Lexus wygrywa w kolejnym rankingu
Po zdobyciu nagrody dla najlepszego producenta w tegorocznym plebiscycie Auto Express 2020 Driver Power Survey, Lexus otrzymuje kolejną statuetkę. Japońskiego producenta uznano za najlepszą markę w brytyjskim rankingu Honest John Satisfaction Index. A na tym nagrody się nie kończą.
Właściciele Lexusów najbardziej zadowoleni
Lexus zajął pierwsze miejsce w rankingu Best Car Brand, a więc otrzymał tytuł najlepszej marki samochodowej zdaniem respondentów Honest John Satisfaction Index. W badaniu wzięło udział ponad 10 tys. właścicieli aut. Uczestnicy oceniali niezawodność samochodów, komfort jazdy, zużycie paliwa, jakość ich wykonania czy bezpieczeństwo. Lexus zwyciężył z bardzo wysokim wynikiem – średni poziom satysfakcji klienta (Satisfaction Index) wyniósł w przypadku japońskiej marki 89,5%. Lexus zdobył najwyższe noty w obszarach związanych z jakością wykonania, niezawodnością i komfortem. Organizatorzy brytyjskiego badania podkreślają ponadto, że producent otrzymał wysokie noty za łatwość użytkowania i osiągi jego samochodów.
Wyróżnienie dla Lexusa NX
Bezawaryjność aut Lexusa podkreśliło dodatkowo pierwsze miejsce w rankingu niezawodności, w którym japońska marka zdobyła wynik 9.69 na 10. W plebiscycie Honest John Satisfaction Index oceniono również poszczególne modele. Tutaj dodatkowe wyróżnienia zapewnił Lexusowi model NX. SUV japońskiej marki został uznany za najbardziej komfortowy samochód, a także znalazł się w ogólnym zestawieniu 10 najlepszych modeli ze współczynnikiem satysfakcji na poziomie 91.8%. Honest John Satisfaction Index jest kolejnym brytyjskim badaniem w tym roku, w którym Lexus zdobył istotne nagrody. Wcześniej japońska marka otrzymała tytuł najlepszego producenta w Auto Express 2020 Driver Power Survey. A modele RX, IS i CT wygrały w swoich kategoriach.
Toyota z sukcesami
W badaniu Honest John Satisfaction Index 2020 dobre wyniki zanotowała również siostrzana Toyota. Modele Prius oraz Yaris zajęły odpowiednio pierwsze i drugie miejsce w rankingu 10 najbardziej niezawodnych samochodów. Toyota Prius znalazła się także w gronie najlepszych modeli, a crossovera C-HR umieszczono w zestawieniu 10 aut oferujących największy komfort.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.