Wzrost sprzedaży Idea Getin Leasing pomimo pandemii w Polsce
Spółka Idea Getin Leasing osiągnęła w czerwcu 21-procentowy wzrost w liczbie rejestracji sfinansowanych pojazdów w porównaniu do analogicznego okresu z ubiegłego roku. To bardzo dobry wynik w skali rynku, który łącznie w tym samym czasie zanotował blisko 20-procentowy spadek. Kluczem do sukcesu okazało się przeniesienie sprzedaży samochodów do internetu.
Pandemia koronawirusa spowodowała zmiany w preferencjach konsumentów, również w branży motoryzacyjnej. Według danych Instytutu Badań Rynku Samochodowego SAMAR, w I połowie 2020 r. zarejestrowano w Polsce 204 450 samochodów osobowych i dostawczych o DMC do 3,5 tony – to niemal 35 procent mniej w stosunku do analogicznego okresu z ubiegłego roku. W obliczu kryzysu w branży samochodowej w ostatnich miesiącach najwięcej zyskali ci gracze rynkowi, którzy szybko dostosowali się do nowej rzeczywistości i oczekiwań klientów. Jednym z nich jest Idea Getin Leasing, która w pierwszym półroczu 2020 roku odnotowała 4,5-procentowy wzrost pod względem rejestracji pojazdów sfinansowanych przez spółkę, w samym tylko czerwcu osiągając wzrost na poziomie 21 procent.
Idealne wyczucie czasu
Idea Getin Leasing wraz z Instytutem SAMAR w listopadzie 2019 r. otworzyła największy salon samochodowy na świecie, który znajduje się w… internecie. Autokatalog.pl to portal oferujący możliwość spojrzenia na całą ofertę producentów, w tym na bieżąco uzupełnianą listę ponad 200 modeli samochodów reprezentujących 60 marek dostępnych „od ręki”. Są wśród nich najpopularniejsze w Polsce – Skoda, Toyota, Volkswagen, Hyundai czy KIA – oraz marki premium, takie jak: BMW, Jaguar, Lexus i Volvo. Jedną z kluczowych funkcjonalności dla klientów serwisu, wprowadzoną w trakcie pandemii, jest możliwość zakupu aut dostępnych „od ręki”. Między innymi dzięki temu Idea Getin Leasing osiągnęła świetne wyniki sprzedaży, nawet w trakcie pandemii.
– Podjęliśmy ryzyko, gdy inni się wycofywali. Kiedy internet stał się najważniejszym miejscem zakupów, rozpoczęliśmy sprzedaż aut online. Trafiliśmy na idealny moment. Duże znaczenie miał także fakt, że w tym czasie nie ograniczyliśmy finansowania dla klientów. Nasza sieć sprzedaży nie wyhamowała i bez przerwy prowadziliśmy aktywne działania – mówi Robert Bendlewski, dyrektor Departamentu Pojazdów Idea Getin Leasing.
Komfort wyboru
Przedstawiciel firmy podkreśla, że rozpoczęcie sprzedaży samochodów w internecie było nieuniknione. – Uruchomienie opcji zakupu aut dostępnych „od ręki” za pomocą Autokatalog.pl było kwestią czasu i elementem naszej strategii. Pandemia jedynie przyśpieszyła proces wdrożenia tego systemu – dodaje Bendlewski.
Wskazuje również, że niebagatelne znaczenie dla uproszczenia zakupów online miało także wprowadzenie systemu wideoweryfikacji. – Ułatwiło to podpisanie umów klientom, którzy dzięki nowej funkcjonalności, od momentu rozpoczęcia pandemii, mogą podpisać dokumenty bez wychodzenia z domu – podsumowuje ekspert Idea Getin Leasing. Osoby zainteresowane ofertą Autokatalog.pl mają możliwość samodzielnie wybrać najlepszy dla siebie model finansowania. Najpopularniejszy jest leasing, ale coraz chętniej klienci decydują się na najem długoterminowy. Ułatwieniem dla użytkowników serwisu jest także dostęp do kalkulatora, który umożliwia przeszukanie całej bazy według wysokości rat, okresu kredytowania czy parametrów finansowych zdefiniowanych przez użytkownika.
Idea Getin Leasing należy do największych spółek leasingowych w Polsce. W I połowie 2020 r. sfinansowała pojazdy osobowe o łącznej wartości 422,3 mln zł, osiągając r/r 5,4-procentowy wzrost sprzedaży, podczas gdy branża leasingowa odnotowała w tej samej kategorii niemal 20-procentowy spadek finansowania.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.