Marki samochodowe, które mają najbardziej przywiązanych klientów. Lexus liderem
Słynna amerykańska firma analityczna J.D. Power przedstawiła wyniki najnowszego badania 2020 U.S. Automotive Brand Loyalty Study, które ukazuje poziom przywiązania klientów do poszczególnych marek samochodowych. W rankingu ponownie prowadzą producenci z Japonii. Wśród marek premium wygrywa Lexus, a w kategorii producentów aut popularnych królują Subaru, Toyota i Honda.
2020 U.S. Automotive Brand Loyalty Study bazuje na danych dotyczących decyzji Amerykanów, którzy w okresie od czerwca 2019 roku do maja 2020 roku zmienili samochód. Odsetek klientów decydujących się na auto tej samej marki decyduje o jej ostatecznym wyniku. W badaniu uwzględniono samochody ze wszystkich roczników.
Lexus znowu wygrywa
Dla Lexusa to już druga wygrana z rzędu w U.S. Automotive Brand Loyalty Study w kategorii producentów aut luksusowych. Co więcej, w tym roku japońska marka poprawiła swój zeszłoroczny wynik. Na kolejny samochód Lexusa zdecydowało się 48% klientów japońskiego producenta, zaś w ubiegłym roku ten wskaźnik wynosił 47,6%. Tym samym Lexus znowu okazał się marką premium, która tworzy najsilniejsze relacje z klientami oraz wyprzedził niemiecką konkurencję. Zaraz za nim znalazł się Mercedes-Benz, a podium uzupełniło BMW. Pierwszą piątkę zamykają kolejno Porsche i Audi. Kolejność w czołówce rankingu jest zatem dokładnie taka sama, jak rok wcześniej.
Subaru i Toyota z wynikami powyżej 60%
Co ciekawe, w kategorii marek popularnych wyniki są jeszcze wyższe. Pierwsze miejsce zajęło Subaru z rezultatem 60,5%, a tuż za nim znalazła się związana z Lexusem Toyota, która zdobyła 60,3%. Trzecie miejsce przypadło kolejnemu japońskiemu producentowi – Hondzie (58,7%). I w tym wypadku podium wygląda dokładnie tak samo, jak w ubiegłym roku. Warto jednak zaznaczyć, że wyniki poszczególnych marek zmieniły się. Lojalność klientów Subaru spadła o 1 p.p., zaś w przypadku Toyoty wzrosła o 0,8. Lepsze – o 1 p.p. – wyniki zanotowała również Honda.
Japońskie marki brylują w rankingach
Wysoka pozycja japońskich producentów nie dziwi. Marki z Kraju Kwitnącej Wiśni zbierają bardzo dobre oceny w wielu rankingach, zwłaszcza tych dotyczących bezawaryjności. W ubiegłorocznym rankingu niezawodności opracowanym przez Consumer Reports na podium znalazły się trzy marki z Japonii – kolejno Lexus, Mazda i Toyota. Zaś już w tym roku Lexus ES zdobył najlepszy wynik w 31-letniej historii badania J.D. Power U.S. Vehicle Dependability Study, które wskazuje producentów najbardziej niezawodnych samochodów oraz modele o najmniejszej liczbie usterek.
Goodyear wspiera floty transportowe w nowych wymogach dotyczących rozwiązań TPMS
Tańsze, bardziej ekonomiczne i z dofinansowaniem.
Volkswagen Financial Services zbadał, czego oczekują eksperci zarządzający flotą
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.