Toyota trzykrotnym liderem globalnego rynku samochodów.
Portal analityczny focus2move.com podał wyniki sprzedaży z globalnego rynku motoryzacyjnego. Najlepiej z kryzysem wywołanym COVID-19 poradziła sobie Toyota, która nie tylko zajmuje pierwsze miejsce w rankingu marek i najpopularniejszych modeli – jak w latach ubiegłych – ale wróciła także na pierwsze miejsce w zestawieniu producentów. Ulubionym samochodem kierowców na świecie jest już tradycyjnie Corolla, ale niespodzianka kryje się na kolejnych miejscach podium. Na drugie miejsce awansowała Toyota RAV4, wyprzedzając Forda F-Series.
Corolla i RAV4 – te auta świat kupuje najchętniej
Toyota Corolla to od wielu lat lider światowego rynku motoryzacyjnego. W 2020 roku kompaktowa Toyota nie odpuszcza i nadal zajmuje niezagrożone pierwsze miejsce pomimo pandemii. Od stycznia do maja jej sprzedaż wyniosła 413 820 egzemplarzy, tylko o 14,5% mniej rok do roku. W ten sposób całkowita liczba egzemplarzy tego najpopularniejszego samochodu w historii motoryzacji wzrosła do 48 milionów aut.
Tuż za Corollą znalazła się Toyota RAV4, która obroniła swoją pozycję najpopularniejszego SUV-a na świecie z wynikiem 341 590 samochodów. To jedynie o 4,6% słabszy rezultat niż w pierwszych 5 miesiącach roku 2019. Podium zamyka Ford F-series po sprzedaniu 340 248 egzemplarzy (-20,1%).
Na czwartym miejscu znalazł się Ram pick-up, który awansował aż o 5 pozycji dzięki dotarciu do 233 117 nabywców (-13,4%). W pierwszej piątce pojawiła się także Toyota Camry po awansie o 3 pozycje i sprzedaniu od początku roku 232 831 aut (-20,1%).
Pierwsza dziesiątka obejmuje ponadto Chevroleta Silverado (231 287 aut, -1,5%), Hondę CR-V z wynikiem słabszym od Silverado o niecałe 500 samochodów, Hondę Civic (222 907 aut, -33,8%), Volkswagena Tiguan (193 264 aut, -35,8%) i Volkswagena Golfa (178 040 aut, -39,7%).
Toyota Group powraca na pierwsze miejsce
Światowe dane sprzedaży z pierwszych 5 miesięcy 2020 roku wskazują na nowego lidera producentów samochodów. Dzięki zręcznemu nawigowaniu podczas kryzysu Toyota Group wskoczyła na pierwsze miejsce i zwiększyła swój udział w rynku do 12,8%. Volkswagen Group spadł tym samym na drugą pozycję – niemiecki koncern poniósł duże straty spowodowane pandemią. Jego globalna sprzedaż spadła o 30,5%, a udział w rynku wyniósł po 5 miesiącach 10,9%. Koncern Hyundai-Kia znalazł się na 4. miejscu z 8,3-procentowym udziałem, a tuż za nim General Motors, który stracił 28,1% rok do roku.
Ranking marek – Toyota i Kia odporne na kryzys
Marka Toyota zwiększyła w 2020 roku swoją przewagę nad Volkswagenem, sprzedając od początku roku 586 357 aut i osiągając 11% udziału w rynku. Toyota oraz Kia to dwie marki ze światowego Top 10, które najmniej ucierpiały na kryzysie spowodowanym przez pandemię koronawirusa. Sprzedaż japońskiej marki zmniejszyła się o 19,4% rok do roku.
Toyota zajmuje pierwsze miejsce w rankingu marek od 2010 roku. To efekt udanej strategii oferowania pod jedną marką najsilniejszej i najbardziej zróżnicowanej gamy modelowej na świecie. Odkąd japoński koncern zrezygnował z amerykańskiej marki Scion, w jego portfolio obok Toyoty znajdują się jeszcze tylko dwie marki – luksusowy Lexus i oferujące małe samochody Daihatsu.
Drugie miejsce nadal zajmuje Volkswagen – niemiecka marka sporo straciła ze względu na ogromne uzależnienie od chińskiego rynku (-27,1%), który odpowiada za ponad 40% jej globalnej sprzedaży. Na drugiej pozycji znalazła się Honda, której pomogły bardzo dobre wyniki w maju, dlatego w porównaniu do okresu od stycznia do maja 2019 roku straciła tylko 17,3%. Dla kontrastu Ford sprzedał o 36% mniej samochodów rok do roku i spadł na 4. miejsce. Dużym wygranym tego roku jest także Tesla, która pomimo lockdownu i kryzysu zwiększyła sprzedaż aż o 10,3%, awansując o 16 pozycji. Od stycznia do maja Tesla sprzedała 134 725 aut i zajęła 41. miejsce.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.