LBX - kolejny crossover Lexusa?
Na początku sierpnia Lexus złożył w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) wniosek o zarejestrowanie oznaczenia LBX. Ten sam znak marka zdążyła już zgłosić też w Izraelu. Jaką nowość szykują Japończycy?
Miejski crossover
Lexus nie podaje żadnych oficjalnych informacji na temat tajemniczej nazwy LBX. Wiadomo jedynie, że w izraelskim urzędzie patentowym symbol został zarejestrowany w kategorii „samochody i ich elementy strukturalne”. Pozwala to przypuszczać, że japońska marka szykuje zupełnie nowy model. Amerykański portal Lexus Enthusiast spekuluje, że oznaczenie LBX może być skrótem od słów Lexus Battery Crossover. A więc wskazywać na auto elektryczne z powiększonym prześwitem.
Warto dodać, że już wcześniej pojawiły się spekulacje, jakoby Lexus miał zbudować miejskiego SUV-a konstrukcyjnie związanego z nową Toyotą Yaris Cross. Według tych pogłosek auto otrzyma nazwę Lexus BX, w której litera B będzie oznaczała przynależność do segmentu aut miejskich, a X - podobnie, jak w innych modelach marki - crossovera. Nowość siostrzanej Toyoty dysponuje jednak jak na razie nie napędem w pełni elektrycznym, lecz hybrydowym. A symbolowi LBX nie towarzyszy na tę chwilę żadne oznaczenie silnikowe, więc trudno przewidzieć konkretne zamiary japońskiej marki w tym zakresie.
Nowy system multimedialny?
Lexus nie przyzwyczaił nas do nazywania swoich aut produkcyjnych trzyliterowymi skrótami. Wyjątkami są egzotyczny supersamochód LFA oraz auta ze sportowej linii oznaczonej dodatkową literą F. Pozostałe otrzymują dwuliterowe nazwy, takie jak LC, UX czy CT. Skrót LBX może nie odnosić się wcale do konkretnego modelu Lexusa, lecz nowego rozwiązania związanego z wyposażeniem aut japońskiej marki. Niektórzy wskazują na całkowicie nowy system informacyjno-rozrywkowy, o którym przedstawiciele Lexusa wspominali już wcześniej. Pozostaje jednak pytanie, czy w takiej kwestii japońska marka od razu nie ujawniłaby czegoś więcej?

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.