SCM: 4 korzyści leasingu operacyjnego dla JDG
Mikrofirmy stają się coraz bardziej popularne. Według danych Ministerstwa Rozwoju i Technologii, tylko w pierwszym kwartale br. do rejestru CEIDG wpłynęło 80,1 tys. wniosków dotyczących założenia jednoosobowej działalności gospodarczej (JDG). To o ponad 6 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Prowadzenie firmy często wiąże się z koniecznością zakupu samochodu. Czy w tym celu warto zainteresować się leasingiem operacyjnym? W poniższym materiale ekspert Santander Consumer Multirent przedstawia 4 zalety takiego finansowania dla jednoosobowych działalności gospodarczych.
Wrocław, 23 listopada 2023 r. – INFORMACJA PRASOWA
Prowadzenie działalności gospodarczej często wymaga korzystania z samochodu, który jest niezwykle przydatny np. podczas podróży służbowych czy transportu towaru. W związku z tym przedsiębiorca może zdecydować się na kupno samochodu na firmę. Nie wszyscy wiedzą, że nawet osoby prowadzące jednoosobową działalność bez wieloletniego doświadczenia na rynku mogą w tym celu skorzystać z leasingu operacyjnego. Rozwiązanie to wiąże się z szeregiem korzyści, które prezentujemy poniżej.
- Łatwa dostępność
Jednoosobowe firmy mogą mieć trudności z uzyskaniem kredytu, szczególnie gdy nie mogą jeszcze pochwalić się wieloletnim stażem. Poza tym bankowe procedury udowadniania wiarygodności płatniczej i sprawdzania sytuacji finansowej przedsiębiorstwa bywają czasochłonne i skomplikowane. Inaczej jest w przypadku leasingu operacyjnego, gdzie JDG mają szansę na zdobycie finansowania nawet bez wieloletniego doświadczenia na rynku i wysokiej zdolności kredytowej.
- Mali przedsiębiorcy mogą ubiegać się o leasing na samochód nawet jeśli nie mają jeszcze za sobą wielu lat prowadzenia działalności – komentuje Paweł Dymowski, Business Development Manager z Santander Consumer Multirent. – Pod względem elastyczności jest to więc zdecydowanie lepszy wybór dla młodej firmy niż kredyt bankowy. Dzięki możliwości skorzystania z leasingu operacyjnego, przedsiębiorca nie musi też ponosić jednorazowego, dużego wydatku na zakup auta. Zyskuje za to możliwość zainwestowania zaoszczędzonej gotówki w rozwój swojego biznesu.
- Korzyści podatkowe
Leasing operacyjny samochodu na firmę jednoosobową to usługa objęta podatkiem VAT w wysokości 23 proc. Dodaje się go więc do czynszu inicjalnego oraz comiesięcznej raty leasingowej. Przedsiębiorca ma jednak prawo do jego odliczenia – o ile jest czynnym płatnikiem VAT.
- Duże znaczenie ma tutaj sposób korzystania z samochodu – mówi Paweł Dymowski z Santander Consumer Multirent. - Jeśli auto z leasingu jest używane jedynie w celach służbowych, przedsiębiorca może odliczyć 100 proc. wartości podatku VAT. Z kolei osoby, które korzystają z pojazdu zarówno służbowo, jak i prywatnie, mogą odliczyć 50 proc. VAT. Nieodliczona połowa może być jednak zaliczona do kosztów uzyskania przychodu. W takie koszty można wrzucić też wydatki eksploatacyjne np. wymianę płynów czy opon, co jest dodatkową korzyścią dla przedsiębiorcy.
- Możliwość zmiany
Kolejną zaletą leasingu operacyjnego w przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej jest opcja regularnej wymiany samochodu na nowy. W tym celu wystarczy zrezygnować z wykupu, zwrócić pojazd do leasingodawcy i podpisać nową umowę po zakończeniu dotychczasowej. Dzięki temu, jeśli lubimy zmiany albo czujemy, że auto, którego dotąd używaliśmy nie spełnia wszystkich naszych oczekiwań, nie musimy przywiązywać się do niego na siłę albo tracić czasu na jego sprzedaż.
- Oszczędności i wygoda
Leasing dla jednoosobowej działalności gospodarczej wiąże się też z oszczędnościami, ponieważ leasingodawcy są w stanie uzyskać znaczne rabaty u dealerów samochodowych. W efekcie leasingobiorca płaci niewielką ratę, a więcej pieniędzy może włożyć w rozwój swojej działalności. Poza tym leasingodawcy często oferują dodatkowe usługi w pakiecie – np. serwis, ubezpieczenie lub wymianę opon. Dzięki temu użytkownik auta unika kolejnych wydatków i oszczędza również czas, który musiałby poświęcić na poszukiwanie usługodawców. Takie rozwiązanie daje klientowi duże poczucie komfortu.
- Przykładowo, w Santander Consumer Multirent, poza korzystnymi warunkami leasingu z opłatą wstępną nawet od 0 proc. wartości pojazdu i elastycznym finansowaniem, oferujemy naszym leasingobiorcom szeroki pakiet ubezpieczeń komunikacyjnych m.in. OC, AC, NNW i assistance, możliwość wyrobienia karty paliwowej i pełną opiekę w procesie likwidacji szkody w przypadku kolizji – komentuje Paweł Dymowski z Santander Consumer Multirent. – Taki wachlarz usług pozwala naprawdę docenić rozwiązanie, jakim jest leasing operacyjny, zwłaszcza w przypadku małych przedsiębiorców, którzy nie mogą jeszcze pochwalić się wieloletnim stażem i nie posiadają dużego kapitału.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.