Lexus notuje ogromny wzrost sprzedaży w Chinach
Lexus staje się coraz mocniejszym graczem na największym rynku motoryzacyjnym świata – w Chinach. W 2019 roku japońska marka zanotowała w Państwie Środka kolejny rekord sprzedaży i wyraźny wzrost zainteresowania jej samochodami. Ponadto Lexus osiągnął historyczne wyniki również na innych rynkach.
Ponad 200 tys. egzemplarzy w Chinach
W 2019 roku Lexus sprzedał na chińskim rynku aż 200 521 samochodów. To pierwszy raz, kiedy japońska marka przekroczyła granicę 200 tys. aut sprzedanych w Państwie Środka w jednym roku. Ubiegłoroczny wynik Lexusa był o 25% wyższy niż w 2018 roku. Dla porównania konkurencyjne Audi zanotowało w tym samym czasie i na tym samym rynku wzrost o 4,2%. To trzeci raz z rzędu, kiedy roczna sprzedaż Lexusa w Chinach zwiększyła się o ponad 20%. W 2017 roku wzrost wyniósł 22%, a w 2018 roku 21%.
Jeszcze większy skok popularności dotyczy samochodów hybrydowych Lexusa. W 2019 roku marka sprzedała w Chinach 69 027 egzemplarzy aut ze spalinowo-elektrycznym napędem, a to wynik o 39% procent lepszy niż rok wcześniej. Warto jednocześnie dodać, że skali ogólnej największy rynek motoryzacyjny świata się kurczy – sprzedaż aut spadła w ubiegłym roku o 7,5%.
Wyraźnie rosnące zainteresowanie samochodami Lexusa sprawia, że w ostatnich latach Chiny stały się jednym z najważniejszych rynków dla marki. Lexus coraz chętniej organizuje międzynarodowe premiery swoich aut w tym kraju. A Państwo Środka będzie pierwszym obszarem obok Europy, w którym marka wprowadzi do sprzedaży swoje debiutanckie w pełni elektryczne auto – crossovera Lexus UX 300e. Pod względem sprzedaży największym rynkiem dla Lexusa pozostają jednak Stany Zjednoczone. W ubiegłym roku marka sprzedała w USA niemal 300 tys. aut.
Australia, Wielka Brytania i Hiszpania z rekordami
Chiny nie są jedynym krajem, w którym Lexus zanotował w 2019 roku wyjątkowo wysoką sprzedaż. Już na początku grudnia marka pobiła wcześniejszy rekord 15 126 samochodów sprzedanych w jednym roku w Wielkiej Brytanii, a wzrost sprzedaży względem 2018 roku wyniósł aż 25%. Jeszcze większy skok popularności producent zanotował w Hiszpanii, gdzie w 2019 roku sprzedano o 43% więcej samochodów. Pozwoliło to hiszpańskiemu oddziałowi Lexusa po raz pierwszy w historii przekroczyć granicę 10 000 aut sprzedanych w jednym roku.
Kolejny rekord Lexus zanotował w Australii. W ubiegłym roku producent sprzedał w tym kraju 9 612 aut, o 585 więcej niż w 2016 roku, kiedy marka zanotowała poprzedni rekord. Taki wynik oznacza też wzrost o 9% względem 2018 roku. Największą popularnością w kraju cieszą się SUV-y, które stanowią aż 80% sprzedaży, a najchętniej wybieranym modelem jest NX.
PETRONAS sponsorem targów motoryzacyjnych w Turynie
Clarios zainwestuje około 200 mln euro w produkcję nowoczesnych akumulatorów
Polacy kupują o ponad ⅓ więcej motocykli – austriacki Brixton w stylu retro
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów
Ponad 50 gmin korzystających z ePłatności w mObywatelu i 82 tys. zrealizowanych transakcji – to dotychczasowy efekt pilotażu tej usługi prowadzonego od ubiegłego roku. Mieszkańcy uczestniczących w nim gmin mogą przez aplikację i portal płacić m.in. podatek od nieruchomości czy podatek rolny albo uiszczać opłaty za śmieci. Do opcji opłacania zobowiązań administracyjnych wkrótce dojdą także płatności z inicjatywy użytkownika, czyli np. opłaty skarbowe ponoszone przy okazji załatwiania różnych spraw urzędowych. Trwają także prace nad wdrożeniem kolejnych metod płatności – do BLIK-a właśnie dołączyły karty płatnicze, a następne będą cyfrowe portfele, czyli Google Pay i Apple Pay.
Ochrona środowiska
Kosmiczne śmieci są coraz większym problemem. Ich obecność na orbicie generuje znaczne koszty
Liczba kosmicznych odpadów stale rośnie. Ich źródłem są obiekty, które zostały wysłane w kosmos, zakończyły misję lub uległy rozpadowi. Krążące w przestrzeni kosmicznej fragmenty tych obiektów stwarzają ryzyko kolizji z tymi, które są obecnie eksploatowane. Unikanie takich zdarzeń wiąże się z koniecznością ponoszenia wydatków na monitoring zagrożeń czy zwiększeniem zużycia paliwa poprzez obieranie niekolizyjnych kursów. Jednym ze sposobów na zmniejszenie tego problemu jest wydłużenie eksploatacji obiektów poprzez ich tankowanie na orbicie. Polacy pracują nad taką technologią.
Ochrona środowiska
Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany
Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.