Komunikaty PR

Toyota Corolla - ulubiona hybryda polskich kierowców

2020-08-10  |  12:30
Biuro prasowe

Instytut Samar wskazał najpopularniejsze modele hybrydowe pierwszej połowy 2020 roku. Na pierwszym miejscu znalazła się Toyota Corolla Hybrid, której sprzedaż osiągnęła w ciągu sześciu miesięcy tego roku 4 422 egzemplarze. Sprawdzamy, co mogło przekonać polskich kierowców do kompaktowej hybrydy Toyoty.

 

Rynek elektromobilności istnieje w Polsce od 2004 roku, kiedy Toyota rozpoczęła w naszym kraju sprzedaż Priusa drugiej generacji. Od samego początku aż do dzisiaj Toyota sprzedaje najwięcej samochodów hybrydowych w Polsce. Dziś łączna liczba hybryd, które opuściły salony tej marki, sięga niemal 90 tysięcy aut.

Podobnie sytuacja wygląda w rankingu najpopularniejszych hybrydowych modeli. Co roku pierwsze miejsce zajmuje jeden z produktów Toyoty – przez pierwsze lata był to Prius, następnie krótko Yaris, szybko prześcignięty przez Aurisa. W 2017 roku zdetronizował go crossover Toyota C-HR, który z kolei w 2019 roku musiał uznać pierwszeństwo nowej generacji Corolli z napędem hybrydowym.

Nowa Corolla to kompaktowy model zbudowany na modułowej platformie TNGA, dostępny z trzema rodzajami nadwozia – hatchback, kombi i sedan. Trzecia z tych opcji nieco się różni od dwóch pozostałych. Ma wydłużoną maskę i inną gamę napędów.

Skoro o napędach mowa, Corolla wprowadziła do oferty kompaktów Toyoty duże zmiany. Co prawda już Auris w ostatnim okresie swojej obecności na rynku pozbył się z gamy silników wszystkich diesli, ale nowoczesność gamy napędowej Corolli jest trudna do przeoczenia. Bazowym silnikiem Corolli hatchback i TS Kombi jest turbodoładowany benzynowy motor 1,2 l, który w Aurisie był opcją z wyższej półki. Wolnossąca benzyna 1.6 jest dostępna tylko dla wersji sedan. Jednak Corolla to przede wszystkim hybryda, o czym świadczy największa popularność 122-konnego napędu hybrydowego z silnikiem 1.8. Co więcej, Corolla jest pierwszym modelem w Polsce oferowanym z dwoma układami hybrydowymi do wyboru. Drugi z nich to bardzo mocna, 184-konna wersja z silnikiem 2,0 l, która rozpędza się do setki w 7,9 s, dostępna dla nadwozia hatchback i TS Kombi.

Obie hybrydy spalają wyraźnie mniej paliwa od wersji benzynowych, a pod względem emisji CO2 Corolla w każdej odmianie nadwozia może zejść nawet poniżej 100 g/km. Auto z napędem 1.8 zużywa od 4,3 l/100 km wg WLTP, bez względu na rodzaj nadwozia, zaś w mocniejszej wersji 2.0 od 4,7 l/100 km wg WLTP.

Wnętrze dzięki platformie TNGA zyskało w porównaniu z Aurisem na przestronności, komforcie i ergonomii. Wygodne fotele są ustawione niżej i zapewniają bardziej naturalną pozycję. Nowy system Human-Machine Interface integruje pracę 7-calowego wyświetlacza z efektem 3D między zegarami, 10-calowego wyświetlacza Head-up Display na przedniej szybie i 8-calowego ekranu dotykowego na konsoli centralnej. Jeśli chodzi o system multimedialny, to można go rozbudować o wysokiej klasy zestaw audio marki JBL. Nie brakuje też takich gadżetów jak bezprzewodowa ładowarka do telefonu, główne światła LED, bezdotykowe otwieranie klapy bagażnika ruchem stopy czy inteligentny asystent parkowania SIPA z funkcją automatycznego hamowania.

Pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego drugiej generacji w standardzie zawiera układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów (PCS), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z funkcją powrotu na tor jazdy (LDA) lub asystent utrzymania pasa ruchu (LTA), a także automatyczne światła drogowe (AHB), układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA), system wykrywania zmęczenia kierowcy (SWS) oraz system automatycznego powiadamiania ratunkowego eCall. W wyższych wersjach wyposażenia lub pakietach dodatkowych pojawiają się kolejne udogodnienia – system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM), system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA), układ detekcji przeszkód zwiększający bezpieczeństwo podczas manewrowania (ICS), a nawet system aktywnego zawieszenia pojazdu o dynamicznie regulowanej charakterystyce amortyzatorów. Jeśli dodamy do tego jeszcze możliwość zakupu wersji specjalnych – czyli usportowionej Corolli GR Sport i ułatwiającej jazdę poza asfaltem Corolli TS Kombi TREK, mamy komplet mocnych stron hybrydowej Corolli.

Corolla 12. generacji zadebiutowała w Polsce w kwietniu 2019 roku i już w maju, w ujęciu miesięcznym stała się najpopularniejszym samochodem w Polsce. Do dziś, choć minął ponad rok, w niemal każdym kolejnym miesiącu Corolla uzyskuje najwyższą liczbę rejestracji w kraju. Ogromny sukces kompaktowej Toyoty ułatwił wersji hybrydowej awans na pierwsze miejsce w rankingu zelektryfikowanych aut. Jak podaje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, w pierwszej połowie 2020 roku zarejestrowano w Polsce 4 422 egzemplarze hybrydowej Corolli, co stawia ją na niezagrożonym pierwszym miejscu. Zajmująca drugą pozycję Toyota C-HR zanotowała 2 593 rejestracje. W pierwszej piątce najczęściej wybieranych zelektryfikowanych samochodów znajdują się wyłącznie Toyoty (obok Corolli i C-HR, także RAV4, Camry i Yaris) i dopiero na szóstej pozycji pojawia się Lexus CT, zaś na siódmej Kia Niro.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Polsko-brytyjska współpraca gospodarcza nabiera rozpędu. Dobre perspektywy dla wspólnych projektów energetycznych i obronnych

Pomimo brexitu relacje handlowe między Polską a Wielką Brytanią nie tylko się utrzymały, ale też nabrały nowej dynamiki. W 2023 roku wartość wymiany towarów i usług osiągnęła rekordowe 36,4 mld euro – wynika z raportu Brytyjsko-Polskiej Izby Handlowej. Rosną także obustronne inwestycje. W Polsce działa już ponad 1,4 tys. firm z kapitałem brytyjskim zatrudniających 113 tys. osób. Również polskie firmy coraz częściej eksplorują rynek brytyjski. Szczególnie dynamicznie rozwija się współpraca w sektorach strategicznych energetycznym, obronnym, technologicznym i finansowym.

Transport

Dziennie policjanci zatrzymują średnio 69 osób z zakazem prowadzenia pojazdów. Trwają prace nad zaostrzeniem przepisów dla kierowców

W 2024 roku policjanci przeprowadzili ponad 16 mln badań na zawartość alkoholu w organizmie i zatrzymali 91,3 tys. nietrzeźwych kierujących. W 2022 roku, przy mniejszej liczbie kontroli, było ich niemal 104,5 tys. Spadek jest zauważalny, ale problem wciąż jest poważny. Dodatkowo 16,5 tys. osób naruszyło sądowy zakaz prowadzenia pojazdów, a 8,2 tys. nie zastosowało się do decyzji o cofnięciu uprawnień do kierowania. Trwają prace nad przepisami, które zaostrzą kary w tym obszarze.

Handel

Branża AGD podnosi się po trudnym okresie. Liczy na wsparcie w walce z silną konkurencją z Chin

Polska jest nadal największym producentem sprzętu AGD w UE, ale traci na znaczeniu pod wpływem silnej konkurencji z krajów trzecich, przede wszystkim Chin. Ostatnie dwa lata były trudne dla branży, wciąż pojawiają się nowe zagrożenia, ale – jak podkreślają jej przedstawiciele – widać światełko w tunelu. Producenci AGD liczą na pozytywny wpływ deregulacji, również w obszarze środowiskowym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.