Przełomowa integracja technologii Goodyear SightLine z system pojazdów Gatik
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Goodyear rozszerzył integrację swojej technologii SightLine z systemem autonomicznej jazdy ciężarówek Gatik, umożliwiając im bezpieczniejszą, bardziej przewidywalną i efektywniejszą jazdę. Połączenie systemów pozwoliło również wydłużyć czas pracy pojazdów, zwiększając pewność dostaw. Wyniki przełomowych testów zostały ogłoszone podczas targów Consumer Electronics Show 2024 w Las Vegas.
Autonomiczna flota Gatik, złożona z ciężarówek klasy 3-7 wyposażonych w opony Goodyear Endurance® RSA® z technologią SightLine, osiągnęła znaczące postępy w zakresie bezpieczeństwa, precyzji i efektywności pojazdów autonomicznych (AV).
„Jako jedyny punkt kontaktu auta z drogą, opona może odegrać kluczową rolę w umożliwieniu autonomicznym pojazdom reagowania w sposób zbliżony do reakcji kierowcy” - powiedział Chris Helsel, starszy wiceprezes Goodyear ds. operacji globalnych i dyrektor ds. technologii. „Gatik rewolucjonizuje przestrzeń autonomicznych technologii jazdy, a dostarczając w czasie rzeczywistym danych na temat opon, możemy wspierać ich system, aby stał się jeszcze bardziej bezpieczny, niezawodny i wydajny.”
Firmy przeprowadziły szeroko zakrojone testy w zróżnicowanych warunkach drogowych, które pozwoliły zebrać precyzyjne dane dotyczące stanu opon m.in. ich sztywności podczas skręcania, drogi hamowania, oporów toczenia i obciążenia. Dane te, przekazywane w czasie rzeczywistym między technologią Goodyear SightLine a systemem autonomicznej jazdy za pośrednictwem pętli sprzężenia zwrotnego, pozwoliły firmie Gatik ulepszyć sterowniki pojazdów autonomicznych (AV), poprawiając ogólną wydajność floty. Dzięki tym modyfikacjom pojazdy Gatik są zdolne do szybkiego i bezpiecznego dostosowywania się do różnych warunków drogowych, nawet gdy masa lub ładowność ciężarówki zmienia się w zależności od dostawy. W najbliższych miesiącach Gatik planuje wdrożyć system Goodyear Sigthline w znacznej części swojej autonomicznej floty w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.
„Przełomowa integracja technologii Goodyear SightLine z naszą autonomiczną flotą jest pierwszą w branży. Dane w czasie rzeczywistym pochodzące z inteligentnej technologii w oponach nie tylko zwiększają bezpieczeństwo i przewidywalność autonomicznych pojazdów, ale także umożliwiają utrzymanie wysokiego poziomu wydajności, niezawodności i terminów dostaw w całej naszej działalności” - powiedział Gautam Narang, dyrektor generalny i współzałożyciel Gatik. „Nasza współpraca z Goodyear jest kolejnym ważnym etapem na drodze Gatik do objęcia pozycji lidera w dziedzinie autonomicznych technologii. To partnerstwo podkreśla również nasze zaangażowanie w oferowanie korzyści płynących z logistyki B2B średniego dystansu na rynek,” dodał G.Narang.
Firmy prowadzą wspólne badania w obiekcie doświadczalnym Goodyear w San Angelo w Teksasie. Dzięki tej kooperacji autonomiczne pojazdy Gatik mogą być poddawane intensywnym testom w kontrolowanym i bezpiecznym środowisku. Testy te obejmują zarówno typowe, jak i nietypowe scenariusze drogowe, w tym obsługę sygnalizacji świetlnej, znaków drogowych, manewry omijania, ciasne zakręty, unikanie kolizji, precyzyjne utrzymywanie pasa ruchu oraz skuteczne hamowanie minimalizujące ryzyko.
Partnerzy planują w przyszłości zintegrować zaawansowane rozwiązanie Goodyear do predykcyjnego monitorowania stanu dróg z systemem autonomicznej jazdy Gatik. Ta integracja umożliwi firmie Gatik strategiczne planowanie swoich operacji, zapewniając spójny i niezawodny przepływ towarów dla szerokiej bazy klientów, w tym największych krajowych sklepów spożywczych, detalistów, dystrybutorów, platform e-commerce i firm z branży dóbr konsumpcyjnych (CPG).
Gatik
Gatik, lider w autonomicznej logistyce środkowego etapu przewozów, dostarcza towary w sposób bezpieczny i wydajny za pomocą swojej floty lekkich i średnich ciężarówek. Firma koncentruje się na logistyce krótkodystansowej, B2B dla detalistów z listy Fortune 500, takich jak Loblaw, Walmart, KBX i Georgia-Pacific, a w 2021 r. została pierwszą na świecie firmą, która obsługuje w pełni autonomiczne dostawy komercyjne na środkowym etapie przewozów.
Autonomiczne ciężarówki Gatik klasy 3-7 są komercyjnie wykorzystywane na wielu rynkach, w tym w Teksasie, Arkansas i Ontario w Kanadzie. Firma współpracuje z liderami branży, takimi jak Isuzu, Ryder, Goodyear i Cummins. Założona w 2017 roku przez weteranów branży technologii autonomicznej, firma ma biura w Mountain View w Kalifornii. W 2022 i 2023 roku Gatik został umieszczony na liście Forbes'a najlepszych amerykańskich pracodawców startupów oraz przez Fast Company w rankingu Idei Zmieniających Świat. Więcej informacji o firmie można znaleźć na stronie www.gatik.ai.
©2023 Gatik AI Inc. Wszelkie prawa zastrzeżone. Gatik jest zastrzeżonym znakiem towarowym i stanowi własność Gatik AI, Inc
VEHIS z dealerami budują stock samochodowy dostępny online
Atrakcyjna i przejrzysta oferta Mazdy – nowe samochody dostępne od ręki
Wyprzedaż aut z rocznika 2024 w salonach Toyoty. Najpopularniejsze modele w Polsce w obniżonych cenach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.
Ochrona środowiska
Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna
Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.
Telekomunikacja
M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej
– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.