Sterowiec Goodyear Blimp wraca do europejskiego motorsportu
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Dla wielu fanów Formuły 1 i Le Mans z lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych przylot sterowca Goodyear Blimp był zawsze niezapomnianym wydarzeniem. 35 lat od ostatniego wyścigu po tej stronie Atlantyku będzie można go znowu zobaczyć na jednej z najbardziej prestiżowych imprez motoryzacyjnych tego sezonu w Europie. Jego przylot stanowi element celebracji ponownego zaangażowania Goodyeara w europejskie i międzynarodowe sporty motorowe. Goodyear Blimp będzie towarzyszył bardzo oczekiwanemu powrotowi marki opon do 24-godzinnego wyścigu Le Mans, a następnie wyruszy na Nürburgring, gdzie będzie relacjonował zmagania WTCR – Puchar Świata FIA w Wyścigach Samochodów Turystycznych.
Sterowiec Goodyear Blimp to znany na całym świecie symbol, który od prawie stu lat jest ambasadorem amerykańskiej marki oponiarskiej. Pojawia się na niebie przy okazji historycznych imprez sportowych i kulturalnych, a latem tego roku powrócił do Europy.
Mike Rytokoski, dyrektor ds. marketingu Goodyear w Europie, powiedział: „Sterowiec Goodyear Blimp jest prawdziwym symbolem, który od prawie stu lat pobudza wyobraźnię kibiców i konsumentów na całym świecie, a przy tym ma ogromną rozpoznawalność. Jego ponowne pojawienie się w Europie było długo oczekiwane i stanowi doskonały sposób na uczczenie naszego powrotu do europejskiego i międzynarodowego sportu motorowego”.
Latający nad Europą sterowiec Goodyear Blimp to Zeppelin NT. Ten model to obecnie największy półsztywny sterowiec na świecie, o długości 75 metrów, szerokości prawie 19,5 metra i wysokości 17,4 metra.
Wrześniowy powrót sterowca Goodyear Blimp nad europejskie tory wyścigowe upamiętnia ponowne zaangażowanie Goodyeara w europejskie i międzynarodowe sporty motorowe, które zostało ogłoszone podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 2019 roku. Teraz Goodyear przygotowuje się do swojego pierwszego występu w najwyższej klasie wyścigów wytrzymałościowych w Le Mans. Wszystko to jest dodatkowo wspierane partnerstwem medialnym z Eurosportem, które obejmie transmisje telewizyjne i cyfrowe reklamy na wszystkich europejskich rynkach.
W Le Mans sterowiec Goodyear Blimp zapewni jedyny w swoim rodzaju bezpośredni przekaz telewizyjny akcji na torze widzianej z powietrza, ekscytujące loty pasażerskie dla gości, a także będzie pełnił rolę przykuwającego uwagę ambasadora marki Goodyear. Sterowiec będzie obecny również podczas zmagań na torze Nürburgring, gdzie w ramach 24-godzinnego weekendu wyścigowego będzie transmitował relację na żywo ze zmagań WTCR – Pucharu Świata FIA w Wyścigach Samochodów Turystycznych. WTCR reprezentuje najwyższy poziom światowych wyścigów w tej klasie, a Goodyear jest wyłącznym dostawcą opon do każdego ze startujących tam samochodów.
Goodyear Blimp to dokładnie ten sam model sterowca, co wykorzystywany przez markę w Stanach Zjednoczonych – tam Goodyear posiada trzy tego typu maszyny. Towarzyszą one dużym imprezom sportowym, takim jak NASCAR, dla którego Goodyear jest wyłącznym dostawcą opon, rozgrywki NBA, mecze futbolu amerykańskiego i zawody golfowe PGA.
Sterowiec Goodyear Blimp jest jednak dobrze znany w Europie. W latach 1972-1986 słynny sterowiec o nazwie „Europa” brał udział w wielu ważnych imprezach, od wydarzeń sportowych na najwyższym poziomie, takich jak 24-godzinny wyścig Le Mans, Grand Prix Niemiec i French Open, po najważniejsze wydarzenia kulturalne, w tym dwa brytyjskie wesela królewskie.
Świętujemy powrót Goodyeara do europejskich i międzynarodowych wyścigów
Ostatnie 12 miesięcy to pracowity okres dla zespołu Goodyear Racing. Pierwsza kampania rajdowych mistrzostw świata FIA (WEC) rozpoczęła się na Silverstone we wrześniu ubiegłego roku, a zakończy się w Bahrajnie w listopadzie 2020 r., po Le Mans.
Goodyear jest reprezentowany przez dwa całosezonowe zespoły startujące w klasie LMP2 – Jota Sport i Jackie Chan DC Racing – które zdobyły szereg miejsc na podium jadąc na oponach Goodyear Eagle F1 SuperSport, w tym zwycięstwo Jota Sport w czterogodzinnym wyścigu w Szanghaju w listopadzie ubiegłego roku. W Europejskiej Serii Le Mans (ELMS) na oponach amerykańskiego koncernu startuje kilka zespołów LMP2, a także każdy samochód z klasy LMGTE. Od 2021 r. Goodyear będzie wyłącznym dostawcą opon w kategorii LMP2 zarówno w WEC, jak i ELMS.
„Wyścigi długodystansowe są dla nas bardzo ważne przy opracowywaniu wiodących technologii opon" – kontynuuje Rytokoski. „Nasza niedawno wprowadzona na rynek linia opon Eagle F1 SuperSport jest ściśle powiązana z oponami wyścigowymi z Le Mans i Nürburgringu, a nowa opona Goodyear EfficientGrip Performance 2 odzwierciedla ducha wyścigów długodystansowych, zapewniając kierowcom szacunkowo o 50% dłuższe przebiegi niż jej poprzedniczka[1] i o 20% większe niż jej najbliższy testowany konkurent[2]”.
W ekscytującym świecie samochodów turystycznych Goodyear został w tym roku wyłącznym dostawcą opon zarówno do WTCR – Pucharu Świata FIA w Wyścigach Samochodów Turystycznych, jak i dla bardzo konkurencyjnych zawodów BTCC – Brytyjskich Mistrzostw w Wyścigach Samochodów Turystycznych. Sezon BTCC rozpoczął się na początku sierpnia, a kampania WTCR wystartowała z opóźnieniem we wrześniu.
Ponadto Goodyear jest także oficjalnym dostawcą opon dla PURE ETCR – fascynującej nowej serii wyścigów w pełni elektrycznych samochodów turystycznych, która rozpocznie się jeszcze w tym roku cyklem imprez demonstracyjnych. W mistrzostwach, które wyróżniają się innowacyjnością i przyszłościowym myśleniem o technologii, biorą udział najmocniejsze samochody turystyczne na świecie. To dla nich Goodyear opracował unikalną wersję bieżnikowanej opony wyścigowej Eagle F1 SuperSport, aby pomóc zmaksymalizować osiągi tych samochodowych bestii z napędem na tylne koła.
Te ekscytujące programy wyścigowe w Europie i na świecie uzupełniają ugruntowaną relację Goodyear z NASCAR i NHRA w Ameryce Północnej. Początki współpracy Goodyear z NASCAR sięgają lat 50. XX w., a od 1997 r. Goodyear jest wyłącznym dostawcą opon do trzech najważniejszych krajowych serii wyścigowych NASCAR.
[1] Test wewnętrzny. W porównaniu z poprzednikiem — modelem EfficientGrip Performance. Testowany rozmiar opony: 205/55R16 91V; samochód testowy: VW Golf 7; lokalizacja testu: otwarte drogi w Luksemburgu i Francji.
[2] O 20%/11 000 km większy przebieg w porównaniu do drugiego najlepszego testowanego konkurenta. Przebieg (tj. do momentu osiągnięcia dozwolonej granicy zużycia bieżnika) w porównaniu do czterech najnowszych modeli konkurentów w kategorii opon letnich z segmentu high performance (Michelin Primacy 4, Continental PremiumContact 6, Bridgestone Turanza T005, Pirelli Cinturato P7 Blue). Testy przeprowadziła w listopadzie 2019 r. organizacja TÜV SÜD Product Service GmbH na zlecenie spółki Goodyear. Testowany rozmiar opony: 205/55R16 91V; samochód testowy: VW Golf Mk7; lokalizacja testu: otwarte drogi w środkowych Niemczech. Numer raportu: 713171748. Pełny raport jest dostępny na stronie: https://www.goodyear.eu/en_gb/consumer/tire-test-reports/tire-test-reports-summer.html.

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać
Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.