Klient na pierwszym miejscu, czyli co wpływa na sukces salonu VW FS STORE
Biznes to nie tylko wyniki i zyski – dla Volkswagen Financial Services STORE to także ludzie i relacje. Potwierdzają to wyniki ankiety dla klientów, którą przeprowadzono w 2023 roku. W pytaniach oceniających pracę doradców VW FS STORE, aż 77 proc. badanych wskazało, że są oni zdecydowanie najmocniejszą stroną tego miejsca. W minionym roku przełożyło się to na wzrost wyników sprzedaży salonu.
Volkswagen Financial Services STORE w Warszawie przy ul. Łopuszańskiej 36 to salon sprzedaży samochodów używanych dla wymagających. Można w nim znaleźć używane, poleasingowe samochody z Grupy Volkswagen (Volkswagen Samochody Osobowe, Škoda, Audi, SEAT, CUPRA i Volkswagen Samochody Dostawcze). Eksperci salonu przywiązują dużą uwagę do jakości aut, które są sprawdzane pod względem technicznym, posiadają pewną historię oraz potwierdzone wyposażenie. Jednak kluczowe w działaniu VW FS STORE jest budowanie opartej na zaufaniu relacji z klientami.
Skupienie na konsumencie kluczem do sukcesu
Ofertę w salonie VW FS STORE stworzono w taki sposób, żeby odpowiedzieć na potrzeby klientów. Inwestowanie w budowanie długotrwałej, dobrej relacji jest korzystne dla każdej ze stron. VW FS ma tego świadomość i właśnie dlatego to istotny element strategii firmy, a potwierdzenia skuteczności tej decyzji można doszukiwać się w rosnących wynikach sprzedażowych VW FS STORE.
Pod koniec 2023 roku w salonie przeprowadzono badanie satysfakcji klientów, podczas którego sprawdzono m.in. wskaźnik poleceń NPS (Net Promoter Score). Wynika z niego, że ponad połowa (62 proc.) klientów jest skłonna do polecenia salonu po wizycie. Dodatkowo znaczna część (77 proc.) twierdzi, że najmocniejszą stroną VW FS STORE jest praca doradców, co potwierdza, że usługi oferowane są na najwyższym poziomie.
– Jesteśmy dumni, że w pytaniach oceniających pracę doradców VW FS STORE aż 77 proc. klientów stwierdziło, że to oni są zdecydowanie najmocniejszą stroną naszego salonu. Osoby, które nas odwiedziły, oceniły bardzo wysoko ich kompetencje, chęć pomocy i zaangażowanie. Pokazuje to, że idziemy w dobrym kierunku – komentuje Jakub Rosłon, menedżer salonu Volkswagen Financial Services STORE.
Kim są klienci salonu VW FS STORE?
Volkswagen Financial Services STORE podzielił się informacjami o tym, jakie grupy klientów dokonały zakupu w 2023 roku. Samochody najczęściej kupowały firmy – łącznie było to aż 74 proc. wszystkich transakcji (z czego połowa to JDG). Lekki wzrost zanotowała natomiast liczba osób fizycznych, które zdecydowały się na skorzystanie z oferty VW FS STORE. W 2023 r. było to 18 proc. (więcej o 3 p.p. w porównaniu z 2022 rokiem).
Co ciekawe, w zeszłym roku znacznie wzrósł odsetek aut kupionych przez pracowników firmy Volkswagen Financial Services. Dane pokazały, że było to aż 7 proc. wszystkich transakcji (wzrost z 1 proc. w 2022 r.).
Nie tylko sprzedaż, ale też finansowanie i dodatkowe produkty
Salon VW FS STORE nie skupia się wyłącznie na dostarczaniu jakościowych samochodów używanych. Równie ważny jest aspekt korzystnego finansowania. Ubiegłoroczne dane zebrane na zlecenie VW FS wskazują, że klienci chętnie korzystają z tego wsparcia. W 2023 r. aż 85 proc. z zakupionych w VW FS STORE aut klienci postanowili sfinansować w kredycie lub leasingu od Volkswagen Financial Services.
Wyniki to jednak efekt nie tylko sprzedaży aut i finansowania. Ważnymi elementami, które dopełniają całość i mają wpływ na ostateczną kalkulację, są dodatkowe produkty takie jak ubezpieczenie i pakiety serwisowe. Również w tych obszarach VW FS STORE osiągnął bardzo dobre rezultaty. W zeszłym roku aż 90 proc. kupujących samochód w salonie skorzystało z ubezpieczenia komunikacyjnego od Volkswagen Financial Services. Z kolei na zakup pakietu serwisowego zdecydowało się 39 proc. klientów. Wyniki z 2023 roku potwierdzają, że kupujący są świadomi oferty i jest ona odpowiednio dopasowana do ich potrzeb.
Klient na pierwszym miejscu
Działania wokół salonu VW FS STORE wpisują się w myśl przewodnią Volkswagen Financial Services opartą na klientocentryczności. To próba zrozumienia perspektywy klientów i skupieniu się na ich potrzebach, na każdym etapie działania. Wszystko po to, żeby dostarczyć im odpowiednio dopasowane produkty oraz wzmocnić pozytywne doświadczenia.
– Do klientów należy podchodzić przede wszystkim z szacunkiem do ich potrzeb i z dbałością o ich satysfakcję. Volkswagen Financial Services pokazuje, jak bardzo istotne jest, aby klientów słuchać, starać się ich rozumieć, zbierać ich opinie – dodaje Jakub Rosłon z salonu Volkswagen Financial Services STORE.
VEHIS z dealerami budują stock samochodowy dostępny online
Atrakcyjna i przejrzysta oferta Mazdy – nowe samochody dostępne od ręki
Wyprzedaż aut z rocznika 2024 w salonach Toyoty. Najpopularniejsze modele w Polsce w obniżonych cenach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.
Ochrona środowiska
Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna
Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.
Telekomunikacja
M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej
– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.