Lexus ES najbardziej niezawodnym modelem w historii słynnego badania
Luksusowy sedan Lexus ES został ogłoszony najbardziej niezawodnym samochodem w badaniu 2020 U.S. Vehicle Dependability Study, przeprowadzanym przez amerykańską firmę analityczną J.D. Power. Samochód zdobył rekordowo wysoki wynik.
Historyczny wynik
Limuzyna Lexusa zanotowała rezultat 52 PP100. To oznacza, że japoński samochód okazał się najbardziej niezawodnym modelem ze wszystkich przeanalizowanych. Co więcej, to najlepszy wynik w 31-letniej historii badania J.D. Power U.S. Vehicle Dependability Study, jednego z najbardziej renomowanych rankingów niezawodności w branży motoryzacyjnej.
Badanie mierzy liczbę problemów zgłaszanych przez użytkowników danego modelu w trzecim roku jego posiadania. Niższy wynik oznacza zatem większą niezawodność auta. Uwzględniane są nie tylko poważne usterki, ale również wrażenia z użytkowania samochodu, dotyczące np. wyciszenia wnętrza czy obsługi systemu multimedialnego. Tegoroczna edycja bazowała na informacjach od 36 555 właścicieli samochodów z rocznika 2017.
Więcej Lexusów w czołówce
Amerykańscy analitycy wyróżnili także inne modele Lexusa. Terenowy GX zajął pierwsze miejsce w kategorii Midsize Premium SUV, a na drugim miejscu w kategorii znalazł się Lexus RX, razem z Cadillakiem XT5 oraz Mercedesem GLE. Tę samą lokatę w klasie Compact Premium SUV zdobył model NX Lexusa. Na tym lista się nie kończy. Limuzyna ES zwyciężyła rzecz jasna w swojej kategorii Compact Premium Car, a na trzecim miejscu w tej samej klasyfikacji znalazł się Lexus IS.
Lexus znalazł się również w czołówce rankingu marek. Japoński producent zajął drugie miejsce z okrągłym wynikiem 100. To rezultat o sześć punktów lepszy, niż w ubiegłorocznym badaniu U.S. Vehicle Dependability Study i wyraźnie przewyższający średnią rynku, która w 2020 roku wyniosła 134 problemy na 100 samochodów.
Toyota wygrywa w największej liczbie kategorii
Bardzo dobre wyniki zanotowała również siostrzana Toyota. Japońska marka zajęła piąte miejsce w ogólnym rankingu, najwyższe wśród producentów aut popularnych i wyprzedziła m.in. Volkswagena, BMW, Audi, Forda czy Mazdę. Modele Toyoty wygrały w czterech segmentach. A wliczając wyniki Lexusa, Toyota Motor Corporation zgarnęła pierwsze miejsca w aż sześciu kategoriach.
Toyota 4Runner wygrała w kategorii Midsize SUV, Tundra wraz z Fordem F-150 zdobyła pierwsze miejsce w klasyfikacji Large Light Duty Pickup, Toyota Avalon okazała się najlepsza w klasie Large Car, a Sienna wygrała w kategorii Minivan. Do tego można dodać trzecie miejsce Corolli w klasyfikacji aut kompaktowych i taką samą pozycję Toyoty RAV4 w kategorii Compact SUV.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.