Zespół KAMAZ-master zdominował Rajd Dakar 2020 na standardowych oponach Goodyear
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Po dwunastu trudnych etapach zespół KAMAZ-master zajął pierwsze i drugie miejsce w klasyfikacji ogólnej i po raz siedemnasty zwyciężył w słynnym Rajdzie Dakar 2020. To kolejny fantastyczny sukces dla załogi i Goodyear jako oficjalnego partnera oponiarskiego.
Od wielu lat Dakar jest uznawany za najtrudniejszy rajd na świecie. W tym roku licząca 7500 km trasa wiodła w kierunku nowych horyzontów w Arabii Saudyjskiej. Szybkie odcinki specjalne o łącznej długości 5000 km przyniosły zespołom wiele nieoczekiwanych wyzwań.
Od momentu startu w Jeddah 5 stycznia, tegoroczny rajd nie miał litości dla zespołów. Na każdym etapie wyścigu ciężarówki napotykały wiele różnych wyzwań, od podstępnych pustynnych torów z ukrytymi kamieniami po skaliste kaniony i koryta rzek z ostrymi skałami. W takich warunkach kluczowym czynnikiem jest monitorowanie temperatury ogumienia. Załogi musiały dokonywać właściwych wyborów, aby utrzymać prędkość i trwałość opon do końca wyścigu. Przez cały czas kierowcy musieli wykazywać się doskonałymi umiejętnościami jazdy i starannie zarządzać ciśnieniem w oponach, aby uzyskać dobrą równowagę pomiędzy przyczepnością/trakcją, prędkością i trwałością. Okazało się, że ta edycja była jeszcze trudniejsza niż odbywające się w poprzednich latach w Ameryce Łacińskiej.
„Krajobrazy były wspaniałe, ale wewnątrz pojazdów musieliśmy być stale skupieni i ciężko pracowaliśmy” wyjaśnił kierowca zwycięskiego zespołu 511 KAMAZ-master. „Tegoroczny wyścig obejmował niebezpieczne etapy piaszczystych wydm i mylące labirynty pokryte ostrymi kamieniami. Napotkaliśmy wiele ryzykownych sytuacji, ale opony Goodyear zawsze zapewniały najwyższą trakcję podczas jazdy i były niezwykle wytrzymałe" – podsumował.
Niezrównane osiągi
Z 17. zwycięstwami na koncie zespół KAMAZ-master pozostaje liderem. Bez wątpienia to zasługa zgromadzonego przez lata niewiarygodne know-how. Choć środowisko było dla nich zupełnie nowe, ekipa do perfekcji opanowała prowadzenie ciężarówek KAMAZ na każdym etapie. Jadąc z prędkością do 140 km/h na prostych, wykonując spektakularne skoki na pustyni i zwalniając na bardziej ryzykownych etapach, KAMAZ-master nie zawiódł, pokonując liczący 7500 kilometrów wyścig w zaledwie 46 godzin, 33 minuty i 36 sekund. W trakcie niesamowitej 12-dniowej podróży opony wykazały się trwałością, a zespół był z nich bardzo zadowolony.
„Goodyear projektuje produkty tak, by zapewniały partnerom zwycięskie osiągi. Jesteśmy bardzo dumni z faktu, że po raz kolejny zwycięski zespół KAMAZ-master mógł polegać na wyjątkowych właściwościach naszych standardowych produktów w prawdopodobnie najtrudniejszym wyścigu na świecie” – powiedział Maciej Szymański, dyrektor marketingu Commercial Business Unit Goodyear w Europie. „Po raz kolejny potwierdza to nasze osiągnięcia w segmencie opon OFFROAD ORD pod względem trwałości i trakcji na skalistym i piaszczystym terenie, w bardzo trudnych warunkach i przy wysokich prędkościach”.
Aby znaleźć się na podium niezbędne jest optymalne przygotowanie ciężarówki. Pojazd i opony muszą idealnie ze sobą współpracować. W poprzednich latach poszczególne załogi kończyły Rajd Dakar w odstępach nie dłuższych niż godzina po 12 dniach bardzo wyrównanej walki. Liczy się więc każda minuta, a nawet drobne problemy mogą zadecydować o tym, czy załoga znajdzie się na podium.
Wyższy poziom testów produktowych i rozwoju
ASO – organizator Rajdu Dakar – wymaga, aby wszystkie zespoły ciężarówek startowały na standardowych oponach. Muszą one być przystosowane do codziennej eksploatacji i dostępne w sprzedaży. Wyścigi takie jak Dakar są dla Goodyear najlepszym miejscem do testowania opon OFFROAD ORD. Ogumienie wybrane przez zwycięski zespół KAMAZ-master jest zazwyczaj używane do maksymalizacji czasu sprawności w trudnych warunkach terenowych, takich jak kopalnie i kamieniołomy. Ich wzór bieżnika z masywnymi blokami wraz z zoptymalizowaną mieszanką zapewnia wysoką odporność na uszkodzenia mechaniczne.
Sytuacja wygląda podobnie na Mistrzostwach Europy w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych FIA, które umożliwiają firmie podniesienie procesu rozwoju na wyższy poziom. Ekstremalne warunki testowe obciążają karkas, który musi radzić sobie z odkształceniami i skrajnymi siłami oddziałującymi na oponę podczas wykonywania skoków, a także pokonywania zakrętów z dużą prędkością. Rezultatem jest zaawansowana technologia Goodyear oferująca większą trwałość i wytrzymałość, co ostatecznie pozytywnie wpływa na obniżenie zużycia paliwa. Dotyczy to całej oferty produktowej obejmującej opony do transportu dalekobieżnego i regionalnego, mieszanego, terenowego oraz autobusów i autokarów.
Goodyear ma długą i pełną sukcesów historię w sportach motorowych i jest bardzo dumny, że został wybrany przez czołowe zespoły na oficjalnego partnera oponiarskiego. Zespoły te biorą udział w najbardziej wymagających rajdach na całym świecie i liczą na najlepsze osiągi naszych standardowych produktów. Opony muszą być zawsze gotowe na niespodzianki, niezależnie od tego czy będą to skoki przy dużej prędkości, czy też jazda po śliskim, błotnistym stoku podczas codziennej pracy. Kolejnym wyzwaniem dla zespołu KAMAZ-master będzie Rajd Jedwabnego Szlaku w Chinach w dniach 3 - 16 lipca.
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny
Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.
Firma
Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.
Prawo
Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.