Komunikaty PR

Zespół KAMAZ-master zdominował Rajd Dakar 2020 na standardowych oponach Goodyear

2020-01-21  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.06 MB )

Po dwunastu trudnych etapach zespół KAMAZ-master zajął pierwsze i drugie miejsce w klasyfikacji ogólnej i po raz siedemnasty zwyciężył w słynnym Rajdzie Dakar 2020. To kolejny fantastyczny sukces dla załogi i Goodyear jako oficjalnego partnera oponiarskiego.

Od wielu lat Dakar jest uznawany za najtrudniejszy rajd na świecie. W tym roku licząca 7500 km trasa wiodła w kierunku nowych horyzontów w Arabii Saudyjskiej. Szybkie odcinki specjalne o łącznej długości 5000 km przyniosły zespołom wiele nieoczekiwanych wyzwań.

Od momentu startu w Jeddah 5 stycznia, tegoroczny rajd nie miał litości dla zespołów. Na każdym etapie wyścigu ciężarówki napotykały wiele różnych wyzwań, od podstępnych pustynnych torów z ukrytymi kamieniami po skaliste kaniony i koryta rzek z ostrymi skałami. W takich warunkach kluczowym czynnikiem jest monitorowanie temperatury ogumienia. Załogi musiały dokonywać właściwych wyborów, aby utrzymać prędkość i trwałość opon do końca wyścigu. Przez cały czas kierowcy musieli wykazywać się doskonałymi umiejętnościami jazdy i starannie zarządzać ciśnieniem w oponach, aby uzyskać dobrą równowagę pomiędzy przyczepnością/trakcją, prędkością i trwałością. Okazało się, że ta edycja była jeszcze trudniejsza niż odbywające się w poprzednich latach w Ameryce Łacińskiej. 

„Krajobrazy były wspaniałe, ale wewnątrz pojazdów musieliśmy być stale skupieni i ciężko pracowaliśmy” wyjaśnił kierowca zwycięskiego zespołu 511 KAMAZ-master. „Tegoroczny wyścig obejmował niebezpieczne etapy piaszczystych wydm i mylące labirynty pokryte ostrymi kamieniami. Napotkaliśmy wiele ryzykownych sytuacji, ale opony Goodyear zawsze zapewniały najwyższą trakcję podczas jazdy i były niezwykle wytrzymałe" – podsumował.

Niezrównane osiągi

Z 17. zwycięstwami na koncie zespół KAMAZ-master pozostaje liderem. Bez wątpienia to zasługa zgromadzonego przez lata niewiarygodne know-how. Choć środowisko było dla nich zupełnie nowe, ekipa do perfekcji opanowała prowadzenie ciężarówek KAMAZ na każdym etapie. Jadąc z prędkością do 140 km/h na prostych, wykonując spektakularne skoki na pustyni i zwalniając na bardziej ryzykownych etapach, KAMAZ-master nie zawiódł, pokonując liczący 7500 kilometrów wyścig w zaledwie 46 godzin, 33 minuty i 36 sekund. W trakcie niesamowitej 12-dniowej podróży opony wykazały się trwałością, a zespół był z nich bardzo zadowolony. 

„Goodyear projektuje produkty tak, by zapewniały partnerom zwycięskie osiągi. Jesteśmy bardzo dumni z faktu, że po raz kolejny zwycięski zespół KAMAZ-master mógł polegać na wyjątkowych właściwościach naszych standardowych produktów w prawdopodobnie najtrudniejszym wyścigu na świecie” – powiedział Maciej Szymański, dyrektor marketingu Commercial Business Unit Goodyear w Europie. „Po raz kolejny potwierdza to nasze osiągnięcia w segmencie opon OFFROAD ORD pod względem trwałości i trakcji na skalistym i piaszczystym terenie, w bardzo trudnych warunkach i przy wysokich prędkościach”.

Aby znaleźć się na podium niezbędne jest optymalne przygotowanie ciężarówki. Pojazd i opony muszą idealnie ze sobą współpracować. W poprzednich latach poszczególne załogi kończyły Rajd Dakar w odstępach nie dłuższych niż godzina po 12 dniach bardzo wyrównanej walki. Liczy się więc każda minuta, a nawet drobne problemy mogą zadecydować o tym, czy załoga znajdzie się na podium.

Wyższy poziom testów produktowych i rozwoju

ASO – organizator Rajdu Dakar – wymaga, aby wszystkie zespoły ciężarówek startowały na standardowych oponach. Muszą one być przystosowane do codziennej eksploatacji i dostępne w sprzedaży. Wyścigi takie jak Dakar są dla Goodyear najlepszym miejscem do testowania opon OFFROAD ORD. Ogumienie wybrane przez zwycięski zespół KAMAZ-master jest zazwyczaj używane do maksymalizacji czasu sprawności w trudnych warunkach terenowych, takich jak kopalnie i kamieniołomy. Ich wzór bieżnika z masywnymi blokami wraz z zoptymalizowaną mieszanką zapewnia wysoką odporność na uszkodzenia mechaniczne.

Sytuacja wygląda podobnie na Mistrzostwach Europy w Wyścigach Pojazdów Ciężarowych FIA, które umożliwiają firmie podniesienie procesu rozwoju na wyższy poziom. Ekstremalne warunki testowe obciążają karkas, który musi radzić sobie z odkształceniami i skrajnymi siłami oddziałującymi na oponę podczas wykonywania skoków, a także pokonywania zakrętów z dużą prędkością. Rezultatem jest zaawansowana technologia Goodyear oferująca większą trwałość i wytrzymałość, co ostatecznie pozytywnie wpływa na obniżenie zużycia paliwa. Dotyczy to całej oferty produktowej obejmującej opony do transportu dalekobieżnego i regionalnego, mieszanego, terenowego oraz autobusów i autokarów.

Goodyear ma długą i pełną sukcesów historię w sportach motorowych i jest bardzo dumny, że został wybrany przez czołowe zespoły na oficjalnego partnera oponiarskiego. Zespoły te biorą udział w najbardziej wymagających rajdach na całym świecie i liczą na najlepsze osiągi naszych standardowych produktów. Opony muszą być zawsze gotowe na niespodzianki, niezależnie od tego czy będą to skoki przy dużej prędkości, czy też jazda po śliskim, błotnistym stoku podczas codziennej pracy. Kolejnym wyzwaniem dla zespołu KAMAZ-master będzie Rajd Jedwabnego Szlaku w Chinach w dniach 3 - 16 lipca.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe
2025-07-09 | 12:30

Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

W 2024 r. w naszym kraju było zarejestrowanych niecałe 20,5 mln samochodów osobowych – na każdego Polaka w wieku produkcyjnym przypadło zatem prawie jedno auto. Autorzy
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Firma

Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.

Infrastruktura

Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.