Komunikaty PR

Toyota Corolla - ulubiona hybryda polskich kierowców

2020-08-10  |  12:30
Biuro prasowe

Instytut Samar wskazał najpopularniejsze modele hybrydowe pierwszej połowy 2020 roku. Na pierwszym miejscu znalazła się Toyota Corolla Hybrid, której sprzedaż osiągnęła w ciągu sześciu miesięcy tego roku 4 422 egzemplarze. Sprawdzamy, co mogło przekonać polskich kierowców do kompaktowej hybrydy Toyoty.

 

Rynek elektromobilności istnieje w Polsce od 2004 roku, kiedy Toyota rozpoczęła w naszym kraju sprzedaż Priusa drugiej generacji. Od samego początku aż do dzisiaj Toyota sprzedaje najwięcej samochodów hybrydowych w Polsce. Dziś łączna liczba hybryd, które opuściły salony tej marki, sięga niemal 90 tysięcy aut.

Podobnie sytuacja wygląda w rankingu najpopularniejszych hybrydowych modeli. Co roku pierwsze miejsce zajmuje jeden z produktów Toyoty – przez pierwsze lata był to Prius, następnie krótko Yaris, szybko prześcignięty przez Aurisa. W 2017 roku zdetronizował go crossover Toyota C-HR, który z kolei w 2019 roku musiał uznać pierwszeństwo nowej generacji Corolli z napędem hybrydowym.

Nowa Corolla to kompaktowy model zbudowany na modułowej platformie TNGA, dostępny z trzema rodzajami nadwozia – hatchback, kombi i sedan. Trzecia z tych opcji nieco się różni od dwóch pozostałych. Ma wydłużoną maskę i inną gamę napędów.

Skoro o napędach mowa, Corolla wprowadziła do oferty kompaktów Toyoty duże zmiany. Co prawda już Auris w ostatnim okresie swojej obecności na rynku pozbył się z gamy silników wszystkich diesli, ale nowoczesność gamy napędowej Corolli jest trudna do przeoczenia. Bazowym silnikiem Corolli hatchback i TS Kombi jest turbodoładowany benzynowy motor 1,2 l, który w Aurisie był opcją z wyższej półki. Wolnossąca benzyna 1.6 jest dostępna tylko dla wersji sedan. Jednak Corolla to przede wszystkim hybryda, o czym świadczy największa popularność 122-konnego napędu hybrydowego z silnikiem 1.8. Co więcej, Corolla jest pierwszym modelem w Polsce oferowanym z dwoma układami hybrydowymi do wyboru. Drugi z nich to bardzo mocna, 184-konna wersja z silnikiem 2,0 l, która rozpędza się do setki w 7,9 s, dostępna dla nadwozia hatchback i TS Kombi.

Obie hybrydy spalają wyraźnie mniej paliwa od wersji benzynowych, a pod względem emisji CO2 Corolla w każdej odmianie nadwozia może zejść nawet poniżej 100 g/km. Auto z napędem 1.8 zużywa od 4,3 l/100 km wg WLTP, bez względu na rodzaj nadwozia, zaś w mocniejszej wersji 2.0 od 4,7 l/100 km wg WLTP.

Wnętrze dzięki platformie TNGA zyskało w porównaniu z Aurisem na przestronności, komforcie i ergonomii. Wygodne fotele są ustawione niżej i zapewniają bardziej naturalną pozycję. Nowy system Human-Machine Interface integruje pracę 7-calowego wyświetlacza z efektem 3D między zegarami, 10-calowego wyświetlacza Head-up Display na przedniej szybie i 8-calowego ekranu dotykowego na konsoli centralnej. Jeśli chodzi o system multimedialny, to można go rozbudować o wysokiej klasy zestaw audio marki JBL. Nie brakuje też takich gadżetów jak bezprzewodowa ładowarka do telefonu, główne światła LED, bezdotykowe otwieranie klapy bagażnika ruchem stopy czy inteligentny asystent parkowania SIPA z funkcją automatycznego hamowania.

Pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego drugiej generacji w standardzie zawiera układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów (PCS), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z funkcją powrotu na tor jazdy (LDA) lub asystent utrzymania pasa ruchu (LTA), a także automatyczne światła drogowe (AHB), układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA), system wykrywania zmęczenia kierowcy (SWS) oraz system automatycznego powiadamiania ratunkowego eCall. W wyższych wersjach wyposażenia lub pakietach dodatkowych pojawiają się kolejne udogodnienia – system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM), system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA), układ detekcji przeszkód zwiększający bezpieczeństwo podczas manewrowania (ICS), a nawet system aktywnego zawieszenia pojazdu o dynamicznie regulowanej charakterystyce amortyzatorów. Jeśli dodamy do tego jeszcze możliwość zakupu wersji specjalnych – czyli usportowionej Corolli GR Sport i ułatwiającej jazdę poza asfaltem Corolli TS Kombi TREK, mamy komplet mocnych stron hybrydowej Corolli.

Corolla 12. generacji zadebiutowała w Polsce w kwietniu 2019 roku i już w maju, w ujęciu miesięcznym stała się najpopularniejszym samochodem w Polsce. Do dziś, choć minął ponad rok, w niemal każdym kolejnym miesiącu Corolla uzyskuje najwyższą liczbę rejestracji w kraju. Ogromny sukces kompaktowej Toyoty ułatwił wersji hybrydowej awans na pierwsze miejsce w rankingu zelektryfikowanych aut. Jak podaje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, w pierwszej połowie 2020 roku zarejestrowano w Polsce 4 422 egzemplarze hybrydowej Corolli, co stawia ją na niezagrożonym pierwszym miejscu. Zajmująca drugą pozycję Toyota C-HR zanotowała 2 593 rejestracje. W pierwszej piątce najczęściej wybieranych zelektryfikowanych samochodów znajdują się wyłącznie Toyoty (obok Corolli i C-HR, także RAV4, Camry i Yaris) i dopiero na szóstej pozycji pojawia się Lexus CT, zaś na siódmej Kia Niro.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Kolejna edycja Formula Student Poland za nami! FORVIA sponsorem wydarzenia Biuro prasowe
2024-09-12 | 09:00

Kolejna edycja Formula Student Poland za nami! FORVIA sponsorem wydarzenia

Pod koniec sierpnia br., na torze Autodromu Słomczyn, po raz drugi w Polsce odbyły się prestiżowe zawody Formula Student. Wydarzenie dedykowane młodym inżynierom i pasjonatom motoryzacji,
Motoryzacja Nowe Audi Q6 e-tron na oponach Goodyear
2024-09-05 | 11:50

Nowe Audi Q6 e-tron na oponach Goodyear

Opony Goodyear zostały wybrane jako fabryczne wyposażenie nowego, w pełni elektrycznego SUV-a premium Audi Q6 e-tron. Homologowane modele opon z serii Eagle F1 Asymmetric (lato) i UltraGrip
Motoryzacja PETRONAS powraca na targi Automechanika 2024
2024-09-05 | 11:00

PETRONAS powraca na targi Automechanika 2024

PETRONAS Lubricants International (PLI) powraca na renomowane targi motoryzacyjne Automechanika, które odbędą się w Messe Frankfurt w Niemczech w dniach 10-14 września. Obchodząca

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Krynica Forum 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Wylesianie jedną z głównych przyczyn zmian klimatu. Coraz więcej podmiotów angażuje się w ich ochronę

Ze względu na różnorodną i szczególnie istotną rolę, jaką pełnią lasy, coraz więcej mówi się o potrzebie wzmocnienia ich ochrony. Wylesianie i degradacja lasów są bowiem jednymi z głównych czynników, które przyspieszają zachodzącą globalnie zmianę klimatu. W działania na rzecz ochrony lasów angażują się również firmy. Jedną z inicjatyw, która w tym pomaga, jest certyfikacja lasów poświadczająca, że pochodzące z nich drewno jest pozyskiwane z poszanowaniem przyrody i ludzi z nimi związanych. Rozpoczynający się właśnie Tydzień Lasów FSC to dla tych firm okazja, by pokazać swoje działania na rzecz ochrony lasów, a jednocześnie edukować swoich klientów w tym zakresie.

Konsument

Właściciele mieszkań obawiają się nierzetelnych najemców. Rynek najmu profesjonalizuje się bardzo powoli

Po dwucyfrowych wzrostach stawek najmu w dużych miastach z okresu dużego napływu uchodźców z Ukrainy rynek wpadł w stagnację. W I kwartale 2024 roku średnie ceny transakcyjne najmu spadły, a inwestycja w mieszkanie na wynajem nieco straciła na atrakcyjności. Na rozproszonym polskim rynku wciąż dominują indywidualni właściciele i problemem dla nich jest znalezienie rzetelnego lokatora. W razie konfliktu z najemcą wynajmujący zostaje bowiem na lata z zamrożonym majątkiem. Pomóc mogłyby arbitraże zamiast postępowań sądowych oraz dalsza profesjonalizacja rynku.

DlaWas.info

Farmacja

Część kosmetyków może być groźna dla kobiet w ciąży. Zwiększają ryzyko nadciśnienia

Fenole i parabeny, obecne powszechnie w mydłach, emulsjach, produktach do makijażu, filtrach ochronnych czy produktach higieny osobistej, podnoszą ryzyko nadciśnienia u kobiet w ciąży – alarmują naukowcy z Northeastern University w Bostonie w stanie Massachusetts. To o tyle istotne, że kobiety średnio korzystają codziennie z 12 produktów higieny osobistej. Naukowcy podkreślają, że powinny rozważyć rezygnację z niektórych rodzajów kosmetyków, ale nie rozwiązuje to problemu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.