Komunikaty PR

Marki samochodowe, które mają najbardziej przywiązanych klientów. Lexus liderem

2020-07-17  |  13:00
Biuro prasowe

Słynna amerykańska firma analityczna J.D. Power przedstawiła wyniki najnowszego badania 2020 U.S. Automotive Brand Loyalty Study, które ukazuje poziom przywiązania klientów do poszczególnych marek samochodowych. W rankingu ponownie prowadzą producenci z Japonii. Wśród marek premium wygrywa Lexus, a w kategorii producentów aut popularnych królują Subaru, Toyota i Honda.

2020 U.S. Automotive Brand Loyalty Study bazuje na danych dotyczących decyzji Amerykanów, którzy w okresie od czerwca 2019 roku do maja 2020 roku zmienili samochód. Odsetek klientów decydujących się na auto tej samej marki decyduje o jej ostatecznym wyniku. W badaniu uwzględniono samochody ze wszystkich roczników.

Lexus znowu wygrywa

Dla Lexusa to już druga wygrana z rzędu w U.S. Automotive Brand Loyalty Study w kategorii producentów aut luksusowych. Co więcej, w tym roku japońska marka poprawiła swój zeszłoroczny wynik. Na kolejny samochód Lexusa zdecydowało się 48% klientów japońskiego producenta, zaś w ubiegłym roku ten wskaźnik wynosił 47,6%. Tym samym Lexus znowu okazał się marką premium, która tworzy najsilniejsze relacje z klientami oraz wyprzedził niemiecką konkurencję. Zaraz za nim znalazł się Mercedes-Benz, a podium uzupełniło BMW. Pierwszą piątkę zamykają kolejno Porsche i Audi. Kolejność w czołówce rankingu jest zatem dokładnie taka sama, jak rok wcześniej.

Subaru i Toyota z wynikami powyżej 60%

Co ciekawe, w kategorii marek popularnych wyniki są jeszcze wyższe. Pierwsze miejsce zajęło Subaru z rezultatem 60,5%, a tuż za nim znalazła się związana z Lexusem Toyota, która zdobyła 60,3%. Trzecie miejsce przypadło kolejnemu japońskiemu producentowi – Hondzie (58,7%). I w tym wypadku podium wygląda dokładnie tak samo, jak w ubiegłym roku. Warto jednak zaznaczyć, że wyniki poszczególnych marek zmieniły się. Lojalność klientów Subaru spadła o 1 p.p., zaś w przypadku Toyoty wzrosła o 0,8. Lepsze – o 1 p.p. – wyniki zanotowała również Honda.

Japońskie marki brylują w rankingach

Wysoka pozycja japońskich producentów nie dziwi. Marki z Kraju Kwitnącej Wiśni zbierają bardzo dobre oceny w wielu rankingach, zwłaszcza tych dotyczących bezawaryjności. W ubiegłorocznym rankingu niezawodności opracowanym przez Consumer Reports na podium znalazły się trzy marki z Japonii – kolejno Lexus, Mazda i Toyota. Zaś już w tym roku Lexus ES zdobył najlepszy wynik w 31-letniej historii badania J.D. Power U.S. Vehicle Dependability Study, które wskazuje producentów najbardziej niezawodnych samochodów oraz modele o najmniejszej liczbie usterek.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.