Lexus notuje świetne wyniki w Chinach
Mimo pandemii koronawirusa, która uderzyła w sprzedaż samochodów na całym globie, Lexus notuje bardzo dobre wyniki na największym rynku motoryzacyjnym świata – w Chinach. W maju japońska marka osiągnęła tam bardzo dobrą sprzedaż, wyraźnie wyższą niż w tym samym okresie rok wcześniej.
Lexus przyspiesza
W maju Lexus sprzedał w Chinach 22 145 samochodów, z czego 34% stanowiły pojazdy zelektryfikowane. Ponad 22 tys. aut to wynik o 35,1% lepszy niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Podobnie jak cały rynek motoryzacyjny, Lexus również odczuł recesję związaną z koronawirusem. W pierwszym kwartale 2020 roku japoński producent sprzedał na chińskim rynku o 25% aut mniej. Jednak już w kwietniu sprzedaż ponownie zaczęła rosnąć, a po pierwszych pięciu miesiącach roku wynosiła ponad 78 300 samochodów.
Jeśli japońska marka utrzyma miesięczne wyniki na aktualnym poziomie, ponownie pobije rekord sprzedaży na chińskim rynku. W 2019 roku Lexus po raz pierwszy w historii przekroczył granicę 200 tys. samochodów sprzedanych w Państwie Środka w jednym roku. Dokładny wynik wyniósł 200 521 aut. Taki rezultat był wzrostem o 25% w porównaniu do 2018 roku.
Chiny istotne dla Lexusa
W ostatnich latach Chiny stały się jednym z najważniejszych rynków z perspektywy Lexusa. Wyższe wyniki sprzedaży japońska marka odnotowuje jedynie w Stanach Zjednoczonych, które od samego początku są kluczowe dla Lexusa. Co prawda rezultaty w USA są nadal wyraźnie wyższe – w 2019 roku producent z Kraju Kwitnącej Wiśni sprzedał tam prawie o 100 tys. samochodów więcej. Jednak w tym samym roku miała miejsce sytuacja bez precedensu. W kwietniu 2019 roku miesięczna sprzedaż samochodów Lexusa w Chinach po raz pierwszy w historii była wyższa niż w USA.
Wagę chińskiego rynku dobrze pokazuje strategia produktowa japońskiej marki. Specjalnie z myślą o tej części świata Lexus opracował luksusowego minivana LM. Chiny były ponadto pierwszym krajem, w którym Lexus rozpoczął sprzedaż swojego debiutanckiego w pełni elektrycznego auta – crossovera UX 300e. I to również w Chinach Lexus pokazał po raz pierwszy najnowszą odsłonę sedana ES. To ostatnie auto zresztą w dużej mierze przyczynia się do świetnych wyników Lexusa w Państwie Środka. Chińczycy bardzo cenią luksusowe sedany.

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

PGE mocno inwestuje w odnawialne źródła energii. Prowadzi też analizy dotyczące Bełchatowa jako lokalizacji drugiej elektrowni jądrowej
Rekordowe w historii zyski Grupy PGE pozwolą na dalszą transformację energetyczną i kolejne inwestycje. Spółka planuje budowę bateryjnych magazynów energii, będzie też intensywnie rozwijać inwestycje w odnawialne źródła energii, szczególnie offshore, a także sieci dystrybucyjne. Analizuje też możliwość budowy elektrowni jądrowej w Bełchatowie. – Nasze plany to dalsza transformacja grupy zmierzająca w stronę tego, czego oczekuje od nas rynek – zapowiada Dariusz Marzec, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.
Handel
Niepewność powodowana amerykańskimi cłami wstrzymuje inwestycje. Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów

Chaotyczna polityka celna administracji Donalda Trumpa, polegająca na zapowiadaniu, wprowadzaniu, a potem zawieszaniu ceł na różne sektory działalności i kraje, utrudnia planowanie działalności gospodarczej i inwestowanie w warunkach rosnącej niepewności. W tej sytuacji wiele firm wstrzymuje się z inwestycjami bądź gromadzi zapasy surowców i półproduktów na kolejne tygodnie działalności. Amerykańskie cła powodują wprowadzenie taryf odwetowych ze strony dotkniętych nowymi przepisami krajów. W efekcie globalny handel wyhamuje, a wraz z nimi spowolni rozwój gospodarczy.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.