Zespół KAMAZ-master zdominował Rajd Dakar 2020 na standardowych oponach Goodyear
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Po dwunastu trudnych etapach zespół KAMAZ-master zajął pierwsze i drugie miejsce w klasyfikacji ogólnej i po raz siedemnasty zwyciężył w słynnym Rajdzie Dakar 2020. To kolejny fantastyczny sukces dla załogi i Goodyear jako oficjalnego partnera oponiarskiego.
Od wielu lat Dakar jest uznawany za najtrudniejszy rajd na świecie. W tym roku licząca 7500 km trasa wiodła w kierunku nowych horyzontów w Arabii Saudyjskiej. Szybkie odcinki specjalne o łącznej długości 5000 km przyniosły zespołom wiele nieoczekiwanych wyzwań.
Od momentu startu w Jeddah 5 stycznia, tegoroczny rajd nie miał litości dla zespołów. Na każdym etapie wyścigu ciężarówki napotykały wiele różnych wyzwań, od podstępnych pustynnych torów z ukrytymi kamieniami po skaliste kaniony i koryta rzek z ostrymi skałami. W takich warunkach kluczowym czynnikiem jest monitorowanie temperatury ogumienia. Załogi musiały dokonywać właściwych wyborów, aby utrzymać prędkość i trwałość opon do końca wyścigu. Przez cały czas kierowcy musieli wykazywać się doskonałymi umiejętnościami jazdy i starannie zarządzać ciśnieniem w oponach, aby uzyskać dobrą równowagę pomiędzy przyczepnością/trakcją, prędkością i trwałością. Okazało się, że ta edycja była jeszcze trudniejsza niż odbywające się w poprzednich latach w Ameryce Łacińskiej.
„Krajobrazy były wspaniałe, ale wewnątrz pojazdów musieliśmy być stale skupieni i ciężko pracowaliśmy” wyjaśnił kierowca zwycięskiego zespołu 511 KAMAZ-master. „Tegoroczny wyścig obejmował niebezpieczne etapy piaszczystych wydm i mylące labirynty pokryte ostrymi kamieniami. Napotkaliśmy wiele ryzykownych sytuacji, ale opony Goodyear zawsze zapewniały najwyższą trakcję podczas jazdy i były niezwykle wytrzymałe" – podsumował.
Niezrównane osiągi
Z 17. zwycięstwami na koncie zespół KAMAZ-master pozostaje liderem. Bez wątpienia to zasługa zgromadzonego przez lata niewiarygodne know-how. Choć środowisko było dla nich zupełnie nowe, ekipa do perfekcji opanowała prowadzenie ciężarówek KAMAZ na każdym etapie. Jadąc z prędkością do 140 km/h na prostych, wykonując spektakularne skoki na pustyni i zwalniając na bardziej ryzykownych etapach, KAMAZ-master nie zawiódł, pokonując liczący 7500 kilometrów wyścig w zaledwie 46 godzin, 33 minuty i 36 sekund. W trakcie niesamowitej 12-dniowej podróży opony wykazały się trwałością, a zespół był z nich bardzo zadowolony.
„Goodyear projektuje produkty tak, by zapewniały partnerom zwycięskie osiągi. Jesteśmy bardzo dumni z faktu, że po raz kolejny zwycięski zespół KAMAZ-master mógł polegać na wyjątkowych właściwościach naszych standardowych produktów w prawdopodobnie najtrudniejszym wyścigu na świecie” – powiedział Maciej Szymański, dyrektor marketingu Commercial Business Unit Goodyear w Europie. „Po raz kolejny potwierdza to nasze osiągnięcia w segmencie opon OFFROAD ORD pod względem trwałości i trakcji na skalistym i piaszczystym terenie, w bardzo trudnych warunkach i przy wysokich prędkościach”.
Aby znaleźć się na podium niezbędne jest optymalne przygotowanie ciężarówki. Pojazd i opony muszą idealnie ze sobą współpracować. W poprzednich latach poszczególne załogi kończyły Rajd Dakar w odstępach nie dłuższych niż godzina po 12 dniach bardzo wyrównanej walki. Liczy się więc każda minuta, a nawet drobne problemy mogą zadecydować o tym, czy załoga znajdzie się na podium.
Wyższy poziom testów produktowych i rozwoju
ASO – organizator Rajdu Dakar – wymaga, aby wszystkie zespoły ciężarówek startowały na standardowych oponach. Muszą one być przystosowane do codziennej eksploatacji i dostępne w sprzedaży. Wyścigi takie jak Dakar są dla Goodyear najlepszym miejscem do testowania opon OFFROAD ORD. Ogumienie wybrane przez zwycięski zespół KAMAZ-master jest zazwyczaj używane do maksymalizacji czasu sprawności w trudnych warunkach terenowych, takich jak kopalnie i kamieniołomy. Ich wzór bieżnika z masywnymi blokami wraz z zoptymalizowaną mieszanką zapewnia wysoką odporność na uszkodzenia mechaniczne.
Sytuacja wygląda podobnie na Mistrzostwach Europy w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych FIA, które umożliwiają firmie podniesienie procesu rozwoju na wyższy poziom. Ekstremalne warunki testowe obciążają karkas, który musi radzić sobie z odkształceniami i skrajnymi siłami oddziałującymi na oponę podczas wykonywania skoków, a także pokonywania zakrętów z dużą prędkością. Rezultatem jest zaawansowana technologia Goodyear oferująca większą trwałość i wytrzymałość, co ostatecznie pozytywnie wpływa na obniżenie zużycia paliwa. Dotyczy to całej oferty produktowej obejmującej opony do transportu dalekobieżnego i regionalnego, mieszanego, terenowego oraz autobusów i autokarów.
Goodyear ma długą i pełną sukcesów historię w sportach motorowych i jest bardzo dumny, że został wybrany przez czołowe zespoły na oficjalnego partnera oponiarskiego. Zespoły te biorą udział w najbardziej wymagających rajdach na całym świecie i liczą na najlepsze osiągi naszych standardowych produktów. Opony muszą być zawsze gotowe na niespodzianki, niezależnie od tego czy będą to skoki przy dużej prędkości, czy też jazda po śliskim, błotnistym stoku podczas codziennej pracy. Kolejnym wyzwaniem dla zespołu KAMAZ-master będzie Rajd Jedwabnego Szlaku w Chinach w dniach 3 - 16 lipca.

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu
Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej ilości zielonych źródeł energii. Enea pozyskała właśnie niskooprocentowaną pożyczkę w ramach KPO w wysokości 9 mld zł, które przeznaczy na budowę i modernizację sieci w północnej i zachodniej Polsce.
Rolnictwo
Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy

W maju przygruntowe przymrozki pojawiły się na terenie niemal całego kraju. W niektórych miejscach temperatura obniżała się nawet do kilku stopni na minusie. Straty w rolnictwie i sadownictwie są bardzo duże, w niektórych regionach kraju sięgają nawet 90 proc. Ucierpiały nie tylko owoce i zboża, ale też część warzyw. Trwają już przygotowania naborów dla rolników, którzy ponieśli straty w wyniku przymrozków.
Polityka
Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.