Wystawa zabytkowych samochodów w F.S.O. PARK
Na terenie planowanej przez OKAM inwestycji F.S.O. PARK na warszawskiej Pradze Północ, zostanie zaaranżowana profesjonalna wystawa samochodów. Deweloper znalazł partnera, który poprowadzi stałą ekspozycję „Wystawa w fabryce” z zabytkowymi pojazdami wyprodukowanymi m.in. w byłej Fabryce Samochodów Osobowych. Wystawa mieścić będzie się w budynku dawnej Lakierni. Ekspozycja ma zostać uruchomiona w II kwartale 2024 r.
Dziedzictwo kulturowo-historyczne jest dla nas niezwykle ważne w przypadku każdej inwestycji, którą realizujemy w obszarze rewitalizacji. Jesteśmy otwarci na różne formy aktywności, stąd przy ul. Jagiellońskiej 88 odbywają się regularnie spotkania czy zloty miłośników byłej FSO. Zgodnie z zapowiedziami, znaleźliśmy też w naszych ‘murach’ przestrzeń pod stałą wystawę zabytkowych aut i nawiązaliśmy współpracę z Maciejem Bieniem, rzetelnym partnerem, który poprowadzi ekspozycję otwartą dla wszystkich fanów motoryzacji oraz pasjonatów pojazdów produkowanych niegdyś w Warszawie - podkreśla Arie Koren, CEO OKAM City.
Obecnie trwają przygotowania do rozpoczęcia wystawy zabytkowych pojazdów, w tym prowadzona jest instalacja i konserwacja aut. Pod ekspozycję dedykowana została przestrzeń o powierzchni 5.000 m2 w budynku dawnej Lakierni. Wystawa obejmie na ten moment aranżację ok. 200-300 różnych modeli samochodów, w tym wyprodukowane w FSO Warszawy, Syrenki, Fiaty 125p i Polonezy.
OKAM jest bardzo przychylnie nastawiony do organizacji na swoim terenie inicjatyw nawiązujących do historii FSO. Niedawno zorganizowaliśmy zlot z okazji 72. rocznicy rozpoczęcia w niej produkcji, który przyciągnął pasjonatów motoryzacji z całej Polski – przed główną bramę wjazdową zjechało się blisko 450 aut! Uruchomienie przy ul. Jagiellońskiej stałej wystawy zabytkowych pojazdów to ważny krok ku utrzymaniu spuścizny po FSO - zaznacza Maciej Bień, organizator listopadowego zlotu i przewodniczący Komisji Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Polski.
Inwestycja F.S.O. PARK ma powstać na przestrzeni około 25 lat na działce o wielkości 62 ha zlokalizowanej na Pradze Północ w Warszawie. We wrześniu br. OKAM wraz z partnerami ogłosił Master Plan dla tego terenu. Koncepcja architektoniczna zakłada stworzenie wielofunkcyjnego i ekologicznego Miasta Przyszłości, uwzględniającego nowoczesne rozwiązania technologiczne oraz zrównoważony rozwój. F.S.O. PARK będzie miejscem charakteryzującym się wysoką jakością życia, łączącym funkcję mieszkaniową, handlową, edukacyjną, biurową czy rekreacyjną. Aż 20 ha stanowić będą tereny zielone, z czego 10 ha - centralny park, zastosowany zostanie również szereg rozwiązań ekologicznych.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.