Lexus IS z mocną V-ósemką lub V-szóstką? Lexus rejestruje oznaczenie
Wygląda na to, że Lexus po raz kolejny szykuje coś specjalnie dla fanów szybkich sedanów. Wniosek, który japońska marka złożyła w amerykańskim urzędzie patentowym, sugeruje, że w przyszłości na drogi wyjedzie znacznie mocniejszy wariant sedana IS.
Liczba 500, czyli osiągi
Dokumenty rejestrujące oznaczenie IS 500 wpłynęły do United States Patent and Trademark Office 25 czerwca 2020 roku. Strategia nazewnicza Lexusa pozwala jednoznacznie stwierdzić, że japońska marka planuje wprowadzenie na rynek sedana nastawionego na bardzo dobre osiągi. Plotki o tym, że Lexus ma w planach model IS w mocnej wersji pojawiają się zresztą już od kilku tygodni. Teraz znajdują potwierdzenie. Spekulacje rozpoczął japoński magazyn Mag X. Później tym tematem zainteresowały się media ze Stanów Zjednoczonych. Jeśli Lexus faktycznie wprowadzi model IS 500 do sprzedaży, to właśnie USA będzie najważniejszym rynkiem dla tego auta.
V-ósemka lub V-szóstka
Na tę chwilę nie wiadomo dokładnie, na jaki silnik zamierza postawić producent z Kraju Kwitnącej Wiśni. Oznaczeniem 500 japońska marka określa obecnie dwa warianty napędowe. Lexus LC 500 dysponuje wolnossącą V-ósemką o pojemności pięciu litrów. Na rynku dostępna jest również limuzyna LS 500, w której Japończycy stosują silnik V6 o pojemności 3,5 l. Motor wspomagają dwie turbosprężarki. W obu przypadkach moc napędu wyraźnie przekracza 400 KM. A to oznacza, że Lexus IS 500 otrzyma solidny zapas mocy.
Warto dodać, że japońska marka pracuje też nad nową jednostką V8 4.0 twin-turbo. Motor nie jest jednak jeszcze gotowy, nieznane jest również oznaczenie, jakie będą otrzymywać wyposażone w niego auta. Spekulacje mówią o mocy około 600 KM i oznaczeniu 600. Jest zatem mało prawdopodobne, że to właśnie ta jednostka trafi pod maskę Lexusa IS 500, jednak nie niemożliwe.
Powrót do tradycji
Mocny wariant Lexusa IS z pewnością ucieszyłby fanów japońskiej marki i sportowych limuzyn. Kompaktowy sedan Lexusa ma w tej kwestii bogate tradycje. Na początku auto było dostępne z bardzo podatnym na tuning silnikiem R6 2JZ. W 2003 roku na targach SEMA Lexus wystawił pokazowy egzemplarz IS 430 z V-ósemką o mocy 340 KM. A cztery lata później oficjalnie wprowadził do sprzedaży model IS F, a więc pierwsze auto ze sportowej rodziny oznaczonej szóstą literą alfabetu. Pod maskę samochodu trafiła wtedy pięciolitrowa, ponad 420-konna V-ósemka. Taki sam silnik – po drobnych ulepszeniach – znajdziemy dzisiaj też w Lexusie LC 500. Jeśli japońscy inżynierowie zdecydują się zastosować ten sam motor w Lexusie IS 500, historia zatoczy koło.

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.