Rodzinny wyjazd – Polacy wybrali najlepszy samochód na taką podróż
Mimo że mamy już wrzesień, wiele osób nadal planuje rodzinny urlop. Na podróże po rozpoczęciu roku szkolnego szczególnie mogą pozwolić sobie rodzice najmłodszych dzieci. Jak wynika z badania przeprowadzonego dla Avis Polska, jednej z wiodących marek wynajmu samochodów, wyjazd na wczasy z rodziną preferuje 4 na 10 Polaków. Jedynie co dziesiąta osoba wolałaby podróżować sama. Ankietowani wskazali również najlepsze ich zdaniem typy aut na wyjazd w większym gronie.
41% biorących udział w badaniu dla Avis Polska stwierdziło, że najchętniej wyjeżdża na wakacje w gronie rodzinnym. Podróż w towarzystwie kilku osób powoduje konieczność wyboru większego pojazdu. Zdaniem uczestników badania, najlepszym typem samochodu na rodzinny wyjazd jest kombi. Kolejne miejsca zajmują SUV oraz VAN.
– Zakup dużego, rodzinnego samochodu to duży wydatek. Wiele osób takiego auta potrzebuje tylko sporadycznie, na przykład w okresie urlopowym. Kierowcy, którym na co dzień wystarcza mały pojazd na dojazdy do pracy czy na zakupy, a ładowności VANa lub kombi potrzebują jedynie w okresie wakacyjnym, mogą zdecydować się na wynajem krótkoterminowy takiego auta. Jest to znacznie tańsza opcja, niż zakup dużego samochodu i jego utrzymanie przez cały rok – stwierdza Sascha Hümmerich, dyrektor generalny Avis Budget Group na Polskę i Czechy.
Miejsce 1. Kombi – pakowność i dobre właściwości jezdne
Duży, pakowny samochód oraz bardzo dobre prowadzenie i właściwości jezdne – nic dziwnego, że to właśnie taki typ samochodu został wskazany przez największą grupę ankietowanych jako najlepsze auto na rodzinny wyjazd. Kombi wybrało blisko 34% badanych.
Miejsce 2. SUV – idealny na rodzinną przygodę
Jak pokazuje inne badanie dla Avis Polska, 53% przedstawicieli urzędów miast, gmin oraz urzędów marszałkowskich, zajmujących się turystyką i promocją jeszcze przed wakacjami spodziewało się, że Polacy wybiorą tego lata mniej popularne destynacje, aby cieszyć się ciszą i spokojem. Do takich miejsc często wiodą polne drogi, na których lepiej sprawdzi się samochód o nieco wyższym prześwicie. Takim pojazdem jest SUV, który jako idealny samochód na rodzinny, wakacyjny wyjazd wskazało 25% uczestników badania dla Avis Polska. SUVy niejednokrotnie posiadają napęd na cztery koła, zapewniają też wyższą pozycję za kierownicą, co poprawia komfort i widoczność, dzięki czemu z powodzeniem sprawdzą się na górzystych drogach. Wynajmując samochód, musimy jednak pamiętać, aby zawsze korzystać z dróg udostępnionych do ruchu kołowego.
Miejsce 3. VAN – przestronny i ładowny
Samochód stworzony do tego, aby podróżować w większym gronie zamyka trójkę najlepszych aut na wakacyjną podróż z rodziną. VAN został wybrany przez blisko 21% ankietowanych w badaniu dla Avis Polska. Duże, przestronne wnętrze, wysoka kabina i pakowna przestrzeń bagażowa to cechy, z którymi kojarzymy tego typu auta. W VANie kierowcy mogą cieszyć się komfortem wysokiej pozycji na kierownicą, a pasażerowie korzystać ze strefowego sterowania klimatyzacją, która coraz częściej jest standardem w tego typu pojazdach czy możliwością regulacji położenia każdego z foteli.
O badaniu
Badanie przeprowadzone przez SW Research dla Avis Polska na grupie 504 osób, które przynajmniej raz w minionym roku korzystały z usługi wynajmu samochodu.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.