Lexus notuje ogromny wzrost sprzedaży w Chinach
Lexus staje się coraz mocniejszym graczem na największym rynku motoryzacyjnym świata – w Chinach. W 2019 roku japońska marka zanotowała w Państwie Środka kolejny rekord sprzedaży i wyraźny wzrost zainteresowania jej samochodami. Ponadto Lexus osiągnął historyczne wyniki również na innych rynkach.
Ponad 200 tys. egzemplarzy w Chinach
W 2019 roku Lexus sprzedał na chińskim rynku aż 200 521 samochodów. To pierwszy raz, kiedy japońska marka przekroczyła granicę 200 tys. aut sprzedanych w Państwie Środka w jednym roku. Ubiegłoroczny wynik Lexusa był o 25% wyższy niż w 2018 roku. Dla porównania konkurencyjne Audi zanotowało w tym samym czasie i na tym samym rynku wzrost o 4,2%. To trzeci raz z rzędu, kiedy roczna sprzedaż Lexusa w Chinach zwiększyła się o ponad 20%. W 2017 roku wzrost wyniósł 22%, a w 2018 roku 21%.
Jeszcze większy skok popularności dotyczy samochodów hybrydowych Lexusa. W 2019 roku marka sprzedała w Chinach 69 027 egzemplarzy aut ze spalinowo-elektrycznym napędem, a to wynik o 39% procent lepszy niż rok wcześniej. Warto jednocześnie dodać, że skali ogólnej największy rynek motoryzacyjny świata się kurczy – sprzedaż aut spadła w ubiegłym roku o 7,5%.
Wyraźnie rosnące zainteresowanie samochodami Lexusa sprawia, że w ostatnich latach Chiny stały się jednym z najważniejszych rynków dla marki. Lexus coraz chętniej organizuje międzynarodowe premiery swoich aut w tym kraju. A Państwo Środka będzie pierwszym obszarem obok Europy, w którym marka wprowadzi do sprzedaży swoje debiutanckie w pełni elektryczne auto – crossovera Lexus UX 300e. Pod względem sprzedaży największym rynkiem dla Lexusa pozostają jednak Stany Zjednoczone. W ubiegłym roku marka sprzedała w USA niemal 300 tys. aut.
Australia, Wielka Brytania i Hiszpania z rekordami
Chiny nie są jedynym krajem, w którym Lexus zanotował w 2019 roku wyjątkowo wysoką sprzedaż. Już na początku grudnia marka pobiła wcześniejszy rekord 15 126 samochodów sprzedanych w jednym roku w Wielkiej Brytanii, a wzrost sprzedaży względem 2018 roku wyniósł aż 25%. Jeszcze większy skok popularności producent zanotował w Hiszpanii, gdzie w 2019 roku sprzedano o 43% więcej samochodów. Pozwoliło to hiszpańskiemu oddziałowi Lexusa po raz pierwszy w historii przekroczyć granicę 10 000 aut sprzedanych w jednym roku.
Kolejny rekord Lexus zanotował w Australii. W ubiegłym roku producent sprzedał w tym kraju 9 612 aut, o 585 więcej niż w 2016 roku, kiedy marka zanotowała poprzedni rekord. Taki wynik oznacza też wzrost o 9% względem 2018 roku. Największą popularnością w kraju cieszą się SUV-y, które stanowią aż 80% sprzedaży, a najchętniej wybieranym modelem jest NX.

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.