Komunikaty PR

Samochód najbezpieczniejszym środkiem transportu w okresie pandemii

2020-08-10  |  21:10
Biuro prasowe
Kontakt
Artur Niewrzędowski
Talking Heads

Jeżewskiego 5F/34
02-796 Warszawa
artur.niewrzedowski|thpr.pl| |artur.niewrzedowski|thpr.pl
509433874
www.thpr.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.14 MB )

W Polsce zostały właśnie wprowadzone regionalne obostrzenia związane ze wzrostem zakażeń wirusem Covid-19. Przemieszczanie się i mobilność, szczególnie w okresie letnim, są dla wielu osób kluczowym elementem codziennego funkcjonowania. Dlatego w opinii ekspertów Automarket możliwość korzystania z samochodu oznacza nie tylko niezależność i mobilność, ale w obecnych okolicznościach przede wszystkim poczucie bezpieczeństwa.


Eksperci Automarket zwracają uwagę na zmieniającą się rolę samochodu w okresie zagrożenia epidemicznego. Korzystanie z własnego samochodu oznacza obecnie nie tylko niezależność i mobilność, ale przede wszystkim zmniejsza ryzyko kontaktu z osobami mogącymi być nosicielami wirusa Covid-19. Dla wielu wprowadzanie obostrzeń jest sytuacją bez precedensu, gdyż jesteśmy w środku sezonu wakacyjnego, a pełnia lata sprzyja chęci podróżowania. Wszystko na to wskazuje, że korzystanie z komunikacji publicznej i zbiorowej nie jest obecnie najlepszym pomysłem. Wiele osób nadal zbyt często lekceważy zagrożenie i nie przestrzega nakazu zakrywania nosa i ust maseczką, czy też nie utrzymuje odpowiedniej odległości od innych podróżujących, stwarzając tym samym możliwość do przenoszenia się wirusa na współpasażerów.

- Z naszych obserwacji wynika, że jeżeli utrzyma się tendencja wzrostowa związana z zakażaniem się wirusem Covid-19, to coraz więcej osób będzie rozważało przemieszczania się własnym lub wynajętym samochodem. Prawdopodobnie Ci, którzy do niedawna korzystali głównie z komunikacji publicznej, będą poszukiwać możliwości przesiadania się do samochodów – mówi Krzysztof Blinowski, zarządzający platformą Automarket.

Z Barometru Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli wskaźnika ilustrującego aktualne nastroje wśród Polaków, wynika że wraz z otwieraniem w czerwcu i lipcu gospodarki i stopniowym powrotem do codziennych obowiązków poprawił się nastroje konsumentów, choć nadal jeszcze daleko do poziomu optymizmu sprzed pandemii. Wielu badanych jest przekonanych o możliwej drugiej fali zachorowań. Wszystko wskazuje na to, że do czasu wynalezienia szczepionki czy też leku na Covid-19, musimy być przygotowani na większą niezależność, przede wszystkim w przemieszczaniu się, co u wielu oznacza zmianę podejścia do posiadania samochodu. Własne auto zapewni zarówno bezpieczeństwo zdrowotne, jak i niezależność, a te wartości są obecnie bardzo mocno doceniane.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Talking Heads
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Polsko-brytyjska współpraca gospodarcza nabiera rozpędu. Dobre perspektywy dla wspólnych projektów energetycznych i obronnych

Pomimo brexitu relacje handlowe między Polską a Wielką Brytanią nie tylko się utrzymały, ale też nabrały nowej dynamiki. W 2023 roku wartość wymiany towarów i usług osiągnęła rekordowe 36,4 mld euro – wynika z raportu Brytyjsko-Polskiej Izby Handlowej. Rosną także obustronne inwestycje. W Polsce działa już ponad 1,4 tys. firm z kapitałem brytyjskim zatrudniających 113 tys. osób. Również polskie firmy coraz częściej eksplorują rynek brytyjski. Szczególnie dynamicznie rozwija się współpraca w sektorach strategicznych energetycznym, obronnym, technologicznym i finansowym.

Transport

Dziennie policjanci zatrzymują średnio 69 osób z zakazem prowadzenia pojazdów. Trwają prace nad zaostrzeniem przepisów dla kierowców

W 2024 roku policjanci przeprowadzili ponad 16 mln badań na zawartość alkoholu w organizmie i zatrzymali 91,3 tys. nietrzeźwych kierujących. W 2022 roku, przy mniejszej liczbie kontroli, było ich niemal 104,5 tys. Spadek jest zauważalny, ale problem wciąż jest poważny. Dodatkowo 16,5 tys. osób naruszyło sądowy zakaz prowadzenia pojazdów, a 8,2 tys. nie zastosowało się do decyzji o cofnięciu uprawnień do kierowania. Trwają prace nad przepisami, które zaostrzą kary w tym obszarze.

Handel

Branża AGD podnosi się po trudnym okresie. Liczy na wsparcie w walce z silną konkurencją z Chin

Polska jest nadal największym producentem sprzętu AGD w UE, ale traci na znaczeniu pod wpływem silnej konkurencji z krajów trzecich, przede wszystkim Chin. Ostatnie dwa lata były trudne dla branży, wciąż pojawiają się nowe zagrożenia, ale – jak podkreślają jej przedstawiciele – widać światełko w tunelu. Producenci AGD liczą na pozytywny wpływ deregulacji, również w obszarze środowiskowym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.