Komunikaty PR

Toyota Bońkowscy przECOnała poznaniaków

2020-01-08  |  09:45
Biuro prasowe

18 tysięcy osób odwiedzających zieloną strefę oczyszczania powietrza, zmniejszenie ilości spalanego paliwa aż o 30% dzięki lekcjom z eco-drivingu, mniej samochodów na drogach i redukcja dwutlenku wydzielanego do atmosfery o blisko 70%, a także 350 słoików miodu zebranego z własnej pasieki na dachu salonu – co łączy wszystkie te proekologiczne postawy? Kampania dealera Toyota Bońkowscy „PrzECOnujemy Poznań, która w 2019 roku dotarła do 500 tys. osób, a więc co drugiego mieszkańca aglomeracji poznańskiej.

Rosnąca świadomość społeczeństwa na temat ekologii sprawia, że duże przedsiębiorstwa, podążając za tym ważnym trendem, chętnie angażują się w prośrodowiskowe aktywności.  W trosce o wspólne dobro Bońkowscy zaaranżowali w swoim salonie zieloną strefę oczyszczania powietrza, przekonywali poznaniaków do eco-drivingu i stworzyli na dachu swojego budynku niewielką pasiekę. Poprzez takie działania dealer pokazał, że każdy globalny efekt zaczyna się od niewielkich, regionalnych przedsięwzięć.

Rośliny filtrujące powietrze

18 tysięcy mieszkańców Poznania i okolic oddychających czystszym powietrzem. To efekt akcji  „Oddychaj pełną piersią w Toyota Bońkowscy”, która zainaugurowała cały projekt ekologiczny w stolicy Wielkopolski. 8 lutego w przestrzeni salonu dealera w Komornikach zaaranżowano strefę oczyszczania, w której każdy odwiedzający może usiąść pośród zielonych roślin, pooddychać specjalnie oczyszczonym powietrzem i zrelaksować się przy dźwiękach odprężającej muzyki. Do stworzenia strefy wykorzystano Epipremnum złociste, które naturalnie filtrują powietrze i redukują ilość szkodliwych substancji chemicznych. Kwiaty ustawiono na specjalnie przygotowanej ściance z drewna - cała instalacja jest więc wykonana w 100 procentach z materiałów naturalnych. – Codziennie ze strefy korzysta blisko 55 osób, co w skali roku daje tak imponujące efekty. Przedsięwzięcie ma zapraszać do podjęcia wyzwania oczyszczania i zainspirować poznaniaków do zadbania o czyste powietrze w swoim otoczeniu. W 2020 roku planujemy podobne instalacje na nieco większą skalę – podkreśla Dominika Bońkowska, współwłaścicielka salonu Toyota Bońkowscy.

Eco-driving i carpooling

Edukacja z zakresu eco-drivingu oraz stale rosnąca na drogach liczba ekologicznych i ekonomicznych aut, poprawia jakość środowiska i powietrza, a także zasobność portfeli. Specjaliści dowodzą, że możemy mówić o zmniejszeniu ilości spalanego paliwa nawet o 30%. Idąc więc śladem Europy Zachodniej i Skandynawii, uchodzących za pionierów w tej dziedzinie, salon Toyota Bońkowscy zorganizował zajęcia doszkalające z eco-drivingu, które cieszyły się wśród mieszkańców Wielkopolski ogromną popularnością. Na każde dostępne miejsca, zgłosiło się ponad 35 chętnych. Lekcje udowodniły, że zmiana kilku nawyków, wdrożona przez każdego, może przynieść globalne zmiany. Kontynuacją był konkurs szerzący idee carpoolingu, polegający na zwiększaniu liczby pasażerów w samochodzie przy jednoczesnym zmniejszaniu ilości aut na drodze. Przez 4 tygodnie, dzięki ograniczeniu ilości aut (zamiast 8 na drogi wyjechały 2 samochody), udało się zredukować ilość emisji spalin aż o 70%!

Pasieka na dachu salonu

Ule na dachu salonu zagościły pod koniec maja we współpracy z pasieką „Miód od Kulmy” z Nekli nieopodal Wrześni. Są odpowiedzią na drastyczne zmniejszenie populacji pszczół, co może stać się niedługo  jednym z największych ekologicznych kataklizmów. Aby do tego nie dopuścić salon Toyota Bońkowscy stworzył niewielką pasiekę na dachu swojego budynku, która stała się domem dla pracowitych pszczelich rodzin, potrzebnych szczególnie w miastach. Od końca maja do września pszczoły pracowały na dachu, a klienci już w wakacje mieli okazję do posmakowania ich zbiorów. Bońkowscy rozdali odwiedzającym 350 słoików miodu (prawie 38 kg). We wrześniu rozpoczął się etap przygotowywania pszczół na czas zimy.

Lider proekologicznych rozwiązań

Toyota jest liderem w proekologicznych technologiach motoryzacyjnych i aktywnie wyznacza kierunek rozwoju całej branży. W najbliższych latach marka zamierza osiągnąć zerową emisję CO2 w nowych pojazdach zarówno przez cały cykl życia produktu, jak i w fabrykach. Ponadto, działa na rzecz odpowiedzialnego korzystania z zasobów naturalnych oraz kontroli recyklingu. – Toyota aktywnie wdraża liczne działania edukacyjno-informacyjne, zwiększając tym samym w społeczeństwie świadomość życia w zgodzie z naturą, nie tylko na poziomie globalnym, ale przede wszystkim lokalnym. Kolejny, 2020 rok nie będzie pod tym względnym inny. Chcemy w dalszym ciągu promować proekologiczne rozwiązania na regionalną skalę w ramach kampanii „przECOnujemy Poznań”, którymi mamy nadzieję zainspirować innych dealerów w całym kraju. To wyzwanie, którego z chęcią się podejmiemy – podsumowuje Dominika Bońkowska, współwłaścicielka salonu Toyota Bońkowscy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

IT i technologie

W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

Edukacja

Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami

Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.

Fundusze unijne

Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty

Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.