Wzrost sprzedaży Idea Getin Leasing pomimo pandemii w Polsce
Spółka Idea Getin Leasing osiągnęła w czerwcu 21-procentowy wzrost w liczbie rejestracji sfinansowanych pojazdów w porównaniu do analogicznego okresu z ubiegłego roku. To bardzo dobry wynik w skali rynku, który łącznie w tym samym czasie zanotował blisko 20-procentowy spadek. Kluczem do sukcesu okazało się przeniesienie sprzedaży samochodów do internetu.
Pandemia koronawirusa spowodowała zmiany w preferencjach konsumentów, również w branży motoryzacyjnej. Według danych Instytutu Badań Rynku Samochodowego SAMAR, w I połowie 2020 r. zarejestrowano w Polsce 204 450 samochodów osobowych i dostawczych o DMC do 3,5 tony – to niemal 35 procent mniej w stosunku do analogicznego okresu z ubiegłego roku. W obliczu kryzysu w branży samochodowej w ostatnich miesiącach najwięcej zyskali ci gracze rynkowi, którzy szybko dostosowali się do nowej rzeczywistości i oczekiwań klientów. Jednym z nich jest Idea Getin Leasing, która w pierwszym półroczu 2020 roku odnotowała 4,5-procentowy wzrost pod względem rejestracji pojazdów sfinansowanych przez spółkę, w samym tylko czerwcu osiągając wzrost na poziomie 21 procent.
Idealne wyczucie czasu
Idea Getin Leasing wraz z Instytutem SAMAR w listopadzie 2019 r. otworzyła największy salon samochodowy na świecie, który znajduje się w… internecie. Autokatalog.pl to portal oferujący możliwość spojrzenia na całą ofertę producentów, w tym na bieżąco uzupełnianą listę ponad 200 modeli samochodów reprezentujących 60 marek dostępnych „od ręki”. Są wśród nich najpopularniejsze w Polsce – Skoda, Toyota, Volkswagen, Hyundai czy KIA – oraz marki premium, takie jak: BMW, Jaguar, Lexus i Volvo. Jedną z kluczowych funkcjonalności dla klientów serwisu, wprowadzoną w trakcie pandemii, jest możliwość zakupu aut dostępnych „od ręki”. Między innymi dzięki temu Idea Getin Leasing osiągnęła świetne wyniki sprzedaży, nawet w trakcie pandemii.
– Podjęliśmy ryzyko, gdy inni się wycofywali. Kiedy internet stał się najważniejszym miejscem zakupów, rozpoczęliśmy sprzedaż aut online. Trafiliśmy na idealny moment. Duże znaczenie miał także fakt, że w tym czasie nie ograniczyliśmy finansowania dla klientów. Nasza sieć sprzedaży nie wyhamowała i bez przerwy prowadziliśmy aktywne działania – mówi Robert Bendlewski, dyrektor Departamentu Pojazdów Idea Getin Leasing.
Komfort wyboru
Przedstawiciel firmy podkreśla, że rozpoczęcie sprzedaży samochodów w internecie było nieuniknione. – Uruchomienie opcji zakupu aut dostępnych „od ręki” za pomocą Autokatalog.pl było kwestią czasu i elementem naszej strategii. Pandemia jedynie przyśpieszyła proces wdrożenia tego systemu – dodaje Bendlewski.
Wskazuje również, że niebagatelne znaczenie dla uproszczenia zakupów online miało także wprowadzenie systemu wideoweryfikacji. – Ułatwiło to podpisanie umów klientom, którzy dzięki nowej funkcjonalności, od momentu rozpoczęcia pandemii, mogą podpisać dokumenty bez wychodzenia z domu – podsumowuje ekspert Idea Getin Leasing. Osoby zainteresowane ofertą Autokatalog.pl mają możliwość samodzielnie wybrać najlepszy dla siebie model finansowania. Najpopularniejszy jest leasing, ale coraz chętniej klienci decydują się na najem długoterminowy. Ułatwieniem dla użytkowników serwisu jest także dostęp do kalkulatora, który umożliwia przeszukanie całej bazy według wysokości rat, okresu kredytowania czy parametrów finansowych zdefiniowanych przez użytkownika.
Idea Getin Leasing należy do największych spółek leasingowych w Polsce. W I połowie 2020 r. sfinansowała pojazdy osobowe o łącznej wartości 422,3 mln zł, osiągając r/r 5,4-procentowy wzrost sprzedaży, podczas gdy branża leasingowa odnotowała w tej samej kategorii niemal 20-procentowy spadek finansowania.

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
Komisja Europejska musi wyciągnąć wnioski z problemów z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii. Zapowiada też podjęcie działań, aby uniknąć takich poważnych blackoutów w przyszłości. Eksperci apelują przede wszystkim o inwestycje w modernizację sieci, by była ona gotowa na większą liczbę źródeł odnawialnych, a także w rozbudowę połączeń między państwami członkowskimi, dzięki czemu łatwiej będzie reagować na kryzysy.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.