Komunikaty PR

Nowa seria LMGT3 FIA WEC wystartuje w Katarze na oponach Goodyear

2024-02-28  |  10:40
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.26 MB )

Wraz z początkiem marca rozpocznie się nowa era w wyścigach GT, gdy na torze Lusail International Circuit w Katarze wystartuje pierwsza runda Długodystansowych Mistrzostw Świata (FIA WEC). W nowej kategorii LMGT3 do wyścigu stanie  18 załóg, a wyłącznym dostawcą opon do tej serii będzie Goodyear.

Nowa klasa zastąpi dotychczasową kategorię LMGTE Am w WEC. Seria ta jest oparta na obecnej platformie FIA GT3, która jest stosowana w mistrzostwach na całym świecie. Wystartuje w niej dziewięciu najbardziej rozpoznawalnych producentów w wyścigach GT, wystawiając po dwa samochody, oraz wielu utalentowanych kierowców, w tym m.in. dziewięciokrotny mistrz MotoGP Valentino Rossi, zwycięzca Le Mans Jose Maria Lopez i Doriane Pin z Akademii F1.

Specjalnie na potrzeby LMGT3 Goodyear opracował zupełnie nową specyfikację opon, która powstała we współpracy z producentami
i kierowcami. Testy potwierdziły, że nowe ogumienie szybko osiąga optymalne parametry bez konieczności stosowania podgrzewaczy
i wytrzymuje dwa lub trzy przejazdy, w zależności od toru.

„Udział w najbardziej wymagających wyścigach długodystansowych FIA pozwala Goodyearowi zaprezentować nowe technologie i przyspieszyć rozwój gamy opon UUHP do pojazdów drogowych. LMGT3 to dla nas doskonale pole testowe, a dla fanów z całego świata z pewnością będzie to wspaniałe widowisko. Spodziewamy się ekscytujących wyścigów, a Katar będzie świetnym miejscem, aby zapoznać się z LMGT3,” powiedział Mathias Kipp, dyrektor Goodyear ds. sprzedaży opon do sportów motorowych.

Katar jest jednym z najtrudniejszych torów w kalendarzu wyścigów z uwagi na często występujące podczas jazdy silne obciążenia boczne. Po długiej prostej szybko następuje 16 gęsto rozmieszczonych zakrętów, co oznacza, że skuteczność strategii wyścigowej będzie zależeć od odpowiedniego zarządzania oponami, a znalezienie właściwego rytmu na 5,4-kilometrowym torze będzie miało kluczowe znaczenie dla uzyskania najlepszego czasu okrążenia w kwalifikacjach i spójnych przebiegów.

Harmonogram wyścigu (czas lokalny GMT+3):

  • 29 lutego

FP1 – 12:20

FP2 – 17:30

  • 1 marca

FP3 – 11:00

Q1 – 16:00

Q2 – 16:20

Q3 -16:40

Q4 -16:58

  • 2 marca

R – 11:00

Pełna lista startujących w rundzie Katar 1812 km jest dostępna na stronie https://press.fiawec.com/assets/fileuploads/65/cb/65cb2e4a18d47.pdf. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Zmęczony za kółkiem: nie narażaj siebie i innych Biuro prasowe
2024-10-02 | 08:30

Zmęczony za kółkiem: nie narażaj siebie i innych

Zmęczenie za kierownicą to problem, z którym boryka się wielu kierowców, a jego skutki mogą być tragiczne. W dzisiejszym zabieganym świecie wielu z nas zmaga się
Motoryzacja Kobiety w drodze ku zrównoważonej mobilności. Jakie środki transportu preferują?
2024-09-30 | 16:20

Kobiety w drodze ku zrównoważonej mobilności. Jakie środki transportu preferują?

Transport w miastach to temat, który dotyczy wszystkich, ale sposób, w jaki korzystają z niego kobiety, znacząco różni się od tego, jak przemieszczają się mężczyźni.
Motoryzacja Goodyear UltraGrip Performance 3 zwycięzcą testu opon zimowych ADAC
2024-09-30 | 12:05

Goodyear UltraGrip Performance 3 zwycięzcą testu opon zimowych ADAC

Opona Goodyear UltraGrip Performance 3 zwyciężyła w najnowszym teście opon zimowych ADAC  w rozmiarze 215/55R17 dla popularnego segmentu kompaktowych SUV-ów, pokonując 16

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Green Industry Summit 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Transport

Branża lotnicza zmaga się z niedoborem kadr. Brakuje przede wszystkim mechaników lotniczych

Według Alton Aviation Consultancy koszty naprawy i remontów silników wzrosły z 31 mld dol. przed pandemią do 58 mld dol. w tym roku. Rośnie też zapotrzebowanie na pracowników – w ciągu najbliższych 20 lat na świecie będzie potrzebnych niemal 770 tys. mechaników lotniczych. Tylko w Polsce już teraz brakuje kilku tysięcy wyspecjalizowanego personelu.  – Brak kadr spowalnia nasz rozwój. Obecnie potrzebujemy kilkuset wyspecjalizowanych osób – ocenia Aleksandra Juda, prezes LOT Aircraft Maintenance Services.

DlaWas.info

Problemy społeczne

Obecna technologia sztucznej inteligencji nie stanowi zagrożenia dla istnienia ludzkości. Nie jest zdolna do samodzielnego myślenia i planowania

Duże modele językowe, takie jak ChatGPT, nie potrafią samodzielnie nabywać nowych umiejętności, rozumować czy planować. Nie stanowią więc egzystencjalnego zagrożenia dla ludzkości – dowiedli naukowcy, którzy przeanalizowali możliwości dużych modeli językowych właśnie pod takim kątem. Nie oznacza to jednak, że narzędzia te nie stanowią żadnego zagrożenia. Wykorzystane niewłaściwie już dziś służą chociażby do szerzenia dezinformacji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.