W rok od debiutu w salonach Mazda CX-30 drugim najchętniej wybieranym modelem ma
Estoria PR
Rudzka 5A/3
01-689 Warszawa
poczta|estoria.pl| |poczta|estoria.pl
+48 600 800 004
estoria.pl
Mazda CX-30, drugi po Maździe 3 model najnowszej generacji japońskiego producenta, debiutowała w polskich salonach sprzedaży we wrześniu ubiegłego roku. W ciągu pierwszego roku obecności na rynku stała się jednym
z najchętniej kupowanych modeli Mazdy w Polsce, wyprzedzając w statystykach sprzedaży doskonale zadomowione już na rynku modele jak Mazda CX-5 czy Mazda6 i ulegając tylko nieznacznie bestsellerowi – Maździe CX-3.
Wśród 2132 klientów, którzy wybrali Mazdę CX-30 na przestrzeni ostatnich dwunastu miesięcy, ponad jedna trzecia, bo aż 34% zdecydowało się na wersje z innowacyjnym silnikiem benzynowym 2.0 Skyactiv-X o mocy 180 KM. Rozkład preferencji dot. rodzaju skrzyni biegów to niemal pół na pół ze wskazaniem na automatyczne przekładnie (55/45%), a najczęściej wybieranym kolorem jest Soul Red Crystal, który wybrało ponad 44% klientów. „To, co jest dla nas przyjemnym zaskoczeniem, to popularność wysokiej wersji wyposażenia Hikari, na którą decyduje się niemal 53% osób mimo, że Mazda CX-30 już w podstawowej wersji Kai jest najlepiej wyposażonym seryjnie samochodem w swoim segmencie” – zauważa Piotr Nowak, Dyrektor Sprzedaży Mazda Motor Poland. „Cieszy też relatywnie duży udział wersji z napędem na wszystkie koła, bo to rozwiązanie wyróżnia CX-30 na tle wielu popularnych konkurentów w klasie. Co piąty klient zamawia naszego kompaktowego SUV-a z napędem na obie osie, a teraz udział systemu i-ACTIV AWD zapewne się zwiększy, bo wprowadzamy ofertę specjalną, w której proponujemy Mazdę CX-30 z silnikiem 2.0 Skyactiv-G i układem AWD z rocznika 2019 w cenie porównywalnego samochodu z napędem na przód” – dodaje Nowak.
W odpowiedzi na ogromne zainteresowanie samochodami typu SUV w skali globalnej Mazda wprowadziła kompaktowy model CX-30, który uplasował się wielkością pomiędzy miejskim CX-3, a flagowym CX-5. Zwarta bryła nadwozia łącząca poręczność w ruchu miejskim z praktycznością w dłuższych podróżach skrywa przestronne i praktyczne wnętrze i angażuje kierowcę dzięki unikalnym właściwościom jezdnym. Sylwetka samochodu, będąca najnowszą interpretacją przełomowego języka stylistycznego KODO, zachowuje witalność i jednocześnie oferuje jakość znaną z marek premium, czego wyrazem jest szlachetna elegancja i czystość minimalistycznej formy. Stylistyka Mazdy CX-30 została doceniona przez międzynarodowe grono ekspertów, którzy kilka miesięcy po rynkowym debiucie przyznali temu modelowi prestiżową nagrodę „Red Dot: Product Design 2020.”
Równolegle z projektem i stylistyką Mazdy CX-30, bardzo wysoko oceniania jest technologiczna sprawność i uniwersalny charakter najnowszego SUV-a Mazdy. „Na drodze Mazda CX-30 zachowuje się jak kompakt, a to duży komplement.” – możemy przeczytać w „Auto Motor i Sport” z początku tego roku[1], z kolei moto.pl pisze: „Codzienna jazda Mazdą CX-30 jest przyjemna i relaksująca. Jestem pewien, że ktoś ceniący elegancję, minimalizm i jakość oraz bez natury sportowca, uzna ją doskonały środek transportu. Również ceny tego modelu są na rozsądnym poziomie, zwłaszcza jeśli porównać je z crossoverami kategorii premium, do której prawie nic jej nie brakuje”[2].
[1] Auto Motor i Sport – Suv-y i crossovery 2020
[2] https://moto.pl/MotoPL/7,88389,25828369,opinie-moto-pl-mazda-cx-30-jest-lepsza-od-crossoverow-klasy.html
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

A. Bryłka (Konfederacja): Ograniczenie emisyjności nie musi się odbywać za pomocą celów klimatycznych. Są absurdalne, nierealne i niszczące europejską gospodarkę
W lipcu br. Komisja Europejska ogłosiła propozycję nowego celu klimatycznego, który zakłada ograniczenie emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. do 2040 roku w porównaniu do stanu z 1990 roku. Został on zaproponowany bez zgody państw członkowskich, w przeciwieństwie do poprzednich celów na 2030 i 2050 rok. Polscy europarlamentarzyści uważają ochronę środowiska i zmiany w jej zakresie za potrzebne, jednak nie powinny się odbywać za pomocą nieosiągalnych celów klimatycznych.
Polityka
Dramatyczna sytuacja ludności w Strefie Gazy. Pilnie potrzebna dobrze zorganizowana pomoc humanitarna

Według danych organizacji Nutrition Cluster w Strefie Gazy w lipcu br. u prawie 12 tys. dzieci poniżej piątego roku życia stwierdzono ostre niedożywienie. To najwyższa miesięczna liczba odnotowana do tej pory. Mimo zniesienia całkowitej blokady Strefy Gazy sytuacja w dalszym ciągu jest dramatyczna, a z każdym dniem się pogarsza. Przedstawiciele Polskiej Akcji Humanitarnej uważają, że potrzebna jest natychmiastowa pomoc, która musi być dostosowana do aktualnych potrzeb poszkodowanych i wsparta przez stronę izraelską.
Polityka
Wśród Polaków rośnie zainteresowanie produktami emerytalnymi. Coraz chętniej wpłacają oszczędności na konta IKE i IKZE

Wzrosła liczba osób, które oszczędzają na cele emerytalne, jak również wartość zgromadzonych środków. Liczba uczestników systemu emerytalnego wyniosła w 2024 roku ponad 20,8 mln osób, a wartość aktywów – 307,5 mld zł – wynika z najnowszych danych Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF). Wyraźny wzrost odnotowano w przypadku rachunków IKE i IKZE, na których korzyść działają m.in. zachęty podatkowe. Wpłacane na nie oszczędności są inwestowane, a tym samym wspierają gospodarkę i mogą przynosić atrakcyjną stopę zwrotu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.