Marki samochodowe, które mają najbardziej przywiązanych klientów. Lexus liderem
Słynna amerykańska firma analityczna J.D. Power przedstawiła wyniki najnowszego badania 2020 U.S. Automotive Brand Loyalty Study, które ukazuje poziom przywiązania klientów do poszczególnych marek samochodowych. W rankingu ponownie prowadzą producenci z Japonii. Wśród marek premium wygrywa Lexus, a w kategorii producentów aut popularnych królują Subaru, Toyota i Honda.
2020 U.S. Automotive Brand Loyalty Study bazuje na danych dotyczących decyzji Amerykanów, którzy w okresie od czerwca 2019 roku do maja 2020 roku zmienili samochód. Odsetek klientów decydujących się na auto tej samej marki decyduje o jej ostatecznym wyniku. W badaniu uwzględniono samochody ze wszystkich roczników.
Lexus znowu wygrywa
Dla Lexusa to już druga wygrana z rzędu w U.S. Automotive Brand Loyalty Study w kategorii producentów aut luksusowych. Co więcej, w tym roku japońska marka poprawiła swój zeszłoroczny wynik. Na kolejny samochód Lexusa zdecydowało się 48% klientów japońskiego producenta, zaś w ubiegłym roku ten wskaźnik wynosił 47,6%. Tym samym Lexus znowu okazał się marką premium, która tworzy najsilniejsze relacje z klientami oraz wyprzedził niemiecką konkurencję. Zaraz za nim znalazł się Mercedes-Benz, a podium uzupełniło BMW. Pierwszą piątkę zamykają kolejno Porsche i Audi. Kolejność w czołówce rankingu jest zatem dokładnie taka sama, jak rok wcześniej.
Subaru i Toyota z wynikami powyżej 60%
Co ciekawe, w kategorii marek popularnych wyniki są jeszcze wyższe. Pierwsze miejsce zajęło Subaru z rezultatem 60,5%, a tuż za nim znalazła się związana z Lexusem Toyota, która zdobyła 60,3%. Trzecie miejsce przypadło kolejnemu japońskiemu producentowi – Hondzie (58,7%). I w tym wypadku podium wygląda dokładnie tak samo, jak w ubiegłym roku. Warto jednak zaznaczyć, że wyniki poszczególnych marek zmieniły się. Lojalność klientów Subaru spadła o 1 p.p., zaś w przypadku Toyoty wzrosła o 0,8. Lepsze – o 1 p.p. – wyniki zanotowała również Honda.
Japońskie marki brylują w rankingach
Wysoka pozycja japońskich producentów nie dziwi. Marki z Kraju Kwitnącej Wiśni zbierają bardzo dobre oceny w wielu rankingach, zwłaszcza tych dotyczących bezawaryjności. W ubiegłorocznym rankingu niezawodności opracowanym przez Consumer Reports na podium znalazły się trzy marki z Japonii – kolejno Lexus, Mazda i Toyota. Zaś już w tym roku Lexus ES zdobył najlepszy wynik w 31-letniej historii badania J.D. Power U.S. Vehicle Dependability Study, które wskazuje producentów najbardziej niezawodnych samochodów oraz modele o najmniejszej liczbie usterek.
Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Przemysł spożywczy
Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa
Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.