Lexus rejestruje znak towarowy. NX w wersji hybrydowej plug-in niemal pewny
Lexus zarejestrował właśnie w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) znak towarowy NX 450h+. Oznaczenie wydaje się potwierdzać wcześniejsze plotki, że pierwszą hybrydą plug-in marki będzie wariant modelu NX, najchętniej kupowanego samochodu Lexusa w Europie.
Hybryda z plusem
Znak towarowy NX 450h+ zrejestrowano w EUIPO 14 kwietnia 2019 roku z numerem ewidencyjnym 018225989. Litery NX oraz h w oznaczeniu jednoznacznie wskazują, że chodzi o hybrydowy wariant Lexusa NX. Uwagę zwraca jednak dodatkowy symbol +, który najprawdopodobniej sygnalizuje, że auto będzie dysponowało dodatkową wtyczką. Na tę chwilę w ofercie Lexusa nie znajdziemy wprawdzie hybrydy plug-in, więc schemat nazewnictwa aut z napędem tego typu nie jest jeszcze znany. Niemniej trudno znaleźć inne wytłumaczenie dla plusa w nowej nazwie. Japońska marka od ubiegłego roku otwarcie mówi o planach stworzenia swojej pierwszej hybrydy z wtyczką, a nowy Lexus NX jest najmocniejszym kandydatem w tej kwestii. Do wyboru właśnie tego modelu może zachęcać też jego popularność, bowiem NX jest najchętniej kupowanym samochodem Lexusa w Europie.
Napęd z Toyoty RAV4
Z dużym prawdopodobieństwem można również przewidzieć konfigurację napędu, jaki trafi pod maskę Lexusa NX w wersji hybrydowej plug-in. Będzie to najpewniej układ bazujący na 306-konnym napędzie znanym z nowej Toyoty RAV4 Plug-in Hybrid. Według danych sprzed homologacji benzynowy silnik o pojemności 2,5 l oraz mocny napęd elektryczny zapewniają SUV-owi Toyoty przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,2 s i maksymalny zasięg około 60 km w trybie wyłącznie elektrycznym. Oba modele są zbliżone rozmiarami, a nowy NX będzie z pewnością oparty na platformie w architekturze TNGA, którą z powodzeniem zastosowano już w Toyocie RAV4. Zatem wybór napędu z tego drugiego modelu byłby logicznym posunięciem ze strony inżynierów Lexusa.
Nie tylko plug-in
Oznaczenie NX 450h+ nie jest jedynym, które Lexus zarejestrował w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej. Tego samego dnia do rejestru wpisano również nazwę NX 350h. Oznaczenie wskazuje, że pod maską Lexusa NX znajdzie się też nowy napęd hybrydowy bez wtyczki. Obecnie w europejskich salonach Lexusa hybrydowy wariant modelu NX jest znany jako NX 300h i dysponuje układem o łącznej mocy 197 KM. Większa liczba w nazwie pozwala sądzić, że auto w przyszłości otrzyma mocniejszy napęd. Może to być jednostka dostępna aktualnie w Toyocie Highlander, która na amerykańskim rynku wytwarza niespełna 250 KM.
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.