Lexus wygrywa w rankingu obsługi klienta
Spośród wszystkich marek premium na amerykańskim rynku, Lexus oferuje najlepszą obsługę serwisową – wynika z badania 2020 J.D. Power Customer Service Index Study. Do japońskiego producenta należy także najwyższy wynik w ogólnym zestawieniu, uwzględniającym marki luksusowe i popularne.
Wysoki wynik Lexusa
W najnowszym J.D. Power Customer Service Index Study Lexus zdobył 889 punktów na 1 000 możliwych. To rezultat o 25 punkty wyższy od średniej dla segmentu aut klasy premium, która wynosi 864. A także wyraźnie przewyższający wyniki producentów aut popularnych – pierwszy w tej kategorii Buick zdobył 861 punktów, zaś średnia tego segmentu to 831. Co więcej, Lexus poprawił swój wynik z ubiegłego roku, kiedy japońskiej marce przyznano 881 punktów. W najnowszej odsłonie badania zaraz za Lexusem znalazły się Cadillac i Porsche z rezultatem 882, a pierwszą piątkę uzupełniły Infiniti oraz Lincoln, z wynikami odpowiednio 875 i 872 punktów.
Kompleksowe badanie
Zestawienie sporządzono na bazie ankiet przeprowadzonych wśród ponad 71 tys. właścicieli i użytkowników samochodów z roczników 2016-2019. Analiza skupia się na pięciu obszarach związanych z serwisową obsługą klienta. Pod uwagę brane są poziom obsługi, sposób jej rozpoczęcia, przyjęcie pojazdu, działanie doradców serwisowych i jakość infrastruktury. Badanie prowadzono od sierpnia do grudnia 2019 roku. Przedstawiciele J.D. Power podkreślają, że dokładają wszelkich starań, by zweryfikować, czy ankietowani w rzeczywistości są właścicielami aut marek, które oceniają w ankiecie.
Rośnie jakość obsługi
Badanie pokazuje ponadto, że zadowolenie klientów z jakości obsługi w serwisach dilerskich rośnie z roku na rok. Zgodnie z rezultatami 2020 J.D. Power Customer Service Index Study, średni wynik dla amerykańskiego rynku motoryzacyjnego wynosi 837 punktów. A to oznacza piąty z rzędu rok ze wzrostem.

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

PGE mocno inwestuje w odnawialne źródła energii. Prowadzi też analizy dotyczące Bełchatowa jako lokalizacji drugiej elektrowni jądrowej
Rekordowe w historii zyski Grupy PGE pozwolą na dalszą transformację energetyczną i kolejne inwestycje. Spółka planuje budowę bateryjnych magazynów energii, będzie też intensywnie rozwijać inwestycje w odnawialne źródła energii, szczególnie offshore, a także sieci dystrybucyjne. Analizuje też możliwość budowy elektrowni jądrowej w Bełchatowie. – Nasze plany to dalsza transformacja grupy zmierzająca w stronę tego, czego oczekuje od nas rynek – zapowiada Dariusz Marzec, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.
Handel
Niepewność powodowana amerykańskimi cłami wstrzymuje inwestycje. Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów

Chaotyczna polityka celna administracji Donalda Trumpa, polegająca na zapowiadaniu, wprowadzaniu, a potem zawieszaniu ceł na różne sektory działalności i kraje, utrudnia planowanie działalności gospodarczej i inwestowanie w warunkach rosnącej niepewności. W tej sytuacji wiele firm wstrzymuje się z inwestycjami bądź gromadzi zapasy surowców i półproduktów na kolejne tygodnie działalności. Amerykańskie cła powodują wprowadzenie taryf odwetowych ze strony dotkniętych nowymi przepisami krajów. W efekcie globalny handel wyhamuje, a wraz z nimi spowolni rozwój gospodarczy.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.