Komunikaty PR

Toyota i Amazon zacieśniają współpracę

2020-08-18  |  17:00
Biuro prasowe

Toyota Motor Corporation oraz należąca do Amazona spółka Amazon Web Services (AWS) połączą siły w rozwijaniu usług mobilnych dla użytkowników samochodów i partnerów biznesowych. Współpraca z AWS rozszerzy możliwości należącej do Toyoty cyfrowej platformy Mobility Services Platform (MSPF).

 

MSPF to cyfrowa platforma, na której Toyota oferuje wiele różnych usług mobilnych opartych na chmurze i Big Data. Służy ona także do rozwijania i wprowadzania do użytku nowej generacji aplikacji i usług dla kierowców i pasażerów. Korzystają z niej już m.in. firmy taksówkarskie, wypożyczalnie samochodów czy serwisy ride-sharingowe.

Platforma MSPF Toyoty otrzyma wsparcie od AWS za sprawą globalnej infrastruktury amerykańskiego koncernu oraz doświadczeniu Amazona w rozwoju systemów cyfrowych. Ta współpraca pomoże Toyocie w efektywnym przetwarzaniu i analizowaniu danych spływających codziennie z ogólnoświatowej floty samochodów Toyoty połączonych w sieci. Dane te służą za cenne źródło wiedzy przy projektowaniu nowych modeli oraz udoskonalaniu aktualnych. Jednocześnie cyfrowa platforma Toyoty pozwala rozwijać usługi mobilne takie jak car-sharing, ride-sharing, wynajem długoterminowy oraz serwisy do zarządzania flotami i aplikacje dla użytkowników samochodów.

„Łączność samochodów w sieci napędza wszystkie procesy projektowania, produkcji, sprzedaży i obsługi samochodów oraz wszelkiego rodzaju usługi i relacje z klientem w branży motoryzacyjnej. Poszerzenie naszej współpracy z AWS pozwoli nam szybciej się rozwijać na polu połączenia samochodów w sieci (connected cars) i usług mobilnych w chmurze” – powiedział Shigeki Tomoyama Chief Information & Security Officer oraz Chief Production Officer w Toyota Motor Corporation.

W Polsce system Toyota Connected Car pojawił się w 2019 roku w nowych modelach marki – Corolli, RAV4 i Camry. Jest dostępny za pośrednictwem aplikacji Toyota MyT, którą można za darmo pobrać w AppStore oraz Google Play. Obecnie oferuje pięć usług mobilnych, a w nadchodzących latach będzie systematycznie rozbudowywany. Usługa „Mój styl jazdy” pozwala zapisywać i przeglądać parametry dotyczące stylu jazdy, takie jak średnia i maksymalna prędkość, przyspieszenie czy przebyty dystans. „Z Toyoty do celu” przesyła na telefon dane z systemu nawigacji i prowadzi do celu, kiedy ostatni fragment trasy trzeba pokonać pieszo. „Znajdź moją Toyotę” wskazuje miejsce zaparkowania samochodu przy użyciu danych z Google Maps. „Wyślij do auta” pozwala zaplanować przejazd samochodem jeszcze przed wyjściem z domu i wysłać do systemu nawigacji w samochodzie współrzędne miejsca docelowego. „Moje podróże” umożliwia śledzenie trasy każdego przejazdu oraz odtworzenie jej ze wszystkimi szczegółami. Funkcja „Przypomnienia o przeglądzie” – analizuje rzeczywisty przebieg auta i na tej podstawie wysyła powiadomienia o zbliżającym się przeglądzie.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać? Biuro prasowe
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.