W rok od debiutu w salonach Mazda CX-30 drugim najchętniej wybieranym modelem ma
Estoria PR
Rudzka 5A/3
01-689 Warszawa
poczta|estoria.pl| |poczta|estoria.pl
+48 600 800 004
estoria.pl
Mazda CX-30, drugi po Maździe 3 model najnowszej generacji japońskiego producenta, debiutowała w polskich salonach sprzedaży we wrześniu ubiegłego roku. W ciągu pierwszego roku obecności na rynku stała się jednym
z najchętniej kupowanych modeli Mazdy w Polsce, wyprzedzając w statystykach sprzedaży doskonale zadomowione już na rynku modele jak Mazda CX-5 czy Mazda6 i ulegając tylko nieznacznie bestsellerowi – Maździe CX-3.
Wśród 2132 klientów, którzy wybrali Mazdę CX-30 na przestrzeni ostatnich dwunastu miesięcy, ponad jedna trzecia, bo aż 34% zdecydowało się na wersje z innowacyjnym silnikiem benzynowym 2.0 Skyactiv-X o mocy 180 KM. Rozkład preferencji dot. rodzaju skrzyni biegów to niemal pół na pół ze wskazaniem na automatyczne przekładnie (55/45%), a najczęściej wybieranym kolorem jest Soul Red Crystal, który wybrało ponad 44% klientów. „To, co jest dla nas przyjemnym zaskoczeniem, to popularność wysokiej wersji wyposażenia Hikari, na którą decyduje się niemal 53% osób mimo, że Mazda CX-30 już w podstawowej wersji Kai jest najlepiej wyposażonym seryjnie samochodem w swoim segmencie” – zauważa Piotr Nowak, Dyrektor Sprzedaży Mazda Motor Poland. „Cieszy też relatywnie duży udział wersji z napędem na wszystkie koła, bo to rozwiązanie wyróżnia CX-30 na tle wielu popularnych konkurentów w klasie. Co piąty klient zamawia naszego kompaktowego SUV-a z napędem na obie osie, a teraz udział systemu i-ACTIV AWD zapewne się zwiększy, bo wprowadzamy ofertę specjalną, w której proponujemy Mazdę CX-30 z silnikiem 2.0 Skyactiv-G i układem AWD z rocznika 2019 w cenie porównywalnego samochodu z napędem na przód” – dodaje Nowak.
W odpowiedzi na ogromne zainteresowanie samochodami typu SUV w skali globalnej Mazda wprowadziła kompaktowy model CX-30, który uplasował się wielkością pomiędzy miejskim CX-3, a flagowym CX-5. Zwarta bryła nadwozia łącząca poręczność w ruchu miejskim z praktycznością w dłuższych podróżach skrywa przestronne i praktyczne wnętrze i angażuje kierowcę dzięki unikalnym właściwościom jezdnym. Sylwetka samochodu, będąca najnowszą interpretacją przełomowego języka stylistycznego KODO, zachowuje witalność i jednocześnie oferuje jakość znaną z marek premium, czego wyrazem jest szlachetna elegancja i czystość minimalistycznej formy. Stylistyka Mazdy CX-30 została doceniona przez międzynarodowe grono ekspertów, którzy kilka miesięcy po rynkowym debiucie przyznali temu modelowi prestiżową nagrodę „Red Dot: Product Design 2020.”
Równolegle z projektem i stylistyką Mazdy CX-30, bardzo wysoko oceniania jest technologiczna sprawność i uniwersalny charakter najnowszego SUV-a Mazdy. „Na drodze Mazda CX-30 zachowuje się jak kompakt, a to duży komplement.” – możemy przeczytać w „Auto Motor i Sport” z początku tego roku[1], z kolei moto.pl pisze: „Codzienna jazda Mazdą CX-30 jest przyjemna i relaksująca. Jestem pewien, że ktoś ceniący elegancję, minimalizm i jakość oraz bez natury sportowca, uzna ją doskonały środek transportu. Również ceny tego modelu są na rozsądnym poziomie, zwłaszcza jeśli porównać je z crossoverami kategorii premium, do której prawie nic jej nie brakuje”[2].
[1] Auto Motor i Sport – Suv-y i crossovery 2020
[2] https://moto.pl/MotoPL/7,88389,25828369,opinie-moto-pl-mazda-cx-30-jest-lepsza-od-crossoverow-klasy.html

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju
Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.
Polityka
Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.
Przemysł
Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.