Komunikaty PR

Rodzinny wyjazd – Polacy wybrali najlepszy samochód na taką podróż

2021-09-27  |  11:00
Biuro prasowe

Mimo że mamy już wrzesień, wiele osób nadal planuje rodzinny urlop. Na podróże po rozpoczęciu roku szkolnego szczególnie mogą pozwolić sobie rodzice najmłodszych dzieci. Jak wynika z badania przeprowadzonego dla Avis Polska, jednej z wiodących marek wynajmu samochodów, wyjazd na wczasy z rodziną preferuje 4 na 10 Polaków. Jedynie co dziesiąta osoba wolałaby podróżować sama. Ankietowani wskazali również najlepsze ich zdaniem typy aut na wyjazd w większym gronie.

41% biorących udział w badaniu dla Avis Polska stwierdziło, że najchętniej wyjeżdża na wakacje w gronie rodzinnym. Podróż w towarzystwie kilku osób powoduje konieczność wyboru większego pojazdu. Zdaniem uczestników badania, najlepszym typem samochodu na rodzinny wyjazd jest kombi. Kolejne miejsca zajmują SUV oraz VAN.

– Zakup dużego, rodzinnego samochodu to duży wydatek. Wiele osób takiego auta potrzebuje tylko sporadycznie, na przykład w okresie urlopowym. Kierowcy, którym na co dzień wystarcza mały pojazd na dojazdy do pracy czy na zakupy, a ładowności VANa lub kombi potrzebują jedynie w okresie wakacyjnym, mogą zdecydować się na wynajem krótkoterminowy takiego auta. Jest to znacznie tańsza opcja, niż zakup dużego samochodu i jego utrzymanie przez cały rok – stwierdza Sascha Hümmerich, dyrektor generalny Avis Budget Group na Polskę i Czechy.

Miejsce 1. Kombi – pakowność i dobre właściwości jezdne

Duży, pakowny samochód oraz bardzo dobre prowadzenie i właściwości jezdne – nic dziwnego, że to właśnie taki typ samochodu został wskazany przez największą grupę ankietowanych jako najlepsze auto na rodzinny wyjazd. Kombi wybrało blisko 34% badanych.

Miejsce 2. SUV – idealny na rodzinną przygodę

Jak pokazuje inne badanie dla Avis Polska, 53% przedstawicieli urzędów miast, gmin oraz urzędów marszałkowskich, zajmujących się turystyką i promocją jeszcze przed wakacjami spodziewało się, że Polacy wybiorą tego lata mniej popularne destynacje, aby cieszyć się ciszą i spokojem. Do takich miejsc często wiodą polne drogi, na których lepiej sprawdzi się samochód o nieco wyższym prześwicie. Takim pojazdem jest SUV, który jako idealny samochód na rodzinny, wakacyjny wyjazd wskazało 25% uczestników badania dla Avis Polska. SUVy niejednokrotnie posiadają napęd na cztery koła, zapewniają też wyższą pozycję za kierownicą, co poprawia komfort i widoczność, dzięki czemu z powodzeniem sprawdzą się na górzystych drogach. Wynajmując samochód, musimy jednak pamiętać, aby zawsze korzystać z dróg udostępnionych do ruchu kołowego.

Miejsce 3. VAN – przestronny i ładowny

Samochód stworzony do tego, aby podróżować w większym gronie zamyka trójkę najlepszych aut na wakacyjną podróż z rodziną. VAN został wybrany przez blisko 21% ankietowanych w badaniu dla Avis Polska. Duże, przestronne wnętrze, wysoka kabina i pakowna przestrzeń bagażowa to cechy, z którymi kojarzymy tego typu auta. W VANie kierowcy mogą cieszyć się komfortem wysokiej pozycji na kierownicą, a pasażerowie korzystać ze strefowego sterowania klimatyzacją, która coraz częściej jest standardem w tego typu pojazdach czy możliwością regulacji położenia każdego z foteli.

 

O badaniu

Badanie przeprowadzone przez SW Research dla Avis Polska na grupie 504 osób, które przynajmniej raz w minionym roku korzystały z usługi wynajmu samochodu.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.