Komunikaty PR

Marki samochodowe, które mają najbardziej przywiązanych klientów. Lexus liderem

2020-07-17  |  13:00
Biuro prasowe

Słynna amerykańska firma analityczna J.D. Power przedstawiła wyniki najnowszego badania 2020 U.S. Automotive Brand Loyalty Study, które ukazuje poziom przywiązania klientów do poszczególnych marek samochodowych. W rankingu ponownie prowadzą producenci z Japonii. Wśród marek premium wygrywa Lexus, a w kategorii producentów aut popularnych królują Subaru, Toyota i Honda.

2020 U.S. Automotive Brand Loyalty Study bazuje na danych dotyczących decyzji Amerykanów, którzy w okresie od czerwca 2019 roku do maja 2020 roku zmienili samochód. Odsetek klientów decydujących się na auto tej samej marki decyduje o jej ostatecznym wyniku. W badaniu uwzględniono samochody ze wszystkich roczników.

Lexus znowu wygrywa

Dla Lexusa to już druga wygrana z rzędu w U.S. Automotive Brand Loyalty Study w kategorii producentów aut luksusowych. Co więcej, w tym roku japońska marka poprawiła swój zeszłoroczny wynik. Na kolejny samochód Lexusa zdecydowało się 48% klientów japońskiego producenta, zaś w ubiegłym roku ten wskaźnik wynosił 47,6%. Tym samym Lexus znowu okazał się marką premium, która tworzy najsilniejsze relacje z klientami oraz wyprzedził niemiecką konkurencję. Zaraz za nim znalazł się Mercedes-Benz, a podium uzupełniło BMW. Pierwszą piątkę zamykają kolejno Porsche i Audi. Kolejność w czołówce rankingu jest zatem dokładnie taka sama, jak rok wcześniej.

Subaru i Toyota z wynikami powyżej 60%

Co ciekawe, w kategorii marek popularnych wyniki są jeszcze wyższe. Pierwsze miejsce zajęło Subaru z rezultatem 60,5%, a tuż za nim znalazła się związana z Lexusem Toyota, która zdobyła 60,3%. Trzecie miejsce przypadło kolejnemu japońskiemu producentowi – Hondzie (58,7%). I w tym wypadku podium wygląda dokładnie tak samo, jak w ubiegłym roku. Warto jednak zaznaczyć, że wyniki poszczególnych marek zmieniły się. Lojalność klientów Subaru spadła o 1 p.p., zaś w przypadku Toyoty wzrosła o 0,8. Lepsze – o 1 p.p. – wyniki zanotowała również Honda.

Japońskie marki brylują w rankingach

Wysoka pozycja japońskich producentów nie dziwi. Marki z Kraju Kwitnącej Wiśni zbierają bardzo dobre oceny w wielu rankingach, zwłaszcza tych dotyczących bezawaryjności. W ubiegłorocznym rankingu niezawodności opracowanym przez Consumer Reports na podium znalazły się trzy marki z Japonii – kolejno Lexus, Mazda i Toyota. Zaś już w tym roku Lexus ES zdobył najlepszy wynik w 31-letniej historii badania J.D. Power U.S. Vehicle Dependability Study, które wskazuje producentów najbardziej niezawodnych samochodów oraz modele o najmniejszej liczbie usterek.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe
2025-07-09 | 12:30

Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

W 2024 r. w naszym kraju było zarejestrowanych niecałe 20,5 mln samochodów osobowych – na każdego Polaka w wieku produkcyjnym przypadło zatem prawie jedno auto. Autorzy
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Firma

Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.

Infrastruktura

Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.