OMODA&JAECOO on European markets. Poland as an important element of expansion
OMODA&JAECOO is to establish approximately seven subsidiaries on European markets in various EU countries, including Poland. In other markets, the chain will conduct business activities through cooperation with local distributors.
A new chapter on the European market
At the beginning of the year, OMODA debuted in Spain. The first model of the Chinese manufacturer - OMODA 5, is available on the local market in two versions: combustion with a 1.6 TGDi petrol engine and fully electric with the E5 designation. The model was designed with the European recipient in mind, starting from the design and taking into account the standards applicable on the old continent. The structure was created with the participation of European engineers in the brand's development center near Frankfurt.
Network in Poland
Poland is to be an important element of the brand's expansion plan to European markets. A dealer network will be established here, which will initially consist of 25 showrooms in the largest cities, and by 2025 there will probably be 40 of them. In addition, the company plans to create spare parts warehouses in Poland to better meet the needs of local users.
The Chinese manufacturer invited the best dealers from various regions of Poland to participate in test drives in China. With the arrival of show cars in Poland, OMODA&JAECOO plans to conduct more local test drives in the future.
- Poland plays a significant role in our entry into the markets of the old continent. Europe is a very large market, we are very happy to become part of it and provide our solutions to European customers. The market size and geographical location are key factors that make Poland an obvious direction of development, so important in the process of expanding our distribution network. The appearance of the brand in Poland and the creation of appropriate infrastructure here is a huge opportunity for our company - says Eric Zhang, director of the Polish branch of OMODA&JAECOO.
International cooperation
On April 19 in Barcelona, the Spanish automotive company EV MOTORS and Chery Automobile (owner of the OMODA brand) signed a cooperation agreement at the EBRO plant. The signing ceremony was attended by Spanish Prime Minister Pedro Sánchez. The companies want to leverage their strengths by sharing technology platforms to revive the EBRO brand. EBRO was founded in 1954 and operated for the next 30 years, until 1987. In 2023, the Catalan government launched the EBRO "re-industrialization" project, in which a disused factory in Barcelona is to be used to build new assembly lines and create new cars under the EBRO banner.
EV MOTORS - a Spanish company specializing in the design, production and marketing of vehicles manufactured in Spain - and the Government of Catalonia have chosen Chery Automobile as a partner for this project, which has mature technology and an innovative research and development system. The partnership is intended not only to help the revival of the EBRO brand, but also to increase local employment and support and promote the local economy. EBRO FACTORY consists of two facilities: a vehicle production facility located in the Zona Franca in Barcelona and a Montcada and Reixach facility for stamping and welding metal parts.
The novelties from OMODA. Premiere of OMODA 7 at the Beijing Motor Show
Pierwsze samochody marki OMODA&JAECOO już w Polsce
The first OMODA&JAECOO cars are already in Poland
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.