LBX - kolejny crossover Lexusa?
Na początku sierpnia Lexus złożył w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) wniosek o zarejestrowanie oznaczenia LBX. Ten sam znak marka zdążyła już zgłosić też w Izraelu. Jaką nowość szykują Japończycy?
Miejski crossover
Lexus nie podaje żadnych oficjalnych informacji na temat tajemniczej nazwy LBX. Wiadomo jedynie, że w izraelskim urzędzie patentowym symbol został zarejestrowany w kategorii „samochody i ich elementy strukturalne”. Pozwala to przypuszczać, że japońska marka szykuje zupełnie nowy model. Amerykański portal Lexus Enthusiast spekuluje, że oznaczenie LBX może być skrótem od słów Lexus Battery Crossover. A więc wskazywać na auto elektryczne z powiększonym prześwitem.
Warto dodać, że już wcześniej pojawiły się spekulacje, jakoby Lexus miał zbudować miejskiego SUV-a konstrukcyjnie związanego z nową Toyotą Yaris Cross. Według tych pogłosek auto otrzyma nazwę Lexus BX, w której litera B będzie oznaczała przynależność do segmentu aut miejskich, a X - podobnie, jak w innych modelach marki - crossovera. Nowość siostrzanej Toyoty dysponuje jednak jak na razie nie napędem w pełni elektrycznym, lecz hybrydowym. A symbolowi LBX nie towarzyszy na tę chwilę żadne oznaczenie silnikowe, więc trudno przewidzieć konkretne zamiary japońskiej marki w tym zakresie.
Nowy system multimedialny?
Lexus nie przyzwyczaił nas do nazywania swoich aut produkcyjnych trzyliterowymi skrótami. Wyjątkami są egzotyczny supersamochód LFA oraz auta ze sportowej linii oznaczonej dodatkową literą F. Pozostałe otrzymują dwuliterowe nazwy, takie jak LC, UX czy CT. Skrót LBX może nie odnosić się wcale do konkretnego modelu Lexusa, lecz nowego rozwiązania związanego z wyposażeniem aut japońskiej marki. Niektórzy wskazują na całkowicie nowy system informacyjno-rozrywkowy, o którym przedstawiciele Lexusa wspominali już wcześniej. Pozostaje jednak pytanie, czy w takiej kwestii japońska marka od razu nie ujawniłaby czegoś więcej?

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.