Komunikaty PR

Rajd Dakar 2024: Goodyear znów dostawcą opon dla Team De Rooy, zwycięzcy z 2023

2023-12-14  |  12:05
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.26 MB )

Goodyear kontynuuje partnerstwo z Team De Rooy w nadchodzącym Rajdzie Dakar 2024, pełniąc rolę oficjalnego dostawcy opon. Holenderski zespół, zwycięzca Rajdu Dakar 2023 w kategorii ciężarówek, pojedzie znów na wysokiej klasy oponach OFFROAD uzbrojonych w system Goodyear TPMS. System umożliwia śledzenie temperatury i ciśnienia opon w czasie rzeczywistym, co pozwala szybko reagować na wyzwania na trasie, a jego skuteczność została udowodniona w wyścigu w 2023 roku.

Nowa trasa Rajdu Dakar 2024, czyli zupełnie nowe wyzwania

Rajd Dakar wystartuje 5 stycznia z miasta Al-Ula w Arabii Saudyjskiej. W ramach 14-dniowego wydarzenia, obejmującego jeden prolog i dwanaście etapów, zawodnicy będą mieć do pokonania imponujący dystans 5000 km. Trasa będzie prowadziła przez rozległe tereny Arabii Saudyjskiej aż do Yanbu na wybrzeżu Morza Czerwonego. Warto zauważyć, że 60% szlaku stanowią całkowicie nowe odcinki, co oznacza dla zawodników zupełnie nowe wyzwania i doświadczenia.

Team De Rooy wystawi w Rajdzie Dakar 2024 trzy ciężarówki w składzie:

  • #600 Boss Machinery Team De Rooy FPT: pilot/kierowca Janus van Kasteren Jr., nawigator Marcel Snijders, i mechanik Darek Rodewald, którzy będą bronić tytułu;
  • #622 Becx Competition Team De Rooy FPT: pilot/kierowca Michiel Becx, nawigator Edwin Kuijpers, i mechanik Wuf van Ginkel, zwycięzcy Rajdu Maroko 2023 z apetytem na kolejne trofeum;
  • #618 Żeński Zespół De Rooy FPT: za kierownicą zasiądzie Anja van Loon, rolę nawigatorki będzie pełnić Floor Maten, a mechanika Marije van Ettekoven. Panie mają na swoim koncie udaną współpracę w Rajdzie Maroka, a teraz zapiszą się w historii jako pierwszy holenderski zespół żeński biorący udział w Rajdzie Dakar.

Opony Goodyear i system TPMS utorują drogę do zwycięstwa

Zdając sobie sprawę z ważnej roli opon w Rajdzie Dakar, Team De Rooy po raz kolejny wybrał produkty Goodyear OFFROAD, które zapewniają wytrzymałość i przyczepność w różnych warunkach terenowych, w tym podczas jazdy po piasku, skałach, na stromych wzniesieniach i zjazdach. Konstrukcja opon Goodyear OFFROAD zmniejsza wytwarzanie ciepła przy dużych prędkościach, co zapewnia trwałość w ekstremalnych warunkach panujących na pustyniach Arabii Saudyjskiej.

Ponadto Goodyear płynnie zintegrował swój system TPMS z ciężarówkami Team De Rooy, aby zapewnić ciągłe monitorowanie poziomu ciśnienia i temperatury w oponach. Ten krok pozwoli zespołowi dynamiczne reagować na pojawiające się wyzwania, zmniejszając ryzyko dłuższych przestojów. Ma to kluczowe znaczenie, ponieważ każdy przestój może potencjalnie skutkować utratą cennego czasu w klasyfikacji ogólnej rajdu. Ponadto, w oparciu o ocenę warunków drogowych i osiągów opon w czasie rzeczywistym, zespół będzie mógł płynnie modyfikować swoją rajdową strategię, zwiększając szansę na końcowy sukces.

Zaangażowanie Goodyeara w sporty motorowe

Goodyear, kontynuując swoją współpracę z Team De Rooy w Rajdzie Dakar, ponownie demonstruje swoje długotrwałe zaangażowanie w motorsport. Ta współpraca nie tylko umacnia pozycję firmy jako lidera w branży, ale także służy jako platforma testowa dla rozwoju nowych technologii i produktów. Marka angażuje się również w wyścigi ciężarówek, pełniąc rolę sponsora tytularnego Goodyear FIA European Truck Racing Championship (ETRC).

„Cieszymy się na kolejną współpracę w ramach Rajdu Dakar 2024. Nasze zaawansowane opony terenowe, wzmocnione systemem Goodyear TPMS, będą kluczowym wsparciem dla Team De Rooy na tej ekstremalnej trasie. Życzymy zawodnikom powodzenia. W poprzednich zmaganiach, dostarczone przez nas rozwiązania miały istotny wkład w sukces zespołu, to obiecujący prognostyk przed kolejnym rajdem. Z niecierpliwością oczekujemy równie wyjątkowych wyników w styczniu,” powiedział Maciej Szymański, dyrektor marketingu w Goodyear ds. opon użytkowych w Europie.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.