Samochód najbezpieczniejszym środkiem transportu w okresie pandemii
Talking Heads
Jeżewskiego 5F/34
02-796 Warszawa
artur.niewrzedowski|thpr.pl| |artur.niewrzedowski|thpr.pl
509433874
www.thpr.pl
W Polsce zostały właśnie wprowadzone regionalne obostrzenia związane ze wzrostem zakażeń wirusem Covid-19. Przemieszczanie się i mobilność, szczególnie w okresie letnim, są dla wielu osób kluczowym elementem codziennego funkcjonowania. Dlatego w opinii ekspertów Automarket możliwość korzystania z samochodu oznacza nie tylko niezależność i mobilność, ale w obecnych okolicznościach przede wszystkim poczucie bezpieczeństwa.
Eksperci Automarket zwracają uwagę na zmieniającą się rolę samochodu w okresie zagrożenia epidemicznego. Korzystanie z własnego samochodu oznacza obecnie nie tylko niezależność i mobilność, ale przede wszystkim zmniejsza ryzyko kontaktu z osobami mogącymi być nosicielami wirusa Covid-19. Dla wielu wprowadzanie obostrzeń jest sytuacją bez precedensu, gdyż jesteśmy w środku sezonu wakacyjnego, a pełnia lata sprzyja chęci podróżowania. Wszystko na to wskazuje, że korzystanie z komunikacji publicznej i zbiorowej nie jest obecnie najlepszym pomysłem. Wiele osób nadal zbyt często lekceważy zagrożenie i nie przestrzega nakazu zakrywania nosa i ust maseczką, czy też nie utrzymuje odpowiedniej odległości od innych podróżujących, stwarzając tym samym możliwość do przenoszenia się wirusa na współpasażerów.
- Z naszych obserwacji wynika, że jeżeli utrzyma się tendencja wzrostowa związana z zakażaniem się wirusem Covid-19, to coraz więcej osób będzie rozważało przemieszczania się własnym lub wynajętym samochodem. Prawdopodobnie Ci, którzy do niedawna korzystali głównie z komunikacji publicznej, będą poszukiwać możliwości przesiadania się do samochodów – mówi Krzysztof Blinowski, zarządzający platformą Automarket.
Z Barometru Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli wskaźnika ilustrującego aktualne nastroje wśród Polaków, wynika że wraz z otwieraniem w czerwcu i lipcu gospodarki i stopniowym powrotem do codziennych obowiązków poprawił się nastroje konsumentów, choć nadal jeszcze daleko do poziomu optymizmu sprzed pandemii. Wielu badanych jest przekonanych o możliwej drugiej fali zachorowań. Wszystko wskazuje na to, że do czasu wynalezienia szczepionki czy też leku na Covid-19, musimy być przygotowani na większą niezależność, przede wszystkim w przemieszczaniu się, co u wielu oznacza zmianę podejścia do posiadania samochodu. Własne auto zapewni zarówno bezpieczeństwo zdrowotne, jak i niezależność, a te wartości są obecnie bardzo mocno doceniane.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.