Toyota i Amazon zacieśniają współpracę
Toyota Motor Corporation oraz należąca do Amazona spółka Amazon Web Services (AWS) połączą siły w rozwijaniu usług mobilnych dla użytkowników samochodów i partnerów biznesowych. Współpraca z AWS rozszerzy możliwości należącej do Toyoty cyfrowej platformy Mobility Services Platform (MSPF).
MSPF to cyfrowa platforma, na której Toyota oferuje wiele różnych usług mobilnych opartych na chmurze i Big Data. Służy ona także do rozwijania i wprowadzania do użytku nowej generacji aplikacji i usług dla kierowców i pasażerów. Korzystają z niej już m.in. firmy taksówkarskie, wypożyczalnie samochodów czy serwisy ride-sharingowe.
Platforma MSPF Toyoty otrzyma wsparcie od AWS za sprawą globalnej infrastruktury amerykańskiego koncernu oraz doświadczeniu Amazona w rozwoju systemów cyfrowych. Ta współpraca pomoże Toyocie w efektywnym przetwarzaniu i analizowaniu danych spływających codziennie z ogólnoświatowej floty samochodów Toyoty połączonych w sieci. Dane te służą za cenne źródło wiedzy przy projektowaniu nowych modeli oraz udoskonalaniu aktualnych. Jednocześnie cyfrowa platforma Toyoty pozwala rozwijać usługi mobilne takie jak car-sharing, ride-sharing, wynajem długoterminowy oraz serwisy do zarządzania flotami i aplikacje dla użytkowników samochodów.
„Łączność samochodów w sieci napędza wszystkie procesy projektowania, produkcji, sprzedaży i obsługi samochodów oraz wszelkiego rodzaju usługi i relacje z klientem w branży motoryzacyjnej. Poszerzenie naszej współpracy z AWS pozwoli nam szybciej się rozwijać na polu połączenia samochodów w sieci (connected cars) i usług mobilnych w chmurze” – powiedział Shigeki Tomoyama Chief Information & Security Officer oraz Chief Production Officer w Toyota Motor Corporation.
W Polsce system Toyota Connected Car pojawił się w 2019 roku w nowych modelach marki – Corolli, RAV4 i Camry. Jest dostępny za pośrednictwem aplikacji Toyota MyT, którą można za darmo pobrać w AppStore oraz Google Play. Obecnie oferuje pięć usług mobilnych, a w nadchodzących latach będzie systematycznie rozbudowywany. Usługa „Mój styl jazdy” pozwala zapisywać i przeglądać parametry dotyczące stylu jazdy, takie jak średnia i maksymalna prędkość, przyspieszenie czy przebyty dystans. „Z Toyoty do celu” przesyła na telefon dane z systemu nawigacji i prowadzi do celu, kiedy ostatni fragment trasy trzeba pokonać pieszo. „Znajdź moją Toyotę” wskazuje miejsce zaparkowania samochodu przy użyciu danych z Google Maps. „Wyślij do auta” pozwala zaplanować przejazd samochodem jeszcze przed wyjściem z domu i wysłać do systemu nawigacji w samochodzie współrzędne miejsca docelowego. „Moje podróże” umożliwia śledzenie trasy każdego przejazdu oraz odtworzenie jej ze wszystkimi szczegółami. Funkcja „Przypomnienia o przeglądzie” – analizuje rzeczywisty przebieg auta i na tej podstawie wysyła powiadomienia o zbliżającym się przeglądzie.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.