Komunikaty PR

Lexus notuje ogromny wzrost sprzedaży w Chinach

2020-01-10  |  15:00
Biuro prasowe

Lexus staje się coraz mocniejszym graczem na największym rynku motoryzacyjnym świata – w Chinach. W 2019 roku japońska marka zanotowała w Państwie Środka kolejny rekord sprzedaży i wyraźny wzrost zainteresowania jej samochodami. Ponadto Lexus osiągnął historyczne wyniki również na innych rynkach.

 

Ponad 200 tys. egzemplarzy w Chinach

W 2019 roku Lexus sprzedał na chińskim rynku aż 200 521 samochodów. To pierwszy raz, kiedy japońska marka przekroczyła granicę 200 tys. aut sprzedanych w Państwie Środka w jednym roku. Ubiegłoroczny wynik Lexusa był o 25% wyższy niż w 2018 roku. Dla porównania konkurencyjne Audi zanotowało w tym samym czasie i na tym samym rynku wzrost o 4,2%. To trzeci raz z rzędu, kiedy roczna sprzedaż Lexusa w Chinach zwiększyła się o ponad 20%. W 2017 roku wzrost wyniósł 22%, a w 2018 roku 21%.

Jeszcze większy skok popularności dotyczy samochodów hybrydowych Lexusa. W 2019 roku marka sprzedała w Chinach 69 027 egzemplarzy aut ze spalinowo-elektrycznym napędem, a to wynik o 39% procent lepszy niż rok wcześniej. Warto jednocześnie dodać, że skali ogólnej największy rynek motoryzacyjny świata się kurczy – sprzedaż aut spadła w ubiegłym roku o 7,5%.

Wyraźnie rosnące zainteresowanie samochodami Lexusa sprawia, że w ostatnich latach Chiny stały się jednym z najważniejszych rynków dla marki. Lexus coraz chętniej organizuje międzynarodowe premiery swoich aut w tym kraju. A Państwo Środka będzie pierwszym obszarem obok Europy, w którym marka wprowadzi do sprzedaży swoje debiutanckie w pełni elektryczne auto – crossovera Lexus UX 300e. Pod względem sprzedaży największym rynkiem dla Lexusa pozostają jednak Stany Zjednoczone. W ubiegłym roku marka sprzedała w USA niemal 300 tys. aut.

Australia, Wielka Brytania i Hiszpania z rekordami

Chiny nie są jedynym krajem, w którym Lexus zanotował w 2019 roku wyjątkowo wysoką sprzedaż. Już na początku grudnia marka pobiła wcześniejszy rekord 15 126 samochodów sprzedanych w jednym roku w Wielkiej Brytanii, a wzrost sprzedaży względem 2018 roku wyniósł aż 25%. Jeszcze większy skok popularności producent zanotował w Hiszpanii, gdzie w 2019 roku sprzedano o 43% więcej samochodów. Pozwoliło to hiszpańskiemu oddziałowi Lexusa po raz pierwszy w historii przekroczyć granicę 10 000 aut sprzedanych w jednym roku.

Kolejny rekord Lexus zanotował w Australii. W ubiegłym roku producent sprzedał w tym kraju 9 612 aut, o 585 więcej niż w 2016 roku, kiedy marka zanotowała poprzedni rekord. Taki wynik oznacza też wzrost o 9% względem 2018 roku. Największą popularnością w kraju cieszą się SUV-y, które stanowią aż 80% sprzedaży, a najchętniej wybieranym modelem jest NX.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

IT i technologie

W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

Edukacja

Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami

Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.

Fundusze unijne

Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty

Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.