Klocki hamulcowe do pojazdów ciężarowych Premium i Standard w ofercie Steinhof
Elementy eksploatacyjne w pojazdach ciężarowych, takie jak klocki hamulcowe, muszą spełniać rygorystyczne wymagania pod kątem trwałości i bezpieczeństwa. Spółka Steinhof produkuje tego typu klocki w dwóch wersjach: PREMIUM i STANDARD. Produkty te różnią się od siebie składem mieszanki ciernej, żywotnością oraz ceną, dzięki czemu każdy użytkownik może wybrać produkt dopasowany do swoich potrzeb i możliwości.
Technologia produkcji klocków hamulcowych w firmie Steinhof oparta jest na zautomatyzowanej linii produkcyjnej. Park maszynowy to m.in. własna mieszalnia i kilkanaście pras o sile nacisku dochodzącej nawet do 800 ton. Każdy etap procesu technologicznego kontrolowany jest przez specjalistyczne laboratorium. Badaniom podlega m.in: wytrzymałość na ścinanie połączenia materiału ciernego z płytką nośną, współczynnik tarcia, zużycie, ściśliwość materiału oraz inne właściwości wpływające na bezpieczeństwo i jakość klocków hamulcowych.
Dodatkowo w laboratorium prowadzone są badania innowacyjnych rozwiązań technologicznych, wdrażanych następnie do produkcji. W tym momencie, w ofercie producenta znajduje się blisko 60 referencji do samochodów ciężarowych i autobusów. Jakie są główne różnice pomiędzy klockami PREMIUM i STANDARD?
„Klocki hamulcowe PREMIUM Line cechują się wysokim komfortem użytkowania oraz wydłużoną żywotnością, która sięga nawet 200 000 kilometrów. Skład mieszanki ciernej i osiągnięcie takich parametrów są owocem kilkuletnich badań laboratorium STEINHOF, jak również testów drogowych w ekstremalnych warunkach. Klocki hamulcowe firmy Steinhof wyposażone są również w siatkę wzmacniającą, która zapobiega oderwaniu materiału ciernego od płytki nośnej co znacznie poprawia bezpieczeństwo. Jakość klocków z linii PREMIUM jest zatem porównywalna z klockami oryginalnymi, przeznaczonymi na pierwszy montaż w pojazdach ciężarowych. Ma to oczywiście nieznaczne odzwierciedlenie w wyższej cenie, które jest jednak rekompensowane mniejszą częstotliwością wymian na przestrzeni eksploatacji. W przypadku floty pojazdów ciężarowych tworzy to spore oszczędności” – wyjaśnia Dawid Tarchała, kierownik działu Badań i Rozwoju klocków hamulcowych w firmie Steinhof.
Wszystkie klocki hamulcowe Steinhof posiadają wymagane certyfikaty i homologacje ECE R-90: angielską E11 wydaną przez VCA i polską E20 wydaną przez PIMOT.
Fot. 1 Wymagania regulaminu ECE R90 a wyniki badań ciężarowych klocków hamulcowych STEINHOF.
Fot. 2 Wykresy współczynników tarcia według procedury badawczej zawartej w regulaminie ECE R90 – Steinhof oraz firmy konkurencyjne.
Produkcja odbywa się w oparciu o system zarządzania jakością ISO 9001:2015, który monitoruje proces produkcji klocków hamulcowych. Ciągła kontrola w procesie produkcji pozwoliła wyeliminować najmniejsze nieścisłości mogące wpływać na końcową jakość produktu.
Aktualny cennik klocków hamulcowych Steinhof do pojazdów ciężarowych znajduje się na stronie: https://bit.ly/3cw6dPe.
VEHIS z dealerami budują stock samochodowy dostępny online
Atrakcyjna i przejrzysta oferta Mazdy – nowe samochody dostępne od ręki
Wyprzedaż aut z rocznika 2024 w salonach Toyoty. Najpopularniejsze modele w Polsce w obniżonych cenach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.
Ochrona środowiska
Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna
Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.
Telekomunikacja
M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej
– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.