Rajd Dakar 2024: Goodyear znów dostawcą opon dla Team De Rooy, zwycięzcy z 2023
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Goodyear kontynuuje partnerstwo z Team De Rooy w nadchodzącym Rajdzie Dakar 2024, pełniąc rolę oficjalnego dostawcy opon. Holenderski zespół, zwycięzca Rajdu Dakar 2023 w kategorii ciężarówek, pojedzie znów na wysokiej klasy oponach OFFROAD uzbrojonych w system Goodyear TPMS. System umożliwia śledzenie temperatury i ciśnienia opon w czasie rzeczywistym, co pozwala szybko reagować na wyzwania na trasie, a jego skuteczność została udowodniona w wyścigu w 2023 roku.
Nowa trasa Rajdu Dakar 2024, czyli zupełnie nowe wyzwania
Rajd Dakar wystartuje 5 stycznia z miasta Al-Ula w Arabii Saudyjskiej. W ramach 14-dniowego wydarzenia, obejmującego jeden prolog i dwanaście etapów, zawodnicy będą mieć do pokonania imponujący dystans 5000 km. Trasa będzie prowadziła przez rozległe tereny Arabii Saudyjskiej aż do Yanbu na wybrzeżu Morza Czerwonego. Warto zauważyć, że 60% szlaku stanowią całkowicie nowe odcinki, co oznacza dla zawodników zupełnie nowe wyzwania i doświadczenia.
Team De Rooy wystawi w Rajdzie Dakar 2024 trzy ciężarówki w składzie:
- #600 Boss Machinery Team De Rooy FPT: pilot/kierowca Janus van Kasteren Jr., nawigator Marcel Snijders, i mechanik Darek Rodewald, którzy będą bronić tytułu;
- #622 Becx Competition Team De Rooy FPT: pilot/kierowca Michiel Becx, nawigator Edwin Kuijpers, i mechanik Wuf van Ginkel, zwycięzcy Rajdu Maroko 2023 z apetytem na kolejne trofeum;
- #618 Żeński Zespół De Rooy FPT: za kierownicą zasiądzie Anja van Loon, rolę nawigatorki będzie pełnić Floor Maten, a mechanika Marije van Ettekoven. Panie mają na swoim koncie udaną współpracę w Rajdzie Maroka, a teraz zapiszą się w historii jako pierwszy holenderski zespół żeński biorący udział w Rajdzie Dakar.
Opony Goodyear i system TPMS utorują drogę do zwycięstwa
Zdając sobie sprawę z ważnej roli opon w Rajdzie Dakar, Team De Rooy po raz kolejny wybrał produkty Goodyear OFFROAD, które zapewniają wytrzymałość i przyczepność w różnych warunkach terenowych, w tym podczas jazdy po piasku, skałach, na stromych wzniesieniach i zjazdach. Konstrukcja opon Goodyear OFFROAD zmniejsza wytwarzanie ciepła przy dużych prędkościach, co zapewnia trwałość w ekstremalnych warunkach panujących na pustyniach Arabii Saudyjskiej.
Ponadto Goodyear płynnie zintegrował swój system TPMS z ciężarówkami Team De Rooy, aby zapewnić ciągłe monitorowanie poziomu ciśnienia i temperatury w oponach. Ten krok pozwoli zespołowi dynamiczne reagować na pojawiające się wyzwania, zmniejszając ryzyko dłuższych przestojów. Ma to kluczowe znaczenie, ponieważ każdy przestój może potencjalnie skutkować utratą cennego czasu w klasyfikacji ogólnej rajdu. Ponadto, w oparciu o ocenę warunków drogowych i osiągów opon w czasie rzeczywistym, zespół będzie mógł płynnie modyfikować swoją rajdową strategię, zwiększając szansę na końcowy sukces.
Zaangażowanie Goodyeara w sporty motorowe
Goodyear, kontynuując swoją współpracę z Team De Rooy w Rajdzie Dakar, ponownie demonstruje swoje długotrwałe zaangażowanie w motorsport. Ta współpraca nie tylko umacnia pozycję firmy jako lidera w branży, ale także służy jako platforma testowa dla rozwoju nowych technologii i produktów. Marka angażuje się również w wyścigi ciężarówek, pełniąc rolę sponsora tytularnego Goodyear FIA European Truck Racing Championship (ETRC).
„Cieszymy się na kolejną współpracę w ramach Rajdu Dakar 2024. Nasze zaawansowane opony terenowe, wzmocnione systemem Goodyear TPMS, będą kluczowym wsparciem dla Team De Rooy na tej ekstremalnej trasie. Życzymy zawodnikom powodzenia. W poprzednich zmaganiach, dostarczone przez nas rozwiązania miały istotny wkład w sukces zespołu, to obiecujący prognostyk przed kolejnym rajdem. Z niecierpliwością oczekujemy równie wyjątkowych wyników w styczniu,” powiedział Maciej Szymański, dyrektor marketingu w Goodyear ds. opon użytkowych w Europie.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.