Przełomowa integracja technologii Goodyear SightLine z system pojazdów Gatik
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Goodyear rozszerzył integrację swojej technologii SightLine z systemem autonomicznej jazdy ciężarówek Gatik, umożliwiając im bezpieczniejszą, bardziej przewidywalną i efektywniejszą jazdę. Połączenie systemów pozwoliło również wydłużyć czas pracy pojazdów, zwiększając pewność dostaw. Wyniki przełomowych testów zostały ogłoszone podczas targów Consumer Electronics Show 2024 w Las Vegas.
Autonomiczna flota Gatik, złożona z ciężarówek klasy 3-7 wyposażonych w opony Goodyear Endurance® RSA® z technologią SightLine, osiągnęła znaczące postępy w zakresie bezpieczeństwa, precyzji i efektywności pojazdów autonomicznych (AV).
„Jako jedyny punkt kontaktu auta z drogą, opona może odegrać kluczową rolę w umożliwieniu autonomicznym pojazdom reagowania w sposób zbliżony do reakcji kierowcy” - powiedział Chris Helsel, starszy wiceprezes Goodyear ds. operacji globalnych i dyrektor ds. technologii. „Gatik rewolucjonizuje przestrzeń autonomicznych technologii jazdy, a dostarczając w czasie rzeczywistym danych na temat opon, możemy wspierać ich system, aby stał się jeszcze bardziej bezpieczny, niezawodny i wydajny.”
Firmy przeprowadziły szeroko zakrojone testy w zróżnicowanych warunkach drogowych, które pozwoliły zebrać precyzyjne dane dotyczące stanu opon m.in. ich sztywności podczas skręcania, drogi hamowania, oporów toczenia i obciążenia. Dane te, przekazywane w czasie rzeczywistym między technologią Goodyear SightLine a systemem autonomicznej jazdy za pośrednictwem pętli sprzężenia zwrotnego, pozwoliły firmie Gatik ulepszyć sterowniki pojazdów autonomicznych (AV), poprawiając ogólną wydajność floty. Dzięki tym modyfikacjom pojazdy Gatik są zdolne do szybkiego i bezpiecznego dostosowywania się do różnych warunków drogowych, nawet gdy masa lub ładowność ciężarówki zmienia się w zależności od dostawy. W najbliższych miesiącach Gatik planuje wdrożyć system Goodyear Sigthline w znacznej części swojej autonomicznej floty w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.
„Przełomowa integracja technologii Goodyear SightLine z naszą autonomiczną flotą jest pierwszą w branży. Dane w czasie rzeczywistym pochodzące z inteligentnej technologii w oponach nie tylko zwiększają bezpieczeństwo i przewidywalność autonomicznych pojazdów, ale także umożliwiają utrzymanie wysokiego poziomu wydajności, niezawodności i terminów dostaw w całej naszej działalności” - powiedział Gautam Narang, dyrektor generalny i współzałożyciel Gatik. „Nasza współpraca z Goodyear jest kolejnym ważnym etapem na drodze Gatik do objęcia pozycji lidera w dziedzinie autonomicznych technologii. To partnerstwo podkreśla również nasze zaangażowanie w oferowanie korzyści płynących z logistyki B2B średniego dystansu na rynek,” dodał G.Narang.
Firmy prowadzą wspólne badania w obiekcie doświadczalnym Goodyear w San Angelo w Teksasie. Dzięki tej kooperacji autonomiczne pojazdy Gatik mogą być poddawane intensywnym testom w kontrolowanym i bezpiecznym środowisku. Testy te obejmują zarówno typowe, jak i nietypowe scenariusze drogowe, w tym obsługę sygnalizacji świetlnej, znaków drogowych, manewry omijania, ciasne zakręty, unikanie kolizji, precyzyjne utrzymywanie pasa ruchu oraz skuteczne hamowanie minimalizujące ryzyko.
Partnerzy planują w przyszłości zintegrować zaawansowane rozwiązanie Goodyear do predykcyjnego monitorowania stanu dróg z systemem autonomicznej jazdy Gatik. Ta integracja umożliwi firmie Gatik strategiczne planowanie swoich operacji, zapewniając spójny i niezawodny przepływ towarów dla szerokiej bazy klientów, w tym największych krajowych sklepów spożywczych, detalistów, dystrybutorów, platform e-commerce i firm z branży dóbr konsumpcyjnych (CPG).
Gatik
Gatik, lider w autonomicznej logistyce środkowego etapu przewozów, dostarcza towary w sposób bezpieczny i wydajny za pomocą swojej floty lekkich i średnich ciężarówek. Firma koncentruje się na logistyce krótkodystansowej, B2B dla detalistów z listy Fortune 500, takich jak Loblaw, Walmart, KBX i Georgia-Pacific, a w 2021 r. została pierwszą na świecie firmą, która obsługuje w pełni autonomiczne dostawy komercyjne na środkowym etapie przewozów.
Autonomiczne ciężarówki Gatik klasy 3-7 są komercyjnie wykorzystywane na wielu rynkach, w tym w Teksasie, Arkansas i Ontario w Kanadzie. Firma współpracuje z liderami branży, takimi jak Isuzu, Ryder, Goodyear i Cummins. Założona w 2017 roku przez weteranów branży technologii autonomicznej, firma ma biura w Mountain View w Kalifornii. W 2022 i 2023 roku Gatik został umieszczony na liście Forbes'a najlepszych amerykańskich pracodawców startupów oraz przez Fast Company w rankingu Idei Zmieniających Świat. Więcej informacji o firmie można znaleźć na stronie www.gatik.ai.
©2023 Gatik AI Inc. Wszelkie prawa zastrzeżone. Gatik jest zastrzeżonym znakiem towarowym i stanowi własność Gatik AI, Inc

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.