Lexus notuje ogromny wzrost sprzedaży w Chinach
Lexus staje się coraz mocniejszym graczem na największym rynku motoryzacyjnym świata – w Chinach. W 2019 roku japońska marka zanotowała w Państwie Środka kolejny rekord sprzedaży i wyraźny wzrost zainteresowania jej samochodami. Ponadto Lexus osiągnął historyczne wyniki również na innych rynkach.
Ponad 200 tys. egzemplarzy w Chinach
W 2019 roku Lexus sprzedał na chińskim rynku aż 200 521 samochodów. To pierwszy raz, kiedy japońska marka przekroczyła granicę 200 tys. aut sprzedanych w Państwie Środka w jednym roku. Ubiegłoroczny wynik Lexusa był o 25% wyższy niż w 2018 roku. Dla porównania konkurencyjne Audi zanotowało w tym samym czasie i na tym samym rynku wzrost o 4,2%. To trzeci raz z rzędu, kiedy roczna sprzedaż Lexusa w Chinach zwiększyła się o ponad 20%. W 2017 roku wzrost wyniósł 22%, a w 2018 roku 21%.
Jeszcze większy skok popularności dotyczy samochodów hybrydowych Lexusa. W 2019 roku marka sprzedała w Chinach 69 027 egzemplarzy aut ze spalinowo-elektrycznym napędem, a to wynik o 39% procent lepszy niż rok wcześniej. Warto jednocześnie dodać, że skali ogólnej największy rynek motoryzacyjny świata się kurczy – sprzedaż aut spadła w ubiegłym roku o 7,5%.
Wyraźnie rosnące zainteresowanie samochodami Lexusa sprawia, że w ostatnich latach Chiny stały się jednym z najważniejszych rynków dla marki. Lexus coraz chętniej organizuje międzynarodowe premiery swoich aut w tym kraju. A Państwo Środka będzie pierwszym obszarem obok Europy, w którym marka wprowadzi do sprzedaży swoje debiutanckie w pełni elektryczne auto – crossovera Lexus UX 300e. Pod względem sprzedaży największym rynkiem dla Lexusa pozostają jednak Stany Zjednoczone. W ubiegłym roku marka sprzedała w USA niemal 300 tys. aut.
Australia, Wielka Brytania i Hiszpania z rekordami
Chiny nie są jedynym krajem, w którym Lexus zanotował w 2019 roku wyjątkowo wysoką sprzedaż. Już na początku grudnia marka pobiła wcześniejszy rekord 15 126 samochodów sprzedanych w jednym roku w Wielkiej Brytanii, a wzrost sprzedaży względem 2018 roku wyniósł aż 25%. Jeszcze większy skok popularności producent zanotował w Hiszpanii, gdzie w 2019 roku sprzedano o 43% więcej samochodów. Pozwoliło to hiszpańskiemu oddziałowi Lexusa po raz pierwszy w historii przekroczyć granicę 10 000 aut sprzedanych w jednym roku.
Kolejny rekord Lexus zanotował w Australii. W ubiegłym roku producent sprzedał w tym kraju 9 612 aut, o 585 więcej niż w 2016 roku, kiedy marka zanotowała poprzedni rekord. Taki wynik oznacza też wzrost o 9% względem 2018 roku. Największą popularnością w kraju cieszą się SUV-y, które stanowią aż 80% sprzedaży, a najchętniej wybieranym modelem jest NX.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.