Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy
oLIVE media
ul. Prosta 20
00-850 Warszawa
s.stepien|olivemedia.pl| |s.stepien|olivemedia.pl
661364817
https://olivemedia.pl/
Jazda rowerem w sezonie zimowym stawia przed rowerzystami nie lada wyzwania, zwłaszcza gdy korzystają z jednośladów ze wspomaganiem elektrycznym. Klasyczne baterie litowo-jonowe w takich warunkach tracą efektywność, co może zmniejszać zasięg pojazdu. W odpowiedzi na te problemy coraz większe zainteresowanie wzbudzają rowery napędzane ogniwami paliwowymi, wykorzystującymi wodór.
Rowery elektryczne cieszą się popularnością nie tylko wśród miłośników kolarstwa, ale także osób, które ze względu na ograniczenia kondycyjne lub spory dystans do pokonania nie poradzą sobie z klasycznym jednośladem. Choć są one praktyczne i ekologiczne, zimowa aura może utrudniać ich codzienne użytkowanie. Istnieje jednak rozwiązanie, które pozwala cieszyć się jazdą także w chłodniejszych miesiącach, nie rezygnując z komfortu i wydajności.
Wydajność w niskich temperaturach
Rowery wodorowe nie wykazują strat wydajności w temperaturach sięgających do -10°C, co czyni je niezawodnymi w zimowych warunkach. Działanie ogniw paliwowych nie jest uzależnione od ciepła, jak w przypadku baterii litowych, które tracą efektywność w niskich temperaturach, a ich ładowanie wymaga więcej energii. To kluczowa zaleta w codziennym użytkowaniu, zarówno w mieście, jak i na terenach turystycznych.
W przeciwieństwie do baterii litowych, ogniwa wodorowe nie wymagają specjalnych warunków przechowywania, takich jak kontrolowana temperatura. To sprawia, że rowery wodorowe mogą być użytkowane zarówno przez osoby regularnie korzystające z rowerów, jak i tych, które wybierają jednoślady sezonowo.
Zastosowanie zimowe
Rowery wodorowe mogą znaleźć zastosowanie w miejskim transporcie i turystyce zimowej. Są szczególnie przydatne na terenach kurortów, gdzie pozwalają na wygodne przemieszczanie się w trudnych warunkach atmosferycznych. Dzięki niezawodności w niskich temperaturach mogą stanowić praktyczną alternatywę dla innych form transportu.
- Rowery wodorowe to przyszłość, zwłaszcza w krajach o mroźnym klimacie. Widzimy w nich potencjał, który nie tylko ułatwia poruszanie się zimą, ale także otwiera nowe możliwości dla ekologicznego transportu w najtrudniejszych warunkach - podkreśla Michał Seidel, prezes spółki Groclin, producenta rowerów elektrycznych opartych na unikalnej szwajcarskiej technologii wodorowej
O Groclin
Groclin to polska spółka specjalizująca się w innowacyjnych rozwiązaniach w dziedzinie mobilności, w tym w produkcji rowerów napędzanych wodorem. Firma współpracuje ze szwajcarskimi dostawcami unikalnej technologii wodorowej, stawiając na ekologiczne i przyszłościowe rozwiązania transportowe. Groclin, z sukcesami wprowadzający nowe technologie na rynek, rozwija swoją działalność zarówno w Polsce, jak i w Europie.

Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.