Rządowe dopłaty do rowerów elektrycznych już wkrótce mogą stać się faktem
BFF Banking Group
ul. Kilińskiego 66
91-118 Łódź
ewelina.kolad|bff.com| |ewelina.kolad|bff.com
+48 42 272 82 90
https://pl.bff.com/pl/
Interpelacja nr 3104 skierowana do Ministerstwa Klimatu dotyczy dofinansowania zakupu rowerów elektrycznych w ramach Funduszu Niskoemisyjnego Transportu. Do tej pory rządowymi dopłatami objęte były tylko auta o napędzie ekologicznym. Wszystko wskazuje na to, że wkrótce może to ulec zmianie i o wsparcie będą mogli starać się również przyszli posiadacze dwukołowych elektryków. Modernizacja przepisów przyczyni się do popularyzacji elektromobilności wśród Polaków oraz będzie istotnym elementem budowania Smart Cities.
Ochrona środowiska to jedno z największych i najpilniejszych wyzwań, przed którym stoi obecne społeczeństwo. Zwiększająca się świadomość ekologiczna sprawia, że trend elektryfikacji transportu staje się coraz silniejszy. Polska znajduje się obecnie na początkowym etapie wdrażania elektromobilności. Każde rozwiązanie stymulujące do zmiany środków transportu na te ekologiczne, przyczyni się do poprawy jakości życia mieszkańców naszego kraju, mówi Tomasz Przygucki, prezes TrybEco.
Sposób na rozładowanie korków i redukcję smogu
Poruszanie się po mieście rowerem elektrycznym to dobry sposób na ominięcie korków w godzinach szczytu. Posiadacze elektryków mogą użytkować buspasy oraz korzystać z wyłączonych dla pojazdów spalinowych ulic. Co istotne, pojazdy takie nie emitują spalin. Korzystanie z nich pozwala więc zmniejszyć smog, który jest wyzwaniem zwłaszcza w dużych miastach. Ważnym argumentem za tworzeniem rozwiązań wspierających rozwój mikroelektromobilności są też koszty, zarówno ich zakupu, jak i użytkowania.
Ceny rowerów elektrycznych TrybEco wahają się w granicach 2,7-4,9 tys. zł. Gdyby wobec jednośladów zastosowano państwowe dofinansowanie w wysokości 30%, to koszt zakupu roweru wyniósłby od 1,9-3,5 tys. zł. Taki przedział cenowy jest akceptowany przez znaczną grupę Polaków. W przypadku firm stawki wypadają jeszcze korzystniej. Przy pełnym odliczeniu podatku VAT, dwukołowiec możemy mieć już za 1,5-2,5 tys. zł., tłumaczy Prezes TrybEco.
Plusem jazdy rowerem elektrycznym, oprócz możliwości ominięcia korków, jest także to, że nie spowoduje zmęczenia, tak jak jazda na standardowym jednośladzie. Silnik elektryczny wspomoże jazdę podczas wzniesień czy trudniejszego terenu. Unikniemy konieczności zmiany ubrania w biurze czy wzięcia prysznica.
Infrastruktura dla elektryków
Elementem, który często pojawia się w dyskusji na temat rozwoju elektromobilności w Polsce jest odpowiednia infrastruktura. Dzisiaj stacje do ładowania jednośladów elektrycznych nie są popularne, ale w miarę rozwoju elektrycznej mikromobilności staną się powszechne.
Już w maju 2020 r., w ramach współpracy TrybEco z PKP Telkol, na dworcach PKP linii helskiej we Władysławowie i na Helu pojawią się modułowe stacje ładowania i parkowania oraz wypożyczalnia jednośladów elektrycznych. Rozwiązanie zapewni podróżującym infrastrukturę dla alternatywnej, przyjaznej dla środowiska formy transportu, zmniejszy zapotrzebowanie na miejsca parkingowe przy węzłach komunikacyjnych oraz znacząco poszerzy zakres usług oferowanych przez Grupę PKP.
Stacje, wraz z flotą ekologicznych pojazdów osobistych, mogą też odpowiadać na wewnętrzne potrzeby dużych firm, organizacji czy uczelni. Są dobrym rozwiązaniem wszędzie tam, gdzie ludzie potrzebują sprawnie przemieszczać się po rozległym terenie. Czyli np. na terenie kampusów lub parków przemysłowych, dla ich pracowników.
Więcej informacji:
Ewelina Kolad
Email: ewelina.kolad@ahavapr.pl
Tel: +48 510 291 250
TrybEco to polska marka rowerów i skuterów elektrycznych, stworzona z pasji i doświadczenia Wierzymy w odpowiedzialność za miejsce, w którym żyjemy. Chcemy żyć czyściej, prościej i spokojniej. Cenimy ekologię i oszczędności. Rowery hybrydowe TrybEco - dzięki innowacyjnej baterii w piaście - wyglądają i jeżdżą jak tradycyjne, ale jeśli mamy potrzebę, możemy włączyć wspomaganie elektryczne. Liczy się dla nas oryginalny design, a w kwestii jakości nie akceptujemy kompromisów. Nasze produkty posiadają wszelkie niezbędne certyfikaty, homologację europejską (EEC), Pedelec (EN15194) i są zgodne z unijnymi wymogami. TrybEco to największa na rynku oferta rowerów elektrycznych składanych. Skutery elektryczne TrybEco to doskonale przemyślane pojazdy o wyjątkowym wzornictwie. Stanowią one wyjątkową alternatywę dla transportu miejskiego.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.