Komunikaty PR

Luksusowe SUV-y - które są najtańsze w utrzymaniu?

2020-03-21  |  10:00
Biuro prasowe

Portal analityczny Kelley Blue Book przyjrzał się luksusowym SUV-om, które są najtańsze w zakupie i utrzymaniu w skali pięciu lat. Chociaż badanie przeprowadzono z myślą o amerykańskim rynku, zwycięzcami aż trzech kategorii w rankingu Lowest 5-Year Cost to Own są popularne w Europie modele Lexusa.

 

Lexus UX przed Volvo XC40

W kategorii określanej przez przedstawicieli Kelly Blue Book jako Subcompact Luxury SUV pierwsze miejsce zajął Lexus UX. Na niskie koszty posiadania tego modelu składają się niewygórowana cena jak na auto tej klasy, wolna utrata wartości i niezawodność typowa dla aut Lexusa. Amerykanie pochwalili również niskie zużycie paliwa, zwłaszcza w wersji hybrydowej auta, a także pewność prowadzenia. Na plus oceniono ponadto jakość wykończenia wnętrza, obecność wielu systemów bezpieczeństwa czynnego oraz systemu multimedialnego z obsługą CarPlay i AndroidAuto. Koszt zakupu i posiadania Lexusa UX przez pięć lat jest oceniany przez przedstawicieli Kelley Blue Book na 46 215 dolarów.

Na drugim miejscu znalazł się szwedzki konkurent Lexusa UX, Volvo XC40. Analitycy wyróżnili auto za interesujący design, ciekawe rozwiązania, mnogość systemów bezpieczeństwa oraz zaawansowanie techniczne. Przewidywany koszt posiadania auta w skali pięciu lat określono na 48 137 dolarów. Na trzecim miejscu znalazło się BMW X1, którego zakup i użytkowanie w tym samym okresie wymaga wydania 48 807 dolarów.

NX na czele kategorii Compact Luxury SUV

W kategorii Compact Luxury SUV na pierwszym miejscu również zameldowało się auto Lexusa. To NX, najchętniej kupowany w Europie model marki. Podobnie jak Lexusa UX, Amerykanie wyróżnili auto za jakość wykonania, niezawodność, oszczędność i wysoką wartość rezydualną. Przedstawiciele Kelley Blue Book podkreślili bardzo dobre wyciszenie wnętrza auta, szerokie wyposażenie, dostępność wielu systemów bezpieczeństwa czynnego oraz system multimedialny z łącznością Apple CarPlay i Android Auto w standardzie.

Zakup i posiadanie Lexusa NX w skali pięciu lat kosztuje właściciela około 47 881 dolarów. Drugą i trzecią lokatę w kategorii zajęły modele niedostępne oficjalnie w Europie – Acura RDX oraz Lincoln Corsair. Koszty posiadania tych aut oceniono odpowiednio na 51 884 i 52 423 dolarów.

Lexus RX i amerykańska konkurencja

Hattrick Lexusowi zapewnił model RX, który zajął pierwsze miejsce w zestawieniu Best 2-Row Midsize Luxury SUV. Autorzy rankingu podkreślili, że choć auto jest dostępne w wydłużonej wersji z trzema rzędami siedzeń, to pod uwagę wzięto popularniejszą wersję pięciomiejscową. Również w przypadku tego modelu o zwycięstwie zadecydowała oszczędność paliwa, jakość wykonania oraz wolna utrata wartości. Analitycy podkreślili również odważną stylistykę auta oraz komfort jazdy i pewność prowadzenia. Szacowany koszt zakupu i posiadania Lexusa RX przez pierwsze pięć lat to 56 252 dolarów.

Podium w kategorii Best 2-Row Midsize Luxury SUV uzupełniają kolejne auta, których w europejskich salonach nie znajdziemy. Na drugim miejscu znalazł się Cadillac XT5 z wynikiem 61 580 dolarów, a na trzecim Lincoln Nautilus, na którego w ciągu pięciu lat trzeba wydać około 61 693 dolarów.

Duże i jeszcze większe SUV-y

Nagrody 5-Year Cost to Own przyznano ponadto w kategoriach Best 3-Row Midsize Luxury SUV oraz Best Full-Size Luxury SUV. Tutaj zdecydowanie rządzą modele przeznaczone na rynek amerykański, gdzie ogromne SUV-y cieszą praktycznie niespotykaną w innych zakątkach świata popularnością. W pierwszej kategorii zwycięzcą okazała się Acura MDX, której posiadanie przez pięć lat to koszt około 55 270 dolarów. Na drugim miejscu znalazło się Infiniti QX60 (56 730 dolarów), a trzecie zajął Buick Enclave (60 985 dolarów).

W kategorii Best Full-Size Luxury SUV najtańsze w zakupie i utrzymaniu okazje się Infiniti QX80 z wynikiem 83 155 dolarów, drugie miejsce zajmuje Mercedes-Benz GLS (85 638 dolarów), a trzecie Lincoln Navigator (91 407 dolarów).

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać? Biuro prasowe
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Ochrona środowiska

PGE mocno inwestuje w odnawialne źródła energii. Prowadzi też analizy dotyczące Bełchatowa jako lokalizacji drugiej elektrowni jądrowej

Rekordowe w historii zyski Grupy PGE pozwolą na dalszą transformację energetyczną i kolejne inwestycje. Spółka planuje budowę bateryjnych magazynów energii, będzie też intensywnie rozwijać inwestycje w odnawialne źródła energii, szczególnie offshore, a także sieci dystrybucyjne. Analizuje też możliwość budowy elektrowni jądrowej w Bełchatowie. – Nasze plany to dalsza transformacja grupy zmierzająca w stronę tego, czego oczekuje od nas rynek – zapowiada Dariusz Marzec, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.

Handel

Niepewność powodowana amerykańskimi cłami wstrzymuje inwestycje. Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów

Chaotyczna polityka celna administracji Donalda Trumpa, polegająca na zapowiadaniu, wprowadzaniu, a potem zawieszaniu ceł na różne sektory działalności i kraje, utrudnia planowanie działalności gospodarczej i inwestowanie w warunkach rosnącej niepewności. W tej sytuacji wiele firm wstrzymuje się z inwestycjami bądź gromadzi zapasy surowców i półproduktów na kolejne tygodnie działalności. Amerykańskie cła powodują wprowadzenie taryf odwetowych ze strony dotkniętych nowymi przepisami krajów. W efekcie globalny handel wyhamuje, a wraz z nimi spowolni rozwój gospodarczy.

Bankowość

Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.