i wygodną alternatywą dla tradycyjnych środków transportu, zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Rozwój technologii i rosnąca świadomość ekologiczna napędzają popyt na lekkie pojazdy elektryczne, takie jak minicary, skutery, e-rowery i hulajnogi. Są ekonomiczne i ekologiczne, odpowiadając na problem coraz większej urbanizacji miast, korków i zanieczyszczenia powietrza. Jak wynika z raportu Polaris Market Research, opublikowanego w czerwcu 2022 roku wielkość globalnego rynku skuterów elektrycznych wyceniono na 21 mld USD w 2021 r. i szacuje się, że wzrośnie on do 51 mld USD w 2030 r.
Ważną kwestią jest też to, że wiele europejskich miast, w tym Polskich, mając na uwadze redukcję zanieczyszczenia powietrza, wprowadza Strefy Czystego Transportu, do których nie mogą wjeżdżać pojazdy z napędem spalinowym. Regulacje te dodatkowo dają większe przywileje pojazdom elektrycznym, umożliwiając im m.in poruszanie się po centrum czy bezpłatne parkowanie.
– Rynek pojazdów elektrycznych rozwija się bardzo dynamicznie. Sprzyjają temu nie tylko trendy, ale też coraz dalej idące regulacje prawne. Strefy Czystego Transportu czy rozwój gospodarki senioralnej są mocną siłą napędową rozwoju mikromobilności – podsumowuje Maciej Płatek.
Electroride jest polską, rodzinną firmą założoną w 2017 roku, specjalizującą się w produkcji lekkich pojazdów elektrycznych, takich jak skutery czy minicary. Jest niekwestionowanym liderem tego sektora w Polsce, a swoje produkty sprzedaje na terenie całej Unii Europejskiej. Wszystkie modele są zaprojektowane z myślą o komforcie i bezpieczeństwie użytkowników oraz przeznaczone dla szerokiej grupy kierowców. Marka Electroride wyróżnia się przyjazną obsługą klienta na każdym etapie zakupowym, oferując pełne wsparcie, gwarancję oraz możliwość serwisowania pojazdów door-to-door.

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Pracodawcy chcą ułatwień w zatrudnianiu cudzoziemców. Strategia migracyjna ograniczy jednak napływ imigrantów
Zatrudnianie obcokrajowców, zwłaszcza w zawodach, w których brakuje rąk do pracy i wykwalifikowanej siły roboczej, może być sposobem na częściowe uzupełnienie niedoborów kadrowych, z którymi coraz częściej borykają się polscy pracodawcy. Choć firmy apelują o maksymalne ułatwienie tego procesu, to proponowana przez rząd strategia migracyjna podkreśla raczej potrzebę kontrolowania napływu migrantów.
Handel
Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.
Infrastruktura
Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.