Komunikaty PR

Nowa seria LMGT3 FIA WEC wystartuje w Katarze na oponach Goodyear

2024-02-28  |  10:40
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.26 MB )

Wraz z początkiem marca rozpocznie się nowa era w wyścigach GT, gdy na torze Lusail International Circuit w Katarze wystartuje pierwsza runda Długodystansowych Mistrzostw Świata (FIA WEC). W nowej kategorii LMGT3 do wyścigu stanie  18 załóg, a wyłącznym dostawcą opon do tej serii będzie Goodyear.

Nowa klasa zastąpi dotychczasową kategorię LMGTE Am w WEC. Seria ta jest oparta na obecnej platformie FIA GT3, która jest stosowana w mistrzostwach na całym świecie. Wystartuje w niej dziewięciu najbardziej rozpoznawalnych producentów w wyścigach GT, wystawiając po dwa samochody, oraz wielu utalentowanych kierowców, w tym m.in. dziewięciokrotny mistrz MotoGP Valentino Rossi, zwycięzca Le Mans Jose Maria Lopez i Doriane Pin z Akademii F1.

Specjalnie na potrzeby LMGT3 Goodyear opracował zupełnie nową specyfikację opon, która powstała we współpracy z producentami
i kierowcami. Testy potwierdziły, że nowe ogumienie szybko osiąga optymalne parametry bez konieczności stosowania podgrzewaczy
i wytrzymuje dwa lub trzy przejazdy, w zależności od toru.

„Udział w najbardziej wymagających wyścigach długodystansowych FIA pozwala Goodyearowi zaprezentować nowe technologie i przyspieszyć rozwój gamy opon UUHP do pojazdów drogowych. LMGT3 to dla nas doskonale pole testowe, a dla fanów z całego świata z pewnością będzie to wspaniałe widowisko. Spodziewamy się ekscytujących wyścigów, a Katar będzie świetnym miejscem, aby zapoznać się z LMGT3,” powiedział Mathias Kipp, dyrektor Goodyear ds. sprzedaży opon do sportów motorowych.

Katar jest jednym z najtrudniejszych torów w kalendarzu wyścigów z uwagi na często występujące podczas jazdy silne obciążenia boczne. Po długiej prostej szybko następuje 16 gęsto rozmieszczonych zakrętów, co oznacza, że skuteczność strategii wyścigowej będzie zależeć od odpowiedniego zarządzania oponami, a znalezienie właściwego rytmu na 5,4-kilometrowym torze będzie miało kluczowe znaczenie dla uzyskania najlepszego czasu okrążenia w kwalifikacjach i spójnych przebiegów.

Harmonogram wyścigu (czas lokalny GMT+3):

  • 29 lutego

FP1 – 12:20

FP2 – 17:30

  • 1 marca

FP3 – 11:00

Q1 – 16:00

Q2 – 16:20

Q3 -16:40

Q4 -16:58

  • 2 marca

R – 11:00

Pełna lista startujących w rundzie Katar 1812 km jest dostępna na stronie https://press.fiawec.com/assets/fileuploads/65/cb/65cb2e4a18d47.pdf. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.