LBX - kolejny crossover Lexusa?
Na początku sierpnia Lexus złożył w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) wniosek o zarejestrowanie oznaczenia LBX. Ten sam znak marka zdążyła już zgłosić też w Izraelu. Jaką nowość szykują Japończycy?
Miejski crossover
Lexus nie podaje żadnych oficjalnych informacji na temat tajemniczej nazwy LBX. Wiadomo jedynie, że w izraelskim urzędzie patentowym symbol został zarejestrowany w kategorii „samochody i ich elementy strukturalne”. Pozwala to przypuszczać, że japońska marka szykuje zupełnie nowy model. Amerykański portal Lexus Enthusiast spekuluje, że oznaczenie LBX może być skrótem od słów Lexus Battery Crossover. A więc wskazywać na auto elektryczne z powiększonym prześwitem.
Warto dodać, że już wcześniej pojawiły się spekulacje, jakoby Lexus miał zbudować miejskiego SUV-a konstrukcyjnie związanego z nową Toyotą Yaris Cross. Według tych pogłosek auto otrzyma nazwę Lexus BX, w której litera B będzie oznaczała przynależność do segmentu aut miejskich, a X - podobnie, jak w innych modelach marki - crossovera. Nowość siostrzanej Toyoty dysponuje jednak jak na razie nie napędem w pełni elektrycznym, lecz hybrydowym. A symbolowi LBX nie towarzyszy na tę chwilę żadne oznaczenie silnikowe, więc trudno przewidzieć konkretne zamiary japońskiej marki w tym zakresie.
Nowy system multimedialny?
Lexus nie przyzwyczaił nas do nazywania swoich aut produkcyjnych trzyliterowymi skrótami. Wyjątkami są egzotyczny supersamochód LFA oraz auta ze sportowej linii oznaczonej dodatkową literą F. Pozostałe otrzymują dwuliterowe nazwy, takie jak LC, UX czy CT. Skrót LBX może nie odnosić się wcale do konkretnego modelu Lexusa, lecz nowego rozwiązania związanego z wyposażeniem aut japońskiej marki. Niektórzy wskazują na całkowicie nowy system informacyjno-rozrywkowy, o którym przedstawiciele Lexusa wspominali już wcześniej. Pozostaje jednak pytanie, czy w takiej kwestii japońska marka od razu nie ujawniłaby czegoś więcej?
Już nie tylko seniorzy korzystają z małych pojazdów elektrycznych
BMW inwestuje w cyfrowe łańcuchy dostaw, które wspierają innowacje
Motoryzacja – droga przez wyboje
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Zorganizowane grupy cyberprzestępcze sięgają po coraz bardziej zaawansowane narzędzia sztucznej inteligencji. Często celem ataków jest infrastruktura krytyczna
Rozwój cyberprzestępczości postępuje w kierunku budowania powiązań o charakterze mafijnym i wykorzystywania zaawansowanych technologicznie rozwiązań, po jakie sięgają służby specjalne. Coraz częściej służy do tego także sztuczna inteligencja, która przyniosła ze sobą szereg nowych zagrożeń. Choć w ślad za technologicznym zaawansowaniem cyberprzestępców rozwijają się też narzędzia zapobiegające atakom, to wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek. Atrakcyjnym celem ataków dla hakerów są jednostki publiczne, infrastruktura krytyczna i samorządy, również te małe, którym brakuje zasobów finansowych i kadrowych, by zapewnić wystarczającą ochronę.
Handel
Polacy jedzą coraz mniej jaj. Częściej sięgają po te z chowu alternatywnego, za które są skłonni zapłacić więcej
Od 10 lat sukcesywnie rośnie udział alternatywnych systemów chowu kur niosek. Pochodzi z nich już co trzecie opakowanie jaj, choć nadal w klatkach żyje ponad 37 mln kur. Stopniowe zmiany w hodowli to skutek większej świadomości konsumentów, za którymi podąża branża HoReCa. Są oni gotowi nawet zapłacić więcej za jajka, które pochodzą z chowu nieklatkowego.
Problemy społeczne
Docenianie przez szefa jest równie ważne dla pracowników, co atrakcyjne wynagrodzenie i obowiązki. Kluczową rolę odgrywa komunikacja między liderem a zespołem
Niemal co czwarty pracownik chciałby, by jego przełożony częściej go doceniał. Blisko połowa jest gotowa odejść z pracy z powodu szefa, nawet mimo zadowolenia z firmy i zarobków – wynika z badania „Lider w oczach pracowników” zrealizowanego dla Pluxee. – Liderzy pełnią kluczową rolę w budowaniu zespołu – są też coraz lepsi w rozumieniu tego, że niezbędna jest wizja i cel, do którego można angażować ludzi – ocenia Monika Reszko, psycholożka biznesu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.