Komunikaty PR

Zespół KAMAZ-master zdominował Rajd Dakar 2020 na standardowych oponach Goodyear

2020-01-21  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.06 MB )

Po dwunastu trudnych etapach zespół KAMAZ-master zajął pierwsze i drugie miejsce w klasyfikacji ogólnej i po raz siedemnasty zwyciężył w słynnym Rajdzie Dakar 2020. To kolejny fantastyczny sukces dla załogi i Goodyear jako oficjalnego partnera oponiarskiego.

Od wielu lat Dakar jest uznawany za najtrudniejszy rajd na świecie. W tym roku licząca 7500 km trasa wiodła w kierunku nowych horyzontów w Arabii Saudyjskiej. Szybkie odcinki specjalne o łącznej długości 5000 km przyniosły zespołom wiele nieoczekiwanych wyzwań.

Od momentu startu w Jeddah 5 stycznia, tegoroczny rajd nie miał litości dla zespołów. Na każdym etapie wyścigu ciężarówki napotykały wiele różnych wyzwań, od podstępnych pustynnych torów z ukrytymi kamieniami po skaliste kaniony i koryta rzek z ostrymi skałami. W takich warunkach kluczowym czynnikiem jest monitorowanie temperatury ogumienia. Załogi musiały dokonywać właściwych wyborów, aby utrzymać prędkość i trwałość opon do końca wyścigu. Przez cały czas kierowcy musieli wykazywać się doskonałymi umiejętnościami jazdy i starannie zarządzać ciśnieniem w oponach, aby uzyskać dobrą równowagę pomiędzy przyczepnością/trakcją, prędkością i trwałością. Okazało się, że ta edycja była jeszcze trudniejsza niż odbywające się w poprzednich latach w Ameryce Łacińskiej. 

„Krajobrazy były wspaniałe, ale wewnątrz pojazdów musieliśmy być stale skupieni i ciężko pracowaliśmy” wyjaśnił kierowca zwycięskiego zespołu 511 KAMAZ-master. „Tegoroczny wyścig obejmował niebezpieczne etapy piaszczystych wydm i mylące labirynty pokryte ostrymi kamieniami. Napotkaliśmy wiele ryzykownych sytuacji, ale opony Goodyear zawsze zapewniały najwyższą trakcję podczas jazdy i były niezwykle wytrzymałe" – podsumował.

Niezrównane osiągi

Z 17. zwycięstwami na koncie zespół KAMAZ-master pozostaje liderem. Bez wątpienia to zasługa zgromadzonego przez lata niewiarygodne know-how. Choć środowisko było dla nich zupełnie nowe, ekipa do perfekcji opanowała prowadzenie ciężarówek KAMAZ na każdym etapie. Jadąc z prędkością do 140 km/h na prostych, wykonując spektakularne skoki na pustyni i zwalniając na bardziej ryzykownych etapach, KAMAZ-master nie zawiódł, pokonując liczący 7500 kilometrów wyścig w zaledwie 46 godzin, 33 minuty i 36 sekund. W trakcie niesamowitej 12-dniowej podróży opony wykazały się trwałością, a zespół był z nich bardzo zadowolony. 

„Goodyear projektuje produkty tak, by zapewniały partnerom zwycięskie osiągi. Jesteśmy bardzo dumni z faktu, że po raz kolejny zwycięski zespół KAMAZ-master mógł polegać na wyjątkowych właściwościach naszych standardowych produktów w prawdopodobnie najtrudniejszym wyścigu na świecie” – powiedział Maciej Szymański, dyrektor marketingu Commercial Business Unit Goodyear w Europie. „Po raz kolejny potwierdza to nasze osiągnięcia w segmencie opon OFFROAD ORD pod względem trwałości i trakcji na skalistym i piaszczystym terenie, w bardzo trudnych warunkach i przy wysokich prędkościach”.

Aby znaleźć się na podium niezbędne jest optymalne przygotowanie ciężarówki. Pojazd i opony muszą idealnie ze sobą współpracować. W poprzednich latach poszczególne załogi kończyły Rajd Dakar w odstępach nie dłuższych niż godzina po 12 dniach bardzo wyrównanej walki. Liczy się więc każda minuta, a nawet drobne problemy mogą zadecydować o tym, czy załoga znajdzie się na podium.

Wyższy poziom testów produktowych i rozwoju

ASO – organizator Rajdu Dakar – wymaga, aby wszystkie zespoły ciężarówek startowały na standardowych oponach. Muszą one być przystosowane do codziennej eksploatacji i dostępne w sprzedaży. Wyścigi takie jak Dakar są dla Goodyear najlepszym miejscem do testowania opon OFFROAD ORD. Ogumienie wybrane przez zwycięski zespół KAMAZ-master jest zazwyczaj używane do maksymalizacji czasu sprawności w trudnych warunkach terenowych, takich jak kopalnie i kamieniołomy. Ich wzór bieżnika z masywnymi blokami wraz z zoptymalizowaną mieszanką zapewnia wysoką odporność na uszkodzenia mechaniczne.

Sytuacja wygląda podobnie na Mistrzostwach Europy w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych FIA, które umożliwiają firmie podniesienie procesu rozwoju na wyższy poziom. Ekstremalne warunki testowe obciążają karkas, który musi radzić sobie z odkształceniami i skrajnymi siłami oddziałującymi na oponę podczas wykonywania skoków, a także pokonywania zakrętów z dużą prędkością. Rezultatem jest zaawansowana technologia Goodyear oferująca większą trwałość i wytrzymałość, co ostatecznie pozytywnie wpływa na obniżenie zużycia paliwa. Dotyczy to całej oferty produktowej obejmującej opony do transportu dalekobieżnego i regionalnego, mieszanego, terenowego oraz autobusów i autokarów.

Goodyear ma długą i pełną sukcesów historię w sportach motorowych i jest bardzo dumny, że został wybrany przez czołowe zespoły na oficjalnego partnera oponiarskiego. Zespoły te biorą udział w najbardziej wymagających rajdach na całym świecie i liczą na najlepsze osiągi naszych standardowych produktów. Opony muszą być zawsze gotowe na niespodzianki, niezależnie od tego czy będą to skoki przy dużej prędkości, czy też jazda po śliskim, błotnistym stoku podczas codziennej pracy. Kolejnym wyzwaniem dla zespołu KAMAZ-master będzie Rajd Jedwabnego Szlaku w Chinach w dniach 3 - 16 lipca.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Firma Oponiarska Dębica rekrutuje. Chce zatrudnić około 200 osób Biuro prasowe
2024-04-23 | 10:50

Firma Oponiarska Dębica rekrutuje. Chce zatrudnić około 200 osób

Firma Oponiarska Dębica SA rozpoczęła rekrutację około 200 pracowników na stanowiska m.in. operatorów produkcji i elektromechaników. Poszukiwane są zarówno
Motoryzacja 85 lat produkcji opon w Dębicy. Od Stomilu do największej fabryki opon Goodyear
2024-04-19 | 11:00

85 lat produkcji opon w Dębicy. Od Stomilu do największej fabryki opon Goodyear

Dębicka fabryka opon świętuje w kwietniu bieżącego roku 85 lat istnienia i bogatej historii - od powołanej do życia w 1939 roku Fabryki Gum Jezdnych Stomil po dzisiejszy nowoczesny zakład
Motoryzacja Europejska premiera Mazdy CX-80
2024-04-18 | 14:30

Europejska premiera Mazdy CX-80

Dziś nowa, wyposażona w trzy rzędy siedzeń, Mazda CX-80 debiutuje w Europie podczas wirtualnej prezentacji: https://mzd.tools/VirtualReveal Ten drugi po CX-60 model, zbudowany w oparciu o

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.