Komunikaty PR

Sterowiec Goodyear Blimp wraca do europejskiego motorsportu

2020-09-17  |  11:20
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.01 MB )

Dla wielu fanów Formuły 1 i Le Mans z lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych przylot sterowca Goodyear Blimp był zawsze niezapomnianym wydarzeniem. 35 lat od ostatniego wyścigu po tej stronie Atlantyku będzie można go znowu zobaczyć na jednej z najbardziej prestiżowych imprez motoryzacyjnych tego sezonu w Europie. Jego przylot stanowi element celebracji ponownego zaangażowania Goodyeara w europejskie i międzynarodowe sporty motorowe. Goodyear Blimp będzie towarzyszył bardzo oczekiwanemu powrotowi marki opon do 24-godzinnego wyścigu Le Mans, a następnie wyruszy na Nürburgring, gdzie będzie relacjonował zmagania WTCR – Puchar Świata FIA w Wyścigach Samochodów Turystycznych.

Sterowiec Goodyear Blimp to znany na całym świecie symbol, który od prawie stu lat jest ambasadorem amerykańskiej marki oponiarskiej. Pojawia się na niebie przy okazji historycznych imprez sportowych i kulturalnych, a latem tego roku powrócił do Europy.

Mike Rytokoski, dyrektor ds. marketingu Goodyear w Europie, powiedział: „Sterowiec Goodyear Blimp jest prawdziwym symbolem, który od prawie stu lat pobudza wyobraźnię kibiców i konsumentów na całym świecie, a przy tym ma ogromną rozpoznawalność. Jego ponowne pojawienie się w Europie było długo oczekiwane i stanowi doskonały sposób na uczczenie naszego powrotu do europejskiego i międzynarodowego sportu motorowego”.

Latający nad Europą sterowiec Goodyear Blimp to Zeppelin NT. Ten model to obecnie największy półsztywny sterowiec na świecie, o długości 75 metrów, szerokości prawie 19,5 metra i wysokości 17,4 metra.

Wrześniowy powrót sterowca Goodyear Blimp nad europejskie tory wyścigowe upamiętnia ponowne zaangażowanie Goodyeara w europejskie i międzynarodowe sporty motorowe, które zostało ogłoszone podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 2019 roku. Teraz Goodyear przygotowuje się do swojego pierwszego występu w najwyższej klasie wyścigów wytrzymałościowych w Le Mans. Wszystko to jest dodatkowo wspierane partnerstwem medialnym z Eurosportem, które obejmie transmisje telewizyjne i cyfrowe reklamy na wszystkich europejskich rynkach.

W Le Mans sterowiec Goodyear Blimp zapewni jedyny w swoim rodzaju bezpośredni przekaz telewizyjny akcji na torze widzianej z powietrza, ekscytujące loty pasażerskie dla gości, a także będzie pełnił rolę przykuwającego uwagę ambasadora marki Goodyear. Sterowiec będzie obecny również podczas zmagań na torze Nürburgring, gdzie w ramach 24-godzinnego weekendu wyścigowego będzie transmitował relację na żywo ze zmagań WTCR – Pucharu Świata FIA w Wyścigach Samochodów Turystycznych. WTCR reprezentuje najwyższy poziom światowych wyścigów w tej klasie, a Goodyear jest wyłącznym dostawcą opon do każdego ze startujących tam samochodów.

Goodyear Blimp to dokładnie ten sam model sterowca, co wykorzystywany przez markę w Stanach Zjednoczonych – tam Goodyear posiada trzy tego typu maszyny. Towarzyszą one dużym imprezom sportowym, takim jak NASCAR, dla którego Goodyear jest wyłącznym dostawcą opon, rozgrywki NBA, mecze futbolu amerykańskiego i zawody golfowe PGA.

Sterowiec Goodyear Blimp jest jednak dobrze znany w Europie. W latach 1972-1986 słynny sterowiec o nazwie „Europa” brał udział w wielu ważnych imprezach, od wydarzeń sportowych na najwyższym poziomie, takich jak 24-godzinny wyścig Le Mans, Grand Prix Niemiec i French Open, po najważniejsze wydarzenia kulturalne, w tym dwa brytyjskie wesela królewskie.

Świętujemy powrót Goodyeara do europejskich i międzynarodowych wyścigów

Ostatnie 12 miesięcy to pracowity okres dla zespołu Goodyear Racing. Pierwsza kampania rajdowych mistrzostw świata FIA (WEC) rozpoczęła się na Silverstone we wrześniu ubiegłego roku, a zakończy się w Bahrajnie w listopadzie 2020 r., po Le Mans.

Goodyear jest reprezentowany przez dwa całosezonowe zespoły startujące w klasie LMP2  – Jota Sport i Jackie Chan DC Racing – które zdobyły szereg miejsc na podium jadąc na oponach Goodyear Eagle F1 SuperSport, w tym zwycięstwo Jota Sport w czterogodzinnym wyścigu w Szanghaju w listopadzie ubiegłego roku. W Europejskiej Serii Le Mans (ELMS) na oponach amerykańskiego koncernu startuje kilka zespołów LMP2, a także każdy samochód z klasy LMGTE. Od 2021 r. Goodyear będzie wyłącznym dostawcą opon w kategorii LMP2 zarówno w WEC, jak i ELMS.

„Wyścigi długodystansowe są dla nas bardzo ważne przy opracowywaniu wiodących technologii opon" – kontynuuje Rytokoski. „Nasza niedawno wprowadzona na rynek linia opon Eagle F1 SuperSport jest ściśle powiązana z oponami wyścigowymi z Le Mans i Nürburgringu, a nowa opona Goodyear EfficientGrip Performance 2 odzwierciedla ducha wyścigów długodystansowych, zapewniając kierowcom szacunkowo o 50% dłuższe przebiegi niż jej poprzedniczka[1] i o 20% większe niż jej najbliższy testowany konkurent[2]”.

W ekscytującym świecie samochodów turystycznych Goodyear został w tym roku wyłącznym dostawcą opon zarówno do WTCR – Pucharu Świata FIA w Wyścigach Samochodów Turystycznych, jak i dla bardzo konkurencyjnych zawodów BTCC – Brytyjskich Mistrzostw w Wyścigach Samochodów Turystycznych. Sezon BTCC rozpoczął się na początku sierpnia, a kampania WTCR wystartowała z opóźnieniem we wrześniu.

Ponadto Goodyear jest także oficjalnym dostawcą opon dla PURE ETCR – fascynującej nowej serii wyścigów w pełni elektrycznych samochodów turystycznych, która rozpocznie się jeszcze w tym roku cyklem imprez demonstracyjnych. W mistrzostwach, które wyróżniają się innowacyjnością i przyszłościowym myśleniem o technologii, biorą udział najmocniejsze samochody turystyczne na świecie. To dla nich Goodyear opracował unikalną wersję bieżnikowanej opony wyścigowej Eagle F1 SuperSport, aby pomóc zmaksymalizować osiągi tych samochodowych bestii z napędem na tylne koła.

Te ekscytujące programy wyścigowe w Europie i na świecie uzupełniają ugruntowaną relację Goodyear z NASCAR i NHRA w Ameryce Północnej. Początki współpracy Goodyear z NASCAR sięgają lat 50. XX w., a od 1997 r. Goodyear jest wyłącznym dostawcą opon do trzech najważniejszych krajowych serii wyścigowych NASCAR.


[1] Test wewnętrzny. W porównaniu z poprzednikiem — modelem EfficientGrip Performance. Testowany rozmiar opony: 205/55R16 91V; samochód testowy: VW Golf 7; lokalizacja testu: otwarte drogi w Luksemburgu i Francji.

[2] O 20%/11 000 km większy przebieg w porównaniu do drugiego najlepszego testowanego konkurenta. Przebieg (tj. do momentu osiągnięcia dozwolonej granicy zużycia bieżnika) w porównaniu do czterech najnowszych modeli konkurentów w kategorii opon letnich z segmentu high performance (Michelin Primacy 4, Continental PremiumContact 6, Bridgestone Turanza T005, Pirelli Cinturato P7 Blue). Testy przeprowadziła w listopadzie 2019 r. organizacja TÜV SÜD Product Service GmbH na zlecenie spółki Goodyear. Testowany rozmiar opony: 205/55R16 91V; samochód testowy: VW Golf Mk7; lokalizacja testu: otwarte drogi w środkowych Niemczech. Numer raportu: 713171748. Pełny raport jest dostępny na stronie: https://www.goodyear.eu/en_gb/consumer/tire-test-reports/tire-test-reports-summer.html.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Polska uzależniona od leków z importu. To zagrożenie dla bezpieczeństwa lekowego kraju

Niespełna jedna trzecia sprzedawanych w Polsce leków jest produkowana w naszym kraju, podczas gdy średnia europejska to około 70 proc. Uzależnienie od importu jest poważnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa lekowego. Wzmocnieniu tego obszaru ma służyć jeden z konkursów w ramach KPO, który niedawno rozstrzygnęła Agencja Badań Medycznych. 112 mln zł trafi na wsparcie 22 projektów z obszaru innowacyjnych technologii biomedycznych. Jeden z nich dotyczy opracowania leków generycznych stosowanych w leczeniu POChP i astmy.

Robotyka i SI

Unia Europejska spóźniona w wyścigu AI. Eksperci apelują o szybsze inwestycje i zaprzestanie regulacji

– Decyzja o zainwestowaniu 200 mld euro w sztuczną inteligencję została podjęta zbyt późno – ocenia dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema. Jak podkreśla, Europa pozostaje w tyle za Stanami Zjednoczonymi i Chinami w zakresie innowacji. Kluczowe znaczenie ma teraz tempo i sposób dystrybucji środków – jeśli zostaną przekazane zbyt późno, efekty inwestycji mogą się stać nieaktualne w dynamicznie rozwijającym się świecie AI. Kolejne postulaty dotyczą zaprzestania regulacji i skupienia się na technologicznych niszach, w których jesteśmy liderami.

Sport

Rusza nowy sezon rowerów publicznych. Na ten element zrównoważonej mobilności stawia coraz więcej polskich miast [DEPESZA]

1 marca wystartował nowy sezon rowerów publicznych Nextbike. W tym roku mieszkańcy 80 polskich miast będą mieli do dyspozycji około 18 tys. rowerów. Szczególnym projektem będzie integracja działającego w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii Metroroweru z Kolejami Śląskimi, co stworzy jeden z pierwszych w Polsce systemów transportowych w modelu mobility as a service. – Miasta konsekwentnie rozwijają infrastrukturę rowerową, dostrzegając jej kluczową rolę w budowaniu zrównoważonego transportu – ocenia Tomasz Wojtkiewicz, prezes zarządu Grupy Nextbike.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.