Lexus ogłoszony najbardziej niezawodną marką
Brytyjski portal oferujący porady dla konsumentów Which? przygotował ranking niezawodności marek samochodowych. Pierwsze miejsce zdobył Lexus. To kolejna z wielu nagród, którymi w tym roku wyróżniono japońskiego producenta.
Obszerna grupa badanych
W brytyjskim badaniu wzięło udział ponad 47 tys. kierowców, którzy wyrazili swoje opinie o łącznie około 59 tys. aut. Ranking powstał w oparciu o dane na temat samochodów nowych oraz używanych, mających nie więcej niż osiem lat. Wśród tej drugiej grupy znalazły się przykłady hatchbacka Lexus CT bez żadnej usterki czy SUV-a NX w niemal doskonałej kondycji. Zwycięstwo Lexusa w rankingu przedstawiciele portalu Which? określili słowami: „Masz pieniądze na Lexusa? Kup go. Prawdopodobnie zapomnisz, jak wyglądają poczekalnie u mechaników”.
Kolejna nagroda dla Lexusa
Pierwsze miejsce w badaniu Which? jest kolejnym wyróżnieniem dla Lexusa w tym roku. Kilka tygodni temu marka zwyciężyła w rankingu Driver Power Best Car Dealers, wskazującym producentów zapewniających najlepszą obsługę serwisową. Jeszcze wcześniej Lexus zajął pierwsze miejsce w podobnym badaniu – 2020 What Car? Servicing Satisfaction Survey. Do Japończyków trafiła również statuetka dla najlepszego producenta w plebiscycie Auto Express Driver Power. A zgodnie z badaniem J.D. Power 2020 U.S. Automotive Brand Loyalty Study, ze wszystkich producentów aut luksusowych na amerykańskim rynku to Lexus ma najbardziej przywiązanych do swojej marki klientów.
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

A. Bryłka (Konfederacja): Ograniczenie emisyjności nie musi się odbywać za pomocą celów klimatycznych. Są absurdalne, nierealne i niszczące europejską gospodarkę
W lipcu br. Komisja Europejska ogłosiła propozycję nowego celu klimatycznego, który zakłada ograniczenie emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. do 2040 roku w porównaniu do stanu z 1990 roku. Został on zaproponowany bez zgody państw członkowskich, w przeciwieństwie do poprzednich celów na 2030 i 2050 rok. Polscy europarlamentarzyści uważają ochronę środowiska i zmiany w jej zakresie za potrzebne, jednak nie powinny się odbywać za pomocą nieosiągalnych celów klimatycznych.
Polityka
Dramatyczna sytuacja ludności w Strefie Gazy. Pilnie potrzebna dobrze zorganizowana pomoc humanitarna

Według danych organizacji Nutrition Cluster w Strefie Gazy w lipcu br. u prawie 12 tys. dzieci poniżej piątego roku życia stwierdzono ostre niedożywienie. To najwyższa miesięczna liczba odnotowana do tej pory. Mimo zniesienia całkowitej blokady Strefy Gazy sytuacja w dalszym ciągu jest dramatyczna, a z każdym dniem się pogarsza. Przedstawiciele Polskiej Akcji Humanitarnej uważają, że potrzebna jest natychmiastowa pomoc, która musi być dostosowana do aktualnych potrzeb poszkodowanych i wsparta przez stronę izraelską.
Polityka
Wśród Polaków rośnie zainteresowanie produktami emerytalnymi. Coraz chętniej wpłacają oszczędności na konta IKE i IKZE

Wzrosła liczba osób, które oszczędzają na cele emerytalne, jak również wartość zgromadzonych środków. Liczba uczestników systemu emerytalnego wyniosła w 2024 roku ponad 20,8 mln osób, a wartość aktywów – 307,5 mld zł – wynika z najnowszych danych Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF). Wyraźny wzrost odnotowano w przypadku rachunków IKE i IKZE, na których korzyść działają m.in. zachęty podatkowe. Wpłacane na nie oszczędności są inwestowane, a tym samym wspierają gospodarkę i mogą przynosić atrakcyjną stopę zwrotu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.