Toyota Bońkowscy przECOnała poznaniaków
18 tysięcy osób odwiedzających zieloną strefę oczyszczania powietrza, zmniejszenie ilości spalanego paliwa aż o 30% dzięki lekcjom z eco-drivingu, mniej samochodów na drogach i redukcja dwutlenku wydzielanego do atmosfery o blisko 70%, a także 350 słoików miodu zebranego z własnej pasieki na dachu salonu – co łączy wszystkie te proekologiczne postawy? Kampania dealera Toyota Bońkowscy „PrzECOnujemy Poznań, która w 2019 roku dotarła do 500 tys. osób, a więc co drugiego mieszkańca aglomeracji poznańskiej.
Rosnąca świadomość społeczeństwa na temat ekologii sprawia, że duże przedsiębiorstwa, podążając za tym ważnym trendem, chętnie angażują się w prośrodowiskowe aktywności. W trosce o wspólne dobro Bońkowscy zaaranżowali w swoim salonie zieloną strefę oczyszczania powietrza, przekonywali poznaniaków do eco-drivingu i stworzyli na dachu swojego budynku niewielką pasiekę. Poprzez takie działania dealer pokazał, że każdy globalny efekt zaczyna się od niewielkich, regionalnych przedsięwzięć.
Rośliny filtrujące powietrze
18 tysięcy mieszkańców Poznania i okolic oddychających czystszym powietrzem. To efekt akcji „Oddychaj pełną piersią w Toyota Bońkowscy”, która zainaugurowała cały projekt ekologiczny w stolicy Wielkopolski. 8 lutego w przestrzeni salonu dealera w Komornikach zaaranżowano strefę oczyszczania, w której każdy odwiedzający może usiąść pośród zielonych roślin, pooddychać specjalnie oczyszczonym powietrzem i zrelaksować się przy dźwiękach odprężającej muzyki. Do stworzenia strefy wykorzystano Epipremnum złociste, które naturalnie filtrują powietrze i redukują ilość szkodliwych substancji chemicznych. Kwiaty ustawiono na specjalnie przygotowanej ściance z drewna - cała instalacja jest więc wykonana w 100 procentach z materiałów naturalnych. – Codziennie ze strefy korzysta blisko 55 osób, co w skali roku daje tak imponujące efekty. Przedsięwzięcie ma zapraszać do podjęcia wyzwania oczyszczania i zainspirować poznaniaków do zadbania o czyste powietrze w swoim otoczeniu. W 2020 roku planujemy podobne instalacje na nieco większą skalę – podkreśla Dominika Bońkowska, współwłaścicielka salonu Toyota Bońkowscy.
Eco-driving i carpooling
Edukacja z zakresu eco-drivingu oraz stale rosnąca na drogach liczba ekologicznych i ekonomicznych aut, poprawia jakość środowiska i powietrza, a także zasobność portfeli. Specjaliści dowodzą, że możemy mówić o zmniejszeniu ilości spalanego paliwa nawet o 30%. Idąc więc śladem Europy Zachodniej i Skandynawii, uchodzących za pionierów w tej dziedzinie, salon Toyota Bońkowscy zorganizował zajęcia doszkalające z eco-drivingu, które cieszyły się wśród mieszkańców Wielkopolski ogromną popularnością. Na każde dostępne miejsca, zgłosiło się ponad 35 chętnych. Lekcje udowodniły, że zmiana kilku nawyków, wdrożona przez każdego, może przynieść globalne zmiany. Kontynuacją był konkurs szerzący idee carpoolingu, polegający na zwiększaniu liczby pasażerów w samochodzie przy jednoczesnym zmniejszaniu ilości aut na drodze. Przez 4 tygodnie, dzięki ograniczeniu ilości aut (zamiast 8 na drogi wyjechały 2 samochody), udało się zredukować ilość emisji spalin aż o 70%!
Pasieka na dachu salonu
Ule na dachu salonu zagościły pod koniec maja we współpracy z pasieką „Miód od Kulmy” z Nekli nieopodal Wrześni. Są odpowiedzią na drastyczne zmniejszenie populacji pszczół, co może stać się niedługo jednym z największych ekologicznych kataklizmów. Aby do tego nie dopuścić salon Toyota Bońkowscy stworzył niewielką pasiekę na dachu swojego budynku, która stała się domem dla pracowitych pszczelich rodzin, potrzebnych szczególnie w miastach. Od końca maja do września pszczoły pracowały na dachu, a klienci już w wakacje mieli okazję do posmakowania ich zbiorów. Bońkowscy rozdali odwiedzającym 350 słoików miodu (prawie 38 kg). We wrześniu rozpoczął się etap przygotowywania pszczół na czas zimy.
Lider proekologicznych rozwiązań
Toyota jest liderem w proekologicznych technologiach motoryzacyjnych i aktywnie wyznacza kierunek rozwoju całej branży. W najbliższych latach marka zamierza osiągnąć zerową emisję CO2 w nowych pojazdach zarówno przez cały cykl życia produktu, jak i w fabrykach. Ponadto, działa na rzecz odpowiedzialnego korzystania z zasobów naturalnych oraz kontroli recyklingu. – Toyota aktywnie wdraża liczne działania edukacyjno-informacyjne, zwiększając tym samym w społeczeństwie świadomość życia w zgodzie z naturą, nie tylko na poziomie globalnym, ale przede wszystkim lokalnym. Kolejny, 2020 rok nie będzie pod tym względnym inny. Chcemy w dalszym ciągu promować proekologiczne rozwiązania na regionalną skalę w ramach kampanii „przECOnujemy Poznań”, którymi mamy nadzieję zainspirować innych dealerów w całym kraju. To wyzwanie, którego z chęcią się podejmiemy – podsumowuje Dominika Bońkowska, współwłaścicielka salonu Toyota Bońkowscy.
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny
Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.
Firma
Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.
Prawo
Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.