Marka Toyota liderem globalnego rynku już po raz 10. z rzędu
Toyota już od 10 lat jest najpopularniejszą marką motoryzacyjną na świecie. W 2019 roku umocniła swoją pozycję za sprawą 8 683 049 sprzedanych samochodów, co oznacza wzrost o 1,8%. Jej udział w globalnym rynku wynosi 10,24%. Ranking globalnej sprzedaży 10 najpopularniejszych marek samochodowych opublikował portal analityczny Focus2Move.com.
Toyota największa i nadal rośnie
Warto zwrócić uwagę, że spośród Top 10 najlepiej sprzedających się marek na świecie aż 6 zanotowało spadki sprzedaży, a tylko cztery – wzrosty. Obok Toyoty sprzedaż zwiększyły także Kia, Mercedes i BMW, zajmujące odpowiednio ósme, dziewiąte i dziesiąte miejsce.
Drugie miejsce zajął Volkswagen z wynikiem 6 436 548 aut (-1,8%), którego udział w rynku wynosi 7,59%. Podium zamyka Ford, dla którego 4 735 575 aut to wynik słabszy od poprzedniego aż o 7,8%. Jak podkreśla Focus2Move.com, Ford zakończył rok 2019 z najniższym udziałem w rynku (5,59%) od 30 lat.
Kolejne miejsca zajmują:
4. Honda (4 630 868 aut, -0,6%)
5. Nissan (4 366 453 auta, -7,7%)
6. Hyundai (4 279 155 aut, -2,1%)
7. Chevrolet (3 831 566 aut, -6,8%)
8. Kia (2 843 637 aut, +0,3%)
9. Mercedes (2 490 999 aut, +3,6%)
10. BMW (2 219 773 auta, +3,9%)
Toyota stawia na rozpoznawalność marki
Jak zauważa redakcja Focus2Move.com, Toyota korzysta na strategii, by skoncentrować pod jedną marką najmocniejszą gamę modeli na świecie. Podczas gdy inni producenci wykreowali różne marki na potrzeby różnych grup klientów, Toyota jest obecna wszędzie pod swoją główną marką, dywersyfikując ofertę tylko za sprawą Lexusa na rynku samochodów premium i Daihatsu w segmencie małych, tanich aut na wybranych rynkach.
Czy taka strategia przynosi korzyści koncernowi? Najwyraźniej tak. W 2019 roku Toyota Motor Corporation (TMC) awansowała na pozycję drugiego największego producenta samochodów na świecie za sprawą 2,2-procentowego wzrostu sprzedaży. Liczba 9 698 609 aut dostarczonych klientom zapewniła Japończykom 11,4-procentowy udział w światowym rynku – najlepszy w historii koncernu. Do awansu TMC przyczynił się także 5,9-procentowy spadek sprzedaży samochodów przez Renault Nissan Alliance do liczby 9 222 665 aut.
Najwięcej aut w 2019 roku sprzedał Volkswagen Group (10 336 495 aut, -1%). Jak zauważa Focu2Move.com, niemiecki koncern zanotował rekordowy udział w rynku (12,2%), pomimo spadku sprzedaży.
PETRONAS sponsorem targów motoryzacyjnych w Turynie
Clarios zainwestuje około 200 mln euro w produkcję nowoczesnych akumulatorów
Polacy kupują o ponad ⅓ więcej motocykli – austriacki Brixton w stylu retro
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów
Ponad 50 gmin korzystających z ePłatności w mObywatelu i 82 tys. zrealizowanych transakcji – to dotychczasowy efekt pilotażu tej usługi prowadzonego od ubiegłego roku. Mieszkańcy uczestniczących w nim gmin mogą przez aplikację i portal płacić m.in. podatek od nieruchomości czy podatek rolny albo uiszczać opłaty za śmieci. Do opcji opłacania zobowiązań administracyjnych wkrótce dojdą także płatności z inicjatywy użytkownika, czyli np. opłaty skarbowe ponoszone przy okazji załatwiania różnych spraw urzędowych. Trwają także prace nad wdrożeniem kolejnych metod płatności – do BLIK-a właśnie dołączyły karty płatnicze, a następne będą cyfrowe portfele, czyli Google Pay i Apple Pay.
Ochrona środowiska
Kosmiczne śmieci są coraz większym problemem. Ich obecność na orbicie generuje znaczne koszty
Liczba kosmicznych odpadów stale rośnie. Ich źródłem są obiekty, które zostały wysłane w kosmos, zakończyły misję lub uległy rozpadowi. Krążące w przestrzeni kosmicznej fragmenty tych obiektów stwarzają ryzyko kolizji z tymi, które są obecnie eksploatowane. Unikanie takich zdarzeń wiąże się z koniecznością ponoszenia wydatków na monitoring zagrożeń czy zwiększeniem zużycia paliwa poprzez obieranie niekolizyjnych kursów. Jednym ze sposobów na zmniejszenie tego problemu jest wydłużenie eksploatacji obiektów poprzez ich tankowanie na orbicie. Polacy pracują nad taką technologią.
Ochrona środowiska
Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany
Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.