Lexus notuje świetne wyniki w Chinach
Mimo pandemii koronawirusa, która uderzyła w sprzedaż samochodów na całym globie, Lexus notuje bardzo dobre wyniki na największym rynku motoryzacyjnym świata – w Chinach. W maju japońska marka osiągnęła tam bardzo dobrą sprzedaż, wyraźnie wyższą niż w tym samym okresie rok wcześniej.
Lexus przyspiesza
W maju Lexus sprzedał w Chinach 22 145 samochodów, z czego 34% stanowiły pojazdy zelektryfikowane. Ponad 22 tys. aut to wynik o 35,1% lepszy niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Podobnie jak cały rynek motoryzacyjny, Lexus również odczuł recesję związaną z koronawirusem. W pierwszym kwartale 2020 roku japoński producent sprzedał na chińskim rynku o 25% aut mniej. Jednak już w kwietniu sprzedaż ponownie zaczęła rosnąć, a po pierwszych pięciu miesiącach roku wynosiła ponad 78 300 samochodów.
Jeśli japońska marka utrzyma miesięczne wyniki na aktualnym poziomie, ponownie pobije rekord sprzedaży na chińskim rynku. W 2019 roku Lexus po raz pierwszy w historii przekroczył granicę 200 tys. samochodów sprzedanych w Państwie Środka w jednym roku. Dokładny wynik wyniósł 200 521 aut. Taki rezultat był wzrostem o 25% w porównaniu do 2018 roku.
Chiny istotne dla Lexusa
W ostatnich latach Chiny stały się jednym z najważniejszych rynków z perspektywy Lexusa. Wyższe wyniki sprzedaży japońska marka odnotowuje jedynie w Stanach Zjednoczonych, które od samego początku są kluczowe dla Lexusa. Co prawda rezultaty w USA są nadal wyraźnie wyższe – w 2019 roku producent z Kraju Kwitnącej Wiśni sprzedał tam prawie o 100 tys. samochodów więcej. Jednak w tym samym roku miała miejsce sytuacja bez precedensu. W kwietniu 2019 roku miesięczna sprzedaż samochodów Lexusa w Chinach po raz pierwszy w historii była wyższa niż w USA.
Wagę chińskiego rynku dobrze pokazuje strategia produktowa japońskiej marki. Specjalnie z myślą o tej części świata Lexus opracował luksusowego minivana LM. Chiny były ponadto pierwszym krajem, w którym Lexus rozpoczął sprzedaż swojego debiutanckiego w pełni elektrycznego auta – crossovera UX 300e. I to również w Chinach Lexus pokazał po raz pierwszy najnowszą odsłonę sedana ES. To ostatnie auto zresztą w dużej mierze przyczynia się do świetnych wyników Lexusa w Państwie Środka. Chińczycy bardzo cenią luksusowe sedany.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.