Komunikaty PR

Sterowiec Goodyear Blimp wraca do Europy

2020-05-28  |  08:45
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.62 MB )

Kultowy symbol powraca. Po raz pierwszy od prawie dekady legendarny sterowiec Goodyear Blimp pojawi się nad Europą. Powrót sterowca jest najnowszą z serii działań wspierających biznes Goodyear na Starym Kontynencie. Wsparcie to obejmuje m.in. odświeżoną w ciągu ostatnich 18 miesięcy, wielokrotnie nagradzaną, europejską ofertę produktową, wprowadzenie możliwości bezpośrednich zakupów internetowych na wybranych europejskich rynkach, nawiązanie współpracy z nowymi partnerami medialnymi oraz powrót do międzynarodowego sportu motorowego. 


„Sterowiec Goodyear Blimp to prawdziwy symbol, który od prawie stu lat urzeka wyobraźnię konsumentów i entuzjastów w Stanach Zjednoczonych i na całym świecie” – powiedział Mike Rytokoski, wiceprezes i dyrektor ds. marketingu Goodyeara w Europie. „Jego długo oczekiwany powrót do Europy jest jednocześnie doskonałym sposobem na świętowanie naszego powrotu do sportów motorowych, nowego partnerstwa medialnego z Eurosportem oraz nowości produktowych”.


Latający nad Europą sterowiec Goodyear Blimp, model Zeppelin NT, obsługiwany będzie przez Deutsche Zeppelin-Reederei GmbH z siedzibą w Friedrichshafen w Niemczech. To najnowszy rozdział w prawie 100-letniej współpracy między Goodyear i Zeppelinem. 


Półsztywny sterowiec Zeppelin NT mierzy ponad 75 m długości – prawie trzy czwarte długości boiska do piłki nożnej – i prawie 18 m wysokości. Jest to ten sam model sterowca, co wykorzystywany przez markę w Stanach Zjednoczonych – tam Goodyear posiada trzy tego typu maszyny. Unosząc się nad Europą i zapewniając wyjątkowe relacje z najważniejszych wyścigów, będzie pełnił funkcję doskonałego ambasadora marki. Oprócz tego maszyna będzie wykonywała komercyjne loty (pasażerskie) na terenie Niemiec.


„Zeppelin jest dumny z tego, że może dalej rozwijać i poszerzać wieloletnią współpracę z Goodyearem” – powiedział Eckhard Breuer, CEO of Deutsche Zeppelin-Reederei GmbH. „Nie możemy się doczekać, aby dodać Europę do obszaru współpracy nadając naszym relacjom nowy, międzynarodowy wymiar”. 


Sterowiec Goodyear Blimp, częściej widywany w Stanach Zjednoczonych podczas dużych imprez sportowych, w tym wyścigów NASCAR, rozgrywek NBA i PGA, jest jednak dobrze znany w Europie. Po raz pierwszy przyleciał do Europy w marcu 1972 r., a w czerwcu tego samego roku wykonał dziewiczy lot do Cardington w Anglii. Słynny sterowiec nazywany wtedy ‘Europa’ wzbijał się w europejskie niebo przez kolejne 14 lat, biorąc udział w wielu ważnych wydarzeniach sportowych i kulturalnych, m.in. Grand Prix Niemiec na Nürburgringu w 1985 r., French Open na Rolland Garros w 1986 r., a nawet dwóch brytyjskich weselach królewskich, zanim w 1986 r. przeszedł na emeryturę. 


W kolejnych latach sterowce marki wracały na europejskie trasy, jednak lot próbny z Friedrichshafen to pierwszy lot sterowca Goodyear w Europie od 2012 r. 


W najbliższych tygodniach sterowiec marki będzie latał w rejonie Friedrichshafen i szerzej na terytorium Niemiec. Docelowo ma pokazywać z powietrza najważniejsze wyścigi rozgrywane w Europie, jakie pozostały w kalendarzu sportów motorowych na sezon 2020. 


Będzie to kolejny, znaczący impuls powrotu Goodyear do wyścigów międzynarodowych. Firma została już oficjalnym dostawcą opon do klasy LMP2 Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC), Europejskiej Serii Le Mans od sezonu 2021, Brytyjskich Mistrzostw Samochodów Turystycznych (BTCC) oraz za pośrednictwem nowego partnerstwa medialnego z czołowym europejskim nadawcą sportowym, Eurosport, dla Pucharu Świata Samochodów Turystycznych FIA (WTCR) oraz Pure ETCR, pierwszej serii wyścigów w pełni elektrycznych samochodów turystycznych wielu marek (umowa obowiązuje od sezonu 2020).

Zdjęcia sterowca są dostępne na stronie https://corporate.goodyear.com/en-US/media/gallery/blimps.html. 

Więcej informacji na temat powrotu sterowca Goodyear Blimp do Europy można znaleźć na stronie https://www.goodyear.eu/pl_pl/consumer/why-goodyear/blimp.html?utm_source=pr_activation&utm_medium=referral&utm_campaign=blimp, oraz na profilach marki na Facebooku, Twitterze i Instagramie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.