Marka Toyota liderem globalnego rynku już po raz 10. z rzędu
Toyota już od 10 lat jest najpopularniejszą marką motoryzacyjną na świecie. W 2019 roku umocniła swoją pozycję za sprawą 8 683 049 sprzedanych samochodów, co oznacza wzrost o 1,8%. Jej udział w globalnym rynku wynosi 10,24%. Ranking globalnej sprzedaży 10 najpopularniejszych marek samochodowych opublikował portal analityczny Focus2Move.com.
Toyota największa i nadal rośnie
Warto zwrócić uwagę, że spośród Top 10 najlepiej sprzedających się marek na świecie aż 6 zanotowało spadki sprzedaży, a tylko cztery – wzrosty. Obok Toyoty sprzedaż zwiększyły także Kia, Mercedes i BMW, zajmujące odpowiednio ósme, dziewiąte i dziesiąte miejsce.
Drugie miejsce zajął Volkswagen z wynikiem 6 436 548 aut (-1,8%), którego udział w rynku wynosi 7,59%. Podium zamyka Ford, dla którego 4 735 575 aut to wynik słabszy od poprzedniego aż o 7,8%. Jak podkreśla Focus2Move.com, Ford zakończył rok 2019 z najniższym udziałem w rynku (5,59%) od 30 lat.
Kolejne miejsca zajmują:
4. Honda (4 630 868 aut, -0,6%)
5. Nissan (4 366 453 auta, -7,7%)
6. Hyundai (4 279 155 aut, -2,1%)
7. Chevrolet (3 831 566 aut, -6,8%)
8. Kia (2 843 637 aut, +0,3%)
9. Mercedes (2 490 999 aut, +3,6%)
10. BMW (2 219 773 auta, +3,9%)
Toyota stawia na rozpoznawalność marki
Jak zauważa redakcja Focus2Move.com, Toyota korzysta na strategii, by skoncentrować pod jedną marką najmocniejszą gamę modeli na świecie. Podczas gdy inni producenci wykreowali różne marki na potrzeby różnych grup klientów, Toyota jest obecna wszędzie pod swoją główną marką, dywersyfikując ofertę tylko za sprawą Lexusa na rynku samochodów premium i Daihatsu w segmencie małych, tanich aut na wybranych rynkach.
Czy taka strategia przynosi korzyści koncernowi? Najwyraźniej tak. W 2019 roku Toyota Motor Corporation (TMC) awansowała na pozycję drugiego największego producenta samochodów na świecie za sprawą 2,2-procentowego wzrostu sprzedaży. Liczba 9 698 609 aut dostarczonych klientom zapewniła Japończykom 11,4-procentowy udział w światowym rynku – najlepszy w historii koncernu. Do awansu TMC przyczynił się także 5,9-procentowy spadek sprzedaży samochodów przez Renault Nissan Alliance do liczby 9 222 665 aut.
Najwięcej aut w 2019 roku sprzedał Volkswagen Group (10 336 495 aut, -1%). Jak zauważa Focu2Move.com, niemiecki koncern zanotował rekordowy udział w rynku (12,2%), pomimo spadku sprzedaży.

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.