Toyota Bońkowscy przECOnała poznaniaków
18 tysięcy osób odwiedzających zieloną strefę oczyszczania powietrza, zmniejszenie ilości spalanego paliwa aż o 30% dzięki lekcjom z eco-drivingu, mniej samochodów na drogach i redukcja dwutlenku wydzielanego do atmosfery o blisko 70%, a także 350 słoików miodu zebranego z własnej pasieki na dachu salonu – co łączy wszystkie te proekologiczne postawy? Kampania dealera Toyota Bońkowscy „PrzECOnujemy Poznań, która w 2019 roku dotarła do 500 tys. osób, a więc co drugiego mieszkańca aglomeracji poznańskiej.
Rosnąca świadomość społeczeństwa na temat ekologii sprawia, że duże przedsiębiorstwa, podążając za tym ważnym trendem, chętnie angażują się w prośrodowiskowe aktywności. W trosce o wspólne dobro Bońkowscy zaaranżowali w swoim salonie zieloną strefę oczyszczania powietrza, przekonywali poznaniaków do eco-drivingu i stworzyli na dachu swojego budynku niewielką pasiekę. Poprzez takie działania dealer pokazał, że każdy globalny efekt zaczyna się od niewielkich, regionalnych przedsięwzięć.
Rośliny filtrujące powietrze
18 tysięcy mieszkańców Poznania i okolic oddychających czystszym powietrzem. To efekt akcji „Oddychaj pełną piersią w Toyota Bońkowscy”, która zainaugurowała cały projekt ekologiczny w stolicy Wielkopolski. 8 lutego w przestrzeni salonu dealera w Komornikach zaaranżowano strefę oczyszczania, w której każdy odwiedzający może usiąść pośród zielonych roślin, pooddychać specjalnie oczyszczonym powietrzem i zrelaksować się przy dźwiękach odprężającej muzyki. Do stworzenia strefy wykorzystano Epipremnum złociste, które naturalnie filtrują powietrze i redukują ilość szkodliwych substancji chemicznych. Kwiaty ustawiono na specjalnie przygotowanej ściance z drewna - cała instalacja jest więc wykonana w 100 procentach z materiałów naturalnych. – Codziennie ze strefy korzysta blisko 55 osób, co w skali roku daje tak imponujące efekty. Przedsięwzięcie ma zapraszać do podjęcia wyzwania oczyszczania i zainspirować poznaniaków do zadbania o czyste powietrze w swoim otoczeniu. W 2020 roku planujemy podobne instalacje na nieco większą skalę – podkreśla Dominika Bońkowska, współwłaścicielka salonu Toyota Bońkowscy.
Eco-driving i carpooling
Edukacja z zakresu eco-drivingu oraz stale rosnąca na drogach liczba ekologicznych i ekonomicznych aut, poprawia jakość środowiska i powietrza, a także zasobność portfeli. Specjaliści dowodzą, że możemy mówić o zmniejszeniu ilości spalanego paliwa nawet o 30%. Idąc więc śladem Europy Zachodniej i Skandynawii, uchodzących za pionierów w tej dziedzinie, salon Toyota Bońkowscy zorganizował zajęcia doszkalające z eco-drivingu, które cieszyły się wśród mieszkańców Wielkopolski ogromną popularnością. Na każde dostępne miejsca, zgłosiło się ponad 35 chętnych. Lekcje udowodniły, że zmiana kilku nawyków, wdrożona przez każdego, może przynieść globalne zmiany. Kontynuacją był konkurs szerzący idee carpoolingu, polegający na zwiększaniu liczby pasażerów w samochodzie przy jednoczesnym zmniejszaniu ilości aut na drodze. Przez 4 tygodnie, dzięki ograniczeniu ilości aut (zamiast 8 na drogi wyjechały 2 samochody), udało się zredukować ilość emisji spalin aż o 70%!
Pasieka na dachu salonu
Ule na dachu salonu zagościły pod koniec maja we współpracy z pasieką „Miód od Kulmy” z Nekli nieopodal Wrześni. Są odpowiedzią na drastyczne zmniejszenie populacji pszczół, co może stać się niedługo jednym z największych ekologicznych kataklizmów. Aby do tego nie dopuścić salon Toyota Bońkowscy stworzył niewielką pasiekę na dachu swojego budynku, która stała się domem dla pracowitych pszczelich rodzin, potrzebnych szczególnie w miastach. Od końca maja do września pszczoły pracowały na dachu, a klienci już w wakacje mieli okazję do posmakowania ich zbiorów. Bońkowscy rozdali odwiedzającym 350 słoików miodu (prawie 38 kg). We wrześniu rozpoczął się etap przygotowywania pszczół na czas zimy.
Lider proekologicznych rozwiązań
Toyota jest liderem w proekologicznych technologiach motoryzacyjnych i aktywnie wyznacza kierunek rozwoju całej branży. W najbliższych latach marka zamierza osiągnąć zerową emisję CO2 w nowych pojazdach zarówno przez cały cykl życia produktu, jak i w fabrykach. Ponadto, działa na rzecz odpowiedzialnego korzystania z zasobów naturalnych oraz kontroli recyklingu. – Toyota aktywnie wdraża liczne działania edukacyjno-informacyjne, zwiększając tym samym w społeczeństwie świadomość życia w zgodzie z naturą, nie tylko na poziomie globalnym, ale przede wszystkim lokalnym. Kolejny, 2020 rok nie będzie pod tym względnym inny. Chcemy w dalszym ciągu promować proekologiczne rozwiązania na regionalną skalę w ramach kampanii „przECOnujemy Poznań”, którymi mamy nadzieję zainspirować innych dealerów w całym kraju. To wyzwanie, którego z chęcią się podejmiemy – podsumowuje Dominika Bońkowska, współwłaścicielka salonu Toyota Bońkowscy.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

UE dąży do większej samodzielności w dostępie do surowców krytycznych. Częściowo pozyska je z recyklingu baterii
Zgodnie z aktem o surowcach krytycznych władze unijne dążą do zwiększenia niezależności w zakresie ich dostaw od Chin i innych krajów trzecich. Do 2030 roku ze źródeł zewnętrznych ma pochodzić nie więcej niż 65 proc. rocznego zużycia każdego z surowców. Z kolei 25 proc. ma pochodzić z recyklingu. – Te cele nie są nadambitne, bo recykling to relatywnie młoda część gospodarki, więc legislacja, która narzuca te poziomy odzysku i recyklingu to jedno, a realia to drugie – mówi Paweł Jarski, prezes zarządu Elemental Holding. Podkreśla jednak, że Europa ma duży potencjał w zwiększeniu odzysku i przetwarzania cennych surowców
Konsument
Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.
Edukacja
Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.