Komunikaty PR

Toyota dostawcą nowoczesnej mobilności - nowe inwestycje koncernu

2020-08-04  |  14:00
Biuro prasowe

Toyota tworzy nowe spółki do rozwijania innowacyjnych modeli biznesowych opartych na technologiach przyszłości. Firmy Woven CORE, Woven Alpha i Woven Planet Holdings skupią się na rozwoju oprogramowania do samochodów, autonomicznej jazdy, automatycznie generowanych map i szeroko rozumianej mobilności, czyli technologiach, które ułatwiają ludziom poruszanie się bądź działanie na odległość. Ich nazwy celowo nawiązują do koncepcyjnego, autonomicznego i bezemisyjnego miasta Woven City, które Toyota buduje w okolicach góry Fuji.

 

Trzy nowe spółki Toyoty

Toyota Research Institute - Advanced Development, Inc. (TRI-AD), której zadaniem jest opracowanie oprogramowania do zautomatyzowanych samochodów i systemów autonomicznej jazdy, w styczniu 2021 roku przekształci się w trzy nowe spółki. Ich zadaniem będzie rozwój i wdrożenie technologii, które przeobrażą największego producenta samochodów na świecie w dostawcę szeroko rozumianych środków i usług mobilności.

W tym celu powstanie nowy holding Woven Planet oraz dwie należące do niego spółki Woven CORE i Woven Alpha. Zadaniem Woven CORE będzie opracowanie, wdrożenie i wprowadzenie do masowego użytku technologii zautomatyzowanej jazdy, zaś Woven Alpha będzie badać nowe możliwości biznesowe i inkubować innowacyjne projekty wykraczające poza obecną działalność Toyota Motor Corporation, takie jak Woven City, Arene (otwarta platforma opracowana przez TRI-AD do tworzenia programowalnych samochodów) i Automated Mapping Platform (otwarta platforma do generowania precyzyjnych map na podstawie danych zbieranych przez zautomatyzowane samochody). Firma Woven Alpha będzie także nadzorować badania prowadzone w żywym laboratorium, czyli w eksperymentalnym mieście Woven City. Z kolei Woven Planet Holdings będzie podejmować strategiczne decyzje dla całej grupy, rozszerzać współpracę z partnerami, tworzyć nowe możliwości biznesowe i świadczyć wspólne usługi korporacyjne dla firm z grupy.

Miasto przyszłości od podstaw

Woven City to miasto nowej generacji, które Toyota buduje od podstaw u podnóża góry Fuji. Miasto powstanie w ciągu kilku lat, a jego mieszkańcy wezmą udział w niezwykłym eksperymencie, jednocześnie prowadząc normalne życie. Będzie to żywe laboratorium, w którym inżynierowie Toyoty i współpracujący naukowcy będą testować najnowsze technologie oparte na sztucznej inteligencji.

Woven City będzie inteligentne, autonomiczne, ekologiczne, bezemisyjne i samowystarczalne energetycznie. Mieszkańcy będą korzystać z inteligentnego transportu, autonomicznych, bezemisyjnych samochodów, robotów domowych, inteligentnie zaplanowanych ciągów komunikacyjnych i zielonych terenów do wypoczynku i rekreacji, a całość zasilą panele fotowoltaiczne i technologie wodorowe. Projektantem miasta jest Bjarke Ingels, znany z takich konstrukcji jak nowa wieża World Trade Center w Nowym Jorku, Lego House i Google Mountain View.

Spółka badawczo-rozwojowa TRI-AD, z której zostanie wyłoniona nowa grupa Woven, została założona w marcu 2018 roku w Tokio, aby zapewnić w pełni zintegrowane oprogramowanie do zautomatyzowanych samochodów. W ciągu ostatnich dwóch lat firma poczyniła ogromne postępy w opracowaniu najnowszej zaawansowanej technologii wspomagania jazdy o nazwie Teammate, która została oparta na Mobility Teammate Concept. TRI-AD wkracza teraz w kolejną fazę swojej ewolucji, aby zapewnić mobilność ludzi, towarów i informacji poprzez zautomatyzowaną jazdę, technologie bezpieczeństwa, urządzenia mobilne i robotykę, m.in. dzięki pracom rozwojowym i testom w Woven City.

Symboliczny splot

„Na początku roku zaprezentowaliśmy naszą koncepcję Woven City, miasta, które będzie służyć jako żywe laboratorium pomagające w tworzeniu technologii ułatwiających życie i zapewniających wszystkim jak największą mobilność” – powiedział Akio Toyoda, prezydent Toyota Motor Corporation. – „Teraz TRI-AD zostanie przeorganizowane w trzy nowe firmy, których nazwy zawierają słowo Woven. Nazwa ta pochodzi od słowa weave, czyli splot. Częściowo zainspirował nas widok z góry trzech zaprojektowanych w nowym mieście typów dróg dla odrębnych form mobilności, które przecinają się ze sobą, jakby były ze sobą splecione. Jednak za słowem woven kryje się jeszcze inne ważne dla Toyoty znaczenie. Korzenie Toyoty sięgają automatycznego krosna tkackiego wynalezionego przez Sakichi Toyodę, ojca Kiichiro Toyody, który założył Toyota Motor Corporation”.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.