Toyota Corolla - ulubiona hybryda polskich kierowców
Instytut Samar wskazał najpopularniejsze modele hybrydowe pierwszej połowy 2020 roku. Na pierwszym miejscu znalazła się Toyota Corolla Hybrid, której sprzedaż osiągnęła w ciągu sześciu miesięcy tego roku 4 422 egzemplarze. Sprawdzamy, co mogło przekonać polskich kierowców do kompaktowej hybrydy Toyoty.
Rynek elektromobilności istnieje w Polsce od 2004 roku, kiedy Toyota rozpoczęła w naszym kraju sprzedaż Priusa drugiej generacji. Od samego początku aż do dzisiaj Toyota sprzedaje najwięcej samochodów hybrydowych w Polsce. Dziś łączna liczba hybryd, które opuściły salony tej marki, sięga niemal 90 tysięcy aut.
Podobnie sytuacja wygląda w rankingu najpopularniejszych hybrydowych modeli. Co roku pierwsze miejsce zajmuje jeden z produktów Toyoty – przez pierwsze lata był to Prius, następnie krótko Yaris, szybko prześcignięty przez Aurisa. W 2017 roku zdetronizował go crossover Toyota C-HR, który z kolei w 2019 roku musiał uznać pierwszeństwo nowej generacji Corolli z napędem hybrydowym.
Nowa Corolla to kompaktowy model zbudowany na modułowej platformie TNGA, dostępny z trzema rodzajami nadwozia – hatchback, kombi i sedan. Trzecia z tych opcji nieco się różni od dwóch pozostałych. Ma wydłużoną maskę i inną gamę napędów.
Skoro o napędach mowa, Corolla wprowadziła do oferty kompaktów Toyoty duże zmiany. Co prawda już Auris w ostatnim okresie swojej obecności na rynku pozbył się z gamy silników wszystkich diesli, ale nowoczesność gamy napędowej Corolli jest trudna do przeoczenia. Bazowym silnikiem Corolli hatchback i TS Kombi jest turbodoładowany benzynowy motor 1,2 l, który w Aurisie był opcją z wyższej półki. Wolnossąca benzyna 1.6 jest dostępna tylko dla wersji sedan. Jednak Corolla to przede wszystkim hybryda, o czym świadczy największa popularność 122-konnego napędu hybrydowego z silnikiem 1.8. Co więcej, Corolla jest pierwszym modelem w Polsce oferowanym z dwoma układami hybrydowymi do wyboru. Drugi z nich to bardzo mocna, 184-konna wersja z silnikiem 2,0 l, która rozpędza się do setki w 7,9 s, dostępna dla nadwozia hatchback i TS Kombi.
Obie hybrydy spalają wyraźnie mniej paliwa od wersji benzynowych, a pod względem emisji CO2 Corolla w każdej odmianie nadwozia może zejść nawet poniżej 100 g/km. Auto z napędem 1.8 zużywa od 4,3 l/100 km wg WLTP, bez względu na rodzaj nadwozia, zaś w mocniejszej wersji 2.0 od 4,7 l/100 km wg WLTP.
Wnętrze dzięki platformie TNGA zyskało w porównaniu z Aurisem na przestronności, komforcie i ergonomii. Wygodne fotele są ustawione niżej i zapewniają bardziej naturalną pozycję. Nowy system Human-Machine Interface integruje pracę 7-calowego wyświetlacza z efektem 3D między zegarami, 10-calowego wyświetlacza Head-up Display na przedniej szybie i 8-calowego ekranu dotykowego na konsoli centralnej. Jeśli chodzi o system multimedialny, to można go rozbudować o wysokiej klasy zestaw audio marki JBL. Nie brakuje też takich gadżetów jak bezprzewodowa ładowarka do telefonu, główne światła LED, bezdotykowe otwieranie klapy bagażnika ruchem stopy czy inteligentny asystent parkowania SIPA z funkcją automatycznego hamowania.
Pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego drugiej generacji w standardzie zawiera układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów (PCS), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z funkcją powrotu na tor jazdy (LDA) lub asystent utrzymania pasa ruchu (LTA), a także automatyczne światła drogowe (AHB), układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA), system wykrywania zmęczenia kierowcy (SWS) oraz system automatycznego powiadamiania ratunkowego eCall. W wyższych wersjach wyposażenia lub pakietach dodatkowych pojawiają się kolejne udogodnienia – system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM), system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA), układ detekcji przeszkód zwiększający bezpieczeństwo podczas manewrowania (ICS), a nawet system aktywnego zawieszenia pojazdu o dynamicznie regulowanej charakterystyce amortyzatorów. Jeśli dodamy do tego jeszcze możliwość zakupu wersji specjalnych – czyli usportowionej Corolli GR Sport i ułatwiającej jazdę poza asfaltem Corolli TS Kombi TREK, mamy komplet mocnych stron hybrydowej Corolli.
Corolla 12. generacji zadebiutowała w Polsce w kwietniu 2019 roku i już w maju, w ujęciu miesięcznym stała się najpopularniejszym samochodem w Polsce. Do dziś, choć minął ponad rok, w niemal każdym kolejnym miesiącu Corolla uzyskuje najwyższą liczbę rejestracji w kraju. Ogromny sukces kompaktowej Toyoty ułatwił wersji hybrydowej awans na pierwsze miejsce w rankingu zelektryfikowanych aut. Jak podaje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, w pierwszej połowie 2020 roku zarejestrowano w Polsce 4 422 egzemplarze hybrydowej Corolli, co stawia ją na niezagrożonym pierwszym miejscu. Zajmująca drugą pozycję Toyota C-HR zanotowała 2 593 rejestracje. W pierwszej piątce najczęściej wybieranych zelektryfikowanych samochodów znajdują się wyłącznie Toyoty (obok Corolli i C-HR, także RAV4, Camry i Yaris) i dopiero na szóstej pozycji pojawia się Lexus CT, zaś na siódmej Kia Niro.
Ulepszony czytnik najazdowy Goodyear CheckPoint do dokładniejszej kontroli opon
Kolejna edycja Formula Student Poland za nami! FORVIA sponsorem wydarzenia
Nowe Audi Q6 e-tron na oponach Goodyear
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Wejście Ukrainy do UE może zająć jeszcze długie lata. Miałoby ono duży wpływ na polskie rolnictwo i rynek pracy
Akcesja Ukrainy do UE będzie oznaczać duże zmiany dla polskiego rolnictwa i potencjalne problemy na rynku pracy. Z drugiej strony to też szansa dla polskich przedsiębiorców, którzy mogą wziąć udział w powojennej odbudowie tego kraju. Jednak polski rząd powinien wykazać w tym celu aktywniejszą postawę i poprawić relacje z Ukrainą, które w ostatnim czasie uległy pogorszeniu – ocenia Marek Budzisz, ekspert ds. Rosji i obszarów postsowieckich w Strategy and Future.
Media i PR
Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
Digital marketing rośnie w siłę, a w branży widać w tej chwili kilka mocnych trendów, które mają potencjał do rewolucjonizowania sposobu działania agencji i ich klientów. Najważniejszym z nich jest coraz szersze wykorzystanie technologii – przede wszystkim sztucznej inteligencji, która wprowadza duże zmiany w komunikacji marek z konsumentami i wpływa na strategie reklamowe, a wiele agencji już korzysta z niej w codziennej pracy. – Pełne wykorzystanie potencjału AI wymaga jednak połączenia tej technologii z ekspercką wiedzą. To pozwala nam tworzyć coraz bardziej efektywne rozwiązania – wskazuje Adam Oskaldowicz, partner i prezes Performance Group.
Nauka
Miliard euro ze środków unijnych na rozwój technologii kosmicznych. Z programu Cassini skorzystało już ponad 600 europejskich firm
Rośnie potencjał branży kosmicznej, a w jego zagospodarowaniu pomaga uruchomiony trzy lata temu przez Komisję Europejską program Cassini. To inicjatywa, która ma wspierać przedsiębiorstwa z branży kosmicznej na każdym etapie rozwoju, również początkujących pomysłodawców. Na rozwój przedsiębiorczości kosmicznej trafiło już miliard euro. – Przez trzy lata wsparliśmy już ponad 600 firm, z tego kilka z Polski. Wartości tych spółek wzrosły przez ostatnie kilka lat ponad 18-krotnie – mówi Justyna Redełkiewicz z Agencji Unii Europejskiej ds. Programu Kosmicznego (EUSPA).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.