OMODA&JAECOO on European markets. Poland as an important element of expansion
OMODA&JAECOO is to establish approximately seven subsidiaries on European markets in various EU countries, including Poland. In other markets, the chain will conduct business activities through cooperation with local distributors.
A new chapter on the European market
At the beginning of the year, OMODA debuted in Spain. The first model of the Chinese manufacturer - OMODA 5, is available on the local market in two versions: combustion with a 1.6 TGDi petrol engine and fully electric with the E5 designation. The model was designed with the European recipient in mind, starting from the design and taking into account the standards applicable on the old continent. The structure was created with the participation of European engineers in the brand's development center near Frankfurt.
Network in Poland
Poland is to be an important element of the brand's expansion plan to European markets. A dealer network will be established here, which will initially consist of 25 showrooms in the largest cities, and by 2025 there will probably be 40 of them. In addition, the company plans to create spare parts warehouses in Poland to better meet the needs of local users.
The Chinese manufacturer invited the best dealers from various regions of Poland to participate in test drives in China. With the arrival of show cars in Poland, OMODA&JAECOO plans to conduct more local test drives in the future.
- Poland plays a significant role in our entry into the markets of the old continent. Europe is a very large market, we are very happy to become part of it and provide our solutions to European customers. The market size and geographical location are key factors that make Poland an obvious direction of development, so important in the process of expanding our distribution network. The appearance of the brand in Poland and the creation of appropriate infrastructure here is a huge opportunity for our company - says Eric Zhang, director of the Polish branch of OMODA&JAECOO.
International cooperation
On April 19 in Barcelona, the Spanish automotive company EV MOTORS and Chery Automobile (owner of the OMODA brand) signed a cooperation agreement at the EBRO plant. The signing ceremony was attended by Spanish Prime Minister Pedro Sánchez. The companies want to leverage their strengths by sharing technology platforms to revive the EBRO brand. EBRO was founded in 1954 and operated for the next 30 years, until 1987. In 2023, the Catalan government launched the EBRO "re-industrialization" project, in which a disused factory in Barcelona is to be used to build new assembly lines and create new cars under the EBRO banner.
EV MOTORS - a Spanish company specializing in the design, production and marketing of vehicles manufactured in Spain - and the Government of Catalonia have chosen Chery Automobile as a partner for this project, which has mature technology and an innovative research and development system. The partnership is intended not only to help the revival of the EBRO brand, but also to increase local employment and support and promote the local economy. EBRO FACTORY consists of two facilities: a vehicle production facility located in the Zona Franca in Barcelona and a Montcada and Reixach facility for stamping and welding metal parts.

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Pracodawcy chcą ułatwień w zatrudnianiu cudzoziemców. Strategia migracyjna ograniczy jednak napływ imigrantów
Zatrudnianie obcokrajowców, zwłaszcza w zawodach, w których brakuje rąk do pracy i wykwalifikowanej siły roboczej, może być sposobem na częściowe uzupełnienie niedoborów kadrowych, z którymi coraz częściej borykają się polscy pracodawcy. Choć firmy apelują o maksymalne ułatwienie tego procesu, to proponowana przez rząd strategia migracyjna podkreśla raczej potrzebę kontrolowania napływu migrantów.
Handel
Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.
Infrastruktura
Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.