W rok od debiutu w salonach Mazda CX-30 drugim najchętniej wybieranym modelem ma
Estoria PR
Rudzka 5A/3
01-689 Warszawa
poczta|estoria.pl| |poczta|estoria.pl
+48 600 800 004
estoria.pl
Mazda CX-30, drugi po Maździe 3 model najnowszej generacji japońskiego producenta, debiutowała w polskich salonach sprzedaży we wrześniu ubiegłego roku. W ciągu pierwszego roku obecności na rynku stała się jednym
z najchętniej kupowanych modeli Mazdy w Polsce, wyprzedzając w statystykach sprzedaży doskonale zadomowione już na rynku modele jak Mazda CX-5 czy Mazda6 i ulegając tylko nieznacznie bestsellerowi – Maździe CX-3.
Wśród 2132 klientów, którzy wybrali Mazdę CX-30 na przestrzeni ostatnich dwunastu miesięcy, ponad jedna trzecia, bo aż 34% zdecydowało się na wersje z innowacyjnym silnikiem benzynowym 2.0 Skyactiv-X o mocy 180 KM. Rozkład preferencji dot. rodzaju skrzyni biegów to niemal pół na pół ze wskazaniem na automatyczne przekładnie (55/45%), a najczęściej wybieranym kolorem jest Soul Red Crystal, który wybrało ponad 44% klientów. „To, co jest dla nas przyjemnym zaskoczeniem, to popularność wysokiej wersji wyposażenia Hikari, na którą decyduje się niemal 53% osób mimo, że Mazda CX-30 już w podstawowej wersji Kai jest najlepiej wyposażonym seryjnie samochodem w swoim segmencie” – zauważa Piotr Nowak, Dyrektor Sprzedaży Mazda Motor Poland. „Cieszy też relatywnie duży udział wersji z napędem na wszystkie koła, bo to rozwiązanie wyróżnia CX-30 na tle wielu popularnych konkurentów w klasie. Co piąty klient zamawia naszego kompaktowego SUV-a z napędem na obie osie, a teraz udział systemu i-ACTIV AWD zapewne się zwiększy, bo wprowadzamy ofertę specjalną, w której proponujemy Mazdę CX-30 z silnikiem 2.0 Skyactiv-G i układem AWD z rocznika 2019 w cenie porównywalnego samochodu z napędem na przód” – dodaje Nowak.
W odpowiedzi na ogromne zainteresowanie samochodami typu SUV w skali globalnej Mazda wprowadziła kompaktowy model CX-30, który uplasował się wielkością pomiędzy miejskim CX-3, a flagowym CX-5. Zwarta bryła nadwozia łącząca poręczność w ruchu miejskim z praktycznością w dłuższych podróżach skrywa przestronne i praktyczne wnętrze i angażuje kierowcę dzięki unikalnym właściwościom jezdnym. Sylwetka samochodu, będąca najnowszą interpretacją przełomowego języka stylistycznego KODO, zachowuje witalność i jednocześnie oferuje jakość znaną z marek premium, czego wyrazem jest szlachetna elegancja i czystość minimalistycznej formy. Stylistyka Mazdy CX-30 została doceniona przez międzynarodowe grono ekspertów, którzy kilka miesięcy po rynkowym debiucie przyznali temu modelowi prestiżową nagrodę „Red Dot: Product Design 2020.”
Równolegle z projektem i stylistyką Mazdy CX-30, bardzo wysoko oceniania jest technologiczna sprawność i uniwersalny charakter najnowszego SUV-a Mazdy. „Na drodze Mazda CX-30 zachowuje się jak kompakt, a to duży komplement.” – możemy przeczytać w „Auto Motor i Sport” z początku tego roku[1], z kolei moto.pl pisze: „Codzienna jazda Mazdą CX-30 jest przyjemna i relaksująca. Jestem pewien, że ktoś ceniący elegancję, minimalizm i jakość oraz bez natury sportowca, uzna ją doskonały środek transportu. Również ceny tego modelu są na rozsądnym poziomie, zwłaszcza jeśli porównać je z crossoverami kategorii premium, do której prawie nic jej nie brakuje”[2].
[1] Auto Motor i Sport – Suv-y i crossovery 2020
[2] https://moto.pl/MotoPL/7,88389,25828369,opinie-moto-pl-mazda-cx-30-jest-lepsza-od-crossoverow-klasy.html
Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Przemysł spożywczy
Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa
Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.