Klocki hamulcowe do pojazdów ciężarowych Premium i Standard w ofercie Steinhof
Elementy eksploatacyjne w pojazdach ciężarowych, takie jak klocki hamulcowe, muszą spełniać rygorystyczne wymagania pod kątem trwałości i bezpieczeństwa. Spółka Steinhof produkuje tego typu klocki w dwóch wersjach: PREMIUM i STANDARD. Produkty te różnią się od siebie składem mieszanki ciernej, żywotnością oraz ceną, dzięki czemu każdy użytkownik może wybrać produkt dopasowany do swoich potrzeb i możliwości.
Technologia produkcji klocków hamulcowych w firmie Steinhof oparta jest na zautomatyzowanej linii produkcyjnej. Park maszynowy to m.in. własna mieszalnia i kilkanaście pras o sile nacisku dochodzącej nawet do 800 ton. Każdy etap procesu technologicznego kontrolowany jest przez specjalistyczne laboratorium. Badaniom podlega m.in: wytrzymałość na ścinanie połączenia materiału ciernego z płytką nośną, współczynnik tarcia, zużycie, ściśliwość materiału oraz inne właściwości wpływające na bezpieczeństwo i jakość klocków hamulcowych.
Dodatkowo w laboratorium prowadzone są badania innowacyjnych rozwiązań technologicznych, wdrażanych następnie do produkcji. W tym momencie, w ofercie producenta znajduje się blisko 60 referencji do samochodów ciężarowych i autobusów. Jakie są główne różnice pomiędzy klockami PREMIUM i STANDARD?
„Klocki hamulcowe PREMIUM Line cechują się wysokim komfortem użytkowania oraz wydłużoną żywotnością, która sięga nawet 200 000 kilometrów. Skład mieszanki ciernej i osiągnięcie takich parametrów są owocem kilkuletnich badań laboratorium STEINHOF, jak również testów drogowych w ekstremalnych warunkach. Klocki hamulcowe firmy Steinhof wyposażone są również w siatkę wzmacniającą, która zapobiega oderwaniu materiału ciernego od płytki nośnej co znacznie poprawia bezpieczeństwo. Jakość klocków z linii PREMIUM jest zatem porównywalna z klockami oryginalnymi, przeznaczonymi na pierwszy montaż w pojazdach ciężarowych. Ma to oczywiście nieznaczne odzwierciedlenie w wyższej cenie, które jest jednak rekompensowane mniejszą częstotliwością wymian na przestrzeni eksploatacji. W przypadku floty pojazdów ciężarowych tworzy to spore oszczędności” – wyjaśnia Dawid Tarchała, kierownik działu Badań i Rozwoju klocków hamulcowych w firmie Steinhof.
Wszystkie klocki hamulcowe Steinhof posiadają wymagane certyfikaty i homologacje ECE R-90: angielską E11 wydaną przez VCA i polską E20 wydaną przez PIMOT.
Fot. 1 Wymagania regulaminu ECE R90 a wyniki badań ciężarowych klocków hamulcowych STEINHOF.
Fot. 2 Wykresy współczynników tarcia według procedury badawczej zawartej w regulaminie ECE R90 – Steinhof oraz firmy konkurencyjne.
Produkcja odbywa się w oparciu o system zarządzania jakością ISO 9001:2015, który monitoruje proces produkcji klocków hamulcowych. Ciągła kontrola w procesie produkcji pozwoliła wyeliminować najmniejsze nieścisłości mogące wpływać na końcową jakość produktu.
Aktualny cennik klocków hamulcowych Steinhof do pojazdów ciężarowych znajduje się na stronie: https://bit.ly/3cw6dPe.

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Polska uzależniona od leków z importu. To zagrożenie dla bezpieczeństwa lekowego kraju
Niespełna jedna trzecia sprzedawanych w Polsce leków jest produkowana w naszym kraju, podczas gdy średnia europejska to około 70 proc. Uzależnienie od importu jest poważnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa lekowego. Wzmocnieniu tego obszaru ma służyć jeden z konkursów w ramach KPO, który niedawno rozstrzygnęła Agencja Badań Medycznych. 112 mln zł trafi na wsparcie 22 projektów z obszaru innowacyjnych technologii biomedycznych. Jeden z nich dotyczy opracowania leków generycznych stosowanych w leczeniu POChP i astmy.
Robotyka i SI
Unia Europejska spóźniona w wyścigu AI. Eksperci apelują o szybsze inwestycje i zaprzestanie regulacji

– Decyzja o zainwestowaniu 200 mld euro w sztuczną inteligencję została podjęta zbyt późno – ocenia dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema. Jak podkreśla, Europa pozostaje w tyle za Stanami Zjednoczonymi i Chinami w zakresie innowacji. Kluczowe znaczenie ma teraz tempo i sposób dystrybucji środków – jeśli zostaną przekazane zbyt późno, efekty inwestycji mogą się stać nieaktualne w dynamicznie rozwijającym się świecie AI. Kolejne postulaty dotyczą zaprzestania regulacji i skupienia się na technologicznych niszach, w których jesteśmy liderami.
Sport
Rusza nowy sezon rowerów publicznych. Na ten element zrównoważonej mobilności stawia coraz więcej polskich miast [DEPESZA]

1 marca wystartował nowy sezon rowerów publicznych Nextbike. W tym roku mieszkańcy 80 polskich miast będą mieli do dyspozycji około 18 tys. rowerów. Szczególnym projektem będzie integracja działającego w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii Metroroweru z Kolejami Śląskimi, co stworzy jeden z pierwszych w Polsce systemów transportowych w modelu mobility as a service. – Miasta konsekwentnie rozwijają infrastrukturę rowerową, dostrzegając jej kluczową rolę w budowaniu zrównoważonego transportu – ocenia Tomasz Wojtkiewicz, prezes zarządu Grupy Nextbike.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.