Komunikaty PR

Największa baza samochodów w polskim internecie sprzedaje już online

2020-05-21  |  01:00
Biuro prasowe

IBRM SAMAR oraz Idea Getin Leasing startują ze sprzedażą aut online

 

  • Największy katalog nowych samochodów w polskim internecie rusza ze sprzedażą online – na początek w ofercie pojawiło się ponad 200 aut dostępnych od ręki w salonach dealerskich, w różnych formach finansowania, z możliwością zdalnego podpisania umowy.
  • Dystrybucja on-line jest nie tylko odpowiedzią na wezwanie do społecznego dystansu. Spowolnienie gospodarcze przełożyło się na korzystne oferty cenowe. Oferowane w Autokatalog.pl rabaty sięgają nawet 30-proc. ceny katalogowej auta.
  • Autokatalog.pl jest największą bazą wiedzy i zdjęć aut w polskim internecie. Zawiera informacje na temat ponad 400 modeli reprezentujących ofertę blisko 60 marek. Zasoby zdjęciowe obejmują niemal 300 tys. zdjęć, w tym ponad 440 galerii 360 stopni.

 

Eksperci są zgodni, że obecny kryzys wiele zmieni w bezpośrednich kontaktach międzyludzkich i zachowaniach klientów. Z pewnością jedną z trwałych zmian będzie wzrost sprzedaży zdalnej, bezkontaktowej i online. Przyzwyczailiśmy się już do kupowania przez internet ubrań, jedzenia czy np. mebli. Podobne tendencje są coraz silniejsze w motoryzacji, a jednym z kreatorów tego trendu jest Autokatalog.pl – największy w świecie internetowy salon samochodowy, który powstał w Polsce.

 

Dostępne od ręki

 

Oferta prezentowanych w Autokatalog.pl aut gotowych do odbioru, czekających u dealerów, to już ponad 200 modeli różnych marek, w przypadku których użytkownik może samodzielnie, definiując parametry, wybrać najlepszy dla siebie model finansowania.

 

– Wraz z 70 dealerami z całej Polski zaproponowaliśmy użytkownikom dostępne auta, w bardzo dobrych cenach, z opcją dowolnej formy finansowania, od kredytu poprzez leasing, aż po wynajem czy zakup za gotówkę. Są to zarówno najpopularniejsze w Polsce marki, jak Skoda, Toyota, Volkswagen, Hyundai czy KIA, ale także marki premium, jak BMW, Jaguar, Lexus czy Volvo – mówi Robert Bendlewski, dyrektor Departamentu Pojazdów Idea Getin Leasing, partner kalkulatora finansowego.

 

Kalkulator finansowy nie tylko daje możliwość przeprowadzania symulacji różnych form finansowania, ale także umożliwia przeszukanie całej bazy uwzględniającej również auta dostępne „od ręki”, według wysokości rat, okresu kredytowania czy parametrów finansowych zdefiniowanych przez użytkownika. Pokazuje, które samochody spełniają zdefiniowane warunki i czy są wśród nich te dostępne „od ręki”. Po przeprowadzeniu własnej analizy z użyciem wszystkich dostępnych narzędzi, użytkownik może wybrać auto i szybko, przy zachowaniu najkorzystniejszych parametrów, raz jeszcze porównać różne oferty finansowania.

 

Ceny pojazdów są w porównaniu z rynkowymi konkurencyjne i warte uwagi, natomiast komfort, łatwość zakupu i pewność źródła auta – pod każdym względem bezkonkurencyjne. Wybór i zakup auta nigdy jeszcze nie były tak proste i przyjemne – uważa Wojciech Drzewiecki, prezes IBRM SAMAR, twórca Auto Katalogu.

 

Lepiej kupić czy wynająć?

 

Świat on-line daje ogromne możliwości porównań także w zakresie kosztów. Modeli finansowania aut jest kilka: najpopularniejsze to wciąż kredyt i leasing, ale coraz chętniej wybierany jest też wynajem długoterminowy.

 

Nie jest łatwo odpowiedzieć na pytanie, która forma finansowania jest najkorzystniejsza. To zależy od modelu czy formuły prawnej, w jakiej działa klient (umowa o pracę, własna działalność gospodarcza, firma) i jakie ma oczekiwania, co do użytkowania pojazdu, np. czy interesują go korzyści podatkowe - wtedy wybierze leasing - czy np. wygoda korzystania z serwisu w umowie finansowej - wtedy sięgnie po najem. Kalkulator pozwala porównać, która forma najbardziej się opłaca. Manewrując suwakami, można sprawdzić, jak zmienia się rata przy zmianie konkretnych parametrów. To bardzo ułatwia wybór formy zakupu i optymalnego finansowania. Wsparciem w wyborze jest też pomoc naszych konsultantów, dostępnych w Autokatalog.pl online – wyjaśnia Robert Bendlewski z Idea Getin Leasing.

 

Z perspektywy klienta

 

Budując funkcjonalności Autokatalog.pl kierowaliśmy się przede wszystkim perspektywą klienta, poszukującego wymarzonego auta. W ręce użytkowników oddaliśmy więc takie rozwiązania, jak zaawansowane wyszukiwarki, konfiguratory, profesjonalne porównywarki danych technicznych i wyposażenia czy bazujące na własnym materiale multimedialnym najwyższej jakości prezentacje aut, uwzględniające widoki 360 stopni. Unikalnym rozwiązaniem, nie tylko na rynku polskim, jest narzędzie umożliwiające wizualne porównywanie sylwetek i wnętrz samochodów. Dostępny materiał zdjęciowy pozwala na stworzenie ponad 100 tys. różnych porównań i codziennie jest powiększany o zdjęcia kolejnych aut – wymienia Wojciech Drzewiecki z IBRM SAMAR.

 

Zdjęcia sylwetek modeli dostępne są w formule 360 stopni i umożliwiają wybór jednego z trzech typów porównań: „efektu widmo” powstającego po nałożeniu na siebie sylwetek aut, przy jednoczesnym obrocie i sterowaniu ich przezroczystością, „face to face” czyli postawienie aut obok siebie z możliwością ich równoległego obrotu oraz „suwak 360”. Porównania te pozwalają na weryfikację wielkości i kształtów aut, czy też różnic w budowie nadwozia. Baza zawiera dane techniczne, a także informacje na temat wyposażenia standardowego i opcjonalnego konfiguracji aut oferowanych na rynku polskim. Uniwersalny konfigurator zawarty w katalogu odzwierciedla konfiguratory producentów, umożliwiając budowę aut zgodną z ich standardami. Co istotne, utrzymana jednolita forma zapisu informacji zarówno w grupie danych technicznych, jak i wyposażenia oferuje coś, czego nie zapewni żaden z serwisów producenckich – kompleksowe porównanie aut. Nie zawsze jesteśmy zdecydowani na konkretną markę, często chcemy zweryfikować także modele konkurencyjne, porównać parametry, specyfikacje, ceny czy też wygląd sylwetki i wnętrza. Przygotowanie pełnego zestawienia kilku marek lub modeli samodzielnie nie tylko nie jest łatwe, ale przede wszystkim może być bardzo pracochłonne. Dzięki Autokatalog.pl można więc w jednym miejscu szybko i wygodnie dokonać racjonalnego wyboru, a nawet – kupić konkretne, dostępne „od ręki” auto w jednej z czterech opcji finansowania.

 

Salony samochodowe opustoszeją?

 

Według Wojciecha Drzewieckiego, eksperta rynku motoryzacyjnego wirtualny świat coraz szerzej będzie wkraczał w proces sprzedaży samochodów. Świat dealerów będzie podlegał ewolucji. Autokatalog.pl to narzędzie, które ułatwi dealerom szersze dotarcie do klientów. Rynkiem dealera nie będzie już tylko rynek lokalny, ale cały rynek polski.

 

Wśród przygotowywanych przez nas narzędzi, których celem jest uproszczenie i przyspieszenie procesu wprowadzania przez dealerów do Auto Katalogu informacji na temat oferowanych przez nich aut dostępnych „od ręki”, znajdzie się wkrótce moduł do samodzielnego dodawania pojazdów – podkreśla Wojciech Drzewiecki.

 

Oznacza to, że nie trzeba będzie wprowadzać specyfikacji technicznej oraz wyposażenia standardowego. Ten zakres informacji wypełni się automatycznie po wyborze oferowanej konfiguracji. Dealer będzie jedynie dodawać informację o wyposażeniu opcjonalnym bazując na liście uwzględniającej producenckie kody opcji. Autokatalog.pl to platforma do współpracy z większą rzeszą zewnętrznych partnerów. Poza Idea Getin Leasing, partnerem Auto Katalogu jest także InfoExpert, dzięki któremu klienci będą mogli m.in. sprawdzić wartość rezydualną auta, jak wpłynie ona na potencjalną wysokość rat kredytu, wynajmu lub leasingu. W narzędziach profesjonalnych pojawi się także tzw. prezentacja TCO, pokazująca całkowite koszty użytkowania samochodu.

 

Chcemy, aby klienci przed wyborem auta mogli zapoznać się z wideo-prezentacją konkretnego modelu, będziemy też pozyskiwać informacje na temat trwałości aut oraz ich niezawodności w dłuższym okresie eksploatacji. W ten sposób w jednym miejscu połączymy ekspercką wiedzę na temat samochodów, najwyższe kompetencje technologiczne i wieloletnie doświadczenie we współpracy z dealerami i partnerami zewnętrznymi – podsumowuje Wojciech Drzewiecki.

 

Z narzędzia można nieodpłatnie i, co ważne, anonimowo korzystać poprzez stronę Autokatalog.pl lub aplikację na urządzeniu mobilnym (AppStore, Google Play). Zakup wybranego auta nie wymaga wizyty w salonie, choć tradycyjna formuła cały czas jest możliwa. Podpisanie umowy z Idea Getin Leasing może nastąpić online.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Firma Oponiarska Dębica rekrutuje. Chce zatrudnić około 200 osób Biuro prasowe
2024-04-23 | 10:50

Firma Oponiarska Dębica rekrutuje. Chce zatrudnić około 200 osób

Firma Oponiarska Dębica SA rozpoczęła rekrutację około 200 pracowników na stanowiska m.in. operatorów produkcji i elektromechaników. Poszukiwane są zarówno
Motoryzacja 85 lat produkcji opon w Dębicy. Od Stomilu do największej fabryki opon Goodyear
2024-04-19 | 11:00

85 lat produkcji opon w Dębicy. Od Stomilu do największej fabryki opon Goodyear

Dębicka fabryka opon świętuje w kwietniu bieżącego roku 85 lat istnienia i bogatej historii - od powołanej do życia w 1939 roku Fabryki Gum Jezdnych Stomil po dzisiejszy nowoczesny zakład
Motoryzacja Europejska premiera Mazdy CX-80
2024-04-18 | 14:30

Europejska premiera Mazdy CX-80

Dziś nowa, wyposażona w trzy rzędy siedzeń, Mazda CX-80 debiutuje w Europie podczas wirtualnej prezentacji: https://mzd.tools/VirtualReveal Ten drugi po CX-60 model, zbudowany w oparciu o

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.