Rządowe dopłaty do rowerów elektrycznych już wkrótce mogą stać się faktem
BFF Banking Group
ul. Kilińskiego 66
91-118 Łódź
ewelina.kolad|bff.com| |ewelina.kolad|bff.com
+48 42 272 82 90
https://pl.bff.com/pl/
Interpelacja nr 3104 skierowana do Ministerstwa Klimatu dotyczy dofinansowania zakupu rowerów elektrycznych w ramach Funduszu Niskoemisyjnego Transportu. Do tej pory rządowymi dopłatami objęte były tylko auta o napędzie ekologicznym. Wszystko wskazuje na to, że wkrótce może to ulec zmianie i o wsparcie będą mogli starać się również przyszli posiadacze dwukołowych elektryków. Modernizacja przepisów przyczyni się do popularyzacji elektromobilności wśród Polaków oraz będzie istotnym elementem budowania Smart Cities.
Ochrona środowiska to jedno z największych i najpilniejszych wyzwań, przed którym stoi obecne społeczeństwo. Zwiększająca się świadomość ekologiczna sprawia, że trend elektryfikacji transportu staje się coraz silniejszy. Polska znajduje się obecnie na początkowym etapie wdrażania elektromobilności. Każde rozwiązanie stymulujące do zmiany środków transportu na te ekologiczne, przyczyni się do poprawy jakości życia mieszkańców naszego kraju, mówi Tomasz Przygucki, prezes TrybEco.
Sposób na rozładowanie korków i redukcję smogu
Poruszanie się po mieście rowerem elektrycznym to dobry sposób na ominięcie korków w godzinach szczytu. Posiadacze elektryków mogą użytkować buspasy oraz korzystać z wyłączonych dla pojazdów spalinowych ulic. Co istotne, pojazdy takie nie emitują spalin. Korzystanie z nich pozwala więc zmniejszyć smog, który jest wyzwaniem zwłaszcza w dużych miastach. Ważnym argumentem za tworzeniem rozwiązań wspierających rozwój mikroelektromobilności są też koszty, zarówno ich zakupu, jak i użytkowania.
Ceny rowerów elektrycznych TrybEco wahają się w granicach 2,7-4,9 tys. zł. Gdyby wobec jednośladów zastosowano państwowe dofinansowanie w wysokości 30%, to koszt zakupu roweru wyniósłby od 1,9-3,5 tys. zł. Taki przedział cenowy jest akceptowany przez znaczną grupę Polaków. W przypadku firm stawki wypadają jeszcze korzystniej. Przy pełnym odliczeniu podatku VAT, dwukołowiec możemy mieć już za 1,5-2,5 tys. zł., tłumaczy Prezes TrybEco.
Plusem jazdy rowerem elektrycznym, oprócz możliwości ominięcia korków, jest także to, że nie spowoduje zmęczenia, tak jak jazda na standardowym jednośladzie. Silnik elektryczny wspomoże jazdę podczas wzniesień czy trudniejszego terenu. Unikniemy konieczności zmiany ubrania w biurze czy wzięcia prysznica.
Infrastruktura dla elektryków
Elementem, który często pojawia się w dyskusji na temat rozwoju elektromobilności w Polsce jest odpowiednia infrastruktura. Dzisiaj stacje do ładowania jednośladów elektrycznych nie są popularne, ale w miarę rozwoju elektrycznej mikromobilności staną się powszechne.
Już w maju 2020 r., w ramach współpracy TrybEco z PKP Telkol, na dworcach PKP linii helskiej we Władysławowie i na Helu pojawią się modułowe stacje ładowania i parkowania oraz wypożyczalnia jednośladów elektrycznych. Rozwiązanie zapewni podróżującym infrastrukturę dla alternatywnej, przyjaznej dla środowiska formy transportu, zmniejszy zapotrzebowanie na miejsca parkingowe przy węzłach komunikacyjnych oraz znacząco poszerzy zakres usług oferowanych przez Grupę PKP.
Stacje, wraz z flotą ekologicznych pojazdów osobistych, mogą też odpowiadać na wewnętrzne potrzeby dużych firm, organizacji czy uczelni. Są dobrym rozwiązaniem wszędzie tam, gdzie ludzie potrzebują sprawnie przemieszczać się po rozległym terenie. Czyli np. na terenie kampusów lub parków przemysłowych, dla ich pracowników.
Więcej informacji:
Ewelina Kolad
Email: ewelina.kolad@ahavapr.pl
Tel: +48 510 291 250
TrybEco to polska marka rowerów i skuterów elektrycznych, stworzona z pasji i doświadczenia Wierzymy w odpowiedzialność za miejsce, w którym żyjemy. Chcemy żyć czyściej, prościej i spokojniej. Cenimy ekologię i oszczędności. Rowery hybrydowe TrybEco - dzięki innowacyjnej baterii w piaście - wyglądają i jeżdżą jak tradycyjne, ale jeśli mamy potrzebę, możemy włączyć wspomaganie elektryczne. Liczy się dla nas oryginalny design, a w kwestii jakości nie akceptujemy kompromisów. Nasze produkty posiadają wszelkie niezbędne certyfikaty, homologację europejską (EEC), Pedelec (EN15194) i są zgodne z unijnymi wymogami. TrybEco to największa na rynku oferta rowerów elektrycznych składanych. Skutery elektryczne TrybEco to doskonale przemyślane pojazdy o wyjątkowym wzornictwie. Stanowią one wyjątkową alternatywę dla transportu miejskiego.
Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Edukacja
Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami
Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.
Fundusze unijne
Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.