Toyota trzykrotnym liderem globalnego rynku samochodów.
Portal analityczny focus2move.com podał wyniki sprzedaży z globalnego rynku motoryzacyjnego. Najlepiej z kryzysem wywołanym COVID-19 poradziła sobie Toyota, która nie tylko zajmuje pierwsze miejsce w rankingu marek i najpopularniejszych modeli – jak w latach ubiegłych – ale wróciła także na pierwsze miejsce w zestawieniu producentów. Ulubionym samochodem kierowców na świecie jest już tradycyjnie Corolla, ale niespodzianka kryje się na kolejnych miejscach podium. Na drugie miejsce awansowała Toyota RAV4, wyprzedzając Forda F-Series.
Corolla i RAV4 – te auta świat kupuje najchętniej
Toyota Corolla to od wielu lat lider światowego rynku motoryzacyjnego. W 2020 roku kompaktowa Toyota nie odpuszcza i nadal zajmuje niezagrożone pierwsze miejsce pomimo pandemii. Od stycznia do maja jej sprzedaż wyniosła 413 820 egzemplarzy, tylko o 14,5% mniej rok do roku. W ten sposób całkowita liczba egzemplarzy tego najpopularniejszego samochodu w historii motoryzacji wzrosła do 48 milionów aut.
Tuż za Corollą znalazła się Toyota RAV4, która obroniła swoją pozycję najpopularniejszego SUV-a na świecie z wynikiem 341 590 samochodów. To jedynie o 4,6% słabszy rezultat niż w pierwszych 5 miesiącach roku 2019. Podium zamyka Ford F-series po sprzedaniu 340 248 egzemplarzy (-20,1%).
Na czwartym miejscu znalazł się Ram pick-up, który awansował aż o 5 pozycji dzięki dotarciu do 233 117 nabywców (-13,4%). W pierwszej piątce pojawiła się także Toyota Camry po awansie o 3 pozycje i sprzedaniu od początku roku 232 831 aut (-20,1%).
Pierwsza dziesiątka obejmuje ponadto Chevroleta Silverado (231 287 aut, -1,5%), Hondę CR-V z wynikiem słabszym od Silverado o niecałe 500 samochodów, Hondę Civic (222 907 aut, -33,8%), Volkswagena Tiguan (193 264 aut, -35,8%) i Volkswagena Golfa (178 040 aut, -39,7%).
Toyota Group powraca na pierwsze miejsce
Światowe dane sprzedaży z pierwszych 5 miesięcy 2020 roku wskazują na nowego lidera producentów samochodów. Dzięki zręcznemu nawigowaniu podczas kryzysu Toyota Group wskoczyła na pierwsze miejsce i zwiększyła swój udział w rynku do 12,8%. Volkswagen Group spadł tym samym na drugą pozycję – niemiecki koncern poniósł duże straty spowodowane pandemią. Jego globalna sprzedaż spadła o 30,5%, a udział w rynku wyniósł po 5 miesiącach 10,9%. Koncern Hyundai-Kia znalazł się na 4. miejscu z 8,3-procentowym udziałem, a tuż za nim General Motors, który stracił 28,1% rok do roku.
Ranking marek – Toyota i Kia odporne na kryzys
Marka Toyota zwiększyła w 2020 roku swoją przewagę nad Volkswagenem, sprzedając od początku roku 586 357 aut i osiągając 11% udziału w rynku. Toyota oraz Kia to dwie marki ze światowego Top 10, które najmniej ucierpiały na kryzysie spowodowanym przez pandemię koronawirusa. Sprzedaż japońskiej marki zmniejszyła się o 19,4% rok do roku.
Toyota zajmuje pierwsze miejsce w rankingu marek od 2010 roku. To efekt udanej strategii oferowania pod jedną marką najsilniejszej i najbardziej zróżnicowanej gamy modelowej na świecie. Odkąd japoński koncern zrezygnował z amerykańskiej marki Scion, w jego portfolio obok Toyoty znajdują się jeszcze tylko dwie marki – luksusowy Lexus i oferujące małe samochody Daihatsu.
Drugie miejsce nadal zajmuje Volkswagen – niemiecka marka sporo straciła ze względu na ogromne uzależnienie od chińskiego rynku (-27,1%), który odpowiada za ponad 40% jej globalnej sprzedaży. Na drugiej pozycji znalazła się Honda, której pomogły bardzo dobre wyniki w maju, dlatego w porównaniu do okresu od stycznia do maja 2019 roku straciła tylko 17,3%. Dla kontrastu Ford sprzedał o 36% mniej samochodów rok do roku i spadł na 4. miejsce. Dużym wygranym tego roku jest także Tesla, która pomimo lockdownu i kryzysu zwiększyła sprzedaż aż o 10,3%, awansując o 16 pozycji. Od stycznia do maja Tesla sprzedała 134 725 aut i zajęła 41. miejsce.

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.