Komunikaty PR

Lexus notuje świetne wyniki w Chinach

2020-07-02  |  18:00
Biuro prasowe

Mimo pandemii koronawirusa, która uderzyła w sprzedaż samochodów na całym globie, Lexus notuje bardzo dobre wyniki na największym rynku motoryzacyjnym świata – w Chinach. W maju japońska marka osiągnęła tam bardzo dobrą sprzedaż, wyraźnie wyższą niż w tym samym okresie rok wcześniej.

 

Lexus przyspiesza

W maju Lexus sprzedał w Chinach 22 145 samochodów, z czego 34% stanowiły pojazdy zelektryfikowane. Ponad 22 tys. aut to wynik o 35,1% lepszy niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Podobnie jak cały rynek motoryzacyjny, Lexus również odczuł recesję związaną z koronawirusem. W pierwszym kwartale 2020 roku japoński producent sprzedał na chińskim rynku o 25% aut mniej. Jednak już w kwietniu sprzedaż ponownie zaczęła rosnąć, a po pierwszych pięciu miesiącach roku wynosiła ponad 78 300 samochodów.

Jeśli japońska marka utrzyma miesięczne wyniki na aktualnym poziomie, ponownie pobije rekord sprzedaży na chińskim rynku. W 2019 roku Lexus po raz pierwszy w historii przekroczył granicę 200 tys. samochodów sprzedanych w Państwie Środka w jednym roku. Dokładny wynik wyniósł 200 521 aut. Taki rezultat był wzrostem o 25% w porównaniu do 2018 roku.

Chiny istotne dla Lexusa

W ostatnich latach Chiny stały się jednym z najważniejszych rynków z perspektywy Lexusa. Wyższe wyniki sprzedaży japońska marka odnotowuje jedynie w Stanach Zjednoczonych, które od samego początku są kluczowe dla Lexusa. Co prawda rezultaty w USA są nadal wyraźnie wyższe – w 2019 roku producent z Kraju Kwitnącej Wiśni sprzedał tam prawie o 100 tys. samochodów więcej. Jednak w tym samym roku miała miejsce sytuacja bez precedensu. W kwietniu 2019 roku miesięczna sprzedaż samochodów Lexusa w Chinach po raz pierwszy w historii była wyższa niż w USA.

Wagę chińskiego rynku dobrze pokazuje strategia produktowa japońskiej marki. Specjalnie z myślą o tej części świata Lexus opracował luksusowego minivana LM. Chiny były ponadto pierwszym krajem, w którym Lexus rozpoczął sprzedaż swojego debiutanckiego w pełni elektrycznego auta – crossovera UX 300e. I to również w Chinach Lexus pokazał po raz pierwszy najnowszą odsłonę sedana ES. To ostatnie auto zresztą w dużej mierze przyczynia się do świetnych wyników Lexusa w Państwie Środka. Chińczycy bardzo cenią luksusowe sedany.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.