Komunikaty PR

Sterowiec Goodyear Blimp – symbol od ponad stulecia

2020-09-24  |  13:30
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.01 MB )

Powrót sterowca Goodyear Blimp do Europy tego lata to doskonały moment, aby świętować stulecie podniebnej innowacji, sięgającej czasów pierwszych sterowców Goodyear z początków XX wieku. Od tego czasu sterowce marki stały się globalnie rozpoznawalnym symbolem i stałym elementem wydarzeń sportowych i kulturalnych na całym świecie.

Cztery sterowce, jeden symbol

Goodyear posiada cztery sterowce. Wszystkie zostały zaprojektowane przez firmę Zeppelin i są efektem ścisłej współpracy między przedsiębiorstwami, która sięga 1924 roku. Sterowiec Goodyear Blimp latający w Europie obsługuje firma Zeppelin z siedzibą we Friedrichshafen w Niemczech. Pozostałe trzy maszyny mają swoje bazy w Stanach Zjednoczonych, w Pompano Beach na Florydzie, Carson w Kalifornii i niedaleko Akron w stanie Ohio – siedziby Goodyear Tire and Rubber Company. Kontynentalny zasięg pozwala sterowcom Goodyear Blimp uczestniczyć w 200 imprezach sportowych i rozrywkowych rocznie, we wszystkich zakątkach Ameryki Północnej.

Sterowiec jest nieodłącznym elementem wyścigów Daytona 500 – błękitnej wstęgi w kalendarzu NASCAR – dla których Goodyear jest wyłącznym dostawcą opon, a także meczów koszykówki NBA, futbolu amerykańskiego i zawodów golfowych PGA. Jeżeli dodać do tego ekscytującą obecność nowego sterowca w Le Mans i na torze Nürburgring, uzyskamy pełny obraz globalnego zasięgu sterowca Goodyear.

Historia

Historia sterowca Goodyear Blimp sięga 1912 r., kiedy inżynierowie marki po raz pierwszy opracowali tekstylne poszycie dla statków powietrznych, inspirowane osiągnięciami braci Wright sprzed zaledwie kilku lat wcześniej. W kolejnych latach Goodyear kontynuował rozwój technologii, a w 1924 r. nawiązał współpracę z niemieckim producentem sterowców Zeppelinem.

Goodyear i Zeppelin rozpoczęli pracę nad dwoma gigantycznymi sterowcami, ochrzczonymi jako Akron i Macon, które odbyły swoje pierwsze loty w 1931 i 1933 roku. W międzyczasie, w 1924 r., firmy zbudowały w Akron specjalnie zaprojektowany hangar, który posłużył jako baza. W tamtych czasach ten imponujący wyczyn inżynierski był największą wolnostojącą konstrukcją na świecie.

Program rozwoju gigantycznych sterowców w latach trzydziestych XX w. miał trzy kluczowe cele: rozwój technologii dla wojska, budowanie świadomości i zaufania do marki Goodyear oraz wzbudzenie społecznego i rządowego poparcia dla ambitnych pasażerskich lotów transoceanicznych. W owym czasie wiele osób postrzegało sterowce jako bardziej realną opcję podróży lotniczych na duże odległości niż samoloty.

Na potrzeby publicznych planów podróży lotniczych opracowano szereg kluczowych tras, w tym przeloty przez Atlantyk z Nowego Jorku lub Waszyngtonu do Paryża i Londynu oraz trasy nad Pacyfikiem, łączące Kalifornię, Hawaje, Filipiny, Japonię i Chiny. Niestety, te śmiałe zamiary były stopniowo porzucane ze względu na szybki rozwój technologii samolotowej i trudności w uzyskaniu zgody Kongresu.

W drugiej połowie XX w. sterowiec Goodyear Blimp stał się powszechnie rozpoznawalnym symbolem w całych Stanach Zjednoczonych dzięki występom na takich imprezach, jak Igrzyska Olimpijskie, Indianapolis 500, Daytona 500, międzynarodowe targi oraz mecze futbolu amerykańskiego jak Rose Bowl i Orange Bowl.

Sterowiec Goodyear ma wspaniałą historię także w Europie. Maszyna o nazwie „Europa” latała nad całym Starym Kontynentem w latach 1972-1986, biorąc udział w najważniejszych imprezach motoryzacyjnych, takich jak 24-godzinne wyścigi Le Mans i Formuły 1. Sterowiec zapewniał wyjątkowe transmisje telewizyjne słynnych wydarzeń, ale też uchwycił fascynujące obrazy nad takimi miejscami jak londyński Big Ben i rzymskie Koloseum. Był również obecny na dwóch brytyjskich weselach królewskich w latach 80-tych.

Technologia

Podobnie jak trzy amerykańskie maszyny, nowy europejski sterowiec Goodyear Blimp to półsztywny Zeppelin NT, sygnowany logo Goodyeara. Ten model to największy obecnie półsztywny sterowiec na świecie. Ma długość 75 metrów, szerokość prawie 19,5 metra i wysokość 17,4 metra. Gondola, czyli przedział pasażerki, mieści do 14 osób, które mogą podziwiać widoki przez duże panoramiczne okna. Balon wypełniony jest niepalnym helem, a całkowita pojemność sterowca wynosi 8 425 m3.

Sterowiec Goodyear Blimp napędzają trzy silniki o mocy 200 KM każdy, co daje łączną moc podobną do tej w samochodach wyścigowych LMP2 startujących w Le Mans. Silniki są połączone ze śmigłami za pomocą skrzyni biegów, a cały zestaw pozwala na imponującą zwrotność: sterowiec może nawet obracać się wokół własnej osi podczas lotu. Może również startować i lądować w pionie.

Taka konfiguracja mocy zapewnia sterowcowi Goodyear Blimp maksymalną prędkość 125 km/h i zasięg 1000 km. Jego maksymalna wysokość lotu wynosi 3000 metrów. Zazwyczaj leci wzdłuż głównych dróg i autostrad, co pozwala personelowi naziemnemu podążać za nim i w razie potrzeby udzielać pomocy.

Dzięki dużemu zasięgowi i niskiej emisji hałasu sterowiec Goodyear Blimp jest doskonałą platformą do relacjonowania z powietrza ważnych wydarzeń, co będzie kluczowym elementem jego roli m.in. w Nürburgring. Z łatwością może zawisnąć w miejscu i jest przy tym znacznie cichszy niż śmigłowiec.

Najnowszy sterowiec Goodyear Blimp powrócił do Europy tego lata, aby uświetnić ponowne zaangażowanie marki w europejskie i międzynarodowe wyścigi, w tym w 24-godzinny wyścig Le Mans. Powrót ten, a także ekspansja Goodyear na kilka serii wyścigów samochodów turystycznych, prototypów, GT i elektrycznych, to coś, co warto świętować w wielkim stylu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja VEHIS z dealerami budują stock samochodowy dostępny online Biuro prasowe
2024-11-28 | 20:10

VEHIS z dealerami budują stock samochodowy dostępny online

VEHIS WRAZ Z NAJLEPSZYMI DEALERAMI BUDUJĄ STOCK SAMOCHODOWY DOSTĘPNY ONLINE VEHIS, platforma leasingowo-samochodowa oferująca samochody dealerskie wraz z szybkim finansowaniem, zwiększyła
Motoryzacja Atrakcyjna i przejrzysta oferta Mazdy – nowe samochody dostępne od ręki
2024-11-27 | 09:00

Atrakcyjna i przejrzysta oferta Mazdy – nowe samochody dostępne od ręki

Koniec roku to tradycyjny okres wyprzedaży, także w salonach samochodowych. Dotyczy to również dealerów Mazdy w całej Polsce, u których na klientów czeka szeroka
Motoryzacja Wyprzedaż aut z rocznika 2024 w salonach Toyoty. Najpopularniejsze modele w Polsce w obniżonych cenach
2024-11-19 | 23:30

Wyprzedaż aut z rocznika 2024 w salonach Toyoty. Najpopularniejsze modele w Polsce w obniżonych cenach

•           Wyprzedaż bestsellerów Toyoty z 2024 roku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy

Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.

Ochrona środowiska

Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna

Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.

Telekomunikacja

M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej

– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.